Ligt er aan wat het prijzengeld is, wat volgens mij nog stééds niet bekend is.
Qua niveau is het in ieder geval geen (hele) grote stap naar beneden. Voor het PSV van nu voldoende uitdaging.
Los van dat allemaal vind ik het gewoon raar dat je een hele competitie overslaat als je één plekje lager eindigt.
 
Los van dat allemaal vind ik het gewoon raar dat je een hele competitie overslaat als je één plekje lager eindigt.
Ah zo... ja eens.

Dat komt volgens mij door de opzet van de voorrondes.
Als je de nummer 3 (of 4, afhankelijk van de bekerwinnaar) de kans wil geven om zich via voorrondes te plaatsen voor de EL, dan zou er meer ruimte gecreëerd moeten worden in de voorrondes.

Dat zou dan ten koste moeten gaan van directe plaatsen van de top 5 competities, dat gaat de UEFA helaas nooit doen.
 
nou, onverwacht, en onnodig, dat laatste toch weer typisch Nederlands.
Als je dit Roma niet met een nederlaag naar huis kan sturen heb je weinig te zoeken in de halve finales. Ongeacht de paar afwezigen - hadden zij nog veel meer last van.

Hoop vooral dat we nu eens vaker met Gravenberch en Kudus op het middenveld gaan spelen. Gebeurde tot nu toe niet omdat Ajax steeds won met zowel Alvarez en Klaassen in de basis, maar dat is gewoon te weinig voetbal op het middenveld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan