Algemeen Directeur

Alleen een rustige uitstraling maakt van hem geen prima AD... Je geeft JdJ de schuld maar wie heeft hem als TD aangesteld en wie vond en vindt hem een capabele TD?? Juist, Gerbrands zelf! Wie stelde zomaar Faber aan als hoofd opleidingen? En wie stelt nu Faber aan als de tussenpaus? Je weet wel, diezelfde Faber die het zo moeilijk had bij Groningen... Gerbrands noemt de prestaties van de laatste weken PSV onwaardig. Als hij 5 seconden in de spiegel zou kijken dan ziet hij pas wat verder PSV onwaardig is geweest de laatste twee jaar... Hij hoeft van mij niet meteen weg maar wat hij nu doet en verder uitkraamt in de media is onzinnig en het redden van eigen haggie.
Van mij mag Toon ook weg hoor, ik heb niet zo veel met die man. Heeft veel goed gedaan, maar ook fouten gemaakt. En ik wordt helemaal kriebelig van z'n gewauwel in de media. Alleen vraag ik me wel af of het nu zo verstandig is om nu ook Toon eruit te mikken. Dan ben ik bang dat het schip helemaal stuurloos is.

Wat mij betreft JdJ eruit, want die is absoluut incompetent gebleken, en een gevaar voor het voortbestaan van PSV. Daarnaast leeft JdJ on borrowed time. Hij zal in de winterstop 1 of eigenlijk 2 spelers moeten gaan halen, en die zullen allebei 100% voltreffers moeten zijn, anders gaat z'n kop eraf. Nou, ga er maar aan staan, 2 voetballer halen die PSV meteen beter maken met een halflege portemonee. De kans dat dat inderdaad gaat lukken is miniem.
 
True, maar dat mag nooit een argument zijn voor een AD als Toon. Zowel hij als JdJ hebben MvB direct die zomer al veel te veel ruimte gegeven, zowel rondom het aanstellen van de staf met teveel vriendjes i.p.v. ook 'externen' als het aankopen van de Australiërs.



Heel logisch om van alles te vinden van het functioneren van de directie, staf etc. Maar bij een Gerbrands kan ik me simpelweg niet voorstellen dat hij dingen doet met de interne argumentatie om zijn eigen hachje te redden.
Dan heb jij een heel positief (en wat naief) mensbeeld. Het siert je, maar je zal nog heel vaak teleurgesteld gaan worden in mensen.
 
Dan heb jij een heel positief (en wat naief) mensbeeld. Het siert je, maar je zal nog heel vaak teleurgesteld gaan worden in mensen.

Ik vind het veel te makkelijk om steeds maar aan te nemen dat het nemen van slechte beslissingen e/o incompetentie gelijk staat aan anderen eruit flikkeren zodat je vooral zelf mag blijven zitten. Of hoe het hier vaak omschreven lijkt te worden; alsof Toon en JdJ gezamenlijk hoog in de burelen zitten, gluiperig een bulderende lach diep vanuit de buik laten komen op moment dat de camera inzoomt, terwijl ze een kat op hun schoot aaien.

Don't attribute to malice what can be explained by ignorance, incompetence or stupidity.
 
Ik had het gepast gevonden als Gerbrands zelf in deze situatie naar buiten was getreden en voor de camera deze mededeling had gedaan. Dit overlaten aan JdJ die bij de supporters vele malen minder krediet heeft als van Bommel schaadt hem, JdJ en PSV nog meer. Van Bommel zal best onder de technisch manager vallen, maar een clubicoon ontslaan mag je als algemeen directeur zelf komen vertellen.
 
Ik had het gepast gevonden als Gerbrands zelf in deze situatie naar buiten was getreden en voor de camera deze mededeling had gedaan. Dit overlaten aan JdJ die bij de supporters vele malen minder krediet heeft als van Bommel schaadt hem, JdJ en PSV nog meer. Van Bommel zal best onder de technisch manager vallen, maar een clubicoon ontslaan mag je als algemeen directeur zelf komen vertellen.

Touché!
 
Ik dacht even dat Toon opgestapt/ontslagen was omdat hij uit de titel van dit topic verdwenen is. Maar dat is dus vooralsnog niet het geval.
Dat hebben we gisteren aangepast. Aangezien de functie dezelfde blijft en we sowieso altijd in dit topic terechtkomen als het over de A.D. gaat, ongeacht de naam die we erboven zetten. (Y)
 
Mark blijft een clubicoon itt de falende passanten Gerbrands en zijn stagiair.
Helemaal mee eens. Gerbrands en Stagiair proberen hun straatje schoon te vegen ten koste van Van Bommel, terwijl ze zelf verantwoordelijk zijn. Schandelijk. Maar ja. Stagiair weet niet beter, volgt het handje van Toon. Toon zelf vindt PSV een keigave carrière en wil nog lang als zelfbenoemd succescoach op de Eindhovense troon zitten. Alleen, Eindhoven pruimt Toon niet. Eindhoven heeft niets met Toon. Mark van Bommel kon niet worden gehandhaafd, daar kunnen we niet omheen. Maar vuilnisman, mogen Gerbrands en Stagiair alstublieft ook mee?
 
Mark blijft een clubicoon itt de falende passanten Gerbrands en zijn stagiair.
Maar laten we alsjeblieft Mark niet veel groter maken...als voetballer een clubicoon van PSV, maar als trainer/coach helaas voor dit moment te onervaren en dus te licht bevonden. Hij zou ervaring moeten opdoen in het buitenland, Duitsland bijvoorbeeld . Coach worden bij een middenmoter in de Duitse competitie, en dan over 5 jaar weer een poging moeten wagen bij PSV. We doen nu op dit Forum alsof Toon hem niet moest ontslaan en het dus verkeerd gedaan heeft...maar bij een andere club was Mark al in de herfstvakantie ontslagen...wat dat betreft heeft PSV heel veel geduld gehad met Mark....2 winstpartijen uit de afgelopen 12 wedstrijden....elke Topclub had hem al ruim een maand eerder ontslagen. Dus, ook ik vind het jammer dat het project Van Bommel mislukt is, maar het ontslag is meer dan terecht, dus laten we op dat punt Toon Gerbrands niet de schuld geven. Hij moest als AD optreden en heeft dat gedaan na de afgang in De Kuip.
 
Precies. Is hetzelfde als wanneer mijn accu verrot is in mijn auto ik de achterbank ga vervangen.
Wat een gezever! Als je zoveel wedstrijden verliest dan ga je als trainer, waar ook ter wereld. Het verliezen van zoveel wedstrijden tegen middelmatige teams en het niet kunnen neerzetten van een elftal valt Mark zeer zeker te verwijten en is bij iedereen reden voor ontslag. Sterker nog als het geen Mark van Bommel was geweest dan was hij al lang geleden aan de kant geschoven. Spelers zijn nog geen topkwaliteit, maar je moet toch altijd kunnen winnen van Emmen en Willem II. Mark blijft overigens altijd voor mij een held als speler, maar ik ben teleurgesteld in zijn capaciteiten als trainer. Gerbrands hoort gewoon te blijven zitten waar hij zit, want een betere algemeen directeur is nauwelijks te vinden. Leer er maar aan wennen: de directie stelt de trainer aan en als de trainer niet functioneert dan wordt hij ontslagen. Dat is bij bedrijven zo en dat is ook zo bij voetbalbedrijven.
 
Wat een gezever! Als je zoveel wedstrijden verliest dan ga je als trainer, waar ook ter wereld. Het verliezen van zoveel wedstrijden tegen middelmatige teams en het niet kunnen neerzetten van een elftal valt Mark zeer zeker te verwijten en is bij iedereen reden voor ontslag. Sterker nog als het geen Mark van Bommel was geweest dan was hij al lang geleden aan de kant geschoven. Spelers zijn nog geen topkwaliteit, maar je moet toch altijd kunnen winnen van Emmen en Willem II. Mark blijft overigens altijd voor mij een held als speler, maar ik ben teleurgesteld in zijn capaciteiten als trainer. Gerbrands hoort gewoon te blijven zitten waar hij zit, want een betere algemeen directeur is nauwelijks te vinden. Leer er maar aan wennen: de directie stelt de trainer aan en als de trainer niet functioneert dan wordt hij ontslagen. Dat is bij bedrijven zo en dat is ook zo bij voetbalbedrijven.
Eens over Van Bommel. Maar over Gerbrands niet helemaal. Voor mij niet te doorzien wat hij natuurlijk allemaal doet, maar ik heb niet het idee dat hij nu erg goed nagedacht heeft over het aanstellen/ontslaan van trainers en TD's.
 
Mark blijft een clubicoon itt de falende passanten Gerbrands en zijn stagiair.
Van Bommel is voor mij de grote faalhaas...,..zijn karakter zit hem in de weg om een grote trainer te worden. Kan niet tegen kritiek, stront eigenwijs, geen visie en kan niet met andere meningen omgaan. Van Bommel is voor mij het voorbeeld van een grote voetballer, maar een slechte trainer
 
Wat een gezever! Als je zoveel wedstrijden verliest dan ga je als trainer, waar ook ter wereld. Het verliezen van zoveel wedstrijden tegen middelmatige teams en het niet kunnen neerzetten van een elftal valt Mark zeer zeker te verwijten en is bij iedereen reden voor ontslag. Sterker nog als het geen Mark van Bommel was geweest dan was hij al lang geleden aan de kant geschoven. Spelers zijn nog geen topkwaliteit, maar je moet toch altijd kunnen winnen van Emmen en Willem II. Mark blijft overigens altijd voor mij een held als speler, maar ik ben teleurgesteld in zijn capaciteiten als trainer. Gerbrands hoort gewoon te blijven zitten waar hij zit, want een betere algemeen directeur is nauwelijks te vinden. Leer er maar aan wennen: de directie stelt de trainer aan en als de trainer niet functioneert dan wordt hij ontslagen. Dat is bij bedrijven zo en dat is ook zo bij voetbalbedrijven.
Helemaal mee eens!
 
Terug
Bovenaan Onderaan