Mwah. Het feit alleen al dat Ajax door prestaties van 50 jaar geleden bij de start van de groepsfase gewoon meer krijgt dan PSV (als PSV zich kwalificeert) is natuurlijk tamelijk bizar.

Ik denk dat we het er allemaal wel mee eens zijn dat de UEFA nou niet bepaald voor eerlijkere competities zorgt.
Zeker niet, maar dit is al jaren lang aan de gang en niet nu Ajax een aantal jaar een niveautje hoger aantikt dan de rest. Geld verziekt niet alleen het voetbal, geld verziekt alles.
 
Zeker niet, maar dit is al jaren lang aan de gang en niet nu Ajax een aantal jaar een niveautje hoger aantikt dan de rest. Geld verziekt niet alleen het voetbal, geld verziekt alles.
Helemaal met je eens. Geld heb je niet nodig. Stuur jouw geld maar naar mij en dan zorg ik ervoor dat het goed op gebruikt wordt. 🤪
 
Mwah. Het feit alleen al dat Ajax door prestaties van 50 jaar geleden bij de start van de groepsfase gewoon meer krijgt dan PSV (als PSV zich kwalificeert) is natuurlijk tamelijk bizar.

Maar wacht, dat is toch niet zo?
Alleen de afgelopen 5 jaar tellen toch? En dat is naar mijn mening wel te verdedigen.
 
Voor een eerlijke(r) en gelijkwaardige competitie kunnen we in ons land m.i. nog slechts terecht in de KKD, de tweede divisie of lager.

Eens, ik merk ook dat het vrouwen-voetbal, jeugdvoetbal en de KKD me iets meer interesseren en de top levels steeds minder.
KKD wordt sowieso als jaren steeds sterker en mooier qua namen, dat is wel leuk.
Zij krijgen Heracles, Zwolle en Willem II. Toch mooi voor de KKD.

Nog steeds licht chagrijnig als PSV-1 verliest hoor, dat dan weer wel :p
 
Eens, ik merk ook dat het vrouwen-voetbal, jeugdvoetbal en de KKD me iets meer interesseren en de top levels steeds minder.
KKD wordt sowieso als jaren steeds sterker en mooier qua namen, dat is wel leuk.
Zij krijgen Heracles, Zwolle en Willem II. Toch mooi voor de KKD.

Nog steeds licht chagrijnig als PSV-1 verliest hoor, dat dan weer wel :p
Vrouwenvoetbal en fair competitie? Kan ik niet geheel serieus nemen met uitslagen als 8-0, 1-9, etc.
 
Wat doe je dan met de Eredivisie waar vorig jaar nog een club met dubbele cijfers won :unsure:
VVV was inderdaad huilen vorig jaar, maar lijkt meer incidenteel als je meerjarig kijkt. Je moet lang zoeken voordat je een team vindt in de eredivisie die gemiddeld 3 goals per wedstrijd tegen krijgt over een heel seizoen gezien.

Bij de vrouwen alleen dit jaar al heeft Excelsior 83 tegengoals in 24 wedstrijden (bijna 3,5 goals gemiddeld tegen per wedstrijd).

Maar goed, veel plezier voor eenieder die liever vrouwenvoetbal wil kijken. Mij niet gezien..
 
VVV was inderdaad huilen vorig jaar, maar lijkt meer incidenteel als je meerjarig kijkt. Je moet lang zoeken voordat je een team vindt in de eredivisie die gemiddeld 3 goals per wedstrijd tegen krijgt over een heel seizoen gezien.

Bij de vrouwen alleen dit jaar al heeft Excelsior 83 tegengoals in 24 wedstrijden (bijna 3,5 goals gemiddeld tegen per wedstrijd).

Maar goed, veel plezier voor eenieder die liever vrouwenvoetbal wil kijken. Mij niet gezien..
Een competitie in de kinderschoenen, in de beginjaren was dat bij het mannenvoetbal niet anders. En je pakt met Excelsior ook wel het extreem, dat weet jij ook;) Dat je geen zien hebt om naar vrouwenvoetbal te kijken kan ik dan wel weer begrijpen, het is toch net ff anders.
 

Tien. Miljoen. Per. Jaar.

Tien miljoen voor een talent als Gravenberch. Ik weet nog dat Sergio Ramos een keer (lang geleden) om salarisverhoging vroeg bij Real. Volgens mij wilde hij 4 miljoen in plaats van 2 miljoen. Dat vond ik al krankzinnig en nu gaan we doodleuk 10 miljoen per jaar geven als startsalaris voor een speler van 20 die nog niet eens vast bij het Nederlands elftal zit.

Volslagen idioot dit.
 

Tien. Miljoen. Per. Jaar.

Tien miljoen voor een talent als Gravenberch. Ik weet nog dat Sergio Ramos een keer (lang geleden) om salarisverhoging vroeg bij Real. Volgens mij wilde hij 4 miljoen in plaats van 2 miljoen. Dat vond ik al krankzinnig en nu gaan we doodleuk 10 miljoen per jaar geven als startsalaris voor een speler van 20 die nog niet eens vast bij het Nederlands elftal zit.

Volslagen idioot dit.
10 miljoen? Dat is echt werkelijkwaar krankzinnig.

EDIT: Verkeerd gelezen, excuus.
 

Tien. Miljoen. Per. Jaar.

Tien miljoen voor een talent als Gravenberch. Ik weet nog dat Sergio Ramos een keer (lang geleden) om salarisverhoging vroeg bij Real. Volgens mij wilde hij 4 miljoen in plaats van 2 miljoen. Dat vond ik al krankzinnig en nu gaan we doodleuk 10 miljoen per jaar geven als startsalaris voor een speler van 20 die nog niet eens vast bij het Nederlands elftal zit.

Volslagen idioot dit.
Voor de rijkste clubs ligt covid al weer achter hen. Het geldinfuus is weerd opgengedraaid middels sponsoren, CL geld en de stadions zitten weer vol, dus de rijke clubs gaan weer verder waar ze gebleven waren. Tja, kun je zo'n Gravenberch ongelijk geven? Hij verdient nu drie keer zoveel als hij bij Ajax zou krijgen. Of hij gaat slagen? Het kan, want een groot talent is hij wel en als Bayern een speler voor zo'n salaris aantrekt kan hij er wel mee weg komen om het eerste seizoen weinig te spelen/nog niet op niveau te presteren. Echter had hij nog prima 1-2 seizoenen in Nederland kunnen blijven en dan wellicht een stap kunnen maken naar een club onder het kaliber Bayern. Er valt nog genoeg te verbeteren aan zijn spel; defensief oogt hij nog wel eens kwetsbaar en een heel productieve speler is hij ook niet (2 goals/5 assists in 30 Eredivisie wedstrijden). Maar goed, je weet het niet. Bayern is van de wereldtop clubs dan nog wel eentje die daadwerkelijk investeert in talenten, en ze niet na 5 matige potjes bij het grof vuil zet.

Als voetballer ben je tegenwoordig meer dan ooit gebakken lucht. 1 kutseizoen en je bent niks meer waard, 1 topseizoen en je kan naar de wereldtop (zie zo'n Darwin Nunez, 1 goed seizoen bij Benfica en hop, voor 80m +20m bonussen naar Liverpool). Als je dan 10m per jaar voorgeschoteld krijgt gaat iedereen twijfelen.
 

Tien. Miljoen. Per. Jaar.

Tien miljoen voor een talent als Gravenberch. Ik weet nog dat Sergio Ramos een keer (lang geleden) om salarisverhoging vroeg bij Real. Volgens mij wilde hij 4 miljoen in plaats van 2 miljoen. Dat vond ik al krankzinnig en nu gaan we doodleuk 10 miljoen per jaar geven als startsalaris voor een speler van 20 die nog niet eens vast bij het Nederlands elftal zit.

Volslagen idioot dit.
De waanzin van het betaalde voetbal. Totale gekte. :maniac:
 
Als grote clubs €10m per jaar aanbieden dan moet je als Nederlandse club gewoon accepteren dat het hem niet meer gaat worden. Lekker laten gaan en doorschakelen naar het volgende talent.
Nee, niets ervan.
Edwin: dit accepteer je toch niet!
 
Als grote clubs €10m per jaar aanbieden dan moet je als Nederlandse club gewoon accepteren dat het hem niet meer gaat worden. Lekker laten gaan en doorschakelen naar het volgende talent.
Een betere optie voor een betere wereld zou zijn dat alle voetballiefhebbers een duidelijk signaal afgaven door het (top)voetbal massaal de rug toe te keren.
Geen mens is een salaris van tien miljoen per jaar waard als er elders ook tien miljoen mensen door honger, ziekte en wat al niet meer lijden en/of doodgaan.
Dit gaat niet (alleen) over deze Ajacied, maar ik bedoel het in het algemeen.
De waanzin ten top, dit soort bedragen voor iemand die toevallig wel eens een balletje goed trapt. :braak:
 
En boksen, am football, basketbal en honkbal dan? Laatst nog een am footballer 10 jarig contract voor meer dan een half miljard getekend en dat is nog excl sponsor deals (oa 1 met een privéjet maatschapij)


Deze hoeft hem alleen maar te gooien. (Word wel soms hard neergehaald met tackles sacks)

Die is zo'n salaris ook niet waard uiteraard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan