Ging over dat Ajax wel ambitie toont bij aanstelling TD. Dan is de brug snel gemaakt naar ambitieloze psv.
Onze td zit er net. Ik geef m een kans. Tot nu toe weten we gewoon nog niet waar ie mee aankomt. Dat is puur speculatie
 
Ging over dat Ajax wel ambitie toont bij aanstelling TD. Dan is de brug snel gemaakt naar ambitieloze psv.

Waar heb ik gezegd dat een mening een feit is? Ik baseer mijn mening wel graag op feiten zoals de aankopen van Stewart in 7 jaar tijd TD-schap
Op elk moment dat je zegt dat Stewart ongeschikt is etc. Afijn is maar een detail.

Wb ambitie van Ajax is dst ook heel veel makkelijker met een dikke bankrekening. Ook die gasten hebben een flink prijskaartje
 
Wat ik me vooral afvraag is waarom bij de een iets wel belangrijk is en er bij de ander weer naar iets wordt gekeken om dat positief te maken. Want in de discussie Stewart wist je te benoemen dat een TD zonder ervaring niks is. Die Ward, die heeft letterlijk nog geen jaar bij als TD gewerkt. Maar dat is dan waarschijnlijk niet belangrijk omdat hij ooit scout was en het Parool iets heeft gezegd over een geweldig netwerk in Zuid-Amerika. Het netwerk was zo geweldig, dat Liverpool nog nooit een speler uit die markt heeft opgehaald. Ja als je spelers die al in Europa voetbalt meeteelt. Maar ik gok dat iedereen een Nunez of Diaz wel op de korrel had. Als TD kocht hij dus Nunez, Williams en Ramsey. Die laatste twee hebben nog weinig toegevoegd. Daarnaast bleek de eerste seizoenshelft ook dat de selectie van Liverpool redelijk over de top begon te raken en er vooral op het middenveld heel veel mist en dat echt niet zo langer kan. Dus haalde hij in de winter, als hij er toen überhaupt nog zat, Gakpo. Het draait iets beter, maar over een succesvolle selectie kun je het niet hebben. Oftewel, weinig ervaring en geen goede start in zijn eerste seizoen. En dat kan, maar dan blijkt maar weer dat het grote netwerkt en de uitstekende kennis van de markt blijkbaar niet hetgeen is wat je als TD direct succes oplevert.

En over Misinlat. We kunnen het lijstje van Dortmund erbij pakken, wat een top lijst is. Maar misschien moet je ook even net zo diep in het lijstje van Arsenal duiken:



Bij Stuttgart heeft hij het overigens verdienstelijk gedaan hoor. De club degradeerde in zijn tijd en had twee uitschieters naar de 7e en 9e plaats. Lijstje spelers zitten best wat leuke namen tussen, voor Stuttgart begrippen.

Conclusie. We zullen nooit van te voren weten in hoeverre iemand zijn prestaties in het verleden garant staan voor de toekomst. Misinlat deed het top bij Dortmund, faalde compleet bij Arsenal en liet leuke dingen zien bij Stuttgart. Maar een club als Ajax vraagt toch weer om een compleet andere benadering van de markt dan bij een subtopper als Stuttgart, dus is er nergens garantie dat het ook daadwerkelijk goed gaat uitpakken. Ook zijn scoutingsverleden bij Dortmund niet. Want je kunt talent zien, maar nu is het ook je taak om daadkrachtig genoeg te zijn om talent voor de juiste prijs binnen te trekken. Daarnaast is de markt sinds die tijd veel meer gegroeid en zijn talenten van dat kaliber iets lastiger weg te pikken voor een mooie prijs.

En hetzelfde geldt ook voor Stewart. Prima dat je kritiek hebt, er zit best een gegronde gedachte achter. Maar er zit een verschil tussen kritiek en jezelf afvragen of het de juiste man is, of letterlijk iedere keer wanneer het kan een hele negatieve sneer uitdelen. Ik denk dat niemand hier met zekerheid kan zeggen hoe het loopt, maar misschien moeten we iemand een kans geven want op dit moment gaat er echt helemaal niets aan veranderen.
Bah feiten, niet meer doen hoor: Stewart is kut en ambitieloos, en iedereen die ajax aantrekt/wil trekken is een topper.
 
Onze td zit er net. Ik geef m een kans. Tot nu toe weten we gewoon nog niet waar ie mee aankomt. Dat is puur speculatie
Als Mickey Mouse aangesteld zou worden als TD. Wil je het dan ook eerst een jaartje aankijken voordat je er een mening over vormt?
Op elk moment dat je zegt dat Stewart ongeschikt is etc. Afijn is maar een detail.

Wb ambitie van Ajax is dst ook heel veel makkelijker met een dikke bankrekening. Ook die gasten hebben een flink prijskaartje
Ik zal het proberen te onthouden. Als ik iets eet wat ik niet lekker vind zeg ik niet: bah, das vies/goor, anders denken mensen nog dat ik het feit probeer te brengen, maar zal ik zeggen: ik vind het bah
 
Als Mickey Mouse aangesteld zou worden als TD. Wil je het dan ook eerst een jaartje aankijken voordat je er een mening over vormt?
Ik Zou voor Mickey Mouse alleen al naar het stadion gaan. Dan halen we de internationale pers wel..
 
Jur 1913 en wat betreft je tweede punt. Goede TD verdient zich terug. En Stewart zal ook niet voor een appel en ei bij psv werken
De duurste van al onze Steward(t)s;P

Ben ook nog niet zo overtuigd van deze scout.
Is de positieve voetbal ontwikkeling door Stewart gekomen of "ondanks" en had hij daar niet een andere functie?
Als dat zo is dan vind ik dat twijfelachtig.
We kunnen ons geen gegoochel met beginners en functie switches meer veroorloven na al die debacles met Brands, De Jong, Van Bommel en vooral het geld wat er is opgeslokt. Als dat met Stewart ook zo is dan hebben we een probleem, zo niet dan hebben we misschien een goede scout in huis maar dat is een grote vraag want zijn trackrecord hoort nog niet bij een topclub.
Omdat hij hier net zit geef ik hem het voordeel van de twijfel en geef ik hem een kans maar ik had liever een scout gehad die ervaring heeft met het halen van spelers die ver gekomen zijn en met ervaring bij een topclub. Helaas speelt geld ook een rol.

Ik zie het ook nog niet zo in het Amerikaanse voetbal, het trekt me in ieder geval nog steeds niet. En tegen het matige Nederlands elftal in Qatar vond ik ze enorm tegenvallen.
 
De duurste van al onze Steward(t)s;P

Ben ook nog niet zo overtuigd van deze scout.
Is de positieve voetbal ontwikkeling door Stewart gekomen of "ondanks" en had hij daar niet een andere functie?
Als dat zo is dan vind ik dat twijfelachtig.
We kunnen ons geen gegoochel met beginners en functie switches meer veroorloven na al die debacles met Brands, De Jong, Van Bommel en vooral het geld wat er is opgeslokt. Als dat met Stewart ook zo is dan hebben we een probleem, zo niet dan hebben we misschien een goede scout in huis maar dat is een grote vraag want zijn trackrecord hoort nog niet bij een topclub.
Omdat hij hier net zit geef ik hem het voordeel van de twijfel en geef ik hem een kans maar ik had liever een scout gehad die ervaring heeft met het halen van spelers die ver gekomen zijn en met ervaring bij een topclub. Helaas speelt geld ook een rol.

Ik zie het ook nog niet zo in het Amerikaanse voetbal, het trekt me in ieder geval nog steeds niet. En tegen het matige Nederlands elftal in Qatar vond ik ze enorm tegenvallen.
Loopt op zich best wat talent in de MLS rond. Het is in ieder geval wel weer een andere markt die je aanboort, want buiten de Europese markt maakt PSV tegenwoordig in Zuid-Amerika, maar ook in o.a. Scandinavie al heel weinig kans meer. De grote clubs zitten overal. Het ontbreken van een groot netwerk is juist wat PSV op transfer-gebied zo genekt heeft. We zijn jarenlang voor de dure jongens gegaan die al lang en breed in de spotlights stonden, en daardoor veel geld in transfersommen en salaris hebben gekost. Het gebrek aan netwerk daarin is gewoon pijnlijk zichtbaar geweest.
 
Loopt op zich best wat talent in de MLS rond. Het is in ieder geval wel weer een andere markt die je aanboort, want buiten de Europese markt maakt PSV tegenwoordig in Zuid-Amerika, maar ook in o.a. Scandinavie al heel weinig kans meer. De grote clubs zitten overal. Het ontbreken van een groot netwerk is juist wat PSV op transfer-gebied zo genekt heeft. We zijn jarenlang voor de dure jongens gegaan die al lang en breed in de spotlights stonden, en daardoor veel geld in transfersommen en salaris hebben gekost. Het gebrek aan netwerk daarin is gewoon pijnlijk zichtbaar geweest.
Eindelijk dat psv met Stewart wel een groot netwerk heeft
 
Loopt op zich best wat talent in de MLS rond. Het is in ieder geval wel weer een andere markt die je aanboort, want buiten de Europese markt maakt PSV tegenwoordig in Zuid-Amerika, maar ook in o.a. Scandinavie al heel weinig kans meer. De grote clubs zitten overal. Het ontbreken van een groot netwerk is juist wat PSV op transfer-gebied zo genekt heeft. We zijn jarenlang voor de dure jongens gegaan die al lang en breed in de spotlights stonden, en daardoor veel geld in transfersommen en salaris hebben gekost. Het gebrek aan netwerk daarin is gewoon pijnlijk zichtbaar geweest.
En om toe te voegen: het is ook de kunst om spelers te ontdekken voordat ze echt beroemd worden. Redelijk gearriveerde, grote spelers in Brazilië halen zoals Anthony is nu haast onmogelijk, laat staan toen.
Maar als je kwaliteiten in een speler ziet die nog niet zo bekend is dan maak je misschien nog een kans om hem te halen. Maar dat is lastig en dan kom je misschien op het tweede niveau van Brazilië uit, dan moet je een hele goede scout zijn als je een laatbloeier of een jong talent herkent en kan strikken.

Als inderdaad alle clubs achter de talenten aan zitten, en PSV slechter is geworden. Dan betekent dat er meer clubs boven PSV zitten. Dus in een bepaald segment ook een grotere markt omdat niet alle talenten of spelers het bij grotere clubs halen of de dupe zijn van de enorme hoeveelheid aan talenten die gekocht en verhuurd worden door de City's maar ook de minder grote maar wat rijkere clubs van de wereld. De Angelinos, Rodriguezzen, Sangare's, Zinchenkos, Scamaccas, of voor Ajax bijvoorbeeld de veel te dure Bergwijn, Tadic en zo zijn er nog heel wat andere spelers met allerlei profielen.
 
Kennen jullie de grap dat de D-keuze van Ajax over betere kwalificaties beschikt dan de A-keuze van PSV?.

VI:
Inmiddels zou Ajax alweer hebben doorgeschakeld waarbij het vizier niet langer op Engeland, maar op Duitsland is gericht. Volgens De Telegraaf is de Duitser Sven Mislintat in beeld. Mislintat was tot enkele maanden geleden sportief directeur van VfB Stuttgart en in het verleden actief als scout voor Borussia Dortmund en Arsenal.
Duitsers bij een Jodenclub lijkt me geen goede match.
 
In 2006 werd hij bij Dortmund scout en drie jaar later werd hij gepromoveerd tot hoofdscout. Spelers die Mislintat op eigen titel succesvol scoutte waren onder meer Robert Lewandowski, Ousmane Dembélé, Pierre-Emerick Aubameyang en Shinji Kagawa. En Moukoko!

Stewart: Viergever, Altidore, Gudelj, Johanson.

Tja, you be the judge
Gaat het nu om scouten of TD zijn?
 
Benieuwd hoe de Ajacieden hier volgend seizoen zien. Doorselecteren? Welke spelers eruit, Welke coach? Wat zijn de ambities daar? Loop maar lekker leeg hier. Ben benieuwd
 
Doorselecteren. Vrijwel een heel nieuwe selectie. Met respect, een meer ervaren en sterke persoonlijkheid als coach dan Heitinga.

Maar ook Van der Sar zou plaats moeten maken. De marketing tak is druk bezig met leuke merchandising, maar de voetbal tak is afgebroken en daar zou het bij een voetbalclub toch om moeten gaan. En het falen mbt technische staf is op zijn conto af te schrijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan