Dat is 1 club, en die kan je zoals je zelf al aangeeft dan wegstrepen tegen ajax (vooruit dan). Maar de competitie als geheel, vind je die echt beter dan de Nederlandse competitie?
Dus Brugge/Genk/Antwerp/Luik/Anderlecht zijn beter dan Ajax/PSV/AX/Feyenoord/Vitesse?

Dus het Belgische nationale team een periode beter is/was dan Nederland, dat is duidelijk. Maar de competitie??
Oh, maar als jouw punt was dat de Belgische competitie niet beter is dan de Nederlandse ben ik het geheel met je eens hoor. Ik denk dat beide competities zeer gelijkwaardig zijn.

Je leek alleen te insinueren dat het niet veel voorstelt wanneer je wordt bewierookt in de Belgische media en je uitblinkt in hun competitie. En dat snap ik niet, omdat de uitblinkers van de Belgische en Nederlandse competities - zeker wanneer het jonge talenten betreft - vaak de potentie hebben om op een nog hoger niveau door te breken en dat regelmatig laten zien. Vind je het dan ook niets voorstellen wanneer we in de Eredivisie een nieuwe speler/talent enorm interessant vinden en wekelijks prijzen? Natuurlijk zitten daar ook hypes/flops tussen, maar net zo vaak zijn het wel goede talenten die het uiteindelijk ook waar maken.
 
Oh, maar als jouw punt was dat de Belgische competitie niet beter is dan de Nederlandse ben ik het geheel met je eens hoor. Ik denk dat beide competities zeer gelijkwaardig zijn.

Je leek alleen te insinueren dat het niet veel voorstelt wanneer je wordt bewierookt in de Belgische media en je uitblinkt in hun competitie. En dat snap ik niet, omdat de uitblinkers van de Belgische en Nederlandse competities - zeker wanneer het jonge talenten betreft - vaak de potentie hebben om op een nog hoger niveau door te breken en dat regelmatig laten zien. Vind je het dan ook niets voorstellen wanneer we in de Eredivisie een nieuwe speler/talent enorm interessant vinden en wekelijks prijzen? Natuurlijk zitten daar ook hypes/flops tussen, maar net zo vaak zijn het wel goede talenten die het uiteindelijk ook waar maken.
Dan zitten we denk ik toch wel redelijk op dezelfde lijn, los van het feit dat jij wellicht enthousiaster bent over Lang dan ik...maar dat ligt misschien ook aan clubvoorkeur.
Uiteraard kan er zelfs in zo'n prutscompetitie als de Belgische best een groot talent rondlopen :sneaky:
Als Lang nou op Europees niveau laat zien een uitblinker te zijn, dan stand ik uiteraard corrected, en Mea Culpa, etc.
 
Oh, maar als jouw punt was dat de Belgische competitie niet beter is dan de Nederlandse ben ik het geheel met je eens hoor. Ik denk dat beide competities zeer gelijkwaardig zijn.

Je leek alleen te insinueren dat het niet veel voorstelt wanneer je wordt bewierookt in de Belgische media en je uitblinkt in hun competitie. En dat snap ik niet, omdat de uitblinkers van de Belgische en Nederlandse competities - zeker wanneer het jonge talenten betreft - vaak de potentie hebben om op een nog hoger niveau door te breken en dat regelmatig laten zien. Vind je het dan ook niets voorstellen wanneer we in de Eredivisie een nieuwe speler/talent enorm interessant vinden en wekelijks prijzen? Natuurlijk zitten daar ook hypes/flops tussen, maar net zo vaak zijn het wel goede talenten die het uiteindelijk ook waar maken.
Kan natuurlijk ook nog dat de Belgische competitie prima is maar de Belgische media ruk is.
 
Dat is 1 club, en die kan je zoals je zelf al aangeeft dan wegstrepen tegen ajax (vooruit dan). Maar de competitie als geheel, vind je die echt beter dan de Nederlandse competitie?
Dus Brugge/Genk/Antwerp/Luik/Anderlecht zijn beter dan Ajax/PSV/AX/Feyenoord/Vitesse?

Dus het Belgische nationale team een periode beter is/was dan Nederland, dat is duidelijk. Maar de competitie??
Heel wat zelfs NL topploegen zouden het heel moeilijk hebben tegen stugge Belgische ploegen die met veel meer inzet en overtuiging spelen .
 
Tja. Ajax deed gisteren hetzelfde als PSV dinsdag: met slecht spel en veel moeite en dankzij een invaller de winst in de slotfase naar zich toe trekken tegen een degradatiekandidaat.
 
Tja. Ajax deed gisteren hetzelfde als PSV dinsdag: met slecht spel en veel moeite en dankzij een invaller de winst in de slotfase naar zich toe trekken tegen een degradatiekandidaat.
En met een beetje geluk van de VAR😉

Beide ploegen zullen nog wel punten gaan verspelen door het overvolle programma. Zondag zal wel bepalend worden voor het verdere verloop. Aanhaken of afhaken voorlopig.

Ik snap dat door Corona er te kort tijd is om de wedstrijden te spreiden, maar dit is toch echt een aanslag op de spelers? Had dan die knvb beker er lekker uitgegooid. Scheelt alweer een paar potjes.
 
Ajax schijnt de landgenoot van Kudus te willen halen. 18 jaar, vleugelaanvaller en speelt bij dezelfde club als waar Kudus speelde in Denemarken. Ajax is goed bezig op de Deense markt. Deze jongen schijnt echt een heel groot talent te zijn.
Wat een goede scouting ook bij die Deense clubs die zulke jongens naar Denemarken halen op jongen leeftijd.
 
Ajax schijnt de landgenoot van Kudus te willen halen. 18 jaar, vleugelaanvaller en speelt bij dezelfde club als waar Kudus speelde in Denemarken. Ajax is goed bezig op de Deense markt. Deze jongen schijnt echt een heel groot talent te zijn.
Wat een goede scouting ook bij die Deense clubs die zulke jongens naar Denemarken halen op jongen leeftijd.
Moet nog maar zien of die zo goed is, Deense markt is nou niet perse een goudmijn, in het verleden zijn ook Kristensen, Boilessen, Fisher, Andersen overgekomen uit Denemarken en waren ''grote talenten'' maar dat viel achteraf ook tegen en natuurlijk heeft PSV dat ook met Laursen en Zanka. Je moet net geluk hebben dat het de nieuwe Eriksen of Kudus is, blijft vaak toch een gokje.
 
Moet nog maar zien of die zo goed is, Deense markt is nou niet perse een goudmijn, in het verleden zijn ook Kristensen, Boilessen, Fisher, Andersen overgekomen uit Denemarken en waren ''grote talenten'' maar dat viel achteraf ook tegen en natuurlijk heeft PSV dat ook met Laursen en Zanka. Je moet net geluk hebben dat het de nieuwe Eriksen of Kudus is, blijft vaak toch een gokje.
Eens. Maar de waardeloze Promes vervangen door een groot talent met een ogenschijnlijk geweldige techniek en snelheid is voor mij altijd +1.

Toch heb je helemaal gelijk dat het nog maar de vraag is of zo’n jongen het ook echt waar kan maken op den duur. We gaan het zien. Zolang Promes maar ophoepelt. Hopelijk volgen Labyad, Klaiber, Ekkelenkamp en Alvarez (die opeens omhoog wordt geschreven omdat hij een paar kopduels heeft gewonnen) aanstaande zomer.
 
.
Eens. Maar de waardeloze Promes vervangen door een groot talent met een ogenschijnlijk geweldige techniek en snelheid is voor mij altijd +1.

Toch heb je helemaal gelijk dat het nog maar de vraag is of zo’n jongen het ook echt waar kan maken op den duur. We gaan het zien. Zolang Promes maar ophoepelt. Hopelijk volgen Labyad, Klaiber, Ekkelenkamp en Alvarez (die opeens omhoog wordt geschreven omdat hij een paar kopduels heeft gewonnen) aanstaande zomer.
Nu je toch bezig bent met lozen. Wie zie jij graag als opvolger van Ten Hag mocht hij ook gaan?
 
Moet nog maar zien of die zo goed is, Deense markt is nou niet perse een goudmijn, in het verleden zijn ook Kristensen, Boilessen, Fisher, Andersen overgekomen uit Denemarken en waren ''grote talenten'' maar dat viel achteraf ook tegen en natuurlijk heeft PSV dat ook met Laursen en Zanka. Je moet net geluk hebben dat het de nieuwe Eriksen of Kudus is, blijft vaak toch een gokje.
Nou Boilesen was ook een groot talent maar had heel veel pech met blessures. En Eriksen vergeet je ook....
Buiten dat vind ik het vreemd dat ze in Denemarken al wel zo actief zijn in Afrika maar Ajax en PSV bijv niet. PSV blijft al 20 jaar lang gokken op de Belgische talenten, resultaat 0,0.
 
Nou Boilesen was ook een groot talent maar had heel veel pech met blessures. En Eriksen vergeet je ook....
Buiten dat vind ik het vreemd dat ze in Denemarken al wel zo actief zijn in Afrika maar Ajax en PSV bijv niet. PSV blijft al 20 jaar lang gokken op de Belgische talenten, resultaat 0,0.
Ajax had toch ooit Cape town?
Geen idee waarom. Maar het scouten in Afrika lijkt vrij lastig te zijn voor Nederlandse clubs. Terwijl er vast genoeg goeie voetballer rondlopen.
 
.

Nu je toch bezig bent met lozen. Wie zie jij graag als opvolger van Ten Hag mocht hij ook gaan?
Ja, goede vraag. Bosz lijkt me een prima optie, ook al heeft hij de schijn tegen dat hij “nooit prijzen wint”. Zijn visie spreekt me in elk geval aan en Ajax heeft ook weer wat meer middelen tov de periode waarin hij actief was. De vraag is of hij Leverkusen zou verlaten, maar her en der lees je wel dat Overmars hem graag ziet terugkeren. Zal wel gebaseerd zijn op een reële kans, aangezien die twee bevriend schijnen te zijn.

Een risicovollere optie zou Jonk zijn, maar die zou ik zo de kans geven. Schijnt alleen niet meer helemaal lekker te gaan tussen hem en Overmars/Sar, dus onhaalbaar.

Verder zie ik niet echt interessante Nederlandse opties, dus zou ik voor een buitenlander gaan. Heb mensen wel eens om Wenger horen roepen. Zoiets lijkt me ook wel lachen een keer, maar wellicht is hij definitief met pensioen. Helemaal mooi zou Bielsa me lijken, die nu bij Leeds zit. Echt een Ajax-trainer. Dat is het belangrijkste wmb; een trainer die past bij de club qua filosofie. En er zijn nu eenmaal best wat interessante trainers in het buitenland die de Cruijff-filosofie aanhangen (niet boos worden; de naam Cruijff nemen ze zelf vaak in de mond). Anders lijkt een Vanhaezebrouck me nog interessant; heeft Gent een aantal jaar echt geweldig laten spelen. Dat was in een periode dat ik wat meer tijd had om buitenlands voetbal te volgen en ik vond het echt een genot om naar te kijken. Faalde later wel bij Anderlecht, maarja - wie niet de afgelopen jaren.

Enfin, Overmars is me tot nu toe wel bevallen qua keuzes dus dat is hoopgevend. Eerst Bosz, toen Ten Hag. Redelijk onconventionele figuren die de schijn tegen hadden, veelal om randzaken of goedkope statistieken. Ik weet alleen niet of hij happig zou zijn om een buitenlandse trainer aan te stellen, aangezien dat volgens mij sinds Olsen niet meer is gebeurd.
 
Ajax had toch ooit Cape town?
Geen idee waarom. Maar het scouten in Afrika lijkt vrij lastig te zijn voor Nederlandse clubs. Terwijl er vast genoeg goeie voetballer rondlopen.
Klopt ze hebben de Cape Town waar Traore volgens mij ook vandaan komt. Maar ook Ajax heeft daar na 20 jaar maar 3 spelers of zo kunnen halen die geschikt waren voor het Eerste.
PSV had nooit de banden met Piet Visser moeten afsnijden. Hij kende alle Afrikaanse talenten. Ook in NL had hij veel contacten: Ibi, Aissati en ook Labyad waren door hem gescout. Maar ook Reis bijv.
Nu ik ze zo op een rijtje zet, denk ik toch grotendeels mislukt
:ROFL: :zien:
 
.

Nu je toch bezig bent met lozen. Wie zie jij graag als opvolger van Ten Hag mocht hij ook gaan?
Ideale opvolger is Bosz,
Wim jonk doet t goed/redelijk bij Volendam maar ligt overhoop met de directie en moet zich eerst bewijzen bij een Az of Utrecht voor ie naar PSV of Ajax kan denk ik.

lastige vraag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan