Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Let op: This feature may not be available in some browsers.
Mag ze hier zelf bij zijn? Met nikab mag je de rechtszaal niet in. Dan mag een visboer ook weigeren in zijn eigen zaak vind ik als ook de rechtbank dat mag.
![]()
OM moet strafzaak beginnen tegen vishandelaar die vrouw in nikab kibbeling weigerde
De winkelier wilde de vrouw niet helpen omdat hij haar gezicht niet kon zien. Dat was tegen zijn regels, stelt hij.nos.nl
Lijkt me dat de rechter 100% zeker moet zijn dat de juiste persoon daar zit.
Een visboer hoeft dat niet te weten.
Het gaat er om dat het misschien mag maar niet gewenst is. Waarom mag ik met een PSV shirt niet in een Ajax vak staan? Misschien mag het zelfs wel maar het is niet wenselijk. Je kan je rechten er doorheen drukken of je past je gewoon aan.Lijkt me dat de rechter 100% zeker moet zijn dat de juiste persoon daar zit.
Ik vind dat dat bedekte te ver gaan. En als die visboer daar op tegen is is dat zijn mening in zijn zaak. Prima. Dat wijf moet niet zo zeiken met haar racisten kaartje die ze trekt. Hij zal honderden moslims een visje hebben verkocht zonder een probleem. Maar dit gaat te ver. Vind het zelf ook niet fijn als ik een vrouw zo zie lopen. Ik loop er echt met een boog omheen. Klinkt raar maar het is een automatisme en ik doe het niet eens bewust.Het gaat er om dat het misschien mag maar niet gewenst is. Waarom mag ik met een PSV shirt niet in een Ajax vak staan? Misschien mag het zelfs wel maar het is niet wenselijk. Je kan je rechten er doorheen drukken of je past je gewoon aan.
Waarom hoeft die visboer dat niet te weten?Lijkt me dat de rechter 100% zeker moet zijn dat de juiste persoon daar zit.
Waarom hoeft die visboer dat niet te weten?
Laat jij iemand binnen die in het zwart gekleed met een integraal helm op zijn of haar hoofd bij jou thuis aanbelt?
Het is voor die visboer niet relevant om te weten of de persoon onder t gewaad zegt wie ze is, voor een rechter wel. Lijkt me heel logisch.
Dat mag jij zo zien. De wet maakt onderscheidt.En daarmee sla je de plank mis. De wet gaat over veiligheid, en openbare ruimtes en winkels zie ik daarin als hetzelfde. Waarom wordt daar onderscheid in gemaakt, en mag ik niet in een nikab door een bibliotheek lopen maar wel door een vismarkt of supermarkt.
Of nergens of overal verbieden. Maar het argument ze moeten weten wie het is, is geen argument bij deze, omdat de wet daarin niets zegt.
Wel een rare en kromme wet toch? Ik zat trouwens zojuist een stukje in het as te lezen over een vrouwelijke taxi chauffeur die alleen vrouwen vervoerd. Er wordt lovend over geschreven, maar dit lijktDat mag jij zo zien. De wet maakt onderscheidt.
LIjkt mij net zo aanklaagbaar, immers net zo gord in strijd met Artikel 1. Start een proefproces zou k zeggen.Wel een rare en kromme wet toch? Ik zat trouwens zojuist een stukje in het as te lezen over een vrouwelijke taxi chauffeur die alleen vrouwen vervoerd. Er wordt lovend over geschreven, maar dit lijkt
Mij dan ook tegen de wet als ik in wil stappen en geweigerd wordt? Of kan het dan ineens wel?
Dat mag jij zo zien. De wet maakt onderscheidt.
In Nederland hebben mensen het recht om zich te kleden zoals ze willen, wat anderen daar ook van vinden. Op sommige locaties is het voor de sociale veiligheid en dienstverlening belangrijk dat mensen elkaar kunnen aankijken en herkennen. De overheid verbiedt daarom op bepaalde locaties kleding die het gezicht geheel bedekt: in het openbaar vervoer, het onderwijs, de zorg en in overheidsgebouwen.
Dat is voor mij geen compleet andere situatie.Nee.
Compleet andere situatie.
Ik verkoop dan ook geen vis, en bepaal wie er in mijn huis komt en wie niet.
Een winkel kan niet iemand weigeren die iets draagt wat de eigenaar niet aanstaat, en anderen wel bedienen.
Het is voor die visboer niet relevant om te weten of de persoon onder t gewaad zegt wie ze is, voor een rechter wel. Lijkt me heel logisch.
De wet is zo, kunnen we van alles wat van vinden.
Ik vind een nikab ook niks. Maar t mag gedragen worden, en dan kun je hoog of laag springen, maar zo iemand heeft dus rechten. Waaronder een vis kopen bij deze visboer.
Inderdaad een rare en kromme wet.Wel een rare en kromme wet toch? Ik zat trouwens zojuist een stukje in het as te lezen over een vrouwelijke taxi chauffeur die alleen vrouwen vervoerd. Er wordt lovend over geschreven, maar dit lijkt
Mij dan ook tegen de wet als ik in wil stappen en geweigerd wordt? Of kan het dan ineens wel?
Vrijheid slechts achter de voordeur. Ok.Dat is voor mij geen compleet andere situatie.
Het gaat om de onveiligheid als er een onherkenbaar figuur voor je deur staat.
Typisch dat je mijn vraag niet beantwoordt.
Maak jij die open als je zo iemand ervoor ziet staan?
Inderdaad een rare en kromme wet.
Waarom zou iemand uberhaupt middels kleding of wat dan ook op straat moeten tonen welk geloof hij of zij aanhangt?
Nikab, boerka, keppeltje, sluier, hoofddoek, wit boordje, kruisje en ga zo maar door.
Is het niet beter je geloof gewoon achter de voordeur te houden?
Dat is voor mij geen compleet andere situatie.
Het gaat om de onveiligheid als er een onherkenbaar figuur voor je deur staat.
Typisch dat je mijn vraag niet beantwoordt.
Maak jij die open als je zo iemand ervoor ziet staan?

Vrijheid? Jouw woorden.Vrijheid slechts achter de voordeur. Ok.
Waarvan niet genoeg gezegd kan worden dat die - zoals met meer wetten, denk aan privacy- verre van feilloos genoemd mag worden.Het gaat dan ook niet om jou. Het gaat om de wet.
Weer geen antwoord op mijn vraag.Lees t nog een keer zou ik zeggen.
Ik begin er nb mee...
???Weer geen antwoord op mijn vraag.
Kan ik dan maar zelf concluderen dat jij de deur wel openmaakt als er een onherkenbaar figuur aanbelt? Ik in elk geval niet.