Wat laat je je toch weer kennen wanneer het om je favoriet club gaat.

Anyway, het is inderdaad opportunistisch om na een fout van een speler te doen alsof het iets structureels is, terwijl hij 99% van de wedstrijden louter heeft uitgeblonken. Net zoals dat het opportunistisch zou zijn wanneer men zou beweren dat Ziyech nooit mee verdedigt wanneer hij een keer z'n man laat lopen.

Tsja, ik denk niet dat we er uit gaan komen zo. Ik zou je, zoals je collega's, kunnen wijzen op je "ajaxbrilletje" enzo.

En ik laat me niet zozeer kennen denk ik hoor. Mijn antipathie richting jouw favoriete club is inmiddels toch wel algemeen bekend? Ik denk ook dat, ondanks de invasie van ajaxsupporters, de consensus op dit forum is dat ajax een :SC: is.

On a serious note: Bij Ziyech zou ik me niet zozeer druk maken over het al dan niet meeverdedigen (zoals bij ons bij Pereiro destijds denk ik dat een speler met dergelijke kwaliteiten überhaupt minder op meeverdedigen beoordeeld moet worden), maar wel over hoeveel balverlies hij lijdt. Ik heb niet geteld in de wedstrijd tegen Getafe, maar dat was toch vrij vaak. En dat was niet voor het eerst.

PS: Blind is een prutser. :sneaky:
 
Nou, je overdrijft wel een beetje hoor. Blind is voor de eredivisie een prima verdediger, op een hoger nivo komt hij als verdediger best wel wat tekort. Dat hebben we door de jaren heen allemaal kunnen zien. Hij heeft een aantal hele sterke punten: hij is echt een heel goede opbouwer, ook op een nivo hoger en hij is heel veelzijdig, hij kan op meerdere plaatesn spelen.

Je hebt gelijk het opportunistisch te noemen om hem na 1 grote fout af te schrijven, je overdrijft om te stellen dat bijna elke wedstrijd uit heeft geblonken. En dan zou ik nog graag verschil willen maken tussen uitblinken tegen bv Fortuna en tegen bv Chelsea.

Ik zie oprecht niet waarom ik overdrijf. Ik ken nogal wat Ajacieden die net zoals ik alle wedstrijden live kijken en over een ding zijn we het allemaal eens: Blind is fantastisch sinds zijn terugkomst. Blinkt inderdaad uit in de grootste wedstrijden en is een van onze belangrijkste spelers. Wellicht kan een van de andere Ajacieden hier me tegenspreken?

Dat we hem fantastisch vinden is niet omdat we Blind geforceerd goed willen vinden. We zien net zo goed dat Tadic dit seizoen hopeloos uit vorm is, dat Donny al weken verstoppertje speelt (en eigenlijk geen Real-niveau is), dat Babel geen knikker raakt, etc.

Laten we eerlijk zijn; de beeldvorming rondom Blind ontstaat voor mensen die hem niet wekelijks live spelen vanuit hoogstens wat samenvattingen en wedstrijden bij Oranje, waar hij nooit op zijn natuurlijke positie speelt (Blind op linksback vs LCV is een wereld van verschil). Dat is onvoldoende om te weten of hij wel of niet bijna altijd uitblinkt bij ons, toch?
 
Ik zie oprecht niet waarom ik overdrijf. Ik ken nogal wat Ajacieden die net zoals ik alle wedstrijden live kijken en over een ding zijn we het allemaal eens: Blind is fantastisch sinds zijn terugkomst. Blinkt inderdaad uit in de grootste wedstrijden en is een van onze belangrijkste spelers. Wellicht kan een van de andere Ajacieden me hier tegenspreken?

Dat we hem fantastisch vinden is niet omdat we Blind geforceerd goed willen vinden. We zien net zo goed dat Tadic dit seizoen hopeloos uit vorm is, dat Donny al weken verstoppertje speelt (en eigenlijk geen Real-niveau is), dat Babel geen knikker raakt, etc.

Laten we eerlijk zijn; de beeldvorming rondom Blind ontstaat voor mensen die hem niet wekelijks live spelen vanuit hoogstens wat samenvattingen en wedstrijden bij Oranje, waar hij nooit op zijn natuurlijke positie speelt. Dat is onvoldoende om te weten of hij wel of niet bijna altijd uitblinkt bij ons, toch?
Ik zei toch dat je best een punt had, maar ook overdreef. Denzel is ook elke wedstrijd fantastisch, volgens deze maatstaf. Blind is een dragende speler bij ajax en doet het op dat nivo inderdaad uitstekend. Als hij na dit seizoen weer een transfer maakt, waar spake van is, gaat hij het weer niet echt redden op een nivo hoger, ben ik bang.

Het klopt ook dat Blind bij niet-ajacieden een heel slecht imago heeft, wat niet meehelpt bij z'n beoordeling
 
Ik zei toch dat je best een punt had, maar ook overdreef. Denzel is ook elke wedstrijd fantastisch, volgens deze maatstaf.

En dat lees ik de laatste tijd ook vaak van PSV'ers en aangezien ik hem zelf amper live zie, neem ik het van ze aan ;)
 
Blind heeft in het NL elftal vaak zat laten zien verdedigend tekort te komen. Dit is echt niet op deze fout tegen heracles gebaseerd.
Zit me groen en geel te ergeren aan zn dekkingsfouten en al die keren dat ie zn man laat lopen.
Dat is geen blinde antipathie. De negatieve sentimenten heeft hij zelf verdient met matige optredens in m.n. NL elftal.
Het blind ophemelen door ajaxfans lijkt me dan toch wat meer oppurtunistisch te noemen.

Het scheelt aanzienlijk voor Daley als speler, wanneer zijn pappie een flinke vinger in de pap heeft, zowel bij Ajax als bij de KNVB.....dan ben je bijna genoodzaakt om hem steeds in de basis te laten starten, ondanks zijn foutjes en blunders...
 
En dat lees ik de laatste tijd ook vaak van PSV'ers en aangezien ik hem zelf amper live zie, neem ik het van ze aan ;)
Ook dat moet je in context zien. Hoewel Denzel bijna wekelijks uitblinkt bij PSV, kan hij ook in de PL niet mee. Het grote verschil is dat Denzel zich nog verder zou kunnnen ontwikkelen (zeg ik heel voorzichtig), bij Blind is dit het. Ik hoop echt voor hem en voor ajax, dat hij dat zichzelf ook realiseert. Als PSV supporter hoop ik uiteraard dat hij in de zomer vertrekt. :)
 
Ook dat moet je in context zien. Hoewel Denzel bijna wekelijks uitblinkt bij PSV, kan hij ook in de PL niet mee. Het grote verschil is dat Denzel zich nog verder zou kunnnen ontwikkelen (zeg ik heel voorzichtig), bij Blind is dit het. Ik hoop echt voor hem en voor ajax, dat hij dat zichzelf ook realiseert. Als PSV supporter hoop ik uiteraard dat hij in de zomer vertrekt. :)

Ik vraag me alleen nog af of Denzel zich in de grootste (CL) wedstrijden net zo kan onderscheiden als Blind dat deed. Ik denk het eigenlijk wel (zeker in een beter draaiend team), maar voor nu is dat nog het "onbewezen verschil" tussen beiden. Overigens zie ik niet waarom Dumfries op termijn minder zou zijn dan een Kyle Walker oid.
 
Ik vraag me alleen nog af of Denzel zich in de grootste (CL) wedstrijden net zo kan onderscheiden als Blind dat deed. Ik denk het eigenlijk wel (zeker in een beter draaiend team), maar voor nu is dat nog het "onbewezen verschil" tussen beiden. Overigens zie ik niet waarom Dumfries op termijn minder zou zijn dan een Kyle Walker oid.
We zullen het gaan zien. Ik denk dat beiden binnen 2 jaar weg zijn bij ajax/PSV
 
Het heeft geloof ik weinig zin om Daley en Denzel te vergelijken.

Punt is vooral dat Daley normaal gesproken erg constant en goed is voor Ajax, en dat hij dat vooral op LCV laat zien, afgezien van zijn eerste paar maanden (waar hij ook op verschillende posities stond en heel Ajax nog aan het zoeken was). Waar hij in uitblonk is natuurlijk het voetballend vermogen, inschuiven en het slim verdedigen. Hij heeft nooit per se de body gehad, maar was zijn tegenstander vaak te slim af. Dit wil op lager niveau heel aardig (Ajax), maar op hoger niveau is dat moeilijker (ManU). Als back doet hij zeker een jasje uit (Oranje).
Nu komt hij terug van een blessure, en is niet 100% fit. Lijkt even niet geconcentreerd te zijn en laat zich aftroeven. Zo werd zijn kracht zijn zwakte, en luidde hij een tegendoelpunt in.
Kan gebeuren toch? Speelt in een slecht draaiend elftal, is zelf net terug van blessure en kan niet compenseren met pure body kracht. Zelfs Virgil maakt wel eens een flinke slipper. (Let wel, tussen Virgil en Blind zit minstens zo'n 4 klassen). Het feit dat iedereen een grove fout van hem zo nodig moet aanwijzen, is eerder een teken dat hij normaliter erg sterk speelt.

P.S. Totaal irrelevent, maar Denzel is een baas.
 
Wat laat je je toch weer kennen wanneer het om je favoriet club gaat.

Anyway, het is inderdaad opportunistisch om na een fout van een speler te doen alsof het iets structureels is, terwijl hij 99% van de wedstrijden louter heeft uitgeblonken. Net zoals dat het opportunistisch zou zijn wanneer men zou beweren dat Ziyech nooit mee verdedigt wanneer hij een keer z'n man laat lopen.
Even een vraag buiten alle voor jouw gevoel Blind- bashing enz.
Denk jij niet dat vorig seizoen een zeer uitzonderlijk seizoen was voor vele spelers van Ajax inclusief Blind die ik persoonlijk een goede intelligente voetballer vind?
Ik zei in het begin van dit seizoen al dat Ajax hier last van gaat krijgen. Dat ik bijv Tagliafico en Tadic minder zag worden. Hierna heb ik eigenlijk alleen maar een bevestiging gezien van wat ik dacht. Dat geldt ook voor een Mazroui. Je ziet dat sommigen hebben meegelift met het succes maar dat ze kwalitatief gezien niet die zeer goede spelers zijn die we vorige jaar hebben gezien. Alleen spelers als Ziyech maar ook Neres zijn diegene die bijna altijd goed zullen zijn bij dit Ajax. En ook Promes icm Ziyech.
Wat denk jij?
 
Het scheelt aanzienlijk voor Daley als speler, wanneer zijn pappie een flinke vinger in de pap heeft, zowel bij Ajax als bij de KNVB.....dan ben je bijna genoodzaakt om hem steeds in de basis te laten starten, ondanks zijn foutjes en blunders...
:FP:
 
Even een vraag buiten alle voor jouw gevoel Blind- bashing enz.
Denk jij niet dat vorig seizoen een zeer uitzonderlijk seizoen was voor vele spelers van Ajax inclusief Blind die ik persoonlijk een goede intelligente voetballer vind?
Ik zei in het begin van dit seizoen al dat Ajax hier last van gaat krijgen. Dat ik bijv Tagliafico en Tadic minder zag worden. Hierna heb ik eigenlijk alleen maar een bevestiging gezien van wat ik dacht. Dat geldt ook voor een Mazroui. Je ziet dat sommigen hebben meegelift met het succes maar dat ze kwalitatief gezien niet die zeer goede spelers zijn die we vorige jaar hebben gezien. Alleen spelers als Ziyech maar ook Neres zijn diegene die bijna altijd goed zullen zijn bij dit Ajax. En ook Promes icm Ziyech.
Wat denk jij?
Ik denk dat vorig seizoen inderdaad een uitzonderlijk goed seizoen was, maar niet zozeer dat veel spelers boven zichzelf uitstegen. De balans in het hele elftal was gewoon perfect. De slimme voetballer Blind naast de meedogenloze verdediger De Ligt. Daarvoor Frenkie die het spel zo waanzinnig versnelde met Schöne ernaast die ook altijd de voetballende oplossing zag. Van de Beek achter Tadic die naar hartelust de 16 in kon komen en de afvallende bal van Tadic kreeg. En dat dan gecombineerd met Neres en Ziyech op de flanken die voor de acties zorgden.

Tel daarbij op dat er nauwelijks blessures en schorsingen waren, waardoor de afstemming tussen spelers onderin geperfectioneerd kon worden.

Dit seizoen zag het er soms ook echt heel goed uit (soms zelfs beter dan vorig jaar), maar over het algemeen net iets minder en daar komen nog eens de vele blessures bovenop.
 
Ik denk dat vorig seizoen inderdaad een uitzonderlijk goed seizoen was, maar niet zozeer dat veel spelers boven zichzelf uitstegen. De balans in het hele elftal was gewoon perfect. De slimme voetballer Blind naast de meedogenloze verdediger De Ligt. Daarvoor Frenkie die het spel zo waanzinnig versnelde met Schöne ernaast die ook altijd de voetballende oplossing zag. Van de Beek achter Tadic die naar hartelust de 16 in kon komen en de afvallende bal van Tadic kreeg. En dat dan gecombineerd met Neres en Ziyech op de flanken die voor de acties zorgden.

Tel daarbij op dat er nauwelijks blessures en schorsingen waren, waardoor de afstemming tussen spelers onderin geperfectioneerd kon worden.

Dit seizoen zag het er soms ook echt heel goed uit (soms zelfs beter dan vorig jaar), maar over het algemeen net iets minder en daar komen nog eens de vele blessures bovenop.
Dat zou heel goed kunnen kloppen. Jij als Ajacied en nauwlettende volger van jouw club weet het natuurlijk beter dan ik.
Ik vind alleen dat dat geen reden zou moeten zijn waardoor ervaren spelers als Tadic maar ook een Tagliafico het nu laten afweten, althans ik zie de dingen die allemaal lukten toen, nu totaal niet meer bij hen. En hetzelfde gevoel had ik vorig jaar al bij Mazroui. Je ziet dus ook dat hij zomaar voorbij is gestreefd door de nieuwkomer Dest. Als Tadic geen aanvoerder was geweest en Ajax een betere had op die plek, dan was hij nu op de bank beland. Want met hem speel je momenteel eigenlijk met 10 man. En Blind zijn traagheid kun je alleen zien als het team niet draait.
 
En ik vind het mooi dat je woorden zo letterlijk kunt nemen. Feit is dat hij het gros van de wedstrijden foutloos speelt - sterker nog, uitblinkt. Dat je dat niet kunt zien omdat een zekere antipathie je verBlindt is prima, maar dan mag ik mijn bewondering voor onze held nog wel uitspreken. Laten we - net zoals in het geval van Ziyech - hopen dat alles buiten Amsterdam hem eeuwig blijft onderschatten, dan weten we in elk geval zeker dat hij niet nog een laatste keer een buitenlands avontuur aan kan gaan.

Ik verzeker je dat je voor dat laatste niet bang hoeft te zijn.
 
Het scheelt aanzienlijk voor Daley als speler, wanneer zijn pappie een flinke vinger in de pap heeft, zowel bij Ajax als bij de KNVB.....dan ben je bijna genoodzaakt om hem steeds in de basis te laten starten, ondanks zijn foutjes en blunders...

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Daley Blind profvoetballer is geworden puur doordat zijn vader zo'n succesvolle voetballer was en een vinger in de pap heeft bij Ajax, het Nederlands elftal en ook Manchester United. Blind senior wordt dan ook wel 'the godfather' van het voetbal genoemd. Het is een verborgen geheim dat Blind junior eigenlijk een korfballer is.

Dat hij bij de CL editie vorig jaar de beste verdediger was tegen Juventus en tegen Real Madrid is dan ook puur toeval. De kans dat je miljonair wordt met de staatsloterij is groter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan