Algemeen Directeur

Goodfella

Assistent Coach
Bespreek hier de algemeen directeur van PSV.

Toon Gerbrands werd voorgegaan door:

1913-1920 J.W. Hofkes
1920-1921 J. van der Luer
1921-1925 J.W. Hofkes
1925-1926 Dr. Ir. N. Halbertsma
1926-1927 A. Broekman
1927-1928 J. Smit
1928-1932 A. Kaas
1932-1939 Dr. A. van Anrooy
1939-1945 Jhr. Ir. C.M. Mollerus
1945-1951 A. Voorwinde
1951-1954 Jhr. Ir. C.M. Mollerus
1954-1963 A. van Strien
1963-1970 M.J. Jansen Gration
1970-1983 Drs. A. Groeneveld
1983-1993 J. Ruts
1993-1996 W. Maeyer
1996-2004 H. van Raaij
2004-2006 R. Westerhof
2006-2007 F. Schuitema
2007-2010 J. Reker
2010-2014 T. Sanders
2014-2022 Toon Gerbrands
2022-Heden Marcel Brands

Het contract van Marcel Brands loopt in 2027 af.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
De geruchten gaan dat hij volgend jaar wil stoppen, en ik heb eerlijk gezegd een gevoel dat hij dat inderdaad gaat doen. Zou ik uitermate jammer vinden, de beste man heeft PSV van de ondergang gered en doet het m.i. uitstekend. Niemand, ook hij niet, is zonder fouten, maar ik ben zeer tevreden over zijn presteren.

De enige opvolger waar ik op voorhand voor zou tekenen is Toon Gerbrands van AZ.
 
De geruchten gaan dat hij volgend jaar wil stoppen, en ik heb eerlijk gezegd een gevoel dat hij dat inderdaad gaat doen. Zou ik uitermate jammer vinden, de beste man heeft PSV van de ondergang gered en doet het m.i. uitstekend. Niemand, ook hij niet, is zonder fouten, maar ik ben zeer tevreden over zijn presteren.

De enige opvolger waar ik op voorhand voor zou tekenen is Toon Gerbrands van AZ.

Toon gaat niet weg bij AZ. Uiterst bekwame man voor deze functie, dat wel.
 
Dat heb ik al vaker gehoord. Is hij echt zo'n geweldige clubman? Jammer, lijkt me toch ook een mooie uitdaging voor hem om verder te bouwen aan dit PSV.

Zoals Jan Smit voor Heracles is, is Toon voor AZ. Algemeen directeur van AZ is gewoon zijn droombaan. Bijna de hele AZ-directie bestaat overigens uit echte AZ-fans van vroeger.
 
De geruchten gaan dat hij volgend jaar wil stoppen, en ik heb eerlijk gezegd een gevoel dat hij dat inderdaad gaat doen. Zou ik uitermate jammer vinden, de beste man heeft PSV van de ondergang gered en doet het m.i. uitstekend. Niemand, ook hij niet, is zonder fouten, maar ik ben zeer tevreden over zijn presteren.

De enige opvolger waar ik op voorhand voor zou tekenen is Toon Gerbrands van AZ.

Eens.

Tiny Sanders kwam ook uit de lucht vallen. Zijn opvolger wellicht ook wel. Tot nu toe lijkt Sanders het uitstekend te doen. Zijn opvolging zal hij vast ook goed regelen.
 
Sanders staat natuurlijk wel bekend als een echte saneerder, en voor zover ik dat kan beoordelen doet hij dat uitstekend. Maar nu komt PSV ook in een nieuwe fase, waarin er meer 'gebouwd' moet worden. Kan me voorstellen dat ze dan een ander type AD willen.
 
Sanders staat natuurlijk wel bekend als een echte saneerder, en voor zover ik dat kan beoordelen doet hij dat uitstekend. Maar nu komt PSV ook in een nieuwe fase, waarin er meer 'gebouwd' moet worden. Kan me voorstellen dat ze dan een ander type AD willen.
Een type Van Raaij, zodat we over 5 jaar weer een type Sanders nodig hebben?
Hij mag van mij lekker blijven zitten, zolang hij zich maar puur met de zakelijke / financiële kant van de club verhaal bemoeit.
 
Een type Van Raaij, zodat we over 5 jaar weer een type Sanders nodig hebben?
Hij mag van mij lekker blijven zitten, zolang hij zich maar puur met de zakelijke / financiële kant van de club verhaal bemoeit.

Sanders heeft toch altijd gezegd dat hij, en nu parafraseer ik hem enigszins, een passant is wiens tijd er op een gegeven moment simpelweg op zit? Volgens mij ziet hij zichzelf over vijf jaar niet meer bij PSV. Er komt een moment dat de klus geklaard is, ik dacht dat hij er in ieder geval zo in stond.
 
Laatst bewerkt:
Sanders heeft toch altijd gezegd dat hij, en nu parafraseer ik hem enigszins, een passant is wiens tijd er op een gegeven moment simpelweg op zit? Volgens mij ziet hij zichzelf over vijf jaar niet meer bij PSV. Er komt er moment dat de klus geklaard is, ik dacht dat hij er in ieder geval zo in stond.

Klopt. Misschien heeft hij dat voor zichzelf ook nodig, die uitdaging, dat proces van verandering doorlopen met de organisatie. Als hij het gevoel heeft dat dat werk is afgelopen, kan ik me voorstellen dat hij op zoek gaat naar iets anders. Ik zou dat zelf ook jammer vinden. Als hij wat langer blijft, kan hij ook veel meer de vruchten gaan plukken van het werk dat hij in de jaren daarvoor heeft verzet. En zoals Reem zegt, zolang hij niet op de stoel van Brands gaat zitten, zie ik niet in waarom hij niet zou kunnen aanblijven. Ik zie de noodzaak van een AD uit de voetbalwereld niet zo.
 
Sanders heeft toch altijd gezegd dat hij, en nu parafraseer ik hem enigszins, een passant is wiens tijd er op een gegeven moment simpelweg op zit? Volgens mij ziet hij zichzelf over vijf jaar niet meer bij PSV. Er komt er moment dat de klus geklaard is, ik dacht dat hij er in ieder geval zo in stond.
Ja, dat klopt ook. Dat heeft hij gezegd. Maar hij heeft niet gezegd dat 'ie van mij weg moest, want dat hoeft 'ie niet. :D
 
Klopt. Misschien heeft hij dat voor zichzelf ook nodig, die uitdaging, dat proces van verandering doorlopen met de organisatie. Als hij het gevoel heeft dat dat werk is afgelopen, kan ik me voorstellen dat hij op zoek gaat naar iets anders. Ik zou dat zelf ook jammer vinden. Als hij wat langer blijft, kan hij ook veel meer de vruchten gaan plukken van het werk dat hij in de jaren daarvoor heeft verzet. En zoals Reem zegt, zolang hij niet op de stoel van Brands gaat zitten, zie ik niet in waarom hij niet zou kunnen aanblijven. Ik zie de noodzaak van een AD uit de voetbalwereld niet zo.

Ik zelf ook niet. Het belangrijkste is dat er iemand zit die weet hoe hij een bedrijf moet leiden, want dat is het tenslotte. Duidelijk is wel dat hij, de AD in kwestie, zich dan ook niet met het voetbal op het veld moet bemoeien. Dat moet worden bepaald door mensen uit de voetballerij, met verstand van zaken en het voetbalhart op de juiste plaats.

Ja, dat klopt ook. Dat heeft hij gezegd. Maar hij heeft niet gezegd dat 'ie van mij weg moest, want dat hoeft 'ie niet. :D

Oh, dat dacht ik ergens gelezen te hebben. :|:puh:
 
Sanders houdt alle opties over zijn toekomst open

9 oktober 2013

Tiny Sanders hield tegenover De Telegraaf alle opties over zijn toekomst open. Komende zomer is hij vier jaar algemeen directeur van PSV. "Als ik zou zeggen, dat ik hier helemaal nooit over nadenk, is dat niet waar. Ik heb altijd gezegd dat ik het minimaal vier en maximaal acht jaar zou doen. Daar houd ik me aan. Zelf heb je daar natuurlijk ideeën over, maar je hebt ook te maken met wat anderen, bijvoorbeeld de commissarissen, er van vinden."

Laten we hopen dat het niet die minimale vier jaar worden. Hij heeft geweldig werk verzet, dat wordt misschien een beetje onderbelicht door de magere sportieve prestaties, maar dat is niet perse zijn pakkie-an natuurlijk. Als je ziet dat we nu alweer winst draaiden, terwijl we al jaren geen CL meer spelen, is dat echt een prestatie van jewelste. Ik zou graag zien dat hij ook nog bij de club is als we weer eens successen vieren, en ook sportief de weg omhoog weer echt hebben ingezet.
 
Laten we hopen dat het niet die minimale vier jaar worden. Hij heeft geweldig werk verzet, dat wordt misschien een beetje onderbelicht door de magere sportieve prestaties, maar dat is niet perse zijn pakkie-an natuurlijk. Als je ziet dat we nu alweer winst draaiden, terwijl we al jaren geen CL meer spelen, is dat echt een prestatie van jewelste. Ik zou graag zien dat hij ook nog bij de club is als we weer eens successen vieren, en ook sportief de weg omhoog weer echt hebben ingezet.

O zo eens. Hij is stabiel, blijft zichzelf, roept geen rare dingen en timmert in relatieve anoniemiteit aan de solide PSV. Hulde enzo.
 
Laten we hopen dat het niet die minimale vier jaar worden. Hij heeft geweldig werk verzet, dat wordt misschien een beetje onderbelicht door de magere sportieve prestaties, maar dat is niet perse zijn pakkie-an natuurlijk. Als je ziet dat we nu alweer winst draaiden, terwijl we al jaren geen CL meer spelen, is dat echt een prestatie van jewelste. Ik zou graag zien dat hij ook nog bij de club is als we weer eens successen vieren, en ook sportief de weg omhoog weer echt hebben ingezet.

O zo eens. Hij is stabiel, blijft zichzelf, roept geen rare dingen en timmert in relatieve anoniemiteit aan de solide PSV. Hulde enzo.

Precies. Kom maar op met de Tiny-moet-blijven-petitie!
 
In de VI van deze week staat nog wel een interessant stukje van Thijs Slegers over Tiny Sanders, met ook wat kritische noten (blz. 84-85). Dat hij financieel uitstekend werk heeft verzet wordt aangegeven, maar Sanders heeft door zijn harde managementstijl intern toch wel wat irritatie en ergernis opgewekt.
 
In de VI van deze week staat nog wel een interessant stukje van Thijs Slegers over Tiny Sanders, met ook wat kritische noten (blz. 84-85). Dat hij financieel uitstekend werk heeft verzet wordt aangegeven, maar Sanders heeft door zijn harde managementstijl intern toch wel wat irritatie en ergernis opgewekt.
Waar gehakt wordt, vallen spaanders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan