Zal dit seizoen nog niet zijn debuut maken, en door het fysiek (net als bij Nouri) is het bij zulke spelers altijd de vraag of ze het gaan redden. Maar toch heerlijk dat zo'n jongen al wat ervaring op de training bij het eerste kan op doen.

Heb een paar keer live in actie gezien, en is echt smullen wat deze jongen kan. Zoveel techniek en inzicht. Geeft betere steekballen met buitenkant voet als 90% van zijn leeftijd met de normale binnenkant doen.

https://www.ajaxshowtime.com/articl.../unuvar-traint-voor-het-eerst-mee-bij-ten-hag
 
Zal dit seizoen nog niet zijn debuut maken, en door het fysiek (net als bij Nouri) is het bij zulke spelers altijd de vraag of ze het gaan redden. Maar toch heerlijk dat zo'n jongen al wat ervaring op de training bij het eerste kan op doen.

Heb een paar keer live in actie gezien, en is echt smullen wat deze jongen kan. Zoveel techniek en inzicht. Geeft betere steekballen met buitenkant voet als 90% van zijn leeftijd met de normale binnenkant doen.

https://www.ajaxshowtime.com/articl.../unuvar-traint-voor-het-eerst-mee-bij-ten-hag

Klopt. Ons grootste talent sinds Nouri. Het is alleen nog te vroeg voor het eerste. Qua conditie/inhoud is het bij de O19 al flink aanpoten voor hem, maar dat is niet gek gezien zijn leeftijd (16). Hij is nu eenmaal fysiek nog niet zo ver als bijvoorbeeld een Ihattaren, ook al denk ik dat hij voetballend zeker niet minder is en qua potentie minimaal gelijkwaardig. Als Naci over twee jaar debuteert heeft hij het al erg goed gedaan.

Wel opvallend dat we nu met een tekort aan inspiratie/creativiteit op het middenveld zitten in het eerste, terwijl onze groeibriljanten uit de opleiding juist wel middenvelders zijn; naast Unuvar lijkt ook Taylor een zekerheidje die eraan komt. Vind hem de iets talentvollere/technisch begaafdere (en linkspotige) versie van Donny.

Verder hoop ik dat Noa Lang meer kansen gaat krijgen, want die laat steeds meer zien dat hij er klaar voor is.

Over twee/drie jaar een middenveld in het eerste bestaande uit Lang, Taylor en Unuvar zou een droom zijn. Beetje waar we eerder op hoopten met Donny, Frenkie en Appie, die met z'n drieen de hele Jupiler League week in week uit scheel tikten.
 
Snel ff een paar keer reageren. Ik moet het niet hebben dat Ajax op 1 (pagina) staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan