Dat binnen de grachtengordel een andere taal gesproken schijnt te worden vermoedden we al langer.

Maar dat het opsommen van feiten voortaan sneu moet heten is weer een nieuw verschijnsel.

Ook het rekenniveau daalt in de randstad; dat 232 miljoen veel meer is dan 67 miljoen is kennelijk niet meer duidelijk.

De UEFA heeft met haar CL gedrocht alle competities kapot gemaakt, zoals o.a. het 10e kampioenschap op rij van

Bayern Munchen in de vroeger aantrekkelijke Bundesliga laat zien.

Ook de Eredivisie treft inmiddels dit lot met als enige troost voor PSV en de 16 spek en bonen deelnemers dat het

grote Ajax :ROFL: binnen diezelfde UEFA een onnozel kleintje blijft. Ter opvulling van de CL waar steeds dezelfde paar - rijkste -

jongetjes de prijzen mogen verdelen.

Lang leve de lol.
Ik heb je een thumbsup gegeven maar pas op, want ik woon binnen de grachtengordel...
Ik vermoed dat de Ajax fans van dit forum er allemaal buiten wonen.
 
Ik heb je een thumbsup gegeven maar pas op, want ik woon binnen de grachtengordel...
Ik vermoed dat de Ajax fans van dit forum er allemaal buiten wonen.
Van mij krijgt hij ook een “like” omdat ik het in grote lijnen eens ben…ik vind alleen dat praten over “randstedelingen” of mensen “boven de rivieren” zo iets ontzettend kleinzieligs hebben altijd…onnodig polariserend ook…
 
Van mij krijgt hij ook een “like” omdat ik het in grote lijnen eens ben…ik vind alleen dat praten over “randstedelingen” of mensen “boven de rivieren” zo iets ontzettend kleinzieligs hebben altijd…onnodig polariserend ook…
Om nog maar te zwijgen over het genante 020, 010 enzovoorts omdat je zogenaamd de naam van een club niet wilt uitspreken.
 
Om nog maar te zwijgen over het genante 020, 010 enzovoorts omdat je zogenaamd de naam van een club niet wilt uitspreken.
Een beetje sarren moet toch kunnen? 020 land van van Bommel. Ik kan me nog een ludiek filmpje van Jorit Hendrix in de bus terug herinneren waar we lekker Ajacieden aan het bashen waren. Andersom ook. Hoort ook bij het spelletje toch?
 
Een beetje sarren moet toch kunnen? 020 land van van Bommel. Ik kan me nog een ludiek filmpje van Jorit Hendrix in de bus terug herinneren waar we lekker Ajacieden aan het bashen waren. Andersom ook. Hoort ook bij het spelletje toch?
In de vorm van grappen en grollen, ja natuurlijk. Maar er zijn er zat die het echt menen en geen Amsterdam of Ajax willen zeggen. Dat is kleinzielig.
 
Ik heb je een thumbsup gegeven maar pas op, want ik woon binnen de grachtengordel...
Ik vermoed dat de Ajax fans van dit forum er allemaal buiten wonen.
Die opmerking moet je ook niet letterlijk en zeker niet persoonlijk opvatten.
Hij wordt -ook door columnisten in media - vaak gebruikt om aan te geven dat er mensen zijn die denken
dat de wereld ophoudt bij de grens van Amsterdam. Zo zien we b.v. bij Op 1 of sport praatprogramma's
steeds dezelfde figuren aan tafel met steeds dezelfde visie.
Dat ze niet allemaal binnen de grachtengordel wonen lijkt me evident.
 
Die opmerking moet je ook niet letterlijk en zeker niet persoonlijk opvatten.
Hij wordt -ook door columnisten in media - vaak gebruikt om aan te geven dat er mensen zijn die denken
dat de wereld ophoudt bij de grens van Amsterdam. Zo zien we b.v. bij Op 1 of sport praatprogramma's
steeds dezelfde figuren aan tafel met steeds dezelfde visie.
Dat ze niet allemaal binnen de grachtengordel wonen lijkt me evident.
Eh, je kan er gevoeglijk van uit gaan dat dit bekend is hoor. Als je je eigen uitdrukkingen moet gaan uitleggen dan deugt er iets niet. We zijn geen onopgeleide kleuters. Misschien moet je sommige posts wat minder serieus nemen.
 
Van mij krijgt hij ook een “like” omdat ik het in grote lijnen eens ben…ik vind alleen dat praten over “randstedelingen” of mensen “boven de rivieren” zo iets ontzettend kleinzieligs hebben altijd…onnodig polariserend ook…
Zoals ik al aan psverinamsterdam probeerde uit te leggen gaat het mij om kwalificaties die zeker niet polariserend bedoeld zijn.
Ik vind er echter niets kleinzieligs aan, want de term is volgens mij verhelderend in een debat.
Er zijn nu eenmaal "landelijke" media die denken dat Nederland en de randstad synoniem zijn en die de regio's daarbuiten inferieur achten.
Mijn kritiek richt zich vrijwel nooit op personen, maar op systemen of regels of instituties waar ik dingen zie die volgens mij anders zouden moeten.
En ten overvloede wellicht, ik ben me er goed van bewust dat generaliseren per definitie fout is.
 
Als dit hem echt is, lellukkkkkkk

89fd4fdac4a25ef2184b94504b9e3b84.png
 
Ik vind er weinig mis mee met het gebruiken van "boven de rivieren", randstedelingen of wat dan ook. Het is gewoon ander volk.
En ik bedoel dat niet negatief.

Ik had als midden-nederlander soms wat moeite met de humor uit het westen (A'dam, Alkmaar). Ik zag niet meteen dat ze niet serieus waren met hun vreemde/sarcastische opmerkingen.
In het oosten zijn mensen wat afwachtender in het begin. En ook weer andere humor. Iets minder humor misschien, toch dichter bij de Duitse grens he :p
Maar met allemaal kun je prima lachen en je thuis voelen :)

Nederlanders zijn niet perfect. En waar ik woon (Filipijnen) zijn de mensen ook erg aardig.
Maar als ik op Schiphol kom sta ik toch te kijken van de echtheid en vriendelijkheid van de mensen daar, en dat zijn toch meestal randstedelingen.
 
Ik vind er weinig mis mee met het gebruiken van "boven de rivieren", randstedelingen of wat dan ook. Het is gewoon ander volk.
En ik bedoel dat niet negatief.

Ik had als midden-nederlander soms wat moeite met de humor uit het westen (A'dam, Alkmaar). Ik zag niet meteen dat ze niet serieus waren met hun vreemde/sarcastische opmerkingen.
In het oosten zijn mensen wat afwachtender in het begin. En ook weer andere humor. Iets minder humor misschien, toch dichter bij de Duitse grens he :p
Maar met allemaal kun je prima lachen en je thuis voelen :)

Nederlanders zijn niet perfect. En waar ik woon (Filipijnen) zijn de mensen ook erg aardig.
Maar als ik op Schiphol kom sta ik toch te kijken van de echtheid en vriendelijkheid van de mensen daar, en dat zijn toch meestal randstedelingen.
Boven de rivieren is zo gruwelijk arbitrair, t gros van de plaatsen in NL ligt immers lager dan de Overijsselse Vecht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan