Algemene Nieuwsberichten

-040-

Trainer Coach
Ze hebben een zaak lopen omdat ze de juwelier die hun zoon doodschoot na de beroving (willen) aanklagen voor doodslag. Wat overigens niet per see op initiatief van de familie is gestart. Volgens mij loopt zo'n zaak/vervolgingsonderzoek min of meer altijd na een schietincident.
Ah, juist. Ik werd even op het verkeerde been gezet:

"De familie is alleen bezig met het rouwproces en met de begrafenis",

"Advocaat De Mot trad in het verleden al op voor Hasan L., die over een beperkt strafblad beschikte."

Klinkt overigens wel goed: een beperkt strafblad. Het heeft iets van, zeg, een keer een snoepje zonder te vragen gepakt hebben en toen je ouders ernaar vroegen daarover gelogen hebben. Nou ja, dat laatste niet eens.

In het artikel is verder niets te vinden over zijn standpunten voor zijn nationaliteit. Zijn ouders hebben besloten om hem niet hier te begraven maar ik weet niet wat hij ervan vond. Zover ik weet was hij betrokken met de lokale ondernemers ;-)

Ik snap niet waarom jij je druk maakt over waar hij of iemand begraven wordt. Laat hem daar begraven worden of in een vakantieland waar hij ontmaagd is. Wat maakt dat voor jou uit? Als het een jongen was geweest die zich altijd heel positief in de omgeving had geplaatst waarbij hij vrijwilliger was in het bejaardentehuis en zwervers te eten gaf, maar ook een geromantiseerd beeld had van zijn roots, was het dan ook een probleem?

Verder over het artikel. Ik heb geen medelijden met de overvaller maar vind wel dat de juwelier opgepakt moet worden. Schieten in het openbaar terwijl de daders al weg aan het gaan zijn?
Ik heb het duidelijk over criminelen, niet over niet-criminelen.

Je hebt schijnbaar nog nooit een kalasnikov tegen je hoofd aangedrukt gekregen, laat staan dat je met geweld beroofd bent.
Als ze dan ook nog melden dat je dierbare rustig mag sterven, zou er bij mij ook een knop omgaan. Ik heb geen pistool, maar ik zou waarschijnlijk een golfstok op een ander manier gebruiken.

Ik heb me een beetje ingelezen in hun beider familieverhalen. Middelbare school doorlopen in Gent en bijna alles twitteren en facebooken in de islamtische taal, begeleidt met vage vlaggen, ondertussen een crimineel verleden opbouwend.
Donder op met die gozer.

Laatst bewerkt:

Hoetierick

Administrator
Medewerker

Je hebt schijnbaar nog nooit een kalasnikov tegen je hoofd aangedrukt gekregen, laat staan dat je met geweld beroofd bent.
Als ze dan ook nog melden dat je dierbare rustig mag sterven, zou er bij mij ook een knop omgaan. Ik heb geen pistool, maar ik zou waarschijnlijk een golfstok op een ander manier gebruiken.

Ik heb me een beetje ingelezen in hun beider familieverhalen. Middelbare school doorlopen in Gent en bijna alles twitteren en facebooken in de islamtische taal, begeleidt met vage vlaggen, ondertussen een crimineel verleden opbouwend.
Donder op met die gozer.
Als je met zoveel geweld iemand berooft, heb ik er geen problemen mee dat je zelf ter plekke wordt doodgeschoten, ongeacht de nationaliteit van de gedode overvaller. Wat dan alleen nog rest is de rekening van de kogels, die mogen de nabestaande oppikken.

Donder op met die gozer.
Ik heb inderdaad nog nooit een wapen tegen mijn hoofd aangehad. Ik weet niet wat ik zou doen, maar schieten in het openbaar is niet echt een optie die geaccepteerd moet worden. Wat als er een van de kogels een kind had geraakt? Wederom heb ik geen medelijden met het “slachtoffer” maar de reactie moet veroordeeld worden.

Verder reageerde ik op je eerste bericht dat ging over dubbele nationaliteit en dat hij in het buitenland begraven wordt. Dit bericht heeft het er weer over dat hij liever in het “islamitisch?” communiceerde. Misschien dat hij volgers in zijn geboorteland heeft waarvan het Nederlands (christelijke taal voor de kenners) wat roestig is?

Mijn schoonfamilie komt uit China en wanneer ze bij elkaar zitten praten ze veel Chinees. Ik heb er niets op tegen en ze weten dat als ze met mij willen praten dat het echt in een taal zal moeten die ik ook kan volgen. Zolang ze in het Chinees praten ga ik ervan uit dat ik er geen reet mee te maken heb.

Ik snap dat je het hier hebt over het criminele aspect maar hetgeen je er bijhaalt is wat mij betreft niet nodig.

Hoetierick

Administrator
Medewerker
Ik heb inderdaad nog nooit een wapen tegen mijn hoofd aangehad. Ik weet niet wat ik zou doen, maar schieten in het openbaar is niet echt een optie die geaccepteerd moet worden. Wat als er een van de kogels een kind had geraakt? Wederom heb ik geen medelijden met het “slachtoffer” maar de reactie moet veroordeeld worden.

Verder reageerde ik op je eerste bericht dat ging over dubbele nationaliteit en dat hij in het buitenland begraven wordt. Dit bericht heeft het er weer over dat hij liever in het “islamitisch?” communiceerde. Misschien dat hij volgers in zijn geboorteland heeft waarvan het Nederlands (christelijke taal voor de kenners) wat roestig is?

Mijn schoonfamilie komt uit China en wanneer ze bij elkaar zitten praten ze veel Chinees. Ik heb er niets op tegen en ze weten dat als ze met mij willen praten dat het echt in een taal zal moeten die ik ook kan volgen. Zolang ze in het Chinees praten ga ik ervan uit dat ik er geen reet mee te maken heb.

Ik snap dat je het hier hebt over het criminele aspect maar hetgeen je er bijhaalt is wat mij betreft niet nodig.
Ben ik met je eens.
Alhoewel ik echt van mening ben dat je als overvaller (of familie van)’niet moet miepen als iemand zich verdedigt, iemand achterna gaan en gaan schieten is ook geen oplossing.

Rednas

Super Moderator
Medewerker
En wederom een voorbeeld van hoe lachwekkend de strafmaat in Nederland is: https://www.ad.nl/binnenland/angelo...af-voor-doodslag-savannah-dekker-14~a9b46dd0/

Ik snap dat het ventje anders berecht wordt gezien zijn leeftijd, maar op 16-jarige leeftijd weet je toch echt wel wat je doet. Op z'n 19e loopt hij dus gewoon weer vrij rond, terwijl hij het leven van een 14-jarige heeft beëindigd. Dat krijg je mij niet uitgelegd. Tel er 10 jaar bij op en we hebben een goed begin. Maar dat zal wel niet gebeuren.

Hoetierick

Administrator
Medewerker
En wederom een voorbeeld van hoe lachwekkend de strafmaat in Nederland is: https://www.ad.nl/binnenland/angelo...af-voor-doodslag-savannah-dekker-14~a9b46dd0/

Ik snap dat het ventje anders berecht wordt gezien zijn leeftijd, maar op 16-jarige leeftijd weet je toch echt wel wat je doet. Op z'n 19e loopt hij dus gewoon weer vrij rond, terwijl hij het leven van een 14-jarige heeft beëindigd. Dat krijg je mij niet uitgelegd. Tel er 10 jaar bij op en we hebben een goed begin. Maar dat zal wel niet gebeuren.
Tja, grens ligt op 18. En zet je hem op 16, dan is er wel een 15-jarige die een keer iets geks doet. Belangrijk is dan ook die TBS.

Penalty

Winnaar div. Wedstrijdvoor- spellingen
Tja, grens ligt op 18. En zet je hem op 16, dan is er wel een 15-jarige die een keer iets geks doet. Belangrijk is dan ook die TBS.
Jeugd TBS is minimaal 3 jaar en kan 2 x met 2 jaar verlengd worden. Sinds 2014 is het mogelijk om de PIJ-maatregel van een jeugdige na de maximale duur van zeven jaar om te zetten naar volwassenen-tbs met dwangverpleging. De rechter kan daartoe beslissen, als er na zeven jaar nog steeds sprake is van een gevaar voor de veiligheid van personen. Dat zou kunnen vanwege een persoonlijkheidsstoornis waarbij de behandeling nog onvoldoende heeft gewerkt om het gevaar weg te nemen.

Hoetierick

Administrator
Medewerker
Snap ik. Maar het blijft voor de ouders van het slachtoffer een lastig uit te leggen verhaal. Verder is dit blijkbaar geen moord. Waarom niet??
Omdat bij moord bewezen moet worden dat er een overwogen plan was om te doden. In andere gevallen kan het dood door schuld zijn.
Dat maakt voor de familie natuurlijk niets uit, zij is dood. Maar voor de rechtsstaat wel: was het de bedoeling om haar te doden die dag, was het een opwelling? Dat bepaalt de strafmaat.

Rednas

Super Moderator
Medewerker
Omdat bij moord bewezen moet worden dat er een overwogen plan was om te doden. In andere gevallen kan het dood door schuld zijn.
Dat maakt voor de familie natuurlijk niets uit, zij is dood. Maar voor de rechtsstaat wel: was het de bedoeling om haar te doden die dag, was het een opwelling? Dat bepaalt de strafmaat.
Wat mij betreft zou dat ook niet zo veel verschil moeten maken, of je het van tevoren plant of het in een opwelling doet. Het resultaat is hetzelfde, en beide lijkt me even gevaarlijk.

Wat mij betreft zou dat ook niet zo veel verschil moeten maken, of je het van tevoren plant of het in een opwelling doet. Het resultaat is hetzelfde, en beide lijkt me even gevaarlijk.
Ondanks dat het resultaat hetzelfde is, kan ik me goed voorstellen dat er verschil is tussen plots iets doen tegenover een heel plan hebben om het te doen. Daar komt meer de psychologie bij kijken gok ik. Zullen vast wel situaties zijn die bewijzen dat je het verschil moet kunnen maken, over de duur van de straf zullen we het dan maar niet hebben.

En dat te bedenken dat er in Nederland vrij zwaar gestraft wordt Europees gezien.

De Bouterbaas

Grappigste Forummer van het Jaar 2012

2 jaar..is toch 12.5% van z'n huidige leven. Das ist ja kein Katzenurin.