Brobbey schijnt dus echt spijt te hebben en dit aan te hebben gegeven bij Overmars. Komt ook vaak niet al te snugger over. Weer een speler die zich blijkbaar heeft dol laten draaien door Raiola. Hij zou in Duitsland €4m netto te gaan verdienen, terwijl Overmars niet verder wilde gaan dan €1m bruto. Wat dat betreft mij een raadsel hoe dat gat gedicht kan worden wanneer er daadwerkelijk wordt ingezet op het terugdraaien van deze transfer. Er worden in elk geval bedragen genoemd van tussen de €5-7m om hem terug te kopen.

Relatief een schijntje tegenwoordig, maar ik hoop dat Ajax hem niet terugkoopt. Niet om rancuneus te zijn richting Brobbey, maar puur vanwege het signaal dat je hiermee afgeeft richting jeugdspelers én zaakwaarnemers. Blijft hoe dan ook zonde, want pijnlijk genoeg is hij in potentie een klasse beter dan onze recordaankoop in de spits.
Toch is dat ook fascinerend. Brobbey mag maximaal 1m verdienen. Dus „moet“ hij weg. En wordt er voor 22 miljoen Haller gehaald, die gok ik, iets meer dan 1 miljoen verdient. En het lijkt me dat je eenvoudiger een transferierest had kunnen boeken op Brobbey, dan op Haller.
 
Toch is dat ook fascinerend. Brobbey mag maximaal 1m verdienen. Dus „moet“ hij weg. En wordt er voor 22 miljoen Haller gehaald, die gok ik, iets meer dan 1 miljoen verdient. En het lijkt me dat je eenvoudiger een transferierest had kunnen boeken op Brobbey, dan op Haller.
Haller was waarschijnlijk niet gehaald als Brobbey (Raiola) niet al meer dan een jaar lang de besprekingen omtrent verlenging aan het frustreren was, zoals Overmars meerdere keren heeft aangegeven.

En dat hij als talent dat het alleen nog in Jong heeft laten zien niet meer dan een miljoen kan verdienen in eerste instantie is hopelijk - zelfs tegenwoordig - niet meer dan logisch.
 
Brobbey is een talent en Haller een meer gearriveerde spits. Niet te vergelijken toch? Brobbey zou nog genoeg kansen krijgen om te cashen. Hij mag dan overigens blijkbaar spijt hebben, maar Leipzig is niet zo’n domme stap.
 
Toch is dat ook fascinerend. Brobbey mag maximaal 1m verdienen. Dus „moet“ hij weg. En wordt er voor 22 miljoen Haller gehaald, die gok ik, iets meer dan 1 miljoen verdient. En het lijkt me dat je eenvoudiger een transferierest had kunnen boeken op Brobbey, dan op Haller.
Het gaat om het signaal wat je af geeft. Brobbey was geen vaste waarde in Ajax 1 en dan kun je niet van jeugdcontract naar mega contract gaan als club zijnde.
elk groot talent zal voortaan niet met minder genoegen nemen als je daarin mee gaat.
heb gehoord dat Haller bijna 5m bruto verdiend en als dit waar is dan is het wel een hele dure gok die Ajax niet had mogen nemen vind ik.
prima spits maar t niveau van Duitsland heeft ie niet laten zien nog. Met dat salaris des te pijnlijker dat er een vinkje is vergeten.
In tegenstelling tot Brainz ben ik wel voorstander om Brobbey te behouden maar wel met een aantal voorwaarden.
1: openlijk excuses maken en aangeven dat hij Ajax dankbaar is voor geboden kans.
2: Raiola lozen.
3: 5 jarig contract, startend met 1m per jaar (jaarlijks evaluatie met verhoging naar presteren) met voorwaarde dat hij niet transfervrij mag vertrekken.

gaat hij hier niet in mee dan gaat ie maar lekker elders (RBL) ballen want anders loopt Ajax inderdaad gezichtsverlies op.
 
Het gaat om het signaal wat je af geeft. Brobbey was geen vaste waarde in Ajax 1 en dan kun je niet van jeugdcontract naar mega contract gaan als club zijnde.
elk groot talent zal voortaan niet met minder genoegen nemen als je daarin mee gaat.
heb gehoord dat Haller bijna 5m bruto verdiend en als dit waar is dan is het wel een hele dure gok die Ajax niet had mogen nemen vind ik.
prima spits maar t niveau van Duitsland heeft ie niet laten zien nog. Met dat salaris des te pijnlijker dat er een vinkje is vergeten.
In tegenstelling tot Brainz ben ik wel voorstander om Brobbey te behouden maar wel met een aantal voorwaarden.
1: openlijk excuses maken en aangeven dat hij Ajax dankbaar is voor geboden kans.
2: Raiola lozen.
3: 5 jarig contract, startend met 1m per jaar (jaarlijks evaluatie met verhoging naar presteren) met voorwaarde dat hij niet transfervrij mag vertrekken.

gaat hij hier niet in mee dan gaat ie maar lekker elders (RBL) ballen want anders loopt Ajax inderdaad gezichtsverlies op.
Een beetje vreemd als een club gaat eisen welke zaakwaarnemer je hebt.
 
Of dat je openlijk excuus gaat eisen en het grote ajaks op z'n blote knieën moet danken. En dan nog vragen fans zich af waarom anderen ze arrogant vinden..
Dit is ook wel een uitzonderlijke situatie.
Ik zou mijn verlies nemen en hem lekker laten verrotten in Berlijn.
 
Het gaat om het signaal wat je af geeft. Brobbey was geen vaste waarde in Ajax 1 en dan kun je niet van jeugdcontract naar mega contract gaan als club zijnde.
elk groot talent zal voortaan niet met minder genoegen nemen als je daarin mee gaat.
heb gehoord dat Haller bijna 5m bruto verdiend en als dit waar is dan is het wel een hele dure gok die Ajax niet had mogen nemen vind ik.
prima spits maar t niveau van Duitsland heeft ie niet laten zien nog. Met dat salaris des te pijnlijker dat er een vinkje is vergeten.
In tegenstelling tot Brainz ben ik wel voorstander om Brobbey te behouden maar wel met een aantal voorwaarden.
1: openlijk excuses maken en aangeven dat hij Ajax dankbaar is voor geboden kans.
2: Raiola lozen.
3: 5 jarig contract, startend met 1m per jaar (jaarlijks evaluatie met verhoging naar presteren) met voorwaarde dat hij niet transfervrij mag vertrekken.

gaat hij hier niet in mee dan gaat ie maar lekker elders (RBL) ballen want anders loopt Ajax inderdaad gezichtsverlies op.
Met jouw voorwaarden erbij helemaal eens dat je ‘m dan prima terug kunt halen.

Ik ging (ga) er om eerlijk te zijn niet vanuit dat zulke voorwaarden haalbaar/realistisch zijn, vandaar.
 
Dit is ook wel een uitzonderlijke situatie.
Ik zou mijn verlies nemen en hem lekker laten verrotten in Berlijn.
Alsof ajaks al 2 jaar bezig is om hem een nieuw contract te geven. Waren gewoon te laat met verlengen, halen van andere spelers geeft zo'n jongen het gevoel dat ie beter verder kan kijken. Is allemaal niet zo vreemd wat dat betreft.
 
Alsof ajaks al 2 jaar bezig is om hem een nieuw contract te geven. Waren gewoon te laat met verlengen, halen van andere spelers geeft zo'n jongen het gevoel dat ie beter verder kan kijken. Is allemaal niet zo vreemd wat dat betreft.
Pure nonsens, maar wellicht leuker voor het verhaal
 
Dat was toch ook zo?
Geluid is pas van t afgelopen jaar bij mijn weten. Kortom op t moment dat t aflopend begon te worden. Als wij deze zomer willen verlengen bij Vertessen en hij dat niet wil snap ik dat ook, pas verlengen als je gratis naar buiten dreigt te lopen kan n speler t gevoel geven dat ie slechts als handelswaar wordt gezien.
 
Dat was toch ook zo?
En dan nog weten we niets. Of Overmars beloofde heb al van de start een salaris van 1 miljoen, of hij kreeg naast zijn bestaande salaris voorzien een Snicker na afloop van de wedstrijd. Je moet er echt bij geweest zijn om een oordeel te kunnen vellen over die onderhandelingen.
 
Ze waren echt wel al een heel flinke tijd bezig om te verlengen, maar Brobbey (lees: Raiola) wilde gewoon meer geld zien en dat vonden ze bij Leipzig.

Als hij nu echt terugwil naar Ajax mag hij zijn tegengeld gebruiken om (een deel van) de transfersom op te hoesten en hier lekker gaan ballen voor een jeugdloon. Laat dan maar zien dat je nu écht voor de sportieve uitdaging gaat. Dan kun je altijd nog omhoog met je salaris.
 
Ze waren echt wel al een heel flinke tijd bezig om te verlengen, maar Brobbey (lees: Raiola) wilde gewoon meer geld zien en dat vonden ze bij Leipzig.

Als hij nu echt terugwil naar Ajax mag hij zijn tegengeld gebruiken om (een deel van) de transfersom op te hoesten en hier lekker gaan ballen voor een jeugdloon. Laat dan maar zien dat je nu écht voor de sportieve uitdaging gaat. Dan kun je altijd nog omhoog met je salaris.
En bardienst tijdens de wedstrijd als hij op de bank zit!
En na afloop het stadion poetsen en het gras maaien.
 
En bardienst tijdens de wedstrijd als hij op de bank zit!
En na afloop het stadion poetsen en het gras maaien.
Inderdaad, dat zal m leren om het grote ajax aan het lijntje te houden...

Maar ff zonder gekheid, stel hij komt terug, krijgt zijn jeugddip dan zal mogelijk een flink deel van de supporters zich tegen hem keren. Zit best een risico in, voor de speler maar ook voor de club.
 
Ze waren echt wel al een heel flinke tijd bezig om te verlengen, maar Brobbey (lees: Raiola) wilde gewoon meer geld zien en dat vonden ze bij Leipzig.

Als hij nu echt terugwil naar Ajax mag hij zijn tegengeld gebruiken om (een deel van) de transfersom op te hoesten en hier lekker gaan ballen voor een jeugdloon. Laat dan maar zien dat je nu écht voor de sportieve uitdaging gaat. Dan kun je altijd nog omhoog met je salaris.
En ook lekker dat je nieuwe club je voor een keine 7 miljoen wilt doorverkopen. Lekker welkom voel je je dan. Nee Ajax moet dit niet willen. Plus je hebt Haller nog lopen. Wat wil je daar mee doen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan