Algemene Nieuwsberichten

Maar toch zou ik het onlogisch vinden als het rekeningrijden maar gewoon bovenop de wegenbelasting komt. Want wat is de motivatie daarvan dan?
Maar onder welke bedragen hebben we het dan? Wegenbelasting is een paar tientjes per maand. Als je dat door 20 werkdagen deelt, dan moet je allerlei dure apparatuur plaatsen voor een enkele euro per rit :shrug:
Klopt, tot nu toe is rekeningrijden veelal als alternatief voor de wegenbelasting gepresenteerd. 1 juli 2026 begint dit overigens al voor vrachtwagens.

Moeten ze dan geen tolpoorten gaan bouwen? En moet de belastingdienst die dan innen? Die kunnen hun huidige zaken al nauwelijks bemensen.

Maar onder welke bedragen hebben we het dan? Wegenbelasting is een paar tientjes per maand. Als je dat door 20 werkdagen deelt, dan moet je allerlei dure apparatuur plaatsen voor een enkele euro per rit :shrug:
Paar tientjes, ik ben ruim 6 tientjes kwijt, net ff iets meer dan een paar.
Moeten ze dan geen tolpoorten gaan bouwen? En moet de belastingdienst die dan innen? Die kunnen hun huidige zaken al nauwelijks bemensen.
Nope, werkt zonder tolpoort zoals op de website waar ik naar linkte ook te lezen is.

Wat een verwend, egocentrisch en agressief kutvolk zijn we toch ook.

Klopt en allemaal van die kut Temu pakketjes. Goed dat ze die Chinese zooi extra gaan belasten.

Klopt en allemaal van die kut Temu pakketjes. Goed dat ze die Chinese zooi extra gaan belasten.
Van die Temu-shit. Spullen die alleen tijdelijk bij de koper zijn tussen producent en vuilnisbak. Onder het motto “boeien dat het rotzooi is, want het kost niets”

Ze belasten alles waar ze merken dat er wat te verdienen valt. Dat verpakken ze dan in een mooi pakketje, maar het is hét verdienmodel van de overheid.

Los daarvan is het milieuvervuilende kwaliteitsarme meuk..

Terug
Bovenaan Onderaan