Wat betreft de media: het was niet erg professioneel om zo te keer te gaan na de op z'n minst zeer discutabele beslissingen tegen Ajax en Feyenoord. Ik vind dat zo iemand moet weten wat voor nasleep zoiets kan hebben en wat dat met je naam kan doen. Ook vind ik dat hij te vaak over Ajax sprak. Niet omdat hij er zelf over begon maar omdat hij te weinig aan gaf dat hij daar zit om over PSV te praten en niet over het budget of weet ik wat van een andere club. De media speelt vaak een smerig spelletje door je woorden in de mond te leggen en ook dat moet je kunnen weerstaan als coach. Daar stoorde ik me wel aan.

Verder met je eens
Ik versta onder "te keer gaan" iets anders. Als hij gewoon stelt dat het onbegrijpelijk is dat er zes mensen met fluit, vlag en beeldscherm niet kunnen of willen verhinderen dat er een cruciale blunder gemaakt wordt die onze laatste titelkans doet verdwijnen vind ik dat een terechte en correcte opmerking. Dat hij gelijk had blijkt ook uit de excuses van de KNVB aan PSV achteraf, waar we niets aan hebben. Veel te vaak is men bij onze club bang voor het calimero gel*l dat weerklinkt uit bepaalde media monden.

Schandalig b.v. was het dat Jan Joost van Gangelen verkeerde beelden uitzond toen Schmidt terecht fulmineerde tegen Nijhuis. Hij toonde het volk en de scheidsrechtersbaas niet het moment waarop Gakpo bij Sparta onbestraft uit de wedstrijd geschopt werd, maar een moment veel later waarop Cody het niet meer volhield en voor maanden in de ziekenboeg belandde. Een journalistieke doodzonde.
Dat PSV daar niet tegen protesteerde en de daaropvolgende onterechte schorsing van hun coach accepteerde , terwijl de ware schuldigen Nijhuis en ESPN onbestraft bleven vond ik geen sterke beurt.
Men mag gerust er voor uit komen als men te kort gedaan wordt.
Hopelijk blijft Ruud de "pech" bespaard die Mark en Roger wel nu en dan tegenkwamen. Of overkomt die "pech" komend seizoen de nieuwe Ajax coach Alfred Schreuder ? ;)
 
Laatst bewerkt:
En Nederlanders zijn geen passanten? Kevin Strootman, 2 seizoenen, 3 seizoenen, (mogelijk door covid zo lang?)., Denk dat langer blijven eerder een verschil is tussen jong halen/opleiden en kopen naar doorbraak is dan land van herkomst.
Zeker, maar ik had het over buitenlanders omdat het over Anthony ging.
Nederlanders zijn ook passanten, maar dat is een net andere dynamiek.

Die zien Ajax/PSV/Feyenoord vaak wel als geweldige clubs, maar ze moeten toch door vanwege ambitie (zowel sportief als financieel).
Dus die zie je nog wel eens terugkeren.

Bij een buitenlander weet je: als ie gaat, dan zie je 'm niet meer terug. Tadic was wel een uitzondering wat dat betreft.
 
Zeker, maar ik had het over buitenlanders omdat het over Anthony ging.
Nederlanders zijn ook passanten, maar dat is een net andere dynamiek.

Die zien Ajax/PSV/Feyenoord vaak wel als geweldige clubs, maar ze moeten toch door vanwege ambitie (zowel sportief als financieel).
Dus die zie je nog wel eens terugkeren.

Bij een buitenlander weet je: als ie gaat, dan zie je 'm niet meer terug. Tadic was wel een uitzondering wat dat betreft.
Jantje Heintze!
 
Zeker, maar ik had het over buitenlanders omdat het over Anthony ging.
Nederlanders zijn ook passanten, maar dat is een net andere dynamiek.

Die zien Ajax/PSV/Feyenoord vaak wel als geweldige clubs, maar ze moeten toch door vanwege ambitie (zowel sportief als financieel).
Dus die zie je nog wel eens terugkeren.

Bij een buitenlander weet je: als ie gaat, dan zie je 'm niet meer terug. Tadic was wel een uitzondering wat dat betreft.
Tadic speelde eerst nog vier seizoenen in het buitenland maar dat mislukte een beetje? Hij waardeert wat hij heeft in Amsterdam maar met zijn kwaliteiten had hij misschien ook voor een tweede kans kunnen gaan in de Premier League of een andere grote competitie?
Dat tijdperk is toch al 50 jaar geleden uit het hele voetbal verdwenen?
Buitenlanders zijn vrijwel allemaal passanten.
Een buitenlander die zegt "Oh, wat zit ik hier lekker in Nederland, ik blijf ook als ik ergens anders meer kan binnenharken"

Zo'n Tadic bijvoorbeeld. Die weet wat hij heeft en waardeert het ook. Mooi voor Ajax.
Ik kan me de laatste van PSV niet herinneren. Guardado had 'm kunnen worden maar die ging uiteindelijk toch liever in de middenmoot in Spanje ballen.
Guardado blijft gewoon een held. Fantastische voetballer voor PSV geweest en op zijn 35e speelt hij nog veel wedstrijden bij Betis.
 
Als dat niet zo is, behoren ze ook niet tot de beste centrale verdedigers :maniac:
Begrijpend lezen maat, ik zeg duidelijk "voetballend en over de grond".

Het is duidelijk dat hun lengte een nadeel is in de lucht, al lijken ze er vooralsnog niet veel last van te hebben.
 
Weinig echt grote spitsen in Nederland, dus dat helpt ook wel mee.

Voetballend en over de grond vind ik Martinez en Timber allebei wel tot de beste centrale verdedigers van de wereld behoren, maar moeilijk in te schatten of ze goed tot hun recht komen in Engeland waar toch wel wat meer fysiek sterke spitsen rond lopen.
Dat weet je toch pas als ze voor een grote club in een grote competitie spelen?
Misschien hebben ze wel de potentie en het talent om daar te komen
 
Los van z´n fraaie techniek en nog fraaiere schot, viel voor mij altijd de rust aan de bal op. Zeker voor een toen nog 17-jarige echt heel opvallend. Nooit in paniek, altijd overzicht. Ergens doet hij me aan de jonge Vd Vaart denken, maar wel veel sneller en meer wendbaar. In ieder geval vind ik Mo geen vleugelspeler, of het moet in zo'n Ziyech-rol zijn.
Aisatti, die was ook rustig aan de bal. Ook geen succes.
 
Nee hoor, gewoon weer de Telegraaf die probeert te stoken.

Brazilië: 'Antony vindt de vraagprijs te hoog'
Stagiair TG: 'Zou het kunnen dat Antony dan aan werkweigering gaat doen zoals Sanchez?'
Driessen/Verweij: 'Werkweigering Antony ligt op de loer!!'
Klopt, maar het kan ook zomaar wel gebeuren omdat Ajax belachelijk hoog gaat zitten. Kan me voorstellen dat hij niet blij is, Ajax laat Gravenberch en Haller makkelijk gaan, Alvarez en Tagliafico mogen weg. en Anthony dwarsbomen ze.

Ze hebben ook beide een punt, Ajax hoeft niet en met het lange contract alle recht om hoog in de boom te zitten, Anthony omdat hij een mooie stap kan maken.
 
Dat is het denk ik nagenoeg ook. Hoort bij het spelletje dit. Nog 1,5 miljoen erbij ofzo. Zal misschien met Luuk straks ook nog gebeuren.
Hmmm... De telegraaf meldt het nu ook én zegt dat Bergwijn niet aangeboden is maar dat Everton al weken concrete interesse heeft en een hoger salaris dan Ajax biedt. Dat klinkt toch als meer zand in de motor dan het stuk van the Telegraph. Het zou wel de ideale stunt van Stevie zijn. :lmao:

Ik gok namelijk zo dat Ajax geen plan B heeft als je ziet hoe weinig daadkrachtig ze voor de rest ook zijn met bijvoorbeeld hun keepers.
 
Hmmm... De telegraaf meldt het nu ook én zegt dat Bergwijn niet aangeboden is maar dat Everton al weken concrete interesse heeft en een hoger salaris dan Ajax biedt. Dat klinkt toch als meer zand in de motor dan het stuk van the Telegraph. Het zou wel de ideale stunt van Stevie zijn. :lmao:

Ik gok namelijk zo dat Ajax geen plan B heeft als je ziet hoe weinig daadkrachtig ze voor de rest ook zijn met bijvoorbeeld hun keepers.
Misschien is plan B om Malen op te halen? Of gaan ze voor Luuk?
 
Opleiden is voor losers en arme mensen, heb je geld koop je kwaliteit. Rolt er keer iets goeds uit je opleiding kan je cashen, wil je goede nu nu dan moet je lappen.
Moet je wel geld hebben. Maar opleiden is best wel een illusie, je moet gewoon goed scouten op jonge leeftijd. En dan op het juiste moment verkopen.
 
Aisatti, die was ook rustig aan de bal. Ook geen succes.
Ja, best vreemd eigenlijk. Leek bij zijn terugkeer bij Ajax na (sterke) Vitesse-periode definitief door te breken, maar koos voor Turkse doekoe. Tja...
Het pad van een talent is glibberig, er liggen ontegenzeggelijk vele gevaren en verleidingen op de loer. We kunnen op jonge leeftijd alleen spreken over potentie, niet over garanties. En ja, Mo heeft meer potentie dan Maher ooit heeft gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan