Algemeen Directeur

Als ik alles vandaag zo lees, van Elfrink en nu van Borst, dan kan ik toch niet anders dan concluderen dat het journaille regelmatig hiermee leest.

.. het kan toch niet anders dat wij louter originele gedachten hebben die de rest kopieert.
Thijs S. leest sowieso mee.
 
Dat voortdurende geklaag over het feit dat die man in zijn vrije tijd een boek heeft geschreven blijft me verbazen.
Ik kan er echt helemaal niks mee.
Moet hij natuurlijk lekker zelf weten. Ik vind alleen dat de werkgever, PSV, in deze in had moeten grijpen ,en zeggen dat dat onder normale omstandigheden geen probleem is, maar er gelden nu speciale omstandigheden, waarin het niet uit te leggen is dat de algemeen directeur van een zinkend schip een boekje uitbrengt. Dat moet dus maar een jaartje of zo uitgesteld worden totdat PSV weer op de rails staat. En als hij daar niet mee kan leven: houdoe en bedankt.
 
Ik vind alleen dat de werkgever, PSV, in deze in had moeten grijpen ,en zeggen dat dat onder normale omstandigheden geen probleem is, maar er gelden nu speciale omstandigheden, waarin het niet uit te leggen is dat de algemeen directeur van een zinkend schip een boekje uitbrengt.
En dat moeten we dus niet Toon, maar de directie aanrekenen.
 
Ik kijk uit naar het grote interview met MvB. Ik neem aan dat hij nu wel even wil vertellen hoe het zit. En rancuneus is Mark wel.
 
En dat moeten we dus niet Toon, maar de directie aanrekenen.
Beiden, Toon moet zoveel van topsport en de invloed van de media op sport organisaties begriojpen dat dit niet kan. De RvC had inderdaad hard in moeten grijpen.
 
Uiteraard ligt de schuld van de huidige prestaties niet bij één persoon. Als voetbalorganisatie kiezen we er echter al snel voor om de kop van de trainer te laten rollen. Om echter midden in het seizoen afscheid te nemen van zowel Toon, John als Mark, dat gaat niet werken. Er moet toch iets van continuïteit zijn. Ik weet niet wat de RvC intern heeft uitgesproken, maar ik kan mij voorstellen dat ze om voornoemde reden op dit moment naar buiten toe geen verdere acties uitzetten.
Waar ik mij echt zorgen om maak, zijn de (paniek)aankopen die in de winterstop kunnen plaatsvinden. Als we in de zomer, toen we alle tijd hadden, niet iets beters konden bedenken dan 3 linksbacks die het toch niet zijn, een Griekse verrassing, een Japanse net niet, Baumgartl en Bruma, vraag ik mij echt af wat ons in de winterse transferperiode te wachten staat.
Tot slot nog even on topic over Toon: ik vind zelf Toon als vertegenwoordiger van PSV een goede uitstraling hebben, maar geen mens is zonder fouten, dat blijkt maar weer. En dan bedoel ik niet het boekje.
 
Uiteraard ligt de schuld van de huidige prestaties niet bij één persoon. Als voetbalorganisatie kiezen we er echter al snel voor om de kop van de trainer te laten rollen. Om echter midden in het seizoen afscheid te nemen van zowel Toon, John als Mark, dat gaat niet werken. Er moet toch iets van continuïteit zijn. Ik weet niet wat de RvC intern heeft uitgesproken, maar ik kan mij voorstellen dat ze om voornoemde reden op dit moment naar buiten toe geen verdere acties uitzetten.
Waar ik mij echt zorgen om maak, zijn de (paniek)aankopen die in de winterstop kunnen plaatsvinden. Als we in de zomer, toen we alle tijd hadden, niet iets beters konden bedenken dan 3 linksbacks die het toch niet zijn, een Griekse verrassing, een Japanse net niet, Baumgartl en Bruma, vraag ik mij echt af wat ons in de winterse transferperiode te wachten staat.
Tot slot nog even on topic over Toon: ik vind zelf Toon als vertegenwoordiger van PSV een goede uitstraling hebben, maar geen mens is zonder fouten, dat blijkt maar weer. En dan bedoel ik niet het boekje.
Eens, MvB heeft fouten gemaakt, Toon ook, maar de grootste schuldige aan dit drame is JdJ die deze selectie heeft samengesteld. Van mij had MvB niet weg gehoeven en ik denk dat zijn vertrek niks oplost, maar ik weet ook dat deze reeks van prestaties niet kan bij PSV. Dus uiteindelijk kan ik er wel vrede mee hebben dat hij ontslagen is.

Toon heeft z'n fouten, maar is over het algemeen een prima directeur. Die hoeft van mij ook niet weg, en dat zou inderdaad een hele domme zet zijn Toon er nu ook uit te gooien.

Maar inderdaad de hele grote angst, en potentieel fatale blunder, is nu JdJ de portemonee met de laatste centjes erin geven om in de winterstop paniekaankopen mee te doen. Daar kan ik echt niet met m'n verstand bij. De kans dat dat fout gaat is vele malen groter dan dat het goed kan gaan.
 
Gerbrands in de media: ""Er komt een moment dat wij denken: dit is PSV-onwaardig."

Tja, lekker makkelijk. Hij is er zelf notabene schuld aan, maar iemand anders kost het de kop.
 
Als je een onervaren jonge selectie laat trainen door een onervaren jonge trainer met een onervaren staf en het technisch beleid uit laat voeren door een onervaren technisch directeur die nog moeite heeft om goed aankopen te doen dan is het volgens mij niet vreemd dat de resultaten wat grillig zijn. Als gerbrands ballen had gehad danhad hij Bommel gewoon laten zitten en gezorgd voor een evenwichtig elftal.
 
Een belangrijke les waarvan ik gezien de nieuwe staf nog niet de indruk heb dat men geleerd heeft is het niet aanstellen van alleen maar assistenten die goeie bekenden zijn van binnen de club. Daarin had men MvB ook moeten beschermen, mijns inziens. Maar die bleek als ik de verhalen mag geloven vanaf het begin zelf ook heel erg eigenwijs. Van een Gerbrands verwacht je dan wel de senioriteit en het gewicht om tegen zo'n beginnende coach te zeggen dat hij toch echt niet in z'n eentje bepaalt welke ook al onervaren vriendjes in zijn staf gaan plaatsnemen.
 
Gerbrands in de media: ""Er komt een moment dat wij denken: dit is PSV-onwaardig."

Tja, lekker makkelijk. Hij is er zelf notabene schuld aan, maar iemand anders kost het de kop.
Dat was inderdaad PSV onwaardig, dat media optreden van Toon en JdJ. PSV is dood en doodziek
 
Een belangrijke les waarvan ik gezien de nieuwe staf nog niet de indruk heb dat men geleerd heeft is het niet aanstellen van alleen maar assistenten die goeie bekenden zijn van binnen de club. Daarin had men MvB ook moeten beschermen, mijns inziens. Maar die bleek als ik de verhalen mag geloven vanaf het begin zelf ook heel erg eigenwijs. Van een Gerbrands verwacht je dan wel de senioriteit en het gewicht om tegen zo'n beginnende coach te zeggen dat hij toch echt niet in z'n eentje bepaalt welke ook al onervaren vriendjes in zijn staf gaan plaatsnemen.
MvB had natuurlijk wel een sterke onderhandelingspositie toen Cocu halsoverkop vertrok.
 
Eens, MvB heeft fouten gemaakt, Toon ook, maar de grootste schuldige aan dit drame is JdJ die deze selectie heeft samengesteld. Van mij had MvB niet weg gehoeven en ik denk dat zijn vertrek niks oplost, maar ik weet ook dat deze reeks van prestaties niet kan bij PSV. Dus uiteindelijk kan ik er wel vrede mee hebben dat hij ontslagen is.

Toon heeft z'n fouten, maar is over het algemeen een prima directeur. Die hoeft van mij ook niet weg, en dat zou inderdaad een hele domme zet zijn Toon er nu ook uit te gooien.

Maar inderdaad de hele grote angst, en potentieel fatale blunder, is nu JdJ de portemonee met de laatste centjes erin geven om in de winterstop paniekaankopen mee te doen. Daar kan ik echt niet met m'n verstand bij. De kans dat dat fout gaat is vele malen groter dan dat het goed kan gaan.
Alleen een rustige uitstraling maakt van hem geen prima AD... Je geeft JdJ de schuld maar wie heeft hem als TD aangesteld en wie vond en vindt hem een capabele TD?? Juist, Gerbrands zelf! Wie stelde zomaar Faber aan als hoofd opleidingen? En wie stelt nu Faber aan als de tussenpaus? Je weet wel, diezelfde Faber die het zo moeilijk had bij Groningen... Gerbrands noemt de prestaties van de laatste weken PSV onwaardig. Als hij 5 seconden in de spiegel zou kijken dan ziet hij pas wat verder PSV onwaardig is geweest de laatste twee jaar... Hij hoeft van mij niet meteen weg maar wat hij nu doet en verder uitkraamt in de media is onzinnig en het redden van eigen haggie.
 
MvB had natuurlijk wel een sterke onderhandelingspositie toen Cocu halsoverkop vertrok.

True, maar dat mag nooit een argument zijn voor een AD als Toon. Zowel hij als JdJ hebben MvB direct die zomer al veel te veel ruimte gegeven, zowel rondom het aanstellen van de staf met teveel vriendjes i.p.v. ook 'externen' als het aankopen van de Australiërs.

[...]wat hij nu doet en verder uitkraamt in de media is onzinnig en het redden van eigen haggie.

Heel logisch om van alles te vinden van het functioneren van de directie, staf etc. Maar bij een Gerbrands kan ik me simpelweg niet voorstellen dat hij dingen doet met de interne argumentatie om zijn eigen hachje te redden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan