Dus alle internationals kregen een appje met succeswensen van Schreuder, behalve Blind...
Ben je dan triest of niet :ROFL::ROFL:

Is ook meteen duidelijk waarom Danny niet terug wil. :grin:
 
Koude trainer (mits waar).
Twijfel ik wel aan. Het zou niet alleen koud zijn, maar ook oliedom. Wat heeft hij ermee te winnen en te verliezen? Te winnen eigenlijk niks, behalve misschien een soort van kleinzielig gevoel van "rechtvaardigheid"? Te verliezen zoveel omdat de rest van de wereld zal denken dat het een zeer trieste manier van omgaan is van personeel. Niemand zal een stapje harder zetten voor een dergelijke baas.

Dus waarom het risico nemen? Ik geloof het eigenlijk niet.
 
Ik las net dat Schreuder met Lucca op linksbuiten heeft gespeeld in een oefenduel. Ik denk dat we allemaal eens moeten gaan inzien dat die man echt een meesterbrein is.
 
Ik las net dat Schreuder met Lucca op linksbuiten heeft gespeeld in een oefenduel. Ik denk dat we allemaal eens moeten gaan inzien dat die man echt een meesterbrein is.

M’n jaar zou goed beginnen met het nieuws dat deze man is vertrokken.
Die man breekt eigenhandig de gehele (sportieve) reputatie af waar Ajax zo hard aan gewerkt heeft sinds 2018.
 
M’n jaar zou goed beginnen met het nieuws dat deze man is vertrokken.
Die man breekt eigenhandig de gehele (sportieve) reputatie af waar Ajax zo hard aan gewerkt heeft sinds 2018.
Is dat alleen Schreuder? Of ook heel erg Overmars? Ik denk steeds vaker dat we de rol van de trainer overschatten en die van TD onderschatten.
 
Eerder het missen van Overmars. Ik had het over sportieve afbreuk. Overmars was zeer zeker wel capabel om Ajax beter te maken. Die zorgde alleen wel voor reputatieschade.
Als wij net zo’n capabele TD hadden gehad de laatste jaren waren wij voorlopig niet meer in te halen door de concurrentie in Nederland.
 
Als wij net zo’n capabele TD hadden gehad de laatste jaren waren wij voorlopig niet meer in te halen door de concurrentie in Nederland.
Toch even zeggen dat ik een vergelijking Overmars tegenover John de Jong zoals hier gepresenteerd wat kort door de bocht vind.

Als wij wat beter hadden bestudeerd ( en alerter hadden gereageerd ) hoe de CL miljoenen van 2019, 2020, 2021 en 2022 in Amsterdam zijn beland en niet in respectievelijk Eindhoven, Alkmaar, Eindhoven en Eindhoven had Ajax financieel nooit zo ver weg kunnen lopen van de concurrentie.
Het is doorgaans niet eén man die als zondebok genoemd moet worden. Het gaat , als iets mislukt - in club, instituut, land of welk teamverband ook -mis op diverse gebieden.

Succes kent veel vaders, tegenslag is meestal wees.
Bij mislukking duikt menigeen weg of leidt de aandacht van zich zelf af, al dan niet met hulp van bevriende media.
Die soms zorgen voor "gekleurde" versies van het nieuws.
Maar ja, beeldvorming en schone schijn zijn booming in 2023.

In De Bello Gallico schetst "auteur" Julius Caesar een heel ander beeld van de "beschaafde Romeinen" dan de volkeren die hij afgeslacht heeft zouden hebben laten zien.
Die hebben Pax Romana toch iets anders beleefd, vermoed ik.
 
Toch even zeggen dat ik een vergelijking Overmars tegenover John de Jong zoals hier gepresenteerd wat kort door de bocht vind.

Als wij wat beter hadden bestudeerd ( en alerter hadden gereageerd ) hoe de CL miljoenen van 2019, 2020, 2021 en 2022 in Amsterdam zijn beland en niet in respectievelijk Eindhoven, Alkmaar, Eindhoven en Eindhoven had Ajax financieel nooit zo ver weg kunnen lopen van de concurrentie.
Het is doorgaans niet eén man die als zondebok genoemd moet worden. Het gaat , als iets mislukt - in club, instituut, land of welk teamverband ook -mis op diverse gebieden.

Succes kent veel vaders, tegenslag is meestal wees.
Bij mislukking duikt menigeen weg of leidt de aandacht van zich zelf af, al dan niet met hulp van bevriende media.
Die soms zorgen voor "gekleurde" versies van het nieuws.
Maar ja, beeldvorming en schone schijn zijn booming in 2023.

In De Bello Gallico schetst "auteur" Julius Caesar een heel ander beeld van de "beschaafde Romeinen" dan de volkeren die hij afgeslacht heeft zouden hebben laten zien.
Die hebben Pax Romana toch iets anders beleefd, vermoed ik.

Een hoop omwegen om je standaard betoog er maar weer in te gooien. Ajax geholpen door knvb en media aan landstitels en miljoenen. Zucht 😮‍💨
 
Een hoop omwegen om je standaard betoog er maar weer in te gooien. Ajax geholpen door knvb en media aan landstitels en miljoenen. Zucht 😮‍💨
Geen omwegen, geen standaard betoog.
Gewoon een uitbreiding van de definitie van het woord `lucky`.
Of een andere interpretatie zo je wilt.

Gelukkig nieuwjaar en dat we maar weer eens een andere kampioen mogen krijgen in dit land.
Dan behoudt het woord competitie zijn correcte definitie.
Iedereen blij, toch?
 
Geen omwegen, geen standaard betoog.
Gewoon een uitbreiding van de definitie van het woord `lucky`.
Of een andere interpretatie zo je wilt.

Gelukkig nieuwjaar en dat we maar weer eens een andere kampioen mogen krijgen in dit land.
Dan behoudt het woord competitie zijn correcte definitie.
Iedereen blij, toch?
Als we zelf nou goed voetbal hadden gespeeld en door een twijfelachtige arbitrale beslissing het kampioenschap misliepen oké, maar het zag er niet uit hoe we voetbalden. Ik kijk liever naar onszelf. Het voetbal was gewoon niet goed genoeg om kampioen te worden
 
Als we zelf nou goed voetbal hadden gespeeld en door een twijfelachtige arbitrale beslissing het kampioenschap misliepen oké, maar het zag er niet uit hoe we voetbalden. Ik kijk liever naar onszelf. Het voetbal was gewoon niet goed genoeg om kampioen te worden
Dan verschillen wij van mening.

Ik kijk liever naar het totale plaatje, ook dat wat buiten onszelf ligt.
Want ik houd in gedachten wat Guus Hiddink altijd zei, namelijk dat aan de top duels en dus ook kampioenschappen worden beslist door details.
Het gaat niet om goed genoeg voetballen maar om de meeste punten bij een kampioenschap.

Zijn we het wel eens dat de Eredivisie gebaat is bij een andere kampioen dit jaar?:)
 
Als we zelf nou goed voetbal hadden gespeeld en door een twijfelachtige arbitrale beslissing het kampioenschap misliepen oké, maar het zag er niet uit hoe we voetbalden. Ik kijk liever naar onszelf. Het voetbal was gewoon niet goed genoeg om kampioen te worden
De uitbal en handsbal zijn wel zaken om als PSVer even over te klagen. Denk ik…
 
Dan verschillen wij van mening.

Ik kijk liever naar het totale plaatje, ook dat wat buiten onszelf ligt.
Want ik houd in gedachten wat Guus Hiddink altijd zei, namelijk dat aan de top duels en dus ook kampioenschappen worden beslist door details.
Het gaat niet om goed genoeg voetballen maar om de meeste punten bij een kampioenschap.

Zijn we het wel eens dat de Eredivisie gebaat is bij een andere kampioen dit jaar?:)
De eredivisie is het meest gebaat bij structureel 4 of 5 financieel en sportief gelijkwaardige ploegen die uitmaken wie kampioen wordt. Zolang dat er niet is, wordt in 75% van de gevallen de rijkste de kampioen. Dus hoe verder Ajax uitloopt, hoe hoger dat percentage.
 
Geen omwegen, geen standaard betoog.
Gewoon een uitbreiding van de definitie van het woord `lucky`.
Of een andere interpretatie zo je wilt.

Gelukkig nieuwjaar en dat we maar weer eens een andere kampioen mogen krijgen in dit land.
Dan behoudt het woord competitie zijn correcte definitie.
Iedereen blij, toch?

Om eerlijk te zijn verdiend Ajax het kampioenschap absoluut niet met het spel wat er is laten zien 1e seizoens helft.
PSV en Feyenoord maken zeer zeker heel veel kans dit jaar.
 
Dan verschillen wij van mening.

Ik kijk liever naar het totale plaatje, ook dat wat buiten onszelf ligt.
Want ik houd in gedachten wat Guus Hiddink altijd zei, namelijk dat aan de top duels en dus ook kampioenschappen worden beslist door details.
Het gaat niet om goed genoeg voetballen maar om de meeste punten bij een kampioenschap.

Zijn we het wel eens dat de Eredivisie gebaat is bij een andere kampioen dit jaar?:)
Maar het kampioenschap wordt beslist in de wedstrijden tegen de kleinere ploegen. Natuurlijk zou ik graag PSV als landskampioen zien, en dat zou zeker goed zijn voor de competitie, maar dat het voorheen Ajax is geworden en geen PSV komt in mijn ogen niet door een voorkeursbehandeling voor Ajax. Het heeft ons op vervelende momenten tegen gezeten, dat wel.
 
Om eerlijk te zijn verdiend Ajax het kampioenschap absoluut niet met het spel wat er is laten zien 1e seizoens helft.
PSV en Feyenoord maken zeer zeker heel veel kans dit jaar.
Veel kans is overdreven denk ik.
Feijenoord kampt al met blessures en PSV verzwakt zichzelf door de verkoop van degene die 30 ons doelpunten bezorgde.
Spannend kan het nog wel worden, maar met Gakpo erbij had ik het wel zien zitten.
Nu is het puur afwachten...

Jur 1913, tegengezeten is een correcte term, maar ook een die ik zeer vaag zou willen noemen.:unsure:
 
Veel kans is overdreven denk ik.
Feijenoord kampt al met blessures en PSV verzwakt zichzelf door de verkoop van degene die 30 ons doelpunten bezorgde.
Spannend kan het nog wel worden, maar met Gakpo erbij had ik het wel zien zitten.
Nu is het puur afwachten...

Jur 1913, tegengezeten is een correcte term, maar ook een die ik zeer vaag zou willen noemen.:unsure:
We kunnen het wel eens worden dat we ook kampioen hadden kunnen mét die arbitrale dwalingen als we het zelf in andere wedstrijden niet zo makkelijk hadden laten lopen, toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan