Alassane Pléa (A)

Krateos

Administrator
Administrator
Ook deze transfer is officieel!

c4336c13-b4fc-40d7-9b58-c9b26abd7cfc_250716PZ47150.jpg

Welkom Pléa! Hij neemt nummer 14 van Pepi over.

Hij heeft 7 jaar voor Gladbach gespeeld en de fans daar zijn, als ik de berichten zo lees, gek op hem en hem heel dankbaar. Zo lang voor 1 club, zeker een waar je niet vandaan komt en niet de absolute top is, is toch wel bijzonder. Dan verwacht je dat hij een transfer naar PSV alleen maakt omdat het voor hem goed voelt.

Welkom! Opvallend weinig posts in zijn topic. Je zou haast gaan geloven dat er onder de forumleden veel pleahaters zijn.

Welkom! Opvallend weinig posts in zijn topic. Je zou haast gaan geloven dat er onder de forumleden veel pleahaters zijn.
Gevoelsmatig zijn r al flink wat verdwaalde pagina’s en korte Posts over m in de algemene transfertopics geweest. 😅

Goeie spits optie denk ik. Wel erg benieuwd hoe het team met zo’n totaal ander type dan Luuk loopt..

(Pepi lijkt me wanneer fit eerste keus, maar met plea in vorm staat er denk ik best n uitdager om in te zetten waarin iets geforceerd moet worden.)

Gevoelsmatig zijn r al flink wat verdwaalde pagina’s en korte Posts over m in de algemene transfertopics geweest. 😅

Goeie spits optie denk ik. Wel erg benieuwd hoe het team met zo’n totaal ander type dan Luuk loopt..

(Pepi lijkt me wanneer fit eerste keus, maar met plea in vorm staat er denk ik best n uitdager om in te zetten waarin iets geforceerd moet worden.)
Zocht gewoon een aanleiding om pleahater te kunnen zeggen 🫣

Alassane Pléa over zijn overstap naar PSV (L’Équipe, 28 juli 2025)

In een uitgebreid interview met het Franse sportblad L’Équipe spreekt Alassane Pléa voor het eerst openlijk over zijn keuze voor PSV. Hij noemt het een weloverwogen stap in zijn carrière, ingegeven door de behoefte aan “een frisse start” na enkele wisselvallige jaren bij Borussia Mönchengladbach.

🔴⚪ “Ik voelde dat het tijd was voor iets nieuws. PSV is een club met uitstraling, een duidelijke visie en een aanvallende speelstijl die perfect bij me past.”

Hij roemt vooral Peter Bosz:

“De filosofie van Bosz – druk zetten, balbezit, aanvallend voetbal – sluit aan bij hoe ik wil spelen. Het gesprek met hem gaf me direct vertrouwen.”

Pléa is vastbesloten om met PSV prijzen te winnen en zich weer te laten zien op het hoogste Europese podium. De nationale ploeg is geen hoofddoel meer, maar hij sluit een terugkeer niet uit:

“Als ik hier goed presteer, weet je nooit wat er kan gebeuren. Maar ik leef niet meer voor die droom.”

Tot slot was hij lovend over de ontvangst in Eindhoven en de sfeer in het Philips Stadion:

“De club leeft. Alles ademt voetbal. Dat heb ik gemist.”

Alassane Pléa over zijn overstap naar PSV (L’Équipe, 28 juli 2025)

In een uitgebreid interview met het Franse sportblad L’Équipe spreekt Alassane Pléa voor het eerst openlijk over zijn keuze voor PSV. Hij noemt het een weloverwogen stap in zijn carrière, ingegeven door de behoefte aan “een frisse start” na enkele wisselvallige jaren bij Borussia Mönchengladbach.

🔴⚪ “Ik voelde dat het tijd was voor iets nieuws. PSV is een club met uitstraling, een duidelijke visie en een aanvallende speelstijl die perfect bij me past.”

Hij roemt vooral Peter Bosz:

Pléa is vastbesloten om met PSV prijzen te winnen en zich weer te laten zien op het hoogste Europese podium. De nationale ploeg is geen hoofddoel meer, maar hij sluit een terugkeer niet uit:

Tot slot was hij lovend over de ontvangst in Eindhoven en de sfeer in het Philips Stadion:
Als het over PSV gaat, ben ik een enorme chauvinist, maar je kunt niet zeggen dat er bij Die Fohlen - Borussia - géén voetbalsfeer is... Maar toch heel mooi.

Terug
Bovenaan Onderaan