Albert Gudmundsson (M)

Gudmundsson gaat het zeker redden in de eredivisie. Het probleem van zijn vertrek ligt vooral in de voorgaande jaren. PSV had hem al het laatste jaar moeten verhuren aan een eredivisie club. Het feit dat AZ hem direct aantrekt zegt al genoeg. Hieruit zal PSV een les moeten trekken.

Precies, het is een verloren seizoen geweest voor die jongen. Cocu haalt hem bij het eerste om hem vervolgens alleen maar te laten banken, of bij Jong PSV mee te doen. In die tijd had hij ook bij een eredivisieclub ervaring kunnen opdoen.
 
Precies, het is een verloren seizoen geweest voor die jongen. Cocu haalt hem bij het eerste om hem vervolgens alleen maar te laten banken, of bij Jong PSV mee te doen. In die tijd had hij ook bij een eredivisieclub ervaring kunnen opdoen.
Helemaal eens. Dan weet je waar je aan toe bent.
 
Precies, het is een verloren seizoen geweest voor die jongen. Cocu haalt hem bij het eerste om hem vervolgens alleen maar te laten banken, of bij Jong PSV mee te doen. In die tijd had hij ook bij een eredivisieclub ervaring kunnen opdoen.
Helemaal mee eens daarbij bleef Cocu zwaar in gebreke. Maar hij heeft zich gewoon niet bewezen in het 1e de weinige speeltijd die hij weliswaar kreeg. Geldingsdrang, daar ontbrak het aan bij hem.
 
Albert wie?
Hij had alleen credits op het forum hier, in praktijk zag ik nooit wat nuttigs van hem, niet dat die veel kansen kreeg maar de momenten dat die wel zichtbaar was werd er niemand warm van.
 
Hij heeft toch zijn minuten gehad. Wat ik ervan gezien heb vond ik aardig, maar dan ook niet meer dan dat. Dat gevoel had ik ook bij Zinchenko. Wellicht zijn er voorstellen gedaan voor verhuur dit seizoen, dat is mogelijk. Eerlijk gezegd geloof ik niet dat hij basismateriaal kan zijn voor het niveau dat Psv zou moeten nastreven.
 
Precies, het is een verloren seizoen geweest voor die jongen. Cocu haalt hem bij het eerste om hem vervolgens alleen maar te laten banken, of bij Jong PSV mee te doen. In die tijd had hij ook bij een eredivisieclub ervaring kunnen opdoen.
Hij is gewoonweg minder dan Bergwijn of Lozano. Dat hij weinig minuten kan maken is dan ook helemaal niet vreemd met deze jongens voor hem.

Ik heb een beetje een Beerens gevoel bij deze jongen: Gewoon een goede sub topper in de eredivisie en misschien na een top jaar naar Feyenoord of een middenmoter in het buitenland. Een prima carrier voor de boeg, maar geen topper. Maar ik kan het natuurlijk verkeert hebben.
 
Hij is gewoonweg minder dan Bergwijn of Lozano. Dat hij weinig minuten kan maken is dan ook helemaal niet vreemd met deze jongens voor hem.

Ik heb een beetje een Beerens gevoel bij deze jongen: Gewoon een goede sub topper in de eredivisie en misschien na een top jaar naar Feyenoord of een middenmoter in het buitenland. Een prima carrier voor de boeg, maar geen topper. Maar ik kan het natuurlijk verkeert hebben.
Zo zie ik het ook. Hier krijgt hij nauwelijks speeltijd netals Ramselaar omdat we ook Ryan Thomas en Mauro hebben.
 
Hij is gewoonweg minder dan Bergwijn of Lozano. Dat hij weinig minuten kan maken is dan ook helemaal niet vreemd met deze jongens voor hem..... Een prima carrier voor de boeg, maar geen topper. Maar ik kan het natuurlijk verkeert hebben.
Lees de posts eens terug over een Bergwijn... Dan zie je dat daar hetzelfde gebeurde als bij Gudmundsson. Jongen werd de eerste wedstrijden hier ook afgekraakt.. Geen topper.. Alleen had Bergwijn de mazzel dat Depay vertrok en een andere vogel (hoe heette hij ook alweer) vertrok naar Valencia. Anders had Bergwijn mogelijk voor AZ gespeeld.

Waar het mij om gaat is dat je kijkt naar het perspectief vanuit die jongens. Als je hem in Eindhoven houdt voor het geval Bergwijn of Lozano langdurig geblesseerd raken, geef hem dan ook voldoende speelminuten in het eerste. Indien je dat niet vind zou je moeten overwegen hem te verhuren of te verkopen met nog een aantal jaren op de meter(contract).
 
Lees de posts eens terug over een Bergwijn... Dan zie je dat daar hetzelfde gebeurde als bij Gudmundsson. Jongen werd de eerste wedstrijden hier ook afgekraakt.. Geen topper.. Alleen had Bergwijn de mazzel dat Depay vertrok en een andere vogel (hoe heette hij ook alweer) vertrok naar Valencia. Anders had Bergwijn mogelijk voor AZ gespeeld.

