En waarom ligt die verantwoordelijkheid bij Nouri? Die mag toch op het advies van de artsen en de club afgaan? De zaak is anders als zowel de (club)arts en de club hebben gesteld dat Nouri niet meer kan voetballen en Nouri dit toch gedaan heeft. Maar we zien nu toch dat Blind ook wordt opgesteld? Als die nu nog een keer tegen de grond gaat dan hoeft de arts niet meer op te treden, aangezien Blind zelf verantwoordelijk is?
Dat zeg ik ook niet. Ik denk alleen dat als Blind tegen de grond gaat en er niet adequaat gerageerd wordt door de clubarts, het feit dat hij een preconditie heeft wel meegewogen in de bepaling van de hoogte van de schade.
 
Maar de aanklager beslist niet, dat doet een rechter. En logisch dat de aanklager dat vindt, anders was er geen zaak.
Klopt. Maar het was meer op de vraag. Kan/word een ziekenhuis verantwoordelijk gesteld bij fouten van een arts. Daarop is het antwoord ja en dus zou je zeggen dat Ajax inderdaad verantwoordelijk gehouden kunnen worden. Zeker als je bijv. het AD artikel leest. Dat stelt de aanklager er voor. Of de rechter dit ook vind. Daar heb ik geen idee.
 
Dat klopt, maar dat reanimatieprocess is niet de enige omstandigheid die tot z'n invaliditeit geleid heeft, en daar zal bij het vaststellen van de schade die ajax moet vergoeden rekening mee worden gehouden. Als Nouri geen hartprobleem had gehad, en als hij niet het risico had genomen toch profvoetbal te gaan spelen met een hartkwaal, was dit wellicht niet gebeurd.

Maar goed, we gaan het zien, alle details zullen snel op straat liggen, vermoed ik.
Het is natuurlijk nog de vraag hoe de rechter deze vermeende causaliteit zal uitleggen om vervolgens de toerekening te kunnen bepalen. De Hoge Raad is vaker tot verrassende uitpakken gekomen waarbij bijv het uren later overlijden van iemand die aangereden was ( en ogenschijnlijk weinig mankeerde maar hartkwalen bleek te hebben), toch aan de dader werd toegerekend. De dader maakte een verkeersfout en was uiteindelijk aansprakelijk voor het dodelijke gevolg van het slachtoffer.
Ajax heeft medisch gezien een fout gemaakt die ze niet hadden mogen maken juist omdat ze het dossier Nouri kenden. En ze hadden hem zelf niet afgekeurd voor het bedrijven van topsport waardoor Nouri er van uit ging dit te kunnen blijven doen. Met dit soort argumenten en achtergrond info zal de rechter rekening gaan houden.
 
1m lijkt me wat weinig, maar met een miljoen of 3-5 moeten ze heel tevreden zijn. We gaan zien wat de rechter ervan vindt

Huh, dat kan je al krijgen als je op de zebrapad word aangereden. Nouri's hebben alle mentale, zorg + gemiste toekomst inkomens berekend en dan zit je eerder op 30/50 miljoen wat hij als 'super talent' had kunnen krijgen.
 
Huh, dat kan je al krijgen als je op de zebrapad word aangereden. Nouri's hebben alle mentale, zorg + gemiste toekomst inkomens berekend en dan zit je eerder op 30/50 miljoen wat hij als 'super talent' had kunnen krijgen.
Maar er zijn ook genoeg "supertalenten" die bij NAC of Telstar terechtkomen. Je kan nooit hard maken dat Nouri bij de absolute top geëindigd zou zijn en derhalve lijkt het me ook lastig een claim te leggen op basis van zo'n mogelijk transferbedrag.
Juridisch een interessant vraagstuk, denk ik.
 
Maar er zijn ook genoeg "supertalenten" die bij NAC of Telstar terechtkomen. Je kan nooit hard maken dat Nouri bij de absolute top geëindigd zou zijn en derhalve lijkt het me ook lastig een claim te leggen op basis van zo'n mogelijk transferbedrag.
Juridisch een interessant vraagstuk, denk ik.
Ajax kan goed dit artikel gebruiken:


Bijna niemand van deze spelers speelt op dit moment op een beetje niveau...
 
Ajax kan goed dit artikel gebruiken:


Bijna niemand van deze spelers speelt op dit moment op een beetje niveau...
Niet ieder talent breekt uiteindelijk door, als hiervan bijna niemand s doorgebroken is dus de kans dat Nouri wel zou zijn doorgebroken een stuk groter ;)
 
Het is natuurlijk nog de vraag hoe de rechter deze vermeende causaliteit zal uitleggen om vervolgens de toerekening te kunnen bepalen. De Hoge Raad is vaker tot verrassende uitpakken gekomen waarbij bijv het uren later overlijden van iemand die aangereden was ( en ogenschijnlijk weinig mankeerde maar hartkwalen bleek te hebben), toch aan de dader werd toegerekend. De dader maakte een verkeersfout en was uiteindelijk aansprakelijk voor het dodelijke gevolg van het slachtoffer.
Ajax heeft medisch gezien een fout gemaakt die ze niet hadden mogen maken juist omdat ze het dossier Nouri kenden. En ze hadden hem zelf niet afgekeurd voor het bedrijven van topsport waardoor Nouri er van uit ging dit te kunnen blijven doen. Met dit soort argumenten en achtergrond info zal de rechter rekening gaan houden.
Dat is waar uiteraard, maar mijn betoog is, dat de schuld niet 100% bij ajax zal komen te liggen. Ben er te lang uit om HR arresten paraat te hebben ;).
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dat is waar uiteraard, maar mijn betoog is, dat de schuld niet 100% bij ajax zal komen te liggen. Ben er te lang uit om HR arresten paraat te hebben ;).
Nee zeker niet dat Ajax 100% schuldig is als bedrijf. Maar ik denk wel dat het de verantwoordelijke partij is.
 
12 miljoen krijgen voor Promes die op de bank zit en belangrijker nog, die als verachte genoteerd staat in NL. Overmars kan er echt wat van hoor.
 
12 miljoen krijgen voor Promes die op de bank zit en belangrijker nog, die als verachte genoteerd staat in NL. Overmars kan er echt wat van hoor.
Dat Hendrix maar oppast als ze bij Spartak Moskou gaan eten. :cautious:
Uit voorzorg "Voorknife" alleen maar Oosterse gerechten met stokjes laten eten. ;)
 
Wil jij me even niet zo blij maken met helemaal niks? Ik sprong al een gat in de lucht.
Eshyf9bU0AIwq9U
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Ik juich pas zodra betrouwbare bronnen het melden...

Noa Lang wederom bewierookt in alle Belgische media vandaag. Mijn Ajax-hart huilt weer eens (vooral na Labyad weer te hebben zien ploeteren op ‘10’ vandaag), maar een Promexit zou de pijn zeker verzachten. Of het nu 12 miljoen is, of, 8, of 3, of een appel en een ei; weg met die totale vergissing.
 
Ik juich pas zodra betrouwbare bronnen het melden...

Noa Lang wederom bewierookt in alle Belgische media vandaag. Mijn Ajax-hart huilt weer eens (vooral na Labyad weer te hebben zien ploeteren op ‘10’ vandaag), maar een Promexit zou de pijn zeker verzachten. Of het nu 12 miljoen is, of, 8, of 3, of een appel en een ei; weg met die totale vergissing.
Ik zou t bijzonder vinden als ze m kopen, met oog op het lopende onderzoek. Of zou je als club een clausule kunnen opnemen met 'als je alsnog de bak in vliegt moet je ons de transfersom terug betalen. Neem aan dat ze m niet op zijn spreekwoordelijke blauwe ogen geloven.

waarmee ik niet wil zeggen dat hij schuldig is!
 
Ik juich pas zodra betrouwbare bronnen het melden...

Noa Lang wederom bewierookt in alle Belgische media vandaag. Mijn Ajax-hart huilt weer eens (vooral na Labyad weer te hebben zien ploeteren op ‘10’ vandaag), maar een Promexit zou de pijn zeker verzachten. Of het nu 12 miljoen is, of, 8, of 3, of een appel en een ei; weg met die totale vergissing.
Er is geen betrouwbaardere bron dan dit forum. :D ;)
 
Ik juich pas zodra betrouwbare bronnen het melden...

Noa Lang wederom bewierookt in alle Belgische media vandaag. Mijn Ajax-hart huilt weer eens (vooral na Labyad weer te hebben zien ploeteren op ‘10’ vandaag), maar een Promexit zou de pijn zeker verzachten. Of het nu 12 miljoen is, of, 8, of 3, of een appel en een ei; weg met die totale vergissing.
Heb je ook op Nous gelet? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan