En ik maar denken dat het almachtige Ajax volgens een aantal hooggeleerde hier het allemaal wel makkelijk kon op 70% ;)
 
Wat ik stuitend vind is dat de spelers van Ajax geen credits geven aan Willem II maar continu roepen dat ze “ van zichzelf hebben verloren”. En dan ook nog roepen dat ze nu weten dat “ geen wedstrijden kunt winnen als je op 70% speelt”. De arrogantie viert weer hoogtij in Amsterdam.
 
Wat ik stuitend vind is dat de spelers van Ajax geen credits geven aan Willem II maar continu roepen dat ze “ van zichzelf hebben verloren”. En dan ook nog roepen dat ze nu weten dat “ geen wedstrijden kunt winnen als je op 70% speelt”. De arrogantie viert weer hoogtij in Amsterdam.
Volgens mij is dat hier op het forum niet anders. Ik lees niet anders dan dat PSV zo slecht is, zie nooit wat over de kwaliteiten bij de tegenstander.

Maar in feite klopt het ook gewoon. Als Ajax gewoon zijn niveau haalt, verslaat het Willem II. Nu was dat niet zo en Willem II maakt daar heel knap (want het is wel vaker gebeurd dit seizoen, alleen profiteerde de tegenstander niet (genoeg)) gebruik van.
 
Wat ik stuitend vind is dat de spelers van Ajax geen credits geven aan Willem II maar continu roepen dat ze “ van zichzelf hebben verloren”. En dan ook nog roepen dat ze nu weten dat “ geen wedstrijden kunt winnen als je op 70% speelt”. De arrogantie viert weer hoogtij in Amsterdam.
Eerlijk gezegd had ik ze gisteren niet zien verliezen als ze in puntenaantal gelijk hadden gestaan met PSV. Verslapping is gewoon logisch met de voorsprong van nu.
Gaat er niet om of ze zo goed zijn als ze zelf denken. Je verslapt gewoon als de tegenstand minder is. Normaal trekken ze dit wel weer recht. Gisteren niet, en hopelijk maakt dit ze weer wat kwetsbaarder.
 
Volgens mij is dat hier op het forum niet anders. Ik lees niet anders dan dat PSV zo slecht is, zie nooit wat over de kwaliteiten bij de tegenstander.

Maar in feite klopt het ook gewoon. Als Ajax gewoon zijn niveau haalt, verslaat het Willem II. Nu was dat niet zo en Willem II maakt daar heel knap (want het is wel vaker gebeurd dit seizoen, alleen profiteerde de tegenstander niet (genoeg)) gebruik van.
PSV heeft ook te weinig kwaliteiten tov Ajax, dat kan iedereen wel zien. En wanneer Bergwijn, Malen en Mo niet in vorm zijn dan wel niet spelen, dan is PSV niet veel beter dan een pakweg Feyenoord of misschien wel een Heerenveen of zo.
Ten Hag zelf bekritiseerde het spel maar gaf ook de credits aan Willem II. Dat vind ik de enige juiste benadering. De tegenstander heeft goed gebruik gemaakt van je arrogantie. Dat is slimheid en daarmee een kwaliteit.
 
Het is zeker voorbarig. Maar dat maakt het maandag niet minder prettig. Het is gewoon fijn dat ze even de mond worden gesnoerd.
Geloof mij, toen mijn broertje een foto van de stand doorstuurde, kon ik niet anders dan de rest van de tent uitlachen en een goede avond hebben.

Maar we hebben wel een andere definitie van iemand de mond snoeren, blijkt. Dat mag. :maniac:
 
PSV heeft ook te weinig kwaliteiten tov Ajax, dat kan iedereen wel zien. En wanneer Bergwijn, Malen en Mo niet in vorm zijn dan wel niet spelen, dan is PSV niet veel beter dan een pakweg Feyenoord of misschien wel een Heerenveen of zo.
Ten Hag zelf bekritiseerde het spel maar gaf ook de credits aan Willem II. Dat vind ik de enige juiste benadering. De tegenstander heeft goed gebruik gemaakt van je arrogantie. Dat is slimheid en daarmee een kwaliteit.
Neemt nog steeds niet weg dat ik hier ook nauwelijks credits naar de tegenstanders zie gaan.
 
Neemt nog steeds niet weg dat ik hier ook nauwelijks credits naar de tegenstanders zie gaan.
Terecht. Het intrinsieke verschil tussen PSV/Ajax en de rest is zo groot, dat de anderen enkel kunnen winnen wanneer die 2 niet top presteren. Al kan een compliment over het goede spel (van bijv. Willem II of Emmen) natuurlijk geen kwaad. Dat is zeker wel sportief.
 
Neemt nog steeds niet weg dat ik hier ook nauwelijks credits naar de tegenstanders zie gaan.
Wij zijn supporters hier... Ik heb het over de spelers die in de media roepen dat ze eigenlijk op 70% speelden en dat ze van zichzelf hebben verloren. En als onze spelers ook bij verlies dit soort dingen zouden roepen, dan zal ik dat erg kwalijk nemen. Ik zou als supporter dit soort uitspraken eigenlijk als een gevaar voor mijn team zien...
Wat ik al zei: Ten Hag gaf het juiste antwoord; kritiek op jezelf maar ook zeggen dat Willem II gewoon goed speelde.
 
