2 terechte Penalty's door domme overtredingen (duwen) en 1 wellicht zwaar bestrafte handsbal waarbij Biseswar de bal tegen de hand krijgt bij een schot op 2 meter afstand. Maar ja hands binnen de 16 is een Penalty.
Ik vond zelf de laatste penalty ook wel een twijfel geval. Ze hadden de scheids niet tegen, kwamen een paar keer goed weg maar zijn door. Huis-Ajacieden: gefeliciteerd!

Pfff, slechte pot. Kon bij geen enkele penalty zien of het terecht was of niet, dus dan ga ik maar op jullie af.

Frenkie laat wel een gat achter zeg, het middenveld klopt van geen kant op deze manier. Ik hoop dat dat nog beter wordt, anders kan het nog wel eens een lastig Europees seizoen worden. Gelukkig lijkt het erop dat Donny blijft, anders zag ik het somber in.

Ik vond de scheidsrechter trouwens best irritant, zeker in het begin. Floot alles af waardoor er totaal geen tempo in de wedstrijd zat.

Ik ga er maar niet al te veel woorden aan vies maken...

Kwam een Ajacied langs de McDrive. Vroeg hoe het was. Zei te spannend. Ik vroeg of ze dan lang 2-2 hadden gestaan, maar stonden ze 3-1 voor en later 3-2. Dacht dat ze dan het laatste kwartier 3-2 voor stonden, zie net pas dat het 3-2 was vanaf minuut 90. En pas 3-1 bij minuut 85. Blijkbaar een nogal bescheiden Ajacied geweest. Of de wedstrijd was inderdaad dramatisch, maar ehm, zo slecht dat je Ajax 4 minuten niet ziet overleven tegen PAOK?

Jahoor allemaal terecht. Maar Ajax bij vlagen erg matig met name in verdedigend opzicht. Vond Veltman heel erg zwak.
Veltman was Veldheer, aldus Sierd.
Tadic was de Messi van Ajax, aldus Sierd.
Die kleine Martinez een wondertje, aldus Sierd.
Dat PAOK het het grote Ajax alsnog lastig probeerde te maken, mensen toch, dat had niemand verwacht. Aldus Sierd.

Man, man, man. Ik weet dat ie al lang mee loopt en dat hij vast al eerder zo ongeloofelijk stupide heeft georeerd over Ajax, maar ik heb zelden een commentator meegemaakt met zo'n plaat voor z'n kop en kon het gisteravond met deze rukpot niet hebben.

We kennen Sierd toch allemaal een beetje mensen?
Die is nou eenmaal 95 minuten over de top bij iedere wedstrijd.

Over de wedstrijd, heel heel heel matig.
De voorste 4 staan wel vast lijkt mij met van de Beek, Ziyech, Tadic en Neres, Tagliafico is ook een zekerheid.
Maar hoe de rest in te vullen, wordt een aardige puzzel voor ten Hag.

Heel duidelijk dat je daar Frenkie en de Ligt mist. Aderlating dat zij weg zijn.

Die handsbal toen Blind op doel schoot was toch zeer twijfelachtig. Dat was van zo'n beetje 1 meter.
Klopt, daar kon Biseswar ook niet zoveel aan doen. Maar zijn arm is uitgestoken (niet langs zijn lichaam) en daar komt de bal tegenaan waardoor hij hem echt tegenhoudt. Volgens mij is dat altijd een penalty volgens de regels, maar dat weet ik niet zeker.

Rednas

Administrator
Medewerker
Klopt, daar kon Biseswar ook niet zoveel aan doen. Maar zijn arm is uitgestoken (niet langs zijn lichaam) en daar komt de bal tegenaan waardoor hij hem echt tegenhoudt. Volgens mij is dat altijd een penalty volgens de regels, maar dat weet ik niet zeker.
Maar dan had PAOK ook een vrije trap aan de rand van de 16 moeten krijgen aan het eind. En die kregen ze dan net weer niet...

Veltman was Veldheer, aldus Sierd.
Tadic was de Messi van Ajax, aldus Sierd.
Die kleine Martinez een wondertje, aldus Sierd.
Dat PAOK het het grote Ajax alsnog lastig probeerde te maken, mensen toch, dat had niemand verwacht. Aldus Sierd.

Man, man, man. Ik weet dat ie al lang mee loopt en dat hij vast al eerder zo ongeloofelijk stupide heeft georeerd over Ajax, maar ik heb zelden een commentator meegemaakt met zo'n plaat voor z'n kop en kon het gisteravond met deze rukpot niet hebben.
Ik heb 'm uit gezet vanwege Sierd, afgrijslijk commentaar. Alsof ik naar een tiener in een Ajax pyjama aan het luisteren was. Ik vind overigens dat een werkgever zorgