Ik heb me niet echt in de situatie verdiept maar het lijkt mij juist dat die denkbeeldige lijntjes, dat centimeter werk juist grijze gebieden kan tackelen. Je moet ergens een grens trekken als je wil voorkomen dat die grens telkens opschuift. Krijg je dan niet situaties als: team protesteert bij 5 cm, het volgende team wil ook een doelpunt terwijl het 8 cm is en bij weer een volgend team is het alweer 11 cm.
 
Ik heb me niet echt in de situatie verdiept maar het lijkt mij juist dat die denkbeeldige lijntjes, dat centimeter werk juist grijze gebieden kan tackelen. Je moet ergens een grens trekken als je wil voorkomen dat die grens telkens opschuift. Krijg je dan niet situaties als: team protesteert bij 5 cm, het volgende team wil ook een doelpunt terwijl het 8 cm is en bij weer een volgend team is het alweer 11 cm.
Mee eens.

Wat ik al eerder schreef. Moet je langer dan 30 sec (of vaker dan twee keer) kijken dan is het zo dichtbij dat de aanvaller voordeel heeft.
 
Mee eens.

Wat ik al eerder schreef. Moet je langer dan 30 sec (of vaker dan twee keer) kijken dan is het zo dichtbij dat de aanvaller voordeel heeft.
Al ga je dan wel krijgen dat men de VAR alsnog beschuldigd van partijdigheid, want 'Ik zie het toch ook in 1x?!?!'
 
Al ga je dan wel krijgen dat men de VAR alsnog beschuldigd van partijdigheid, want 'Ik zie het toch ook in 1x?!?!'
Klopt. Gezeik en discussie over beslissingen blijf je altijd houden. De arbitrage gaat nooit 100% werken en dat hoeft ook niet. Het is wel makkelijker te hebben als het spel niet vaker om de haverklap stil ligt. Want nu heb je ook dat het spel stil ligt voor enkele minuten om buitenspel te checken terwijl er niets gebeurt bij duidelijk natrappen.

VAR beslissingsbevoegdheid geven zodat die de scheidsrechter mag overrulen zonder overleg maar gewoon een beslissing mededelen. Dan kan snel en zonder oponthoud. Dan hou je wellicht nog steeds willekeur maar in elk geval minder oponthoud. Bovendien is het meteen duidelijk wie er verantwoordelijk is. (niet zoals nu dat een scheids het niet ziet maar een VAR niet mag ingrijpen omdat het niet 100% fout is of geel).
 
Uhm 2002. Wie heeft daarna, en oké hooguit de laatste jaren, het beste gepresteerd? Ajax heeft in z’n eentje bijna evenveel coëfficiënten punten binnen gehaald als de rest vd clubs (7 totaal).

En niemand bij Ajax roept dat we Europese top worden. Maar subtop zijn we nu toch al?
Met alle respect maar Ajax hoeft nu toch niet te vrezen voor clubs als Leverkusen, As Roma etc. Zelfs nu in de Europa League zie ik ons wel als de favoriet boven een Ac Milan en Arsenal. Zeg wederom niet dat we daar zo maar even van winnen maar de underdog zijn we zeker niet.

Maar in recente tijden zijn clubs als Atalanta en Getafe te sterk gebleken. Die zijn dan een stuk sterker dan AC Milan en Arsenal?
Ajax is dan niet kansloos, maar ik zie ajax niet als favoriet boven die clubs.
 
Maar wat willen we nu eigenlijk? Voetbal waarbij de regels door een computer nageleefd gaan worden of een sport waar fouten gemaakt worden. Een spits maait weleens over een bal heen of mist voor open doel, een keeper dekt zijn linkerhoek altijd verkeerd af, een verdediger is weleens te laat met ingrijpen en een scheidsrechter zit er met de regels weleens naast. Al vaker geopperd maar slechts de coaches mogen bij twijfel een controle door de VAR aanvragen. Ik denk dat dan 90% van de vermeende buitenspelgevallen gewoon doorgaan, de spelers appelleren niet eens.
 
Maar wat willen we nu eigenlijk? Voetbal waarbij de regels door een computer nageleefd gaan worden of een sport waar fouten gemaakt worden. Een spits maait weleens over een bal heen of mist voor open doel, een keeper dekt zijn linkerhoek altijd verkeerd af, een verdediger is weleens te laat met ingrijpen en een scheidsrechter zit er met de regels weleens naast. Al vaker geopperd maar slechts de coaches mogen bij twijfel een controle door de VAR aanvragen. Ik denk dat dan 90% van de vermeende buitenspelgevallen gewoon doorgaan, de spelers appelleren niet eens.
Dat aanvragen van de coach vind ik ook nog steeds het beste plan. Legt de verantwoordelijkheid ook wat meer bij de coaches zelf, dus de druk weg bij scheidsrechters. Als je gelijk hebt, dan krijg je er nog een. En zo door.

EDIT: Whoops, deze discussie past beter in het topic over scheidsrechters. Is er een aardige mod die deze post even wil verplaatsen?
 
Maar in recente tijden zijn clubs als Atalanta en Getafe te sterk gebleken. Die zijn dan een stuk sterker dan AC Milan en Arsenal?
Ajax is dan niet kansloos, maar ik zie ajax niet als favoriet boven die clubs.
Of Ajax subtop is / ooit zal kunnen aanhaken bij de top lijkt een terugkerend thema hier. Volgens mij kan 'ie simpelweg plat geslagen worden met de volgende twee observaties:

(1) De meeste PSV'ers vinden het bullshit dat Ajax die ambities heeft en/of vinden Ajacieden - of de directie - die Europese subtop een haalbare optie achten arrogant of delusional
(2) De meeste Ajacieden vinden het mooi dat Ajax die ambitie heeft en geloven dat die structurele subtop haalbaar is

(1) en (2) gaan elkaar niet vinden. Ik heb me in het verleden ook laten verleiden tot discussies daarover hier. Maar in alle eerlijkheid; who cares en waarom zou je elkaar willen overtuigen? We zullen zien of er continuïteit zit in het Europese verhaal van Ajax. De Ajacieden zullen hopen dat het allemaal lukt en ik heb geleerd dat een groot deel van de PSV'ers hoopt op een omgekeerd scenario, o.a. uit angst dat de verschillen te groot worden. En dat lijkt me prima.

We kunnen er nog veel woorden aan wijten, maar volgens mij is de enige variabele die ons gaat helpen tijd. We zullen zien hoe het de komende jaren loopt. Te beginnen met Young Boys. Ongeacht hun knappe prestaties tegen o.a. Leverkusen is Ajax het aan haar stand verplicht over twee wedstrijden door te gaan naar de kwartfinale. Zo niet dan kan groep (2) weer even dimmen.
 
(1) De meeste PSV'ers vinden het bullshit dat Ajax die ambities heeft en/of vinden Ajacieden - of de directie - die Europese subtop een haalbare optie achten arrogant of delusional
(2) De meeste Ajacieden vinden het mooi dat Ajax die ambitie heeft en geloven dat die structurele subtop haalbaar is

Laten we even duidelijk zijn, jij hebt het over sub top, terwijl de top van ajax het heeft over de Europese top. Een heel belangrijk wezenlijk verschil. Aanhaken bij de de suptop zie ik ze wel doen, aanhaken bij de Europese top zie ik ze niet doen.

Conclusie, we zijn het volledig met elkaar eens en ajax zal altijd het provincieclubje uit Nederland blijven in Europa. :maniac:
 
Of Ajax subtop is / ooit zal kunnen aanhaken bij de top lijkt een terugkerend thema hier. Volgens mij kan 'ie simpelweg plat geslagen worden met de volgende twee observaties:

(1) De meeste PSV'ers vinden het bullshit dat Ajax die ambities heeft en/of vinden Ajacieden - of de directie - die Europese subtop een haalbare optie achten arrogant of delusional
(2) De meeste Ajacieden vinden het mooi dat Ajax die ambitie heeft en geloven dat die structurele subtop haalbaar is

(1) en (2) gaan elkaar niet vinden. Ik heb me in het verleden ook laten verleiden tot discussies daarover hier. Maar in alle eerlijkheid; who cares en waarom zou je elkaar willen overtuigen? We zullen zien of er continuïteit zit in het Europese verhaal van Ajax. De Ajacieden zullen hopen dat het allemaal lukt en ik heb geleerd dat een groot deel van de PSV'ers hoopt op een omgekeerd scenario, o.a. uit angst dat de verschillen te groot worden. En dat lijkt me prima.

We kunnen er nog veel woorden aan wijten, maar volgens mij is de enige variabele die ons gaat helpen tijd. We zullen zien hoe het de komende jaren loopt. Te beginnen met Young Boys. Ongeacht hun knappe prestaties tegen o.a. Leverkusen is Ajax het aan haar stand verplicht over twee wedstrijden door te gaan naar de kwartfinale. Zo niet dan kan groep (2) weer even dimmen.
Overigens heeft PSV ook alds doelstelling om structureel bij de beste 32 clubs van Europa te horen (top/subtop). gaat ook niet lukken ben ik bang, nog een stuk minder kans dan ajax..
 
Of Ajax subtop is / ooit zal kunnen aanhaken bij de top lijkt een terugkerend thema hier. Volgens mij kan 'ie simpelweg plat geslagen worden met de volgende twee observaties:

(1) De meeste PSV'ers vinden het bullshit dat Ajax die ambities heeft en/of vinden Ajacieden - of de directie - die Europese subtop een haalbare optie achten arrogant of delusional
(2) De meeste Ajacieden vinden het mooi dat Ajax die ambitie heeft en geloven dat die structurele subtop haalbaar is

(1) en (2) gaan elkaar niet vinden. Ik heb me in het verleden ook laten verleiden tot discussies daarover hier. Maar in alle eerlijkheid; who cares en waarom zou je elkaar willen overtuigen? We zullen zien of er continuïteit zit in het Europese verhaal van Ajax. De Ajacieden zullen hopen dat het allemaal lukt en ik heb geleerd dat een groot deel van de PSV'ers hoopt op een omgekeerd scenario, o.a. uit angst dat de verschillen te groot worden. En dat lijkt me prima.

We kunnen er nog veel woorden aan wijten, maar volgens mij is de enige variabele die ons gaat helpen tijd. We zullen zien hoe het de komende jaren loopt. Te beginnen met Young Boys. Ongeacht hun knappe prestaties tegen o.a. Leverkusen is Ajax het aan haar stand verplicht over twee wedstrijden door te gaan naar de kwartfinale. Zo niet dan kan groep (2) weer even dimmen.
Het ging hier niet o Europese subtop, want daar hoort ajax (en wellicht PSV) wel bij. Het ging hier over Europese top, want dat is waar van der Sar over sprak. "Niet naar één jaar of twee jaar, maar zorgen dat Ajax permanent naar de Europese top gaat."
(https://www.ajaxfanatics.nl/nieuws/...-dat-ajax-permanent-naar-de-europese-top-gaat)

En dan kun je het dus er over hebben wat de Europese top is. Zijn dat de usual suspect van de ach kwart finales CL? Of denk je dan al aan de top 20/ top 30 van Europa.
 
Ook hier weer, storm in een glas water. Kan mij het verrotten wat voor ambities de Ajax-leiding uitspreekt. Natuurlijk zijn die hoog, dat is het hele idee van ambities. Hoe realistisch dat is zien we vanzelf. En wij kunnen dat weer arrogant noemen, of niet. 't Is maar waar je je mee bezig wilt houden.

Was getekend: De discussie-doodgooier. Tot uw dienst.
 
Het ging hier niet o Europese subtop, want daar hoort ajax (en wellicht PSV) wel bij. Het ging hier over Europese top, want dat is waar van der Sar over sprak. "Niet naar één jaar of twee jaar, maar zorgen dat Ajax permanent naar de Europese top gaat."
(https://www.ajaxfanatics.nl/nieuws/...-dat-ajax-permanent-naar-de-europese-top-gaat)

En dan kun je het dus er over hebben wat de Europese top is. Zijn dat de usual suspect van de ach kwart finales CL? Of denk je dan al aan de top 20/ top 30 van Europa.
Structureel Europese subtop lijkt me met juist beleid haalbaar, hoewel dat al een hele opgave zal zijn. Structureel Europese top een utopie, simpelweg door de competitie/salarissen/TV-gelden.

Dat gezegd hebbende maak ik me er minder druk om wanneer de directie zegt dat de ambitie is om bij de Europese top aan te haken. Sterker nog; ik vind het mooi. Jij zult het belachelijk of arrogant vinden. En ook dat is prima.

Uiteindelijk gaat de discussie dus vrijwel nergens over, bedoel ik er maar mee te zeggen.

Edit - Kijk eens aan; CNG MrKrateos was me voor. Die was dmv natuurkundige manipulaties weer eens sneller dan het licht. Spot on.
 
Overigens heeft PSV ook alds doelstelling om structureel bij de beste 32 clubs van Europa te horen (top/subtop). gaat ook niet lukken ben ik bang, nog een stuk minder kans dan ajax..
Beste 32 kan je geen top noemen, lijkt me. En inderdaad een grote opgave voor PSV. Dan moet het huidige Europese seizoen eigenlijk een slecht Europees seizoen zijn.
Het ging hier niet o Europese subtop, want daar hoort ajax (en wellicht PSV) wel bij. Het ging hier over Europese top, want dat is waar van der Sar over sprak. "Niet naar één jaar of twee jaar, maar zorgen dat Ajax permanent naar de Europese top gaat."
(https://www.ajaxfanatics.nl/nieuws/...-dat-ajax-permanent-naar-de-europese-top-gaat)

En dan kun je het dus er over hebben wat de Europese top is. Zijn dat de usual suspect van de ach kwart finales CL? Of denk je dan al aan de top 20/ top 30 van Europa.
Ik zou zeggen Europese top zijn de usual suspects CL kwartfinale.

Barca, Real, Juve, Bayern, PSG, City, Liverpool. Zijn dit de echte topclubs?
 
Het ging hier niet o Europese subtop, want daar hoort ajax (en wellicht PSV) wel bij. Het ging hier over Europese top, want dat is waar van der Sar over sprak. "Niet naar één jaar of twee jaar, maar zorgen dat Ajax permanent naar de Europese top gaat."
(https://www.ajaxfanatics.nl/nieuws/...-dat-ajax-permanent-naar-de-europese-top-gaat)

En dan kun je het dus er over hebben wat de Europese top is. Zijn dat de usual suspect van de ach kwart finales CL? Of denk je dan al aan de top 20/ top 30 van Europa.

Nee, ik denk niet dat PSV met haar Europese prestaties aanspraak kan maken op de Europese subtop categorie. Eerder bovenkant middenmoot.
 
Nee, ik denk niet dat PSV met haar Europese prestaties aanspraak kan maken op de Europese subtop categorie. Eerder bovenkant middenmoot.
Maar dan is de vraag: is bovenkant middenmoot niet Europese subtop?


Maar als we het verdelen naar top: eerste 10, subtop 10-20, dan denk ik dat dat inderdaad te hoog gegrepen is. Rond plek 30 zou wel te doen moeten zijn. Overigens is het kromme natuurlijk wel dat je als Europese ploeg een hogere ranking kunt halen als je minder CL en meer EL speelt. Of je moet het verkakken tegen Osijek, is je ranking meteen voor 5 jaar verkloot. :cry:
 
Maar dan is de vraag: is bovenkant middenmoot niet Europese subtop?


Maar als we het verdelen naar top: eerste 10, subtop 10-20, dan denk ik dat dat inderdaad te hoog gegrepen is. Rond plek 30 zou wel te doen moeten zijn. Overigens is het kromme natuurlijk wel dat je als Europese ploeg een hogere ranking kunt halen als je minder CL en meer EL speelt. Of je moet het verkakken tegen Osijek, is je ranking meteen voor 5 jaar verkloot. :cry:

Bij mij is de volgorde top, subtop, bovenkant van de middenmoot. Enzovoorts. Dus met je verdere uitleg uiteraard ook eens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan