Algemene Nieuwsberichten

Rare redenering. Oekraïne is volledig afhankelijk van bondgenoten. Denk je dat Nederland zo’n lange oorlog zonder hulp kan voeren?

Daarbij moet je het m.i. zo lezen dat de VS onnodig patriots verschiet in het Midden-Oosten, waardoor deze niet naar Oekraïne kunnen.
Wat is hier raar aan? Dat moet je mij oprecht even uitleggen, want ik zie dan iets over het hoofd.

Natuurlijk begrijp ik dat Oekraine afhankelijk is van bondgenoten. Die bondgenoten doen er echt alles aan om Oekraine te helpen. Over je toevoeging over VS: Natuurlijk is het reeel dat het gaat om de VS, maar noem dat dan. Je maakt nu een verwijt naar al je bondgenoten in het algemeen. Daarmee beschadig je bondgenoten die miljarden in de oorlog stoppen en dan een veeg uit de pan krijgen.

Laatst bewerkt:
Wat is hier raar aan? Dat moet je mij oprecht even uitleggen, want ik zie dan iets over het hoofd.

Natuurlijk begrijp ik dat Oekraine afhankelijk is van bondgenoten. Die bondgenoten doen er echt alles aan (miljarden) om Oekraine te helpen, maar om de schuld dan in de schoenen te schuiven van die bondgenoten om dat mensen sneuvelen? Dat gaat er bij mij niet in.
Alles aan om Oekraïne te helpen? Als dit alles is wat we in Europa te bieden hebben is dat wel verdraaid weinig.

Ik zie het als net genoeg om het hulp te kunnen noemen en Oekraïne stand te laten houden. Te weinig om echt de oorlog te kunnen beëindigen. Ondertussen betalen ze daar iedere dag met vele mensenlevens.

Alles aan om Oekraïne te helpen? Als dit alles is wat we in Europa te bieden hebben is dat wel verdraaid weinig.

Ik zie het als net genoeg om het hulp te kunnen noemen en Oekraïne stand te laten houden. Te weinig om echt de oorlog te kunnen beëindigen. Ondertussen betalen ze daar iedere dag met vele mensenlevens.
Ok, vertel.. nu ben ik benieuwd! En dan graag een scenario zonder WW3

(Overigens zeg je feitelijk dat de schuld zowiezo bij Europa ligt. Dat is natuurlijk niet waar!)

Dat citaat komt rechtstreeks van nu.nl. Dat heb ik niet gewijzigd.
Ik zal het nog even wat duidelijker citeren: "het falen van Oekraïnes bondgenoten", "levens heeft gekost. "

Het niet hebben van een fatsoenlijke luchtverdediging is de verantwoording van Oekraine. Niet Europa!
Het feit dat Europa probeert te helpen kan natuurlijk nooit resulteren in verwijten. Dan zoek je het toch lekker zelf uit.

Ja, ik gebruik eigen bewoordingen om dat citaat te duiden.

Nu.nl maakt een citaat in het Nederlands van Oekraïense man die iets in het oekraïens of engels heeft gepost op Telegram. Daar kan al 1 of 2 keer wat 'lost in translation' gaan.

Als t in t engels was, dan kan het gaan om tekst als 'our allies are failing to... ' , wat niet per se vertaalt moet worden als 'zij falen', maar kan ook als 'het lukt ze niet om..' zijn.

Ik zie sowieso nergens dat hij bondgenoten de schuld geeft van de doden. Alleen wel dat doden voorkomen hadden kunnen worden met betere leveringen.

Ik denk dat de soep niet zo heet wordt gegeten als jij denkt iig.

Nu.nl maakt een citaat in het Nederlands van Oekraïense man die iets in het oekraïens of engels heeft gepost op Telegram. Daar kan al 1 of 2 keer wat 'lost in translation' gaan.

Als t in t engels was, dan kan het gaan om tekst als 'our allies are failing to... ' , wat niet per se vertaalt moet worden als 'zij falen', maar kan ook als 'het lukt ze niet om..' zijn.

Ik zie sowieso nergens dat hij bondgenoten de schuld geeft van de doden. Alleen wel dat doden voorkomen hadden kunnen worden met betere leveringen.

De betreffende post zou gedaan zijn op Telegram en X, de exacte Engelse kernzin is: “A failure by Ukraine’s allies to replenish its stock of air defence missiles was costing lives.” maar die post kan ik niet meer vinden wel een post van 4 minuten geleden die toch wat meer genuanceerd is: "https://t.co/OImT18CGwM. Ik denk dat zijn vorige post hem ook misschien aan het denken heeft gezet.

Laatst bewerkt:
De betreffende post zou gedaan zijn op Telegram en X, de exacte Engelse kernzin is: “A failure by Ukraine’s allies to replenish its stock of air defence missiles was costing lives.” maar die post kan ik niet meer vinden wel een post van 4 minuten geleden die toch wat meer genuanceerd is: "https://t.co/OImT18CGwM. Ik denk dat zijn vorige post hem ook misschien aan het denken heeft gezet

Er zal kritiek op gekomen zijn.
Leiders van een land moeten sowieso wat minder tekst op social media gaan plempen, en wat meer met video werken. Tekst is veel te beperkt om dingen over te brengen. We blijven voor meer dan 90% af gaan op non verbale zaken en intonaties.

Maargoed, zoals nu is t netjes verwoord iig.

Gezien dit bericht zouden de frustraties vooral bij de VS liggen, en niet bij de EU.

Natuurlijk begrijp ik dat Oekraine afhankelijk is van bondgenoten. Die bondgenoten doen er echt alles aan om Oekraine te helpen. Over je toevoeging over VS: Natuurlijk is het reeel dat het gaat om de VS, maar noem dat dan. Je maakt nu een verwijt naar al je bondgenoten in het algemeen. Daarmee beschadig je bondgenoten die miljarden in de oorlog stoppen en dan een veeg uit de pan krijgen.
Ik denk dat Zelenskyy bedoelt dat de woorden van de EU nogal verschillen van de daden. En daar heeft hij helemaal gelijk in.

Ik denk dat Zelenskyy bedoelt dat de woorden van de EU nogal verschillen van de daden. En daar heeft hij helemaal gelijk in.
Het leidt in ieder geval toe dat iedereen er zijn eigen draai/invulling aan geeft. Een reden te meer om terughoudend te zijn met dat soort verwijten. ;) Maar goed. Gisteravond heeft hij een nieuwe versie online gebracht en daar kan ik mij wel in vinden.

Zelfs in het Oekraiens kan het lost in translation raken. Ik spreek een heel klein beetje Russisch (A1 nivo) en Oekraiens is grotendeels gelijk. In het Russisch kan hetzelfde woord in een ander geformeerde zin zomaar ineens iets anders betekenen. Heeft te maken met cases, ga ik jullie niet mee vermoeien en begrijp ik zelf amper.

Mijn hemel, wat een bizarre beelden uit Nepal zeg. Ik zie zojuist gewoon honderden mensen sterven.

De kracht van water is zo ongelooflijk...
Aantal van die beelden zijn echt onwerkelijk. Hoe een complete parkeergarage, of iets wat er op lijkt, gewoon volledig weg wordt gevaagd terwijl je daar een hoop mensen ziet rennen voor hun leven. En je weet dat ze het allemaal niet gaan redden als je die water/moddermassa op ze af ziet stormen.

Vreselijk.

Ze hadden het eerst over een tiental doden ofzo. Maar met die beelden erbij was t duidelijk dat het daar ver, heel ver, overheen zou gaan.
Ook in Tibet honderden vermisten.

Die beelden uit Nepal zijn echt angstaanjagend. Lijkt wel iets uit een slechte rampenfilm waarbij je denkt dat de special effects wel een beetje "over the top" zijn.
Dit heeft echt diepe indruk op mij gemaakt.

Augustus eindigt met goed nieuws, al had dit 40 jaar geleden gemoeten

b2facabe685d6731f75908ff41d96370.png

Bizarre beelden
30 man met flinke wapens, waaronder dikke rifles. Niet in Colombia of El Salvador ofzo, nee, 'gewoon' lopend op een polderweggetje net over de Brabantse grens met Gelderland.

Uiteraard drugs gerelateerd.
Het geeft maar weer eens aan hoe groot de drugscriminaliteit is in t land.
Die bendes zijn groot en tot de tanden toe bewapend.

En ik zeg het gewoon: wat mij betreft worden die lui allemaal door de bliksem getroffen!
Zo.

Bizarre beelden
30 man met flinke wapens, waaronder dikke rifles. Niet in Colombia of El Salvador ofzo, nee, 'gewoon' lopend op een polderweggetje net over de Brabantse grens met Gelderland.

En ik zeg het gewoon: wat mij betreft worden die lui allemaal door de bliksem getroffen!
Zo.
Voordat mijn vader in een verzorgingshuis geplaatst werd ging hij bijna dagelijks naar een zorgboerderij daar in Overasselt. Het leek zo’n slaperig boerendorpje…

Bizarre beelden

Zo.
En ondertussen interesseert niemand dit gezien het grote aantal drugsgebruikers in Nederland. Medeplichtig zijn ze.

Hoort hier geen college over de precieze definitie bij om alle forumleden en lezers van buiten te bedienen?
Een beetje ingewikkeld is die paradox toch wel, vind je niet? ;)
Zeker een ingewikkelde paradox, maar met het gedoe rondom ON uiterst actueel.

(Haal.mmff uit t wedstrijdtopic)

Terug
Bovenaan Onderaan