Een miljonair die miljoenen per jaar verdient kan in een bepaalde jaar rood staan als hij zijn huizen en yacht moet afbetalen. Betekent niet dat Jan modaal die 10.000 in de plus staat op zijn rekening rijker is.

Verwijzing Rusland/Oekraïne begrijp ik even niet. Levert ajax wapens? Of heb je het over Promes?
ja Promes,Traore en nog een speler krijgen nog 20 miljoen en niet afgedekt kan zomaar een verlies post extra zijn.
 
Nee ik snap er niets van. 2 jaar op rij verlies en geen dividend als dat goed financieel beleid is snap ik er niets van.
Het is altijd een beetje flauw om tegen iemand te zeggen dat diegene ergens "niets van begrijpt", maar de opmerkingen die je over dit onderwerp plaatst geven mij in elk geval wel een beeld dat je bepaalde zaken op geheel eigen wijze wenst te interpreteren.
 
Ik vraag me echt af hoe Ajacieden hier tegen de communicatie van Schreuder aankijken:


Als ik dit artikel lees dan vraag ik me echt af of hij iemand wel pleasen of dat hij ook daadwerkelijk meent. Die Lucca is toch helemaal niks bijzonders? Hoe kun je dit dan roepen terwijl je Kudus en Brobbey ook nog eens tevreden moet houden.
Prachtig om te zien hoe brobbey behandeld wordt(als psv supporter). Dan naai je ajax heel erg door transfervrij weg te gaan. Dan kom je op bedelend op blote knieën terug, beetje zielig doen dat je ajax zo mist. Kopen ze je voor dik 15 miljoen euro terug .En dan komt er een trainert en die zet je op een zij spoort voor een of andere gekke Italiaan die er niet zo veel van kan. Mooi man, kan er echt van genieten
 
Maak me sowieso redelijk zorgen om het gehanteerde selectiebeleid van Schreuder. Wat dat betreft overtuigt hij mij echt nog niet.
 
Napoli is wel leuk om te kijken. Spelen echt fantastisch
Toch lijkt me een samenvatting kijken achteraf - als ze winnen - wel voldoende.:)
Ik lees dat er crisis dreigt bij Ajax als ze na de nederlagen tegen AZ en Liverpool en de bijna nederlaag tegen GAE dat een zuiver doelpunt onthouden werd wederom onderuitgaan.
Zou goed zijn voor het Nederlandse voetbal als de boel daar compleet instort. Worden de verhoudingen qua budget immers wat genormaliseerd.
Vier wedstrijden op rij zonder overwinning tempert wellicht hun arrogantie een klein beetje.
De ranking punten komen wel via AZ, Feijenoord en PSV.
 
Toch lijkt me een samenvatting kijken achteraf - als ze winnen - wel voldoende.:)
Ik lees dat er crisis dreigt bij Ajax als ze na de nederlagen tegen AZ en Liverpool en de bijna nederlaag tegen GAE dat een zuiver doelpunt onthouden werd wederom onderuitgaan.
Zou goed zijn voor het Nederlandse voetbal als de boel daar compleet instort. Worden de verhoudingen qua budget immers wat genormaliseerd.
Vier wedstrijden op rij zonder overwinning tempert wellicht hun arrogantie een klein beetje.
De ranking punten komen wel via AZ, Feijenoord en PSV.
Vooralsnog brengen wij bar weinig in de voor ranking..
 
Vooralsnog brengen wij bar weinig in de voor ranking..
Valt mee. Pas eén nederlaag naast een zege op Monaco, gelijke spelen in Frankrijk en Schotland en een eerste punt tegen Bodo.
Bovendien kunnen er nog wel degelijk wat bijkomen in deze en eventueel Conference League.

En de kern van mijn post klopt toch ook volgens jou hoop ik; Ajax moet niet nog rijker worden dan ze al zijn.
Of geloof jij niet in een eerlijkere verdeling van rijkdom, ook in de Eredivisie?
 
Valt mee. Pas eén nederlaag naast een zege op Monaco, gelijke spelen in Frankrijk en Schotland en een eerste punt tegen Bodo.
Bovendien kunnen er nog wel degelijk wat bijkomen in deze en eventueel Conference League.

En de kern van mijn post klopt toch ook volgens jou hoop ik; Ajax moet niet nog rijker worden dan ze al zijn.
Of geloof jij niet in een eerlijkere verdeling van rijkdom, ook in de Eredivisie?
Ja, laten we weer terug gaan naar het tijdperk dat Nederlandse ploegen werden weggespeeld door Oostenrijkse middenmoters en ploegen uit Luxemburg, stuk beter inderdaad voor het Nederlandse voetbal. Wat snak ik toch weer naar die gouden periode.

PSV had zich ook gewoon 2x kunnen plaatsen voor de champions league en op die manier het gat kunnen dichten, maar nee, het is beter dat de Nederlandse ploegen weer verliezen.
 
Ja, laten we weer terug gaan naar het tijdperk dat Nederlandse ploegen werden weggespeeld door Oostenrijkse middenmoters en ploegen uit Luxemburg, stuk beter inderdaad voor het Nederlandse voetbal. Wat snak ik toch weer naar die gouden periode.

PSV had zich ook gewoon 2x kunnen plaatsen voor de champions league en op die manier het gat kunnen dichten, maar nee, het is beter dat de Nederlandse ploegen weer verliezen.
? teruggaan naar het tijdperk? Je zit op het PSV forum hè, of was je dat even vergeten?:maniac:
 
PSV had zich ook gewoon 2x kunnen plaatsen voor de champions league en op die manier het gat kunnen dichten, maar nee, het is beter dat de Nederlandse ploegen weer verliezen.
Misschien kun je in Den Haag goed werk gaan verrichten bij onze regering.
Zo snel als jij gaten kunt dichten, zal Rutte wel fijn vinden.
Heb je ook al een oplossing bedacht hoe de 16 andere clubs gelijke tred kunnen houden met de buitensporige inkomsten van Ajax?:unsure:

En verder zeg ik toch duidelijk dat AZ, Feijenoord en PSV juist wel moeten winnen.
Dus nee, Nederlandse ploegen moeten niet verliezen, tenzij ze stinkend rijk zijn en de verhoudingen verzieken.
 
Laatst bewerkt:
Maak je geen zorgen Antenor ; de kans dat wij morgen meer dan nul punten pakken lijkt me vrij klein. Verder jammer om te zien dat je Ajax zo graag ziet falen. Ik support PSV altijd Europees. Door de jaren heen heb ik geleerd dat je nooit mag verwachten dat andere supporters er net zo in staan, maar jammer vind ik het wel. Naieve romantiek wellicht, maar naief zijn maakt het leven soms wel aangenamer. Rationeel gezien begrijp ik overigens best waarom PSV'ers of Feyenoorders liever Ajax zien falen, omdat ze menen dat er dan een bepaalde kloof gedicht kan worden. C'est ca. Dan maar hopen dat jij na morgenavond iets minder blij bent dan ik (-:
 
Maak je geen zorgen Antenor ; de kans dat wij morgen meer dan nul punten pakken lijkt me vrij klein. Verder jammer om te zien dat je Ajax zo graag ziet falen. Ik support PSV altijd Europees. Door de jaren heen heb ik geleerd dat je nooit mag verwachten dat andere supporters er net zo in staan, maar jammer vind ik het wel. Naieve romantiek wellicht, maar naief zijn maakt het leven soms wel aangenamer. Rationeel gezien begrijp ik overigens best waarom PSV'ers of Feyenoorders liever Ajax zien falen, omdat ze menen dat er dan een bepaalde kloof gedicht kan worden. C'est ca. Dan maar hopen dat jij na morgenavond iets minder blij bent dan ik (-:
Naieve romantiek noem ik juist het verlangen naar een eerlijke competitie, zonder het gesjoemel wat zich overal afspeelt waar geld een (te) grote rol speelt.
En dus een competitie waar geen enorme kloof in budget is zoals hier tussen Ajax en de rest. (en elders ook trouwens door CL, sjeiks en Gazprom figuren.)

Jarenlang hoorden we dat Ajax succes in de CL gunstig was voor het Nederlandse voetbal. Volslagen onzin zoals de budgetverschillen aantonen.

Mijn interesse in het voetbal wordt steeds minder; vanavond lees ik dat de helft van de spelers gokt, velen daarvan ondanks een verbod ook op de eigen competitie.
Dit gecombineerd met het gegeven dat Fortuna Sittard zondag zonder ook maar een Nederlander speelde doet mij verlangen naar alles behalve topvoetbal.
Was ik al geen 67 jaar actief PSV supporter volgde ik deze ooit mooie "sport" al lang niet meer.
Ik wens je plezier en succes morgen maar denk echt dat winst van Napoli de Eredivisie geen kwaad zal doen.
 
Waar is de Amsterdamse bluf gebleven? Volgens mij kun je morgen best een resultaat halen. In eigen huis..
Amsterdamse bluf - of "arrogantie", zo u wilt - is voor mij een gezonde vorm van zelfvertrouwen waarbij men uitgaat van eigen kracht en geloof in eigen kunnen. Dat wil niet zeggen dat dat ten koste moet gaan van elk greintje realisme. We steken in dramatische vorm en spelen tegen een Napoli dat eerste staat in de Serie A, jaren niet zo goed is geweest en de ploeg die ons compleet kansloos liet (Liverpool) volledig weg heeft geblazen.

Dat wil niet zeggen dat ik "gewoon" vol goede moed in de kroeg sta morgenavond, maar ook weer niet met hoge verwachtingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan