Van het geld wat hij toch al afdraagt om clubs op natuurgras te laten spelen ipv de kunstgras. Grote woorden, weinig daden. Maar goed alleen Feyenoord heeft geen woorden maar daden...

Doet PSV ook mee mee met dit fonds? Draagt PSV überhaupt iets af? Ben benieuwd. Enige daad die ik zie, is dat Ajax initiatief neemt voor een fonds. Ik zie nog geen daden bij andere clubs.
 
De KNVB hoeft zich niet druk te maken om de gezondheid, dat is aan het RIVM. Als het RIVM zegt dat het verantwoord is om te voetballen, dan moet de KNVB zich gaan richten op de indeling daarvan.

Volgens mij nemen heel veel organisaties nu zelf de verantwoordelijkheid in deze crisis. Songfestival, OS, EK, wielerrondes... Noem maar op.

Maar de KNVB verschuilt zich achter de Uefa, en dus achter het geld. Te bezopen voor woorden.
 
Als Ik iets doneer aan een goed doel, wil nog niet zeggen dat de buren hetzelfde moeten doen.

Helemaal mee eens. Maar als jouw buurman vervolgens gaat klagen over het bedrag wat jij aan het goede doel doneert terwijl je buurman zelf niets inbrengt, dan heb jij toch ook je twijfels aan het verstandelijke vermogen van je buurman?
 
Helemaal mee eens. Maar als jouw buurman vervolgens gaat klagen over het bedrag wat jij aan het goede doel doneert terwijl je buurman zelf niets inbrengt, dan heb jij toch ook je twijfels aan het verstandelijke vermogen van je buurman?
Maar Ajax roept toch altijd dat ze zo veel geld hebben, nu is wel het moment om daar iets mee te doen voor voetballend nederland
 

Inderdaad...dan het geld van de CL verdelen over alle clubs van de Eredivisie....die paar punten voorsprong van Ajax op AZ mogen niet het argument worden om straks gratis 40 miljoen euro op te strijken ten koste van AZ.
 
Maar Ajax roept toch altijd dat ze zo veel geld hebben, nu is wel het moment om daar iets mee te doen voor voetballend nederland

Dan doen ze nu toch ook? Vandaar het noodfonds waarvoor ze initiatief nu nemen? Waarom worden er hier dan toch vraagtekens bij gezet en ziet men hier de kans om er toch nog een draai aan te geven en op de een of andere manier negatief te belichten?
 
Helemaal mee eens. Maar als jouw buurman vervolgens gaat klagen over het bedrag wat jij aan het goede doel doneert terwijl je buurman zelf niets inbrengt, dan heb jij toch ook je twijfels aan het verstandelijke vermogen van je buurman?

Ja, maar als dat zeg, dan ben ik weer de PVV aan het demoniseren. Dus dat doe ik niet, dat zijn jouw woorden.
 

Inderdaad...dan het geld van de CL verdelen over alle clubs van de Eredivisie....die paar punten voorsprong van Ajax op AZ mogen niet het argument worden om straks gratis 40 miljoen euro op te strijken ten koste van AZ.
Daarnaast Staan Ajax en AZ gelijk alleen heeft ajax een beter doelsaldo. En AZ kwam er aan he, het was een kwestie van tijd dat Az er overheen zou gaan
 
Ik snap niet echt waarom dit belangrijk is in deze situatie. Ik vind het prima om niemand tot kampioen uit te roepen overigens, alsof dit nog enige waarde heeft. Gewoon ongeldig verklaren. Gezondheid staat voorop.

Bovendien is het nog maar de vraag of er überhaupt nog wel Europees gevoetbald kan worden volgend seizoen. Dus die hele ticketverdeling is niet belangrijk. Ergste crisis sinds de tweede wereldoorlog, maar de Knvb maakt zich drukker om het uitspelen van de competitie dan waar het echt omgaat, de gezondheid. Dat Ajax in principe een voordeel heeft door de huidige stand, is nog niet eens een bijzaak in het bepalen van het doorgaan van de competitie.
Een kanttekening: de knvb gaat niet over de gezondheid, de knvb gaat wel over de voetbalcompetitie, dus het is niet zo heel vreemd dat ze zich daar druk over maken. Ik zou me meer zorgen maken als de knvb met meningen over testen, mondkapjes zou komen, of zich zou gaan richten op de onwilkkeling van een vaccin:sneaky:. De knvb heeft altijd gezegd dat ze zich zou houden aan de richtlijnen van de overheid, dus als de overheid zegt 'er kan weer gevoetbald worden' dan is het inderdaad aan de knvb om te bepalen of en hoe ze dat gaan doen.
 
Dan doen ze nu toch ook? Vandaar het noodfonds waarvoor ze initiatief nu nemen? Waarom worden er hier dan toch vraagtekens bij gezet en ziet men hier de kans om er toch nog een draai aan te geven en op de een of andere manier negatief te belichten?
Initiatief nemen lijkt mij echt met de partij om tafel gaan dat hebben ze niet gedaan. Ze hebben het tot nu toe maar 1 keer geroepen in de media.
 

Inderdaad...dan het geld van de CL verdelen over alle clubs van de Eredivisie....die paar punten voorsprong van Ajax op AZ mogen niet het argument worden om straks gratis 40 miljoen euro op te strijken ten koste van AZ.
Welke punten voorsprong?
En je hebt helemaal gelijk, ik wil Overmars nog wel eens horen als er straks een voorstel komt om de Europese inkomsten volgend seizoen met z'n alleen te delen. Overigens, ook Gerbrands zal daar fel op tegen zijn.
 
Initiatief nemen lijkt mij echt met de partij om tafel gaan dat hebben ze niet gedaan. Ze hebben het tot nu toe maar 1 keer geroepen in de media.

Een beetje wat Overmars een paar seizoenen geleden deed voor elke wedstrijd: roepen dat ie interesse had voor een bepaalde speler van de tegenstander.
Hoorde je ook nooit wat van.
 
Daarnaast Staan Ajax en AZ gelijk alleen heeft ajax een beter doelsaldo. En AZ kwam er aan he, het was een kwestie van tijd dat Az er overheen zou gaan

Precies. Ik vind deze situatie ook anders dan bijvoorbeeld bij Liverpool, die een straatlengte voor staan.
 
Daarnaast Staan Ajax en AZ gelijk alleen heeft ajax een beter doelsaldo. En AZ kwam er aan he, het was een kwestie van tijd dat Az er overheen zou gaan

Dat laatste is een aanname. Dat eerste is een feit.

Ik vind het overigens zeer schappelijk idee als alle clubs die Europees voetbal behalen de inkomsten bij elkaar leggen om vervolgens onder te verdelen in de KKD en de eredivisie.
 
Precies. Ik vind deze situatie ook anders dan bijvoorbeeld bij Liverpool, die een straatlengte voor staan.

Bij de CL telt het onderling resultaat toch bij een gelijk aantal punten? Prima oplossing voor in Nederland, als men zo graag de Uefa volgt.
 

Inderdaad...dan het geld van de CL verdelen over alle clubs van de Eredivisie....die paar punten voorsprong van Ajax op AZ mogen niet het argument worden om straks gratis 40 miljoen euro op te strijken ten koste van AZ.
Als het nodig is om andere clubs te redden moet Ajax dat inderdaad doen. Gaat het puur om de oneerlijkheid dat Ajax de CL-miljoenen krijgt en AZ niet, dan hoeft het wat mij betreft alleen met AZ gedeeld te worden. Zie niet in waarom een Emmen daar dan ineens recht op heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan