Albert Gudmundsson (M)

Beelden van de hattrick van Gudmundsson tegen Indonesië:

Die derde goal was wel aardig. Eerste goal mist ie eerst 1-op-1 met de keeper en rond hem daarna af in rebound. Tweede goal was een penalty. Deze hattrick zegt mij in principe niet zo veel, behalve dan dat hij zijn goaltjes overal meepikt.

Bij PSV 1 maakt hij tot nu toe een goede indruk in de beperkte minuten dat hij de kans krijgt. Als je ziet hoeveel opties Cocu nu heeft voor slechts één positie op de flanken (de andere is voor Lozano): Locadia, Malen, Mauro, Gudmundsson en Bergwijn. Gakpo is een talent, maar moet eerst maar wat vlieguren maken bij Jong PSV. Speelt nog bij O19. Als je het zo bekijkt is het achteraf best zonde dat ze Bergwijn niet hebben laten gaan naar Torino. Dan had je de transfer van Romero terug en had je die jonge jongens een kans kunnen geven. Maakt dan geen donder uit dat ze nog zo grillig zijn op die leeftijd, omdat je kunt blijven rouleren met zoveel opties. Degene die het beste in vorm steekt opstellen.
 
Die derde goal was wel aardig. Eerste goal mist ie eerst 1-op-1 met de keeper en rond hem daarna af in rebound. Tweede goal was een penalty. Deze hattrick zegt mij in principe niet zo veel, behalve dan dat hij zijn goaltjes overal meepikt.

Bij PSV 1 maakt hij tot nu toe een goede indruk in de beperkte minuten dat hij de kans krijgt. Als je ziet hoeveel opties Cocu nu heeft voor slechts één positie op de flanken (de andere is voor Lozano): Locadia, Malen, Mauro, Gudmundsson en Bergwijn. Gakpo is een talent, maar moet eerst maar wat vlieguren maken bij Jong PSV. Speelt nog bij O19. Als je het zo bekijkt is het achteraf best zonde dat ze Bergwijn niet hebben laten gaan naar Torino. Dan had je de transfer van Romero terug en had je die jonge jongens een kans kunnen geven. Maakt dan geen donder uit dat ze nog zo grillig zijn op die leeftijd, omdat je kunt blijven rouleren met zoveel opties. Degene die het beste in vorm steekt opstellen.

Ik vind die rebound nog wel erg attent. Vaak blijven spelers balen. Hij is er als de kippen bij. Al moet die eerste poging natuurlijk al raak zijn.
 
Ik vind die rebound nog wel erg attent. Vaak blijven spelers balen. Hij is er als de kippen bij. Al moet die eerste poging natuurlijk al raak zijn.

Klopt, dat was attent van hem. Vind sowieso zijn manier van lopen wel iets hebben. Loopt heel licht op zijn voeten. Zweeft bijna over het veld.
 
Hij ligt tot slechts 2019 vast; zou als ik Brands was toch best haast gaan maken om dat contract open te breken en een heel eind tegemoet te gaan komen aan zijn eisen; zou anders wel typisch PSV zijn om zo'n speler op een lullige manier kwijt te raken.
 
Hij ligt tot slechts 2019 vast; zou als ik Brands was toch best haast gaan maken om dat contract open te breken en een heel eind tegemoet te gaan komen aan zijn eisen; zou anders wel typisch PSV zijn om zo'n speler op een lullige manier kwijt te raken.

Hopelijk krijgt hij de komende maanden meer kansen om zich in PSV1 te bewijzen. Dan kan duidelijk worden of hij toegevoegde waarde heeft voor PSV. Die kans lijkt mij wel aanwezig.
 
Hij ligt tot slechts 2019 vast; zou als ik Brands was toch best haast gaan maken om dat contract open te breken en een heel eind tegemoet te gaan komen aan zijn eisen; zou anders wel typisch PSV zijn om zo'n speler op een lullige manier kwijt te raken.

Valt me mee dat Overmars zich niet heeft gemeld.
 
22 januari:
"Bij Jong PSV zie je me niet snel meer terug"
(https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/327571/gudmundsson-bij-jong-psv-zie-me-niet-snel-meer-terug/)

29 januari:
"Na rust leek [Jong] PSV verder te gaan waar het gebleven was en al snel maakte Albert Gudmundsson er 4-0 van."
(https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/327919/ruime-zege-jong-psv-bij-rampzalig-debuut-nascimento/)

:D
Zo doe je dat met die snotapen.
Ik vond het al een beetje respectloos klinken naar zijn eigen teamgenoten toe.

En toch ging hij onverdroten door met doelpunten maken, zonder mokken en zonder een hoop misbaar, gewoon blijven werken. Daar kunnen veel andere snotapen nog iets van leren. ;)
 
22 januari:
"Bij Jong PSV zie je me niet snel meer terug"
(https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/327571/gudmundsson-bij-jong-psv-zie-me-niet-snel-meer-terug/)

29 januari:
"Na rust leek [Jong] PSV verder te gaan waar het gebleven was en al snel maakte Albert Gudmundsson er 4-0 van."
(https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/327919/ruime-zege-jong-psv-bij-rampzalig-debuut-nascimento/)

:D
Zo doe je dat met die snotapen.
Ik vond het al een beetje respectloos klinken naar zijn eigen teamgenoten toe.

Hoewel ik me kan vinden in de woorden van Bacchus, vind ik dit wel respectloos. Maar goed, daar heeft die kauwgom-kauwende IJslander sowieso wel een beetje de uitstraling voor.

Desalniettemin hoop ik dat het nog wat wordt bij PSV. Laat soms leuke dingen zien. Ik heb echter meer vertrouwen in de twee jaar jongere Mauro en Malen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Hoewel ik me kan vinden in de woorden van Bacchus, vind ik dit wel respectloos. Maar goed, daar heeft die kauwgom-kauwende IJslander sowieso wel een beetje de uitstraling voor.

Desalniettemin hoop ik dat het nog wat wordt bij PSV. Laat soms leuke dingen zien. Ik heb echter meer vertrouwen in de twee jaar jongere Mauro en Malen.

Wel vertrouwen in Malen maar niet in zijn zaakwaarnemer. In het beste geval laat Raiola Malen zijn contract uitdienen om daarna een dikke middelvinger op te steken naar PSV.
 
Wel vertrouwen in Malen maar niet in zijn zaakwaarnemer. In het beste geval laat Raiola Malen zijn contract uitdienen om daarna een dikke middelvinger op te steken naar PSV.

Heeft ie een kortdurend contract dan?
 
Nou dan denk ik dat Raiola hem liever over 2 jaar wil verkopen, mocht hij zich in de kijker spelen. Krijgt Raiola zelf ook meer centjes binnen dan bij een transfervrije speler.

Als transfervrije speler strijk je doorgaas meer tekengeld dan wanneer je verkocht wordt. Zaakwaarnemer profiteert dan mee.
 
Het viel niet mee om dit topic te vinden, maar dat is gelukt. Even onderstaand uit het topic van Malen gevist.

Nou, 'onuitwisbaar' is misschien wat overdreven, maar beter of qua potentie veelbelovender dan de spelers die voor hem in de basis staan, dan over het geheel gezien wel vind ik. Hij heeft op mij, de wedstrijd tegen Sparta daargelaten, echt een prima indruk achtergelaten. Ik vergelijk het dan ook met het materiaal wat er voor hem in de basis staat, en dan zou ik vragen, hebben de spelers die er nu wel in staan op de voor hem beschikbare plekken bij jou dan wel een onuitwisbare indruk achtergelaten? Was dat allemaal zo geweldig dan? Daar gaat het mij om.

Bergwijn speelde nu eindelijk eens een wedstrijd met rendement, maar laten we nou niet net doen alsof hij het hele seizoen al een 'onuitwisbare' indruk achterlaat. Hij kan goed voetballen hoor, maar ik denk dat hij (nog) voetbalintelligentie ontbeert. Zie hem te vaak pingelen om het pingelen en dan zichzelf vastlopen.
En qua onuitwisbare indruk achterlaten geld hetzelfde voor Ramselaar. Die blijft ook maar een basisplaats behouden, maar behalve wat arbeid heb ik die ook nauwelijks op iets goeds kunnen betrappen met betrekking tot de positie waarop hij speelt. Speelt eigenlijk alles op safe.
De grootste reden waarom spelers als Gudmundsson niet vaker invallen zal denk ik zijn omdat hij niet net zoals Bergwijn ook meewerkt in de verdediging; dat is natuurlijk wel iets waar hij aan moet werken en iets wat Cocu graag wil zien. Misschien dat daarom Ramselaar wel zijn basisplaats blijft behouden ten opzichte van Pereiro, die die boodschap van Cocu maar niet lijkt te bevatten en het blijkbaar wel prima vindt op de bank.
[Edit: sorry Bacchus, je hebt gelijk]

Daar heb je ook best goed punten. Ik vind Bergwijn wel wat beter overkomen dan Gudmundsson, maar onuitwisbaar is dat ook inderdaad niet.

Ramselaar mag van mij per direct naar de bank, maar dat levert Gudmundsson op dit moment niets op, lijkt me.
 
Het viel niet mee om dit topic te vinden, maar dat is gelukt. Even onderstaand uit het topic van Malen gevist.



Daar heb je ook best goed punten. Ik vind Bergwijn wel wat beter overkomen dan Gudmundsson, maar onuitwisbaar is dat ook inderdaad niet.

Ramselaar mag van mij per direct naar de bank, maar dat levert Gudmundsson op dit moment niets op, lijkt me.

Toch zou hij prima op de plek van Ramselaar kunnen spelen. Het is ten slotte eigenlijk ook een aanvallende middenvelder. Maar daar gaat Cocu niet aan beginnen denk ik. Mauro heeft nu eigenlijk een plekje op het middenveld afgedwongen en Ginkel komt natuurlijk weer terug. Ben benieuwd, zoals Rico ook meldde, wat Cocu met die situatie gaat doen, maar verwacht dat hij helaas Ramselaar zal laten staan i.p.v. Mauro.
 
Toch zou hij prima op de plek van Ramselaar kunnen spelen. Het is ten slotte eigenlijk ook een aanvallende middenvelder. Maar daar gaat Cocu niet aan beginnen denk ik. Mauro heeft nu eigenlijk een plekje op het middenveld afgedwongen en Ginkel komt natuurlijk weer terug. Ben benieuwd, zoals Rico ook meldde, wat Cocu met die situatie gaat doen, maar verwacht dat hij helaas Ramselaar zal laten staan i.p.v. Mauro.

Het is in mijn ogen inderdaad Gudmundsson of Mauro. Ramselaar speelt nu voornamelijk op de plek van Van Ginkel, toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan