Had het over een plan B, dus als ze financieel in zwaar weer komen, dan kunnen ze met de Youri Bazen, Unuvars, Mokio's heus wel zich blijven handhaven in de top 5, dus helemaal naar de klote gaan ze niet. En helemaal geen reet voorstellen kun je niet zeggen als Mika Godts net voor 50 miljoen is verkocht en zijn opvolger Ouazane van 17 jaar in de coulissen klaar staat om hem op te volgen en tot dusver hele mooie dingen heeft laten zien. Steur ook verkocht voor 25 miljoen. Verder bij Jong Ajax best wel wat leuke talenten gezien, waaronder helaas Eindhovenaar Abdallah die ze van ons gekaapt hebben. En vaak is het ook een kwestie van de jeugd een kans geven. Bij Feyenoord had je ook een lichting jeugdspelers die doorkwamen nadat ze financieel in de problemen kwamen doordat ze allemaal dure veteranen haalden zoals Makaay. Amsterdam is een grote kweekvijver voor talent. Daar kunnen ze op blijven teren
Juist ze zijn verkocht. Jong Ajax werd vorig jaar laatste in de 1e Divisie.
Er zit op korte termijn weinig tot niets aan te komen.

Dan nemen AZ of NEC het stokje over.
Nee sorry... ajax in verval kan me toch echt wel bekoren. Kan er niks aan doen :sad:
Ik kan er echt van genieten als ze weer een miskoop hebben gedaan, of een flaterende TD aanstellen die de zoveelste verlosser is, of dickpics rondstuurt (zo lang het niet naar mij is). Prachtig :clap2:
Ik weet het... klein van geest enzo... Maar dat compenseer ik ergens anders!

En denk ook: Des te sneller die derde ster!
Denk ook eens aan De Bondscoach die dat in zijn leven nog mee wilt maken. Maar daar wordt weer niet aan gedacht. Nee, het zielige ajax, dat wel. Maar een filosoof kan weer stikken.
Wat een wrede wereld :cry:
Ben ook niet vies van wat leedvermaak hoor en kan ook wel genieten van een uitglijder van Ajax. Maar qua big picture wel leuker als Ajax het internationaal goed doet en psv desondanks in de eredivisie hen de baas zijn. NEC en AZ minder historie. Ben ik wel gevoelig voor.

Ben ook niet vies van wat leedvermaak hoor en kan ook wel genieten van een uitglijder van Ajax. Maar qua big picture wel leuker als Ajax het internationaal goed doet en psv desondanks in de eredivisie hen de baas zijn. NEC en AZ minder historie. Ben ik wel gevoelig voor.

Ik snap je punt wel hoor.

Maar chronisch leedvermaak is ook vermaak.
En vermaak is toch waar voetbal om draait uiteindelijk!

Laten we hopen van niet. Feyenoord is al flink in verval. Als Ajax naar de kloten is houden we een Schotse competitie over. Zie dan nog maar interessante spelers aan te trekken. En bovendien is een behaalde kampioenschap veel minder zoet. Ik vind het prima dat Ajax zich aan het roeren is. Best leuke aankopen gedaan. En ze hebben als plan B nog altijd hun academy nog.
Volgens mij onderschat je de kracht van het merk en ook de club Ajax behoorlijk, zie je hoe ze snel ze weer met miljoenen kunnen strooien na de Mislintat ramp, zelfs na de afgelopen slechte jaren?

Die blijft zoet, we lopen nog tig kampioenschappen en successen achter.
Het gaat nu goed maar tot 2008 ging het ook goed, paar jaar later nog een keer. Een paar mislukte transfers of een paar slechte seizoenen en een club als PSV of Feyenoord zit aan de afgrond.
Dit zagen we bijvoorbeeld bij Feyenoord in de periode met Makay of PSV toen Tiny Sanders kwam saneren of de periode met Baumgartl.
Een 2e of zelfs 3e plek is een risico voor PSV, daar maak je om Ajax sterker mee waardoor het risico om opnieuw een zwak seizoen te draaien daarmee groeit.

Mijn PSV hart ziet ze liever een keer degraderen bij wijze van spreken, laat ons vervolgens 20 seizoenen kampioen worden en dan mag Ajax weer een keer.

Nederland gaat nooit de Schotse competitie worden. Er is teveel voetbal hier.

Wat moet Ajax dan volgens de mensen hier? Blijven vertrouwen op de gehaalde puinhoop van Mislintat en Kroes en ons nog verder laten uitlopen? 😂 Het is zeker geen gegeven dat dit project gaat slagen, maar op papier mijns inziens een behoorlijke verbetering ten opzichte van vorig jaar.
Kroes was toch een geweldenaar? Die zou toch al die rommel opruimen, samen met de mensen die er nog overbleven?

Klarna Cruijff huurt een half elftal voor de basis, en dat MOET presteren. Als alles goed valt, dan is de club er sneller bovenop maar de kans op dieper vallen is erg aanwezig.

Volgens mij onderschat je de kracht van het merk en ook de club Ajax behoorlijk, zie je hoe ze snel ze weer met miljoenen kunnen strooien na de Mislintat ramp, zelfs na de afgelopen slechte jaren?

Die blijft zoet, we lopen nog tig kampioenschappen en successen achter.
Het gaat nu goed maar tot 2008 ging het ook goed, paar jaar later nog een keer. Een paar mislukte transfers of een paar slechte seizoenen en een club als PSV of Feyenoord zit aan de afgrond.
Dit zagen we bijvoorbeeld bij Feyenoord in de periode met Makay of PSV toen Tiny Sanders kwam saneren of de periode met Baumgartl.
Een 2e of zelfs 3e plek is een risico voor PSV, daar maak je om Ajax sterker mee waardoor het risico om opnieuw een zwak seizoen te draaien daarmee groeit.

Mijn PSV hart ziet ze liever een keer degraderen bij wijze van spreken, laat ons vervolgens 20 seizoenen kampioen worden en dan mag Ajax weer een keer.

Nederland gaat nooit de Schotse competitie worden. Er is teveel voetbal hier.
Let's agree to disagree. Ik word liever geen kampioen van de armoede. Ik denk dat concurrentie in de eredivisie het niveau van PSV internationaal ten goede komt en sowieso goed is voor het aanzien van het Nederlandse voetbal. Misschien ben ik met mijn supporterssentiment een vreemde eend in de bijt maar ik kan oprecht genieten van een AZ onder Co Adriaanse die heel ver kwamen in de Uefa cup of het Ajax onder Ten Hag die Real en Juve te kakken zetten in de CL. Misschien maakt dat mij minder een die hard supporter van PSV, maar daar zit ik niet zo mee. Geeft mij tenminste iets te genieten als PSV het een keer minder doet. Hetzelfde met supporten van Oranje en Marokko, geeft mij dubbel zoveel kans op een toernooi waar iets te juichen valt. Uiteraard is mijn loyaliteit alleen bij PSV als het om de eredivisie gaat maar sterke concurrentie straalt ook af op PSV. Maar ik begrijp ook waar jij vandaan komt: de historische hegemonie van Ajax is nog niet doorbroken en tot die tijd hoop je dat het ze overal tegenzit als het even kan. Maar zo beleeft iedere supporter het op zijn eigen manier

Laatst bewerkt:
Let's agree to disagree. Ik word liever geen kampioen van de armoede. Ik denk dat concurrentie in de eredivisie het niveau van PSV internationaal ten goede komt en sowieso goed is voor het aanzien van het Nederlandse voetbal. Misschien ben ik met mijn supporterssentinemt een vreemde eend in de bijt maar ik kan oprecht genieten van een AZ onder Co Adriaanse die heel ver kwamen in de Uefa cup of het Ajax onder Ten Hag die Real en Juve te kakken zetten in de CL. Misschien maakt dat mij minder een die hard supporter van PSV, maar daar zit ik niet zo mee. Geeft mij tenminste iets te genieten als PSV het een keer minder doet. Hetzelfde met supporten van Oranje en Marokko, geeft mij dubbel zoveel kans op een toernooi waar iets te juichen valt. Uiteraard is mijn loyaliteit alleen bij PSV als het om de eredivisie gaat maar sterke concurrentie straalt ook af op PSV. Maar ik begrijp ook waar jij vandaan komt: de historische hegemonie van Ajax is nog niet doorbroken en tot die tijd hoop je dat het ze overal tegenzit als het even kan. Maar zo beleeft iedere supporter het op zijn eigen manier

Van dat AZ kon ik ook genieten!
Maar AZ is ajax niet...
Zelfs de UEFA cup winst van Feyenoord in 2002 kon ik toejuichen. Echt waar. Wel met jaloezie, want in die finale hadden wij moeten staan, maar toch. Liever zij dan die Duitsers.

Maar ajax....
die arrogantie die er van afdruipt.. ik trek dat gewoon niet. Bijvoorbeeld dat gejank vanuit de club en in de media als 1 jeugdspelertje de bal een keer leuk raakt dat ie dan gelijk de nieuwe Van Basten/Litmanen/Bergkamp/De Boer/vul-maar-in is. Nu is die Bouwman weer de nieuwe Virgil van Dijk, volgens zn eigen trainer. Om te janken. Die man zit er pas een aantal weken en is gelijk al besmet geraakt met dat virus.
Ik zie ze liever terug in hun holletje kruipen na weer een teleurstellend seizoen en hun tuitje nog ff wat langer stil houden. Dat is gewoon voor iedereen in het land buiten amsterdam e.o., gewoon een stuk prettiger.

Dan nemen AZ of NEC het stokje over.
Nee sorry... ajax in verval kan me toch echt wel bekoren. Kan er niks aan doen :sad:
Ik kan er echt van genieten als ze weer een miskoop hebben gedaan, of een flaterende TD aanstellen die de zoveelste verlosser is, of dickpics rondstuurt (zo lang het niet naar mij is). Prachtig :clap2:
Ik weet het... klein van geest enzo... Maar dat compenseer ik ergens anders!

En denk ook: Des te sneller die derde ster!
Denk ook eens aan De Bondscoach die dat in zijn leven nog mee wilt maken. Maar daar wordt weer niet aan gedacht. Nee, het zielige ajax, dat wel. Maar een filosoof kan weer stikken.
Wat een wrede wereld :cry:
Ik heb nooit veel gevraagd in 't leven... Geen roem, geen geld, ok, misschien soms een vrouw... 't Enige dat ik écht wilde was die derde ster en een lief, klein bommetje op de Arena... Maar niemand luistert naar de arme Bondscoach, die nota bene lijf en leden waagde door in 020 voor een PSV-vijandig publiek die Italo coach te jinxen. Retro , vervloek Ajaks nu gewoon... Dan trakteer ik je op 'n biertje op Stratumseind bij de derde ster, of als dat om religieuze redenen niet mag, op een vette hookah bij de shisha lounge.

Van dat AZ kon ik ook genieten!
Maar AZ is ajax niet...
Zelfs de UEFA cup winst van Feyenoord in 2002 kon ik toejuichen. Echt waar. Wel met jaloezie, want in die finale hadden wij moeten staan, maar toch. Liever zij dan die Duitsers.

Maar ajax....
die arrogantie die er van afdruipt.. ik trek dat gewoon niet. Bijvoorbeeld dat gejank vanuit de club en in de media als 1 jeugdspelertje de bal een keer leuk raakt dat ie dan gelijk de nieuwe Van Basten/Litmanen/Bergkamp/De Boer/vul-maar-in is. Nu is die Bouwman weer de nieuwe Virgil van Dijk, volgens zn eigen trainer. Om te janken. Die man zit er pas een aantal weken en is gelijk al besmet geraakt met dat virus.
Ik zie ze liever terug in hun holletje kruipen na weer een teleurstellend seizoen en hun tuitje nog ff wat langer stil houden. Dat is gewoon voor iedereen in het land buiten amsterdam e.o., gewoon een stuk prettiger.
Juist. En behalve die arrogantie ook nog die propaganda machines wekelijks te horen en te zien.
PSV Eindhoven is DE TOPCLUB van Nederland in de 21e eeuw. Statistisch bewezen. :)

Maar ajax....
Doet PSV niet precies het zelfde maar dan in mindere mate? Van Bommel excelleert 2 potjes na een jaar blessureleed en hij moet de nieuwe record transfer worden en Gakpo vervangen in het NL elftal. De Gakpo die enorm goed presteert in dat NL elftal en bijna voor 100m naar Man City ging.

Veerman werd ook het NL elftal ingepraat vanuit PSV hoek terwijl er betere spelers zijn voor NL. Veerman zeker goede speler voor Eredivisie maar toch zeker geen Europese top.

Nu ook jeugdspelers als die Bouhamdi die paar leuke potjes spelen waar ook met veel bombarie over gepraat wordt.

Ja Ajax is hier heer en meester in. Inherent aan Amsterdam waar bluf, arrogantie en grootheidswaanzin aan de orde van de dag is. Ik kom zelf niet uit de Randstad dus van mij hoeft het niet perse maar kan er soms wel om gniffelen. Het past bij de cultuur, de club en de stad. Daar waar PSV meer warmte, gemoedelijkheid etc biedt.

Sommige supporters en spelers passen beter bij Ajax waar je de ene wedstrijd de nieuwe Seedorf bent en de volgende wedstrijd de nieuwe Atouba.
Sommige supporters en spelers passen beter bij een club waar de warmte en rust de norm is.

Ik hou wel van die grilligheid van Ajax en Amsterdam. Diepe dalen en hoge pieken. Altijd wel iets om op te zeiken. En altijd iets om je op te verheugen. Jij mag er uiteraard anders over denken. Dat is het mooie van voetbal.

Doet PSV niet precies het zelfde maar dan in mindere mate? Van Bommel excelleert 2 potjes na een jaar blessureleed en hij moet de nieuwe record transfer worden en Gakpo vervangen in het NL elftal. De Gakpo die enorm goed presteert in dat NL elftal en bijna voor 100m naar Man City ging.

Veerman werd ook het NL elftal ingepraat vanuit PSV hoek terwijl er betere spelers zijn voor NL. Veerman zeker goede speler voor Eredivisie maar toch zeker geen Europese top.

Nu ook jeugdspelers als die Bouhamdi die paar leuke potjes spelen waar ook met veel bombarie over gepraat wordt.

Ja Ajax is hier heer en meester in. Inherent aan Amsterdam waar bluf, arrogantie en grootheidswaanzin aan de orde van de dag is. Ik kom zelf niet uit de Randstad dus van mij hoeft het niet perse maar kan er soms wel om gniffelen. Het past bij de cultuur, de club en de stad. Daar waar PSV meer warmte, gemoedelijkheid etc biedt.

Sommige supporters en spelers passen beter bij Ajax waar je de ene wedstrijd de nieuwe Seedorf bent en de volgende wedstrijd de nieuwe Atouba.
Sommige supporters en spelers passen beter bij een club waar de warmte en rust de norm is.

Ik hou wel van die grilligheid van Ajax en Amsterdam. Diepe dalen en hoge pieken. Altijd wel iets om op te zeiken. En altijd iets om je op te verheugen. Jij mag er uiteraard anders over denken. Dat is het mooie van voetbal.
Voetbal is opportunistisch. Dus inderdaad dit is bij elke club zo. Maar zoals je zelf al zegt, is het bij jullie echt x 1000. Het is ook ieder jaar dezelfde terugkerende cyclus. In augustus zijn jullie de grote winnaar. Alle nieuwe spelers zijn echt heel uniek. Of het nu die parels van Diamantaugen (ook zo’n Ajax woord) zijn. Of het jaar erop met Goukh en Itakura. En na augustus is het 11 maanden de andere kant op kommer en kwel.

Juist. En behalve die arrogantie ook nog die propaganda machines wekelijks te horen en te zien.
PSV Eindhoven is DE TOPCLUB van Nederland in de 21e eeuw. Statistisch bewezen. :)
Tsjaa nu praat je net zo als Ajax. Geschiedenis telt gewoon mee. De prijzenkast van Ajax en de uitstraling in het buitenland kan je niet negeren. Niemand buiten Brabant praat over vd Kuylen maar de hele wereld over Cruijff. Van Basten, Bergkamp worden nog altijd overal benoemd. Wij hebben die spelers niet. En dit is ook nog eens allemaal eigen jeugd. Wat zetten wij daar tegenover? De gekochte spelers zoals Romario, Ronaldo, van Nistelrooij? Ajax ligt in Amsterdam en daar hebben mensen nou eenmaal een grotere bek. Laten we onze zegeningen tellen en maar niet gaan vergelijken. Ajax is zo groot dat ze gewoon uit de Mislintat ellende zijn gekomen. PSV had daar 10 jaar voor nodig gehad. Straks 2 keer geen kampioen en we spelen weer om plek 3.

Dat is ook wat de rivaliteit zo mooi maakt, dat PSV en Ajax compleet tegenpolen zijn in clubcultuur, imago, alles.

Ik word liever geen kampioen van de armoede. Ik denk dat concurrentie in de eredivisie het niveau van PSV internationaal ten goede komt en sowieso goed is voor het aanzien van het Nederlandse voetbal.
Dat is laatst onderzoek naar geweest. Als de Nederlandse top sterker wil worden, zal het niveau van de competitie omhoog moeten. Dat betekent weer dat bijvoorbeeld tv gelden in Nederland eerlijker verdeeld moeten worden. Etc.

Dat is laatst onderzoek naar geweest. Als de Nederlandse top sterker wil worden, zal het niveau van de competitie omhoog moeten. Dat betekent weer dat bijvoorbeeld tv gelden in Nederland eerlijker verdeeld moeten worden. Etc.
Ik denk dat het al helpt dat het grote geld dat binnenkomt wordt uitgegeven in NL.

Tsjaa nu praat je net zo als Ajax. Geschiedenis telt gewoon mee. De prijzenkast van Ajax en de uitstraling in het buitenland kan je niet negeren. Niemand buiten Brabant praat over vd Kuylen maar de hele wereld over Cruijff. Van Basten, Bergkamp worden nog altijd overal benoemd. Wij hebben die spelers niet. En dit is ook nog eens allemaal eigen jeugd. Wat zetten wij daar tegenover? De gekochte spelers zoals Romario, Ronaldo, van Nistelrooij? Ajax ligt in Amsterdam en daar hebben mensen nou eenmaal een grotere bek. Laten we onze zegeningen tellen en maar niet gaan vergelijken. Ajax is zo groot dat ze gewoon uit de Mislintat ellende zijn gekomen. PSV had daar 10 jaar voor nodig gehad. Straks 2 keer geen kampioen en we spelen weer om plek 3.
Het zou tijd worden dat er eens gepraat wordt over PSV zoals over Ajax.
Want waarom praat de wereld over ene Cruyff en niet over zijn even goede tijdgenoot en topscorer aller tijden van der Kuylen?

Omdat dat Helmondse "boertje" geen schoonvader Coster en een leger aan propagandisten in de media had.
Idem dito voor de vergelijking tussen Kees Rijvers die absoluut niet onderdeed voor Rinus Michels.

De media zeiken deze jaren nog over "de Klassieker" omdat ze in het verleden leven en nu hun favorieten niet kunnen bejubelen.
Maar het is gewoon een feit; de recordkampioen in deze eeuw is - ruimschoots - toch echt PSV Eindhoven.

Terug
Bovenaan Onderaan