Wij hadden dit ook niet verwacht. Vooral wat er aan de verkiezingen vooraf is gegaan. Het geloof kwam eigenlijk pas bij 30% van de telling, waarbij Tisza tegen een 2/3 meerderheid aanzat en Orban, Magyar feliciteerde met zijn over winning.
Heel veel mensen hebben anti Orban gestemd. Het land is van top tot teen corrupt. Als je ziet hoeveel miljarden er achterover zijn gedrukt, dat is niet te geloven. Mensen zien dat ook of verliezen zelfs hun baan omdat zij (of partner) niet Orban gezind zijn. Als je de reacties ziet op straat, in de metro dan zie je de opluchting. Fidesz zien we (voorlopig) niet meer terug.
Nu ben ik benieuwd hoeveel van deze bestuurders nog in het land zijn over een maand, want ik lees al dat een aantal zich hebben voorbereid op vertrek.
De speech van Magyar was duidelijk. Er werden al de nodige mensen verzocht op te stappen. Van verantwoordelijke van de publieke media, tot het gerechtshof. Hier gaat echt het mes in.
Vadaag werd ik dus wakker in Magyar-orsag, Peter. Heerlijk. 99% van de stemmen geteld en de 2/3 houd hij. Mijn dag kan niet meer stuk!
Bekijk bijlage 8265