Waar het mij om gaat is dat je kijkt naar het perspectief vanuit die jongens. Als je hem in Eindhoven houdt voor het geval Bergwijn of Lozano langdurig geblesseerd raken, geef hem dan ook voldoende speelminuten in het eerste. Indien je dat niet vind zou je moeten overwegen hem te verhuren of te verkopen met nog een aantal jaren op de meter(contract).

Hetzelfde geldt nu voor Obispo overigens; die heeft m.i. zo ook al 1, of misschien wel 2 verloren seizoenen achter de rug waarbij hij bij het eerste betrokken werd, maar nooit ingezet werd. Hij speelde dan wel wedstrijden bij Jong PSV, maar hij had dan voor zijn ontwikkeling beter verhuurd kunnen worden aan een eredivisieclub; hij is volgens mij ondertussen al weer 21, en zo heeft PSV en Cocu er eigenlijk voor gezorgd dat hij dus 2 cruciale ontwikkelingsjaren verprutst heeft, terwijl dat geheel onnodig was. Ze moeten wat sneller doorpakken en niet zo lang lopen dralen en touwtrekken met die spelers terwijl hun contracten allemaal aflopen. Logisch gevolg dat dan de helft zo gratis, bijna gratis, en/of ontevreden de deur uit loopt. Zowel PSV als die talenten schieten daar niks mee op.
 
Hetzelfde geldt nu voor Obispo overigens; die heeft m.i. zo ook al 1, of misschien wel 2 verloren seizoenen achter de rug waarbij hij bij het eerste betrokken werd, maar nooit ingezet werd. Hij speelde dan wel wedstrijden bij Jong PSV, maar hij had dan voor zijn ontwikkeling beter verhuurd kunnen worden aan een eredivisieclub; hij is volgens mij ondertussen al weer 21, en zo heeft PSV en Cocu er eigenlijk voor gezorgd dat hij dus 2 cruciale ontwikkelingsjaren verprutst heeft, terwijl dat geheel onnodig was. Ze moeten wat sneller doorpakken en niet zo lang lopen dralen en touwtrekken met die spelers terwijl hun contracten allemaal aflopen. Logisch gevolg dat dan de helft zo gratis, bijna gratis, en/of ontevreden de deur uit loopt. Zowel PSV als die talenten schieten daar niks mee op.
Het lijkt erop dat MVB het helemaal ziet zitten in Schwaab als RCV, en Obispo zal wel backup blijven. Hopelijk zet hij hem erin bij een 3-0 stand ofzo, i.i.g. bij een veilige marge zodat hij het gevoel krijgt serieus genomen te worden door de TS.
 
Lees de posts eens terug over een Bergwijn... Dan zie je dat daar hetzelfde gebeurde als bij Gudmundsson. Jongen werd de eerste wedstrijden hier ook afgekraakt.. Geen topper.. Alleen had Bergwijn de mazzel dat Depay vertrok en een andere vogel (hoe heette hij ook alweer) vertrok naar Valencia. Anders had Bergwijn mogelijk voor AZ gespeeld.

Je vergeet een belangrijk detail: PSV had voldoende vertrouwen in Bergwijn dat hij de top zou halen EN er was geen jeugdspeler in zijn leeftijdsgroep die men hoger inschat. Als PSV een speler van het kaliber Robben in de jeugd had gehad dan had Bergwijn minder kansen gekregen (en had die speler gespeeld in plaats van Bergwijn). Maar PSV had geen speler die men beter vond dan Bergwijn dus heeft hij kunnen doorgroeien naar een basisspeler.

Kijk welke jeugdspelers voorin die er aankomen, Malen, Gakpo en Piroe. Al deze spelers moeten minuten krijgen om beter te worden. Indien PSV denkt dat een of meer dan deze spelers beter zal worden dan Gudmundsson dan zullen deze spelers de voorkeur krijgen bij speelminuten. Het is dus niet alleen dat de speler goed zou kunnen worden, het is ook of andere spelers beter zouden kunnen worden.
 
Hetzelfde geldt nu voor Obispo overigens; die heeft m.i. zo ook al 1, of misschien wel 2 verloren seizoenen achter de rug waarbij hij bij het eerste betrokken werd, maar nooit ingezet werd. Hij speelde dan wel wedstrijden bij Jong PSV, maar hij had dan voor zijn ontwikkeling beter verhuurd kunnen worden aan een eredivisieclub; hij is volgens mij ondertussen al weer 21, en zo heeft PSV en Cocu er eigenlijk voor gezorgd dat hij dus 2 cruciale ontwikkelingsjaren verprutst heeft, terwijl dat geheel onnodig was. Ze moeten wat sneller doorpakken en niet zo lang lopen dralen en touwtrekken met die spelers terwijl hun contracten allemaal aflopen. Logisch gevolg dat dan de helft zo gratis, bijna gratis, en/of ontevreden de deur uit loopt. Zowel PSV als die talenten schieten daar niks mee op.
Klopt helemaal. Maar dat niet alleen, talenten komen op een bepaalt moment ook niet meer naar PSV. Dus buiten het feit dat de opleiding dan niets meer oplevert breek je de jeugdopleiding ook af op deze wijze. Ze zullen actiever met het schuiven van talenten moeten zijn. Nu is te hopen dat van Bommel die jongens wel een kans geeft.
 
Laatst bewerkt:
Hetzelfde geldt nu voor Obispo overigens; die heeft m.i. zo ook al 1, of misschien wel 2 verloren seizoenen achter de rug waarbij hij bij het eerste betrokken werd, maar nooit ingezet werd. Hij speelde dan wel wedstrijden bij Jong PSV, maar hij had dan voor zijn ontwikkeling beter verhuurd kunnen worden aan een eredivisieclub; hij is volgens mij ondertussen al weer 21, en zo heeft PSV en Cocu er eigenlijk voor gezorgd dat hij dus 2 cruciale ontwikkelingsjaren verprutst heeft, terwijl dat geheel onnodig was. Ze moeten wat sneller doorpakken en niet zo lang lopen dralen en touwtrekken met die spelers terwijl hun contracten allemaal aflopen. Logisch gevolg dat dan de helft zo gratis, bijna gratis, en/of ontevreden de deur uit loopt. Zowel PSV als die talenten schieten daar niks mee op.
Verhuren is - denk ik - een goede oplossing voor hem. Wel is hij pas 19 jaar, dus dat scheelt wel.
 
Het lijkt erop dat MVB het helemaal ziet zitten in Schwaab als RCV, en Obispo zal wel backup blijven. Hopelijk zet hij hem erin bij een 3-0 stand ofzo, i.i.g. bij een veilige marge zodat hij het gevoel krijgt serieus genomen te worden door de TS.

Obispo is een linksbenige CV, dus ik neem aan dat hij in aanmerking zou moeten komen voor de positie waar Viergever nu speelt, niet de plek van Schwaab.
 
Zag net een interview met Gudmundsson.
Al 5 jaar in Nederland en dan het interview (vraagstelling was in het Nederlands) in het Engels doen.

Tenzij het interview bedoeld is voor de internationale pers, wordt het dus
nooit wat met hem. Gaat de internationale top niet halen. Geen kloten om een taal te leren, oftewel om te investeren in jezelf, dus ook geen kloten om op voetbalgebied beter te worden.

(Zwak van PSV trouwens, dat ze dat 4,5 jaar hebben toegestaan.)
 
Zag net een interview met Gudmundsson.
Al 5 jaar in Nederland en dan het interview (vraagstelling was in het Nederlands) in het Engels doen.

Tenzij het interview bedoeld is voor de internationale pers, wordt het dus
nooit wat met hem. Gaat de internationale top niet halen. Geen kloten om een taal te leren, oftewel om te investeren in jezelf, dus ook geen kloten om op voetbalgebied beter te worden.

(Zwak van PSV trouwens, dat ze dat 4,5 jaar hebben toegestaan.)


Och, we hebben hier potentiële Nobelpijswinnaars in dienst die geen woord Duits spreken. De lokale taal is overschat in een Internationale omgeving.
 
Zag net een interview met Gudmundsson.
Al 5 jaar in Nederland en dan het interview (vraagstelling was in het Nederlands) in het Engels doen.

Tenzij het interview bedoeld is voor de internationale pers, wordt het dus
nooit wat met hem. Gaat de internationale top niet halen. Geen kloten om een taal te leren, oftewel om te investeren in jezelf, dus ook geen kloten om op voetbalgebied beter te worden.

(Zwak van PSV trouwens, dat ze dat 4,5 jaar hebben toegestaan.)

Waarom zou je je storten op een lokaal Germaans dialectje als je er toch niet wilt blijven wonen? Misschien investeert hij liever in iets nuttigs?
 
Ik mag toch hopen dat er geen Nobelprijzen naar werknemers van de farma industrie gaan :sneaky:

Gaf ooit eens golfles aan een zeer hoge pief van Roche/Basel. Hij kon er geen kloten van en wat dan vaak gebeurt is dat ze dan tijdens pauzes met een kopje koffie hun ik-zijn willen overcompenseren.

Hij had het in 2003 over een ziekte die 2000 West-Europeanen hebben/dragen en die ze uit konden roeien met de medicijnen die ze al klaar hadden liggen. Deden ze niet, want ze zouden wachten totdat het een epidimie werd.

Geen idee meer hoe de ziekte heette, maar sindsdien gooi ik de farmacieindustrie op 1 hoop met banken en wapenleveranciers.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan