Niet helemaal met je eens. Ajax heeft echt dringend behoefte aan ervaring en leiderschap. Het liefst op het veld, maar in de kleedkamer en op de trainingen is het net zo belangrijk.
Vind je Blind nou echt een leiderstype? Dan had je nog beter Tadic kunnen halen. Jullie hebben er blijkbaar niet zo'n moeite mee dat dat een enorme eikel is.

Vind je Blind nou echt een leiderstype? Dan had je nog beter Tadic kunnen halen. Jullie hebben er blijkbaar niet zo'n moeite mee dat dat een enorme eikel is.
Jazeker. Hij straalt het misschien niet uit naar buiten toe, maar hij is het wel degelijk. Mede daarom was hij ook zo belangrijk in zijn vorige periode.

Blind terug, sportief gezien kon die de vorige keer nog maar amper, daar verwacht ik nu niks van

Niet helemaal met je eens. Ajax heeft echt dringend behoefte aan ervaring en leiderschap. Het liefst op het veld, maar in de kleedkamer en op de trainingen is het net zo belangrijk.
Ik denk dat het wel belangrijk is dat iemand dan ook regelmatig in het veld staat. Leuk dat iemand het initiatief neemt op een training of een mooi verhaal weet te vertellen, op het veld meedoen geeft toch de grootste impuls. Zie Peresic bij PSV. Die gaat voorop, en dan wil elke jeugdspeler mee doen. Cocu, van Bommel, De Jong hadden hetzelfde. En ik snap dat Blind in het plaatje past (zal wel wat Spaans spreken, ken de trainer, Nederlands, jongen van de club), maar hij speelt wel op een plek waar ze een speler hebben gekocht die tot nu toe de duurste van het Seizoen is.

Paar jaar geleden iedereen blij dat hij weg ging; verguisd. Nu op z`n 36e weer terug. Neem aan dat hij geen basisspeler gaat worden. Leuk die korte termijn, maar als ik Cruijff was zou ik eerder gaan voor veel jeugd inpassen en daar proberen waarde te creëren.

Ik denk dat het wel belangrijk is dat iemand dan ook regelmatig in het veld staat. Leuk dat iemand het initiatief neemt op een training of een mooi verhaal weet te vertellen, op het veld meedoen geeft toch de grootste impuls. Zie Peresic bij PSV. Die gaat voorop, en dan wil elke jeugdspeler mee doen. Cocu, van Bommel, De Jong hadden hetzelfde. En ik snap dat Blind in het plaatje past (zal wel wat Spaans spreken, ken de trainer, Nederlands, jongen van de club), maar hij speelt wel op een plek waar ze een speler hebben gekocht die tot nu toe de duurste van het Seizoen is.
Zeker mee eens en Ajax moet dan ook echt nog een ervaren speler halen die basisspeler wordt. Tenzij Blind wel gewoon basis gaat staan, ik weet niet wat de plannen zijn.

Ik denk dat Blind best wel wat kan brengen daar. Verwacht geen wonderen, maar zeker naast het veld kunnen dit soort jongens wel van waarde zijn.

En aan de bal kan hij natuurlijk ook nog steeds van meerwaarde zijn tegen de gemiddelde ED ploeg. De vraag is of dat genoeg brengt tov zijn duidelijke snelheidstekort.

Denk dus niet dat ze hiermee ineens een gooi doen naar de titel, maar het consolideert wel.

Ik denk dat Blind best wel wat kan brengen daar. Verwacht geen wonderen, maar zeker naast het veld kunnen dit soort jongens wel van waarde zijn.

En aan de bal kan hij natuurlijk ook nog steeds van meerwaarde zijn tegen de gemiddelde ED ploeg. De vraag is of dat genoeg brengt tov zijn duidelijke snelheidstekort.

Denk dus niet dat ze hiermee ineens een gooi doen naar de titel, maar het consolideert wel.
De 6e plek consolideren is niet echt ambitie….

Maar Klaassen, Berghuis, dan zijn toch ervaren mannen? Sutalo past dan weer niet in het voetballend plaatje.
Maar Blind, of Van der Beek, zie ik niet als toegevoegde waarde.

Zelf heb ik Wilfred Bouma alleen gezien als oude man. Nooit bewust zijn goeie periode die er blijkbaar ook is geweest. Wel jammer eigenlijk. Ik weet eigenlijk niet hoe ik daar nou ineens op kom. :unsure:

Klopt en als ik kijk hoe ajax presteerde weet ik niet of dat je punt versterkt of verzwakt
Halve finale Champions League, 3 titels op rij + eerste plaats in coronaseizoen.

Ik denk dat je de verkeerde periode in je hoofd hebt. Hij ging weg toen Schreuder er was.

Maar wat gebeurt er als hij speelt en heel vaak steekjes laat vallen? Dan heb je het publiek en de media weer tegen je. Dan is de verklaring dat hij belangrijk is voor de kleedkamer ook teniet gedaan. Want op moment dat je in de media steeds bekritiseerd wordt en je inbreng in twijfel wordt getrokken, werkt dat door in de kleedkamer. Kortom alles valt en staat met je prestaties op het veld en dat geldt voor iedere topsporter.

Halve finale Champions League, 3 titels op rij + eerste plaats in coronaseizoen.

Ik denk dat je de verkeerde periode in je hoofd hebt. Hij ging weg toen Schreuder er was.
En dat lag allemaal aan Daley Blind. Wat een geweldenaar.
Fijn dat hij in de bloei van zijn voetballeven weer teruggekeerd is.

Hmm dan heb ik het gevoelsmatig waarschijnlijk inderdaad misplaatst kwa periode, in mijn herinnering was zijn fase voor girona namelijk niet zo grandioos.
Overigens was dat corona seizoen een farce dus of dat nu zo'n geweldig voorbeeld is😂

Jazeker. Hij straalt het misschien niet uit naar buiten toe, maar hij is het wel degelijk. Mede daarom was hij ook zo belangrijk in zijn vorige periode.
Voor welke plek denk je dat hij gehaald is? Het zou mij niet verbazen als hij op 6 gaat spelen. Hoe denk jij erover?

Terug
Bovenaan Onderaan