Ik zou ook niet verbaasd zijn als Bergwijn naar Ajax vertrekt. Slimme zet van Ajax en Bergwijn gegarandeerd van een basisplaats + dik salaris.

Maar Bergwijn kon super dribbelen en doet het nu aardig bij het NL-elftal. Toch vond ik hem altijd een net niet topper. Hij had één echt goed seizoen meen ik me herinneren. Maar het seizoen erna moest hij de dragende speler zijn maar was het vaker net niet dan net wel. Ook zijn manier van weggaan gaf een nare smaak. Maar hij had wel flink wat assists.

Voor Ajax zeker een versterking. Maar het was en is niet mijn favoriete speler van PSV. Maar ik zie hem liever slagen in het buitenland dan bij Ajax...
 
The Athletic (betrouwbaar) meld dat ze Steven voor £21.5m (€25m) gaan halen…hoe is het in godsnaam mogelijk dat ze Haller voor €10m meer verkopen en Bergwijn ervoor terugkrijgen…wat een namaakclub, lekker oud spelers van ons kopen, oud jeugdspelers terug blijven kopen en Ihattaren geforceerd in de beker brengen terwijl hij nog rollend zijn bed uit moet komen…🤮

Ook van Steven snap ik het totaal niet, met de vorm die hij liet zien bij Oranje had hij makkelijk voor een betere club kunnen kiezen in een grotere competitie…ambitieloos blijkbaar…
Hmmm Bergwijn, Malen nu weer Hoever, interesse in Q. Timber en een rijk verleden aan oud Ajax spelers bij PSV. En namaak club? Welke club zou volgens jou nagemaakt / gekopieerd worden?

Ajax momenteel op plek 10 Europese Ranking. bron: https://www.football-coefficient.eu/team/71-afc-ajax/

Wat bedoel je met betere club? Want ja onze competitie is niet groot nee maar een plek 10 is niet mis. zie hem niet naar de absolute top gaan. Bedoel daarmee clubs als Real, Barca, Juventus, Inter, PSG, Bayern München, Manchester city, Liverpool.

En ja ik vind Ajax een stap vooruit tov Tottenham Hotspur.
 
Hmmm Bergwijn, Malen nu weer Hoever, interesse in Q. Timber en een rijk verleden aan oud Ajax spelers bij PSV. En namaak club? Welke club zou volgens jou nagemaakt / gekopieerd worden?

Ajax momenteel op plek 10 Europese Ranking. bron: https://www.football-coefficient.eu/team/71-afc-ajax/

Wat bedoel je met betere club? Want ja onze competitie is niet groot nee maar een plek 10 is niet mis. zie hem niet naar de absolute top gaan. Bedoel daarmee clubs als Real, Barca, Juventus, Inter, PSG, Bayern München, Manchester city, Liverpool.

En ja ik vind Ajax een stap vooruit tov Tottenham Hotspur.
Een stap vooruit…ajax tov Spurs…? Okayyyy dan…droom gerust verder in je ajax bubbel he…😂
 
Een stap vooruit…ajax tov Spurs…? Okayyyy dan…droom gerust verder in je ajax bubbel he…😂

Ik wellicht Ajax bril, jij anti Ajax bril.

Laten we het over houden aan de statistieken:

Ajax plek 7 zelfs, Tottenham Hotspur plek 14. PSV plek 32
 
Ik wellicht Ajax bril, jij anti Ajax bril.

Laten we het over houden aan de statistieken:

Ajax plek 7 zelfs, Tottenham Hotspur plek 14. PSV plek 32

Mooie site hoor, rode ster belgrado een betere club dan manchester united. In ieder geval staat 1 ding vast, Bergwijn gaat naar de lelijkste club van Nederland.
 
Ik zou ook niet verbaasd zijn als Bergwijn naar Ajax vertrekt. Slimme zet van Ajax en Bergwijn gegarandeerd van een basisplaats + dik salaris.

Maar Bergwijn kon super dribbelen en doet het nu aardig bij het NL-elftal. Toch vond ik hem altijd een net niet topper. Hij had één echt goed seizoen meen ik me herinneren. Maar het seizoen erna moest hij de dragende speler zijn maar was het vaker net niet dan net wel. Ook zijn manier van weggaan gaf een nare smaak. Maar hij had wel flink wat assists.

Voor Ajax zeker een versterking. Maar het was en is niet mijn favoriete speler van PSV. Maar ik zie hem liever slagen in het buitenland dan bij Ajax...
Mooie opsomming waar ik me wel bij aansluit. Ik ga er echter vanuit dat Bergwijn alleen voor Ajax kiest vanwege het WK. Kennelijk te weinig zelfvertrouwen dat hij het bij een subtopper in de PL wel tot een basisplaats zal schoppen. Misschien hebben LvG en de Ajacieden bij oranje hem wel richting Ajax gepraat.
 
Ik wellicht Ajax bril, jij anti Ajax bril.

Laten we het over houden aan de statistieken:

Ajax plek 7 zelfs, Tottenham Hotspur plek 14. PSV plek 32
Zo’n lijst zegt natuurlijk niks.
 
Laten we het over houden aan de statistieken:

Ajax plek 7 zelfs, Tottenham Hotspur plek 14. PSV plek 32
Sentimenteel gezien had Ajax natuurlijk op plek 14 moeten staan…
 
Misschien kocht je een seizoen of twee geleden nog een shirt met Bergwijn achterop of deelde hij handtekeningen aan jonge PSV fans uit die hem als club idool zagen. En nu gaat hij naar aartsrivaal Ajax, rare voetbalwereld. Zure smaak aan deze transfer.

Tegengas met het verschil dat spelers als Bergwijn en Berghuis al sterspelers in de Eredivisie waren, spelers als Hoever en Q Timber nog niet.
Nee joh, logisch toch, eredivisie heeft veel meer appeal, waarom spelen tegen Arsenal, ManU en Chelsea als je naar de Oude Meerdijk kan.
Volgens mij was hij sarcastisch met "de statistieken"?
 
Hmmm Bergwijn, Malen nu weer Hoever, interesse in Q. Timber en een rijk verleden aan oud Ajax spelers bij PSV. En namaak club? Welke club zou volgens jou nagemaakt / gekopieerd worden?

Ajax momenteel op plek 10 Europese Ranking. bron: https://www.football-coefficient.eu/team/71-afc-ajax/

Wat bedoel je met betere club? Want ja onze competitie is niet groot nee maar een plek 10 is niet mis. zie hem niet naar de absolute top gaan. Bedoel daarmee clubs als Real, Barca, Juventus, Inter, PSG, Bayern München, Manchester city, Liverpool.

En ja ik vind Ajax een stap vooruit tov Tottenham Hotspur.
Ik ben het best eens met je post. Al had Phillip Cocu al een goede opmerking over doorgebroken spelers (PSV 1988 en nu Bergwiin/Mo) tov jeugd (Malen en Hoever).

Maar waar ik op aansloeg is betere club. De club ranking is op zich een goed leermiddel, maar neemt niet de competitie mee. Dan is de club niet per se beter misschien. Maar wel de competitie en de arbeidsvoorwaarden.
 
Hij heeft bij PSV ook in de jeugd gespeeld. Dus ook opleidingsvergoeding voor PSV.

Ik zie in dit kader telkens de leeftijd 23 als harde grens voorbijkomen, volgens mij? Ik zie dat Bergwijn nu 24 is, dus wellicht toch geen opleidingsvergoedingen meer? PSV krijgt wel een solidariteitsvergoeding.
 
Ik ben het best eens met je post. Al had Phillip Cocu al een goede opmerking over doorgebroken spelers (PSV 1988 en nu Bergwiin/Mo) tov jeugd (Malen en Hoever).

Maar waar ik op aansloeg is betere club. De club ranking is op zich een goed leermiddel, maar neemt niet de competitie mee. Dan is de club niet per se beter misschien. Maar wel de competitie en de arbeidsvoorwaarden.
Ik snap echt wel dat Tottenham vanwege de competitie aantrekkelijker is voor veel spelers. Gevoelsmatig zou Ajax over 2 wedstrijden wel moeten kunnen winnen van Tottenham. En ook heeft Ajax toch een veel rijkere historie en meer uitstraling als Tottenham.

En ja ik denk dat 7 vd 10 voetballers wereldwijd kiezen voor Tottenham ipv Ajax als ze de keuze kunnen maken. Maar dit is dus voornamelijk vanwege de competitie
 
Ik snap echt wel dat Tottenham vanwege de competitie aantrekkelijker is voor veel spelers. Gevoelsmatig zou Ajax over 2 wedstrijden wel moeten kunnen winnen van Tottenham. En ook heeft Ajax toch een veel rijkere historie en meer uitstraling als Tottenham.

En ja ik denk dat 7 vd 10 voetballers wereldwijd kiezen voor Tottenham ipv Ajax als ze de keuze kunnen maken. Maar dit is dus voornamelijk vanwege de competitie
Gevoelsmatig misschien maar volgens mij hebben ze een paar jaar geleden nog tegen elkaar gespeeld... Kijk, Ajax heeft zonder twijfel een betere naam wereldwijd dan PSV, dat ga ik niet ontkennen. Stevie komt uit Amsterdam, heeft hier garantie op speeltijd en een basisplaats op het WK, terwijl hij een mooi salaris opstrijkt en Champions League speelt.
Als een speler niet Nederlands is, een geschiedenis heeft bij Ajax of in de eredivisie en hij niet door zijn Zuid-Amerikaanse vader Johan genoemd is dan zal bijna iedere speler kiezen voor Spurs, die ook vaak Champions League spelen, in een mooiere competitie spelen en die betere salarissen betalen. Eriksen, Vertonghen, Alderweireld zijn zo 3 voornalig sterkhouders van Ajax die Spurs als een directe stap omhoog zagen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan