Algemene Nieuwsberichten

Hoetierick

Administrator
Medewerker
Het vleesch in Nederland is spotgoedkoop, maar niet te eten net zoals in Duitsland. Allemaal van die jonge dieren die afgeslacht worden waar geen smaak aan zit.

Daarom eet ik als ik in Nederland ben ook bijna geen vlees meer, voegt niets toe.
Mwoah. Ligt er aan wat en waar je dat haalt. Bij een slager is de kip vaak beter dan bij de meeste supers. Maar ook bij een supermarkt kun je best een lekker stukje vlees halen.
Vis haal ik vaker bij de Makro, die hebben vaak prima verse vis. Afgelopen weekend nog zwaardvis gehaald. Even in de grillpan, en dan een dressing van citroen, olijfolie, munt en knoflook erover heen. Damn, dat smaakte!!

Ik zou er helemaal mee stoppen als ik jou was. Eet ik die jonge schattige dieren wel op. Met smaak, tegen een goede prijs.
De jonge dieren laat ik liever wat langer leven, heeft het vlees veel meer smaak. Dat maakt het misschien wat duurder, maar wel veel lekkerder. Maar goed dat blijft een persoonlijke smaak en voorkeur.

Mwoah. Ligt er aan wat en waar je dat haalt. Bij een slager is de kip vaak beter dan bij de meeste supers. Maar ook bij een supermarkt kun je best een lekker stukje vlees halen.
Vis haal ik vaker bij de Makro, die hebben vaak prima verse vis. Afgelopen weekend nog zwaardvis gehaald. Even in de grillpan, en dan een dressing van citroen, olijfolie, munt en knoflook erover heen. Damn, dat smaakte!!
Klopt bij de slager is het vaak beter, maar blijft wat ik al zei de leeftijd van de dieren bij het slachten bepaald nogal de smaak van het vlees.

IPF

Forummer van het jaar 2015
Vlees is in Nederland al flink aan de prijs. Ik laat vlees regelmatig uit Duitsland komen omdat dat prijstechnisch een stuk gunstiger is.

Ik eet vaak en graag vlees, laat ze die vegetarische rommel maar duurder maken.
Ik heb dat nou juist andersom:ROFL: Ben al jaren veganistisch, niet vanwege het dierenleed of zo maar gewoon voor mezelf. Voel me daardoor veel beter.
Overigens is niet alleen vlees goedkoper in Duitsland maar ook: OV, benzine, huishoudelijk apparatuur, auto's, huizen (relatief), meubels, keukens, cosmetica, schoonmaakmiddelen en zo kan ik nog een tijdje doorgaan.....

Bacchus

Ninja Administrator
Medewerker
Ik heb dat nou juist andersom:ROFL: Ben al jaren veganistisch, niet vanwege het dierenleed of zo maar gewoon voor mezelf. Voel me daardoor veel beter.
Overigens is niet alleen vlees goedkoper in Duitsland maar ook: OV, benzine, huishoudelijk apparatuur, auto's, huizen (relatief), meubels, keukens, cosmetica, schoonmaakmiddelen en zo kan ik nog een tijdje doorgaan.....
Ik zou zelfs een veganist durven grillen, pas maar op. :maniac:

Hoetierick

Administrator
Medewerker
Bei uns ist alles besser...

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014

IPF

Forummer van het jaar 2015
Ik krijg hier racistische gedachten door.
De actie is ook toevallig tegen jou gericht: “ tegen de racisten die ons land regeren” :ROFL:
Maar even objectief dan: waarom mogen de oorlogsslachtoffers en “alle militairen die sindsdien zijn omgekomen” wel herdacht worden en andere groepen niet? De organisatie die zelf behalve de oorlogsslachtoffers ook anderen hier aan toevoegt om te herdenken, moet dan wel bereid zijn te luisteren naar de groepen die ook vinden dat ze bij die herdenking thuis horen.
We komen steeds meer achter welke feiten er zich in het verleden hebben afgespeeld. Die feiten waren er allang maar er was geen aandacht voor, ook niet in de eenzijdige geschiedenisboeken op de middelbare scholen. Ik weet zeker dat wanneer de boeken veranderen en de nieuwe generatie niet alleen opgroeit met boeken waarin staat hoe erg de Tweede Wereldoorlog en jodenvervolging was of hoe geweldig we het deden in de “Gouden Eeuw”, maar ook hoeveel slachtoffers NL maakte op datzelfde tijdstip bijv in Indonesië of hoeveel martelingen en executies plaats hebben gevonden, die generatie veel minder moeite gaat hebben met allerlei nieuwe geluiden net zoals wij absoluut geen moeite hebben met elk jaar dodenherdenking en 5 mei en allerlei programma’s daar om heen.