Klopt, maar welke Pipo's haalt JDJ dan wel voor PSV-begrippen veel geld? Bruma, Baumgartl en dan ook nog allerlei miskleunen als huurlingen zoals Fein, Mitroglu en dan ook nog contracten uitdelen aan langdurig niet-inzetbare spelers als Afellay en Van Ginkel. En het duidelijkst blijkt het failliet van JDJ en zijn scouting uit het feit dat hij geen benul heeft voor het aantrekken van kwaliteit en tot 2x toe uitkwam.bij Schwaab als CV en dan komt hij uit bij Baumgartl voor 11 miljoen euro en dan kan ik gerust stellen dat zelfs Schwaab wel 2x beter is dan Baumgartl. Dus, over Pipo's gesproken, de hoofdPipo is en blijft JDJ met zijn gammele scouting.
Met een Overmars en een lange flapoor bij 020 hebben ze daar ook een leuk circus..
 
Met een Overmars en een lange flapoor bij 020 hebben ze daar ook een leuk circus..
Ik wil best ruilen met deze circusartiesten: ik heb liever 200+ op de rekening staan en elk jaar direct meedoen met de Cl, dan die 30+ van PSV en elk jaar voorronde CL spelen...
 
Ik wil best ruilen met deze circusartiesten: ik heb liever 200+ op de rekening staan en elk jaar direct meedoen met de Cl, dan die 30+ van PSV en elk jaar voorronde CL spelen...
Dat wil ik zeggen, met geld kun je je drie miskopen veroorloven in een seizoen.. wij komen van verder.. we zij n.b. niet eens zo lang geleden zowat failliet geweest..
 
Dat wil ik zeggen, met geld kun je je drie miskopen veroorloven in een seizoen.. wij komen van verder.. we zij n.b. niet eens zo lang geleden zowat failliet geweest..
Dan hebben ze het dus helemaal goed gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Ajax zijn we wel kwijt voor een aantal jaar, maar verwacht wel dat PSV ieder mee kan doen om de titel. Of je hem pakt is natuurlijk een tweede.

Straks met de transfers van Malen, Gakpo en Madueke komt er een behoorlijke sloot euro's binnen. Dan haak je weer wat aan en wordt PSV weer een paar keer kampioen. Ook bij Ajax is er uiteindelijk een limiet van het aantal spelers dat in Nederland wil spelen. Blind, Haller en Tadic zijn echt uitzonderingen op de regel, en als je die drie weg laat dan blijft er echt niet zoveel over van dit Ajax.
 
Ajax zijn we wel kwijt voor een aantal jaar, maar verwacht wel dat PSV ieder mee kan doen om de titel. Of je hem pakt is natuurlijk een tweede.

Straks met de transfers van Malen, Gakpo en Madueke komt er een behoorlijke sloot euro's binnen. Dan haak je weer wat aan en wordt PSV weer een paar keer kampioen. Ook bij Ajax is er uiteindelijk een limiet van het aantal spelers dat in Nederland wil spelen. Blind, Haller en Tadic zijn echt uitzonderingen op de regel, en als je die drie weg laat dan blijft er echt niet zoveel over van dit Ajax.
Moet je er wel een keer verstandig mee omgaan, met deze technisch directeur en scoutingsapparaat heb ik daar geen vertrouwen in.
 
Vind je? Iedere sukkel kan met zoveel geld wel een kampioensselectie samenstellen. Ik vind het niets bijzonders
Ik waag het nog te betwijfelen als JdJ of Brands zo'n zak geld zouden hebben :confused:

Hierboven wordt gesteld dat we een flinke som geld binnenkrijgen met de verkoop van onze beste spelers, maar de vraag is natuurlijk wat je er voor terughaalt. In de jeugd lijkt het momenteel ook erg povertjes te zijn met de aanwas van talenten, dus dan zou het met goede aankopen moeten gebeuren. Wederom, niet veel vertrouwen in.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Klopt, maar welke Pipo's haalt JDJ dan wel voor PSV-begrippen veel geld? Bruma, Baumgartl en dan ook nog allerlei miskleunen als huurlingen zoals Fein, Mitroglu en dan ook nog contracten uitdelen aan langdurig niet-inzetbare spelers als Afellay en Van Ginkel. En het duidelijkst blijkt het failliet van JDJ en zijn scouting uit het feit dat hij geen benul heeft voor het aantrekken van kwaliteit en tot 2x toe uitkwam.bij Schwaab als CV en dan komt hij uit bij Baumgartl voor 11 miljoen euro en dan kan ik gerust stellen dat zelfs Schwaab wel 2x beter is dan Baumgartl. Dus, over Pipo's gesproken, de hoofdPipo is en blijft JDJ met zijn gammele scouting.
Daar tegenover staan wel goede spelers als Sangaré, Max en Götze. Die zijn voor PSV begrippen toch wel erg goed. Eerste twee hebben hun gebreken en dan is het zaak dat dit op wordt gevangen door anderen (bijvoorbeeld het gebrek van Max zijn verdedigende kwaliteiten, misschien kan een Boscagli dit opvangen. Of Sangaré z'n houterige motoriek, kan worden opgevangen door de half 10en die ervoor kunnen zorgen dat Rosario en Sangare de bal beter kwijt kan). Of deze jongens uiteindelijk uit 'het netwerk' van John de Jong komt maakt niet zo veel uit. Feit is dat ze uiteindelijk naar PSV zijn gekomen. Daar heeft JdJ ook zijn aandeel in gehad.

Daarnaast klopt het wel dat de scouting binnen PSV stukken beter kan, maar dat is niet alleen (of mss zelfs bijna niet) aan JdJ.

Ook is er na dat drama seizoen waarin Bruma en Baum werden gekocht geëvalueerd binnen PSV en toegegeven dat het ondermaats was. Hiervoor heeft JdJ een '2e kans' gekregen en dit heeft hij prima aangepakt. Enig kritiekpuntje zijn de backposities imo waar weinig opties voor zijn, maar het kan ook zijn dat er daarvoor gewoon te weinig beschikbaar was. Je moet daarvoor ook niet zomaar iemand halen, want dan krijg je Gloster gevalletjes die niet eens bij Jong meekunnen.
 
Vind je? Iedere sukkel kan met zoveel geld wel een kampioensselectie samenstellen. Ik vind het niets bijzonders
Nee, ben ik niet met je eens, het maakt het een stuk makkelijker, als wij het verbraste geld beter hadden geïnvesteerd waren we nu nog in de race geweest voor het kampioenschap ook al heeft Ajax dan nog steeds meer geld dan wij. Ik denk dat wij na deze week alleen nog maar meedoen voor de tweede plaats en dat komt mijns inziens door slechte investeringen waar je weer enorm op af moet schrijven.
 
En ajax gaf 175 miljoen uit, en heeft salarissen die een factor 2-2.5 maal zo hoog liggen...

Geloof je meteen. Dat was ook niet echt m'n punt. Ik denk niet dat we met de verkopen van de 3 genoemde spelers veel meer gaan ophalen. Zeker geen 175 miljoen. Dus die inkomsten zullen geen garantie bieden om weer mee te doen om de titel.
 
Geloof je meteen. Dat was ook niet echt m'n punt. Ik denk niet dat we met de verkopen van de 3 genoemde spelers veel meer gaan ophalen. Zeker geen 175 miljoen. Dus die inkomsten zullen geen garantie bieden om weer mee te doen om de titel.
Als je de 2-2 tegen ajax uit in gedachten neemt heeft PSV gewoon kans op de titel. Maar dan moet het wel een beetje “normaal” lopen. Een batterij blessures en pech: dat kan PSV zich niet veroorloven.
 
Als je de 2-2 tegen ajax uit in gedachten neemt heeft PSV gewoon kans op de titel. Maar dan moet het wel een beetje “normaal” lopen. Een batterij blessures en pech: dat kan PSV zich niet veroorloven.
Dat is het dus. Als je er voor zorgt, dat je sowieso beter bent dan de rest, maak je altijd kans op de titel.
 
Dat wil ik zeggen, met geld kun je je drie miskopen veroorloven in een seizoen.. wij komen van verder.. we zij n.b. niet eens zo lang geleden zowat failliet geweest..
En daarom is het toch te triest voor woorden dat onze TM met die handvol miljoenen die PSV ter beschikking heeft, zo onverantwoord omgaat en 11 miljoen betaalt voor een koekenbakker als Baumgartl en 15 miljoen voor een waardeloze spits als Bruma...??
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Kom op doe ff realistisch mensen, wij moeten flink puzzelen om 11 'goede' op het veld te krijgen. Kijk je naar de reserve 11 dan is dat voornamelijk psv-onwaardig, dus wat heb je aan zo'n elftal die zo krap zit wat gewoon onmogelijk is om goed te functioneren :FP: Maar eerlijk is eerlijk jullie sugercoaten onze XXXL problemen wel verdomd goed.

Dan noem ik ff snel Thomas, Pieroe, Fein, Mauro, Rosario, Obissio, Baumgepruts, 4gever, Maxi, allemaal psv-onwaardig, blessuregevoellig of nog jaren verwijderd van het psv niveau wat je minimaal mag verwachten.
 
Dus het beleid dat gevoerd is door Ajax heeft daar niet toe bijgedragen?
Tsja, we hadden na Cocu moeten doorpakken. Er is inderdaad te lang doorgeklooit met Bommel.. en inderdaad miskopen die je wat makkelijker kan hebben met 175 miljoen op de bank. Wij komen van verder.. Als je de vinger op de zere plek wil leggen dan is de periode eigenlijk ongeveer vanaf tweede periode Advocaat killing geweest. De tijd dat we ook bizarre salarissen betaalden. En dat gaat goed als je een Park, Cocu in je selectie hebben. Zat Engelaar niet op 3,5 miljoen? Er werd teveel gegokt op overwintering binnen de cl in die tijd.. en dan speel je ineens el wat we toen totaal niet serieus namen.. Tsja. Geld uitgeven wat er niet is, plus een hoge stadion hypotheek.. maar goed achteraf is het makkelijk wonen. Het beleid qua investeren in jeugd en jonge talenten vind ik goed..

Als het om Ajax en beleid gaat, tsja, beursbedrijf.. wij kunnen ook de club te koop aanbieden en een ultra rijke pipo laten komen.. de vraag is of we onze identiteit in de uitverkoop willen gooien.. Als we daarmee op termijn cl kunnen spelen.. Tsja, zeg het maar..
 
Als het om Ajax en beleid gaat, tsja, beursbedrijf.. wij kunnen ook de club te koop aanbieden en een ultra rijke pipo laten komen.. de vraag is of we onze identiteit in de uitverkoop willen gooien.. Als we daarmee op termijn cl kunnen spelen.. Tsja, zeg het maar..
Verlichtende theorie wederom, JB, maar leg eens uit? Wat is het verband tussen het feit dat er wat Ajax-aandelen rond zwemmen op de AEX en het beleid/resultaten van de club de afgelopen jaren?

Hint: het antwoord is in elk geval niet "Ajax is kut", "Ajax is debiel", "Amsterdammers zijn mongolen" of "Amsterdam is een kut stad". Amsterdam en Breda of een ander stuk van Brabant zijn ook niet met elkaar in oorlog, trouwens. Dat kan het antwoord ook niet zijn. Ben me ervan bewust dat ik nu zo'n 95% van jouw arsenaal aan antwoorden heb uitgesloten. Da's wel wat flauw van me, maar zie het als een uitdaging.
 
Terug
Bovenaan Onderaan