Dan heeft nu.nl dat verkeerd.



Neemt niet weg dat de actie veel mooier was als ze het niet gedaan hebben en gewoon één zo'n ster in de prijzenkast hadden gelegd.
Ik denk dat het niet bij 2 schalen bleef. 1 voor het filmpje (plus eventuele retakes), 1 voor het echt, en 1 voor in de prijzenkast. En of ze nou nr 1 hebben versmolten of nr 2, maakt dan toch niks uit, lijkt me. Ook hier geldt weer, het gaat om het idee.
 
Hele sympathieke kerel en veel respect voor hoe hij zich heeft terug geknokt zonder direct te mekkeren in de media (al een unicum opzich in deze tijden), maar van mij mag je 'm hebben.

Heeft nu het etiket "strijdende Latino" of iets in die richting ("warrior", ook zo'n leuke), maar als we door de ruis heen prikken zie ik niets meer dan een huis-tuin-en-keuken-voetballer. Scoort brownie points als hij extreem hard werkt, schoffelt, slidings maakt en meters maakt, maar blijft een dissonant op het middenveld in voetballend opzicht. Met name als Klaassen er ook bij staat en die is redelijk onomstreden geworden. Dan zijn twee van de drie te veel van het warrior-gehalte en gaat het ten koste van het aanvalsspel dat we doorgaans graag spelen.

Hoop dat de laatste nietszeggende potjes Gravenberch, Kudus en Taylor eens het middenveld vormen. Geef Klaassen ook maar een welverdiende vakantie.
Is hij echt zo slecht? Ik bedoel, soms is het toch ook gewoon fijn iemand te hebben die hard werk verricht en een beetje schoffelt? Met Klaassen is het misschien wat te veel van hetzelfde, maar 11 voetballend optimale spelers is misschien ook een te hoge lat die je legt?
 
Hele sympathieke kerel en veel respect voor hoe hij zich heeft terug geknokt zonder direct te mekkeren in de media (al een unicum opzich in deze tijden), maar van mij mag je 'm hebben.

Heeft nu het etiket "strijdende Latino" of iets in die richting ("warrior", ook zo'n leuke), maar als we door de ruis heen prikken zie ik niets meer dan een huis-tuin-en-keuken-voetballer. Scoort brownie points als hij extreem hard werkt, schoffelt, slidings maakt en meters maakt, maar blijft een dissonant op het middenveld in voetballend opzicht. Met name als Klaassen er ook bij staat en die is redelijk onomstreden geworden. Dan zijn twee van de drie te veel van het warrior-gehalte en gaat het ten koste van het aanvalsspel dat we doorgaans graag spelen.

Hoop dat de laatste nietszeggende potjes Gravenberch, Kudus en Taylor eens het middenveld vormen. Geef Klaassen ook maar een welverdiende vakantie.
Je kan Klaassen toch niet vergelijken met Alvarez? Verschil van dag en nacht.
 
Meteen de seizoenskaart afpakken van de verkopers. Dat zijn geen echte fans en die verdienen geen plekje in het stadion.
En ze komen ook al nooit op De Toekomst!
"Overigens zit Ajax niet zonder schaal door het gebaar. De club heeft bij hoge uitzondering van de KNVB een tweede schaal gekregen, zodat de echte schaal kan worden toegevoegd aan het museum." Aldus kwaliteitsmedium nu.nl.

Dit vind ik dus eigenlijk best waardeloos (althans, de waarde van het gebaar daalt er flink mee in mijn ogen). De echte schaal (degene die werd uitgerijkt na de wedstrijd) staat dus gewoon in de prijzenkast en ze "kregen" een tweede (van tin) vanuit de KNVB voor deze marketingstunt. Maakt het wat minder romantisch allemaal? Of is dat mijn anti-ajax bril?
Wat leuk dat de KNVB meedenkt. Voortaan dubbele prijzen uitreiken?
 
Je kan Klaassen toch niet vergelijken met Alvarez? Verschil van dag en nacht.
Ik vergelijk ze ook niet zo zeer qua type. Alvarez is verdedigend, Klaassen aanvallend. Toch hebben ze beiden gemeen dat het voetbaltechnisch allemaal niet top is. Alvarez een 4, Klaassen een 6 en op een goede dag een 7. Die combinatie is imo te weinig voor een Ajax-middenveld. Nep Scout - gaat me idd vooral om de combinatie.
 
Hele sympathieke kerel en veel respect voor hoe hij zich heeft terug geknokt zonder direct te mekkeren in de media (al een unicum opzich in deze tijden), maar van mij mag je 'm hebben.

Heeft nu het etiket "strijdende Latino" of iets in die richting ("warrior", ook zo'n leuke), maar als we door de ruis heen prikken zie ik niets meer dan een huis-tuin-en-keuken-voetballer. Scoort brownie points als hij extreem hard werkt, schoffelt, slidings maakt en meters maakt, maar blijft een dissonant op het middenveld in voetballend opzicht. Met name als Klaassen er ook bij staat en die is redelijk onomstreden geworden. Dan zijn twee van de drie te veel van het warrior-gehalte en gaat het ten koste van het aanvalsspel dat we doorgaans graag spelen.

Hoop dat de laatste nietszeggende potjes Gravenberch, Kudus en Taylor eens het middenveld vormen. Geef Klaassen ook maar een welverdiende vakantie.

Ik had verwacht dat Taylor al wel wat meer minuten zou maken, gezien hoe snel Gravenberch kwam (speciaal talent, maar toch). Of valt het toch wat tegen met Taylor?
 
Ik had verwacht dat Taylor al wel wat meer minuten zou maken, gezien hoe snel Gravenberch kwam (speciaal talent, maar toch). Of valt het toch wat tegen met Taylor?
Denk dat Taylor een redelijk normaal pad aflegt voor een serieus talent bij Ajax. Heeft dit seizoen voor het eerst serieus meegedaan in Jong, was daar steevast een vd betere spelers en zal komend seizoen meer kansen krijgen in het eerste.

Is idd geen Gravenberch/Nouri/Frenkie-categorie, maar meer de Donny-categorie if you like. En dan bedoel ik niet qua type, wel qua talent. Donny was altijd wat doelgerichter met meer scorend vermogen, terwijl Taylor minder scoort maar bijna tweebenig is en in de opbouw meer kan. Goed talent die op termijn een van onze beste spelers kan worden, mits hij geduld heeft. Schijnt al een hele uitdaging te zijn tegenwoordig; spelers geduldig houden.

Wat dat betreft zou ik er helemaal voor zijn om Alvarez te verkopen om spelers zoals Taylor meer kansen te geven. Met onze strijder Edson ga je Europees nooit potten breken. Mensen wijzen op "balans", de verkrachte voetbalterm die aan extra populariteit won dankzij een van onze meest inspiratieloze bondscoaches ooit (Bert v Marwijk), maar dan wijs ik mensen er graag op dat we in ons meest succesvolle seizoen van de afgelopen X jaar speelden met rasvoetballers zoals Frenkie en Schone op de controlerende posities. Onze Mexicano ligt nu waarschijnlijk prima in de markt, dus doe er meteen wat mee svp.

Nice dat je over Taylor begint en mijn post zoals altijd eindigt met een rant over Alvarez.
 
Ik vind Ajax dit gewoon wel weer klasse doen hoor. Je moet het kaf van het koren scheiden. Sneu voor Brobbey natuurlijk maar het is best begrijpelijk dat zo een contract niet verlengd wordt.

En dan kunnen ze nu, voor slechts enkele miljoenen, een groot talent van RB Leipzig halen. Dan ga je er flink op vooruit. Het niveau in Duitsland ligt een stuk hoger, dus die Brobie ofzo kan waarschijnlijk echt wel wat... Heb me ook laten vertellen dat hij bij zijn vorige club, voordat hij naar Leipzig ging, het ook helemaal niet onverdienstelijk deed
 
Ik vind Ajax dit gewoon wel weer klasse doen hoor. Je moet het kaf van het koren scheiden. Sneu voor Brobbey natuurlijk maar het is best begrijpelijk dat zo een contract niet verlengd wordt.

En dan kunnen ze nu, voor slechts enkele miljoenen, een groot talent van RB Leipzig halen. Dan ga je er flink op vooruit. Het niveau in Duitsland ligt een stuk hoger, dus die Brobie ofzo kan waarschijnlijk echt wel wat... Heb me ook laten vertellen dat hij bij zijn vorige club, voordat hij naar Leipzig ging, het ook helemaal niet onverdienstelijk deed
En die Miralem Sulemana van Heerenveen waar ze nu geïnteresseerd in zijn kan ook vast wel wat.
 
Brobbey schijnt dus echt spijt te hebben en dit aan te hebben gegeven bij Overmars. Komt ook vaak niet al te snugger over. Weer een speler die zich blijkbaar heeft dol laten draaien door Raiola. Hij zou in Duitsland €4m netto te gaan verdienen, terwijl Overmars niet verder wilde gaan dan €1m bruto. Wat dat betreft mij een raadsel hoe dat gat gedicht kan worden wanneer er daadwerkelijk wordt ingezet op het terugdraaien van deze transfer. Er worden in elk geval bedragen genoemd van tussen de €5-7m om hem terug te kopen.

Relatief een schijntje tegenwoordig, maar ik hoop dat Ajax hem niet terugkoopt. Niet om rancuneus te zijn richting Brobbey, maar puur vanwege het signaal dat je hiermee afgeeft richting jeugdspelers én zaakwaarnemers. Blijft hoe dan ook zonde, want pijnlijk genoeg is hij in potentie een klasse beter dan onze recordaankoop in de spits.
 
Terug
Bovenaan Onderaan