Ja, leuk allemaal, maar een voetbalstadion is geen centrale bank of potentieel Twin Towers-terreurvoertuigveld. Zoiets moet je nooit willen voor een potje voetbal. De oplossing ligt ergens anders - vraag me niet wat of hoe, maar niet een inbreuk op privacy of van een voetbalstadion een afgesloten hok maken.

Gelukkig weer hekel gekregen aan die club zoals vroeger. Greintje portie medelijden en sympathie is er vakkundig uit geslagen deze week.

Eerst in de slachtofferrol kruipen (we hebben alles gedaan van hond tot fouilleren) en toen het ze heet onder de voeten werd, omdat bleek dat ze het op voorhand wisten, vlug het publiek financieel compenseren en hypocriet doen tegen de knvb om de fside dicht te houden tegen Feyenoord…waardoor de rest wel openblijft.

Knvb kan bij mij de boel nog wat verzachten met een flinke straf. Maar voorlopig lijkt alleen Groningen de dupe, zeker als ze vrijdag verliezen.

Maar ik verwacht zeer zeer weinig van de knvb en hoop daarom meer op hup NEC, hup Fortuna, hup Feyenoord, hup Maassluis.

En wat hadden ze dan volgens jou moeten doen?

Is maar 1 oplossing voor tuig en seizoenkaarthouders, irisscan zoals al het personeel op Schiphol ook heeft.
Alles kan je faken, maar met iemands iris aankomen gaat niemand lukken, lekker allemaal scannen bij inkomst en je weet wie en waar is gelijk

ambassadeur-h-e-ali-thani-alsuwaidi-van-de-verenigde-arabische
Het probleem hierin is dat de clubs de verantwoordelijkheden hebben zonder de middelen krijgen. Leuk een irisscan of vingerafdruk maar dat kost grof geld om bij clubs in te voeren. En je moet er nogal wat hebben voor de aantallen die er in een stadion komen in een korte tijd. Die dingen staan vervolgens weer twee weken stil. De club kan een stadionverbod opleggen maar een meldplicht kan alleen de overheid opleggen. AI inzetten met bijvoorbeeld gezichtsherkenning mag niet want wet persoonsgegevens.

Ze hebben honden ingezet en gefouilleerd maar er is een noodingang geforceerd. Die gasten zijn niet herkenbaar en met de paar personeelsleden die je hebt kan je niet de F-side leegmaken. Dat gaat niet met de vrijwilligers van 16 en 60 die je daar hebt staan. Daar heb je serieuze ME voor nodig. Dat de wedstrijd uiteindelijk gestaakt moet worden door de burgemeester geeft ook wel aan dat dit een behoorlijk effect heeft op de bezoekers, en dat dit in goed overleg moet worden (zodat de ME kan worden ingezet) laat dit ook wel zien.

Dat ze de F-side weren tegen Feyenoord is inderdaad de vlucht naar voren nemen en hopen dat dit andere sancties iets verzacht maar ze kunnen ook weinig meer doen. Het enige wat je ze kwalijk kan nemen denk ik is dat de Algemene directeur niks laat horen maar dat hij iemand stuurt. Maar dat is op persoonsniveau en niet op heel Ajax. (en je kan ze Weghorst kwalijk nemen, maar misschien is dat een andere discussie).

Tegenwoordig schering en inslag in de Arena:

Een man zit in de Arena te kijken naar een zeer saaie wedstrijd.
Na een half uur begint de man zich uit verveling aan zijn piemel te sjorren.
Even later komt hij klaar, hij pakt een zakdoekje, maakt hem schoon, trekt zijn broek omhoog en gaat een shaggie draaien.
Ineens ziet hij dat het hele voetbalstadion naar hem kijkt, waarop hij zegt:
“Wat, . . . mag ik hier nie roken?

Hoor je de directie ook nooit over!

Ik denk dat er hier op het forum wel een paar zijn die daar anders over denken.

Ze hebben een keer gewonnen en meteen weer die stuitende arrogantie, alsof alles om Ajax draait in de (voetbal)wereld. Schijtclub.

1000042899.jpg

Ik denk dat er hier op het forum wel een paar zijn die daar anders over denken.

Ze hebben een keer gewonnen en meteen weer die stuitende arrogantie, alsof alles om Ajax draait in de (voetbal)wereld. Schijtclub.

Bekijk bijlage 8039
Wanneer zo een Klaassen naar oude beelden van het Ajax van vroeger kijkt zal hij zich dan nog steeds niet schamen dat Ajax het met een speler zoals hij moet doen? Meeste Europese wedstrijden en ooh zo trots. Nergens zegt hij dat dit komt omdat ze nu meer wedstrijden spelen en omdat hij te slecht is voor het buitenland en dat andere spelers meer recht hebben op zo een mijlpaal. Grootste loser ooit in een Ajax shirt en ja ik weet Weghorst speelt er ook.

Je hebt hier voor hooligans ook meldplicht. Of die aan iedere hooligan ook wordt opgelegd weet ik niet. Lijkt me geen beginnersniveau maatregel.

Of je Ajax kunt kwalijk nemen dat hun stewards aan de kant worden gewerkt door een groep tuig lijkt mij wat ver gaan. Er zijn heel wat nooddeuren in een stadion.

Op een gegeven moment staan ze wel in je stadion. Het was tijdens de wedstrijd duidelijk dat er heel veel mensen op de tribune stonden die daar niet hadden mogen zijn. Hadden ze die tribune niet eerst schoon moeten vegen. Had ook in de schorsing gekund. En ja daar heeft de gemeente/politie Amsterdam natuurlijk ook een grote rol in.

Op een gegeven moment staan ze wel in je stadion. Het was tijdens de wedstrijd duidelijk dat er heel veel mensen op de tribune stonden die daar niet hadden mogen zijn. Hadden ze die tribune niet eerst schoon moeten vegen. Had ook in de schorsing gekund. En ja daar heeft de gemeente/politie Amsterdam natuurlijk ook een grote rol in.
Schoonvegen gaat echt alleen met ME. Daar gaat de platte pet zich al niet aan wagen, laat staan stewards. Of je dat geregeld krijgt. Geen idee.

Schoonvegen gaat echt alleen met ME. Daar gaat de platte pet zich al niet aan wagen, laat staan stewards. Of je dat geregeld krijgt. Geen idee.
En of je dat moet willen. Nogmaals de enige manier om dit probleem op te lossen is door de club echt verantwoordelijk te maken. En dat gebeurt alleen door een echte straf te geven; forse puntenaftrek of een aantal wedstrijden zonder publiek. Maar dat gaat niet gebeuren, de knvb is te laf en de burgemeester wil hier haar handen niet aan branden. Dus gebeurt het de volgende keer gewoon weer

.
En of je dat moet willen. Nogmaals de enige manier om dit probleem op te lossen is door de club echt verantwoordelijk te maken. En dat gebeurt alleen door een echte straf te geven; forse puntenaftrek of een aantal wedstrijden zonder publiek. Maar dat gaat niet gebeuren, de knvb is te laf en de burgemeester wil hier haar handen niet aan branden. Dus gebeurt het de volgende keer gewoon weer
Clubs moeten ook maar zelf zorgen dat hun beveiliging op orde is. Meer investeren zou ik zeggen

Kun je een private onderneming nog wel verantwoordelijk houden bij dit soort aantallen "wetsovertreders". Een beetje vergelijkbaar met massale knokpartijen op (dance) evenementen. Er ligt een grens aan wat je kan doen als onderneming me dunkt. Vijf beveiligers bij een deur gaan niet vijftig man in bedwang houden.

Kun je een private onderneming nog wel verantwoordelijk houden bij dit soort aantallen "wetsovertreders". Een beetje vergelijkbaar met massale knokpartijen op (dance) evenementen. Er ligt een grens aan wat je kan doen als onderneming me dunkt. Vijf beveiligers bij een deur gaan niet vijftig man in bedwang houden.
Maar wat dan, wat is het alternatief? Dan is er maar niemand verantwoordelijk?

Terug
Bovenaan Onderaan