PSV heeft ook te weinig kwaliteiten tov Ajax, dat kan iedereen wel zien. En wanneer Bergwijn, Malen en Mo niet in vorm zijn dan wel niet spelen, dan is PSV niet veel beter dan een pakweg Feyenoord of misschien wel een Heerenveen of zo.

Ja, maar stel je nu eens voor... AZ wint volgende week van Ajax - niet ondenkbaar - en PSV redt het schadeloos tot de winterstop - al moeilijker voor te stellen, maar je weet het maar nooit... Het verschil is zo maar opeens nog maar 7 punten. Laat PSV de mogelijkheid hebben om in de winterstop twee verstandige aankopen te doen - in ieder geval een linksback, en hopelijk ook een creatieve, opbouwende middenvelder.

Ziet de wereld er toch opeens anders uit.
Je moet altijd blijven hopen, anders is het moeilijk uit je bed te komen.
 
Ja, maar stel je nu eens voor... AZ wint volgende week van Ajax - niet ondenkbaar - en PSV redt het schadeloos tot de winterstop - al moeilijker voor te stellen, maar je weet het maar nooit... Het verschil is zo maar opeens nog maar 7 punten. Laat PSV de mogelijkheid hebben om in de winterstop twee verstandige aankopen te doen - in ieder geval een linksback, en hopelijk ook een creatieve, opbouwende middenvelder.

Ziet de wereld er toch opeens anders uit.
Je moet altijd blijven hopen, anders is het moeilijk uit je bed te komen.
T is absoluut “wishfull thinking” maar wat moeten we anders ☺️
 
T is absoluut “wishfull thinking” maar wat moeten we anders ☺

Zo is het, en het is ook weer niet zo dat dit nog nooit in het geschiedenis van het voetbal is voorgekomen. Ten Hag zit met z'n kop al bij Bayern, Donny al bij Real... Tadic speelt alleen nog maar voor de CL, die hele eredivisie kan hem geen reet schelen...

Het is niet voorbij voordat de dikke dame heeft gezongen.
 
Ja, maar stel je nu eens voor... AZ wint volgende week van Ajax - niet ondenkbaar - en PSV redt het schadeloos tot de winterstop - al moeilijker voor te stellen, maar je weet het maar nooit... Het verschil is zo maar opeens nog maar 7 punten. Laat PSV de mogelijkheid hebben om in de winterstop twee verstandige aankopen te doen - in ieder geval een linksback, en hopelijk ook een creatieve, opbouwende middenvelder.

Ziet de wereld er toch opeens anders uit.
Je moet altijd blijven hopen, anders is het moeilijk uit je bed te komen.
Het is altijd goed om hoop te houden, maar een enkele keer verlies van Ajax laat ons niet beter voetballen hoor. Een goede links back halen blijkt erg lastig en heb niet het idee dat JDJ hier in de winter gaat slagen. Daarnaast moet je wel zo realistisch zijn dat je als PSV alles moet winnen om enige kans te maken. Ik zie Ajax niet zo snel meer tien punten verspelen in de competitie.
 
Zo is het, en het is ook weer niet zo dat dit nog nooit in het geschiedenis van het voetbal is voorgekomen. Ten Hag zit met z'n kop al bij Bayern, Donny al bij Real... Tadic speelt alleen nog maar voor de CL, die hele eredivisie kan hem geen reet schelen...

Het is niet voorbij voordat de dikke dame heeft gezongen.
Eens, er zijn gekkere dingen gebeurd.

Het enige vervelende is dat we volgende week onze lastigste wedstrijd van het seizoen hebben en op dit moment zo slecht in vorm zijn dat we vanavond ook gewoon tegen puntverlies aan kunnen lopen. :S:
 
PSV gaat straks wel helaas winnen. Fortuna is zo beroerd dat 11 man van het forum er van kan winnen ook.
Hoe graag ik PSV ook punten zie morsen, vanavond en volgende week, net zo lang tot de amateur1 ontslagen word
 
PSV gaat straks wel helaas winnen. Fortuna is zo beroerd dat 11 man van het forum er van kan winnen ook.
Hoe graag ik PSV ook punten zie morsen, vanavond en volgende week, net zo lang tot de amateur1 ontslagen word

Weet je, als ik op het punt kom dat ik hoop dat PSV thuis punten verspeelt tegen fokking Fortuna Sittard omdat er dan misschien een trainer de laan uit wordt gestuurd, dan zou ik denken: laat heel dat voetbal ook maar.

Het voelt voor mij zo oneervol, zo vol schaamte, zo onbespreekbaar, zo vies - dan heeft voor mij denk ik niks meer zin. Het is een beetje als hopen dat je liefste dochter en oogappel de fout ingaat met een ranzige loser van een vent, opdat ze daarna zich leert te gedragen. Zulke dingen wil je gewoon niet, zonder jezelf te verliezen.

Ik denk ook niet dat je ooit in het Philips Stadion bent geweest - want zo'n vernedering gun je die 25 duizend bezoekers en medefans ook niet - sommigen arm of met oude knoken. Dat doe je gewoon niet - nooit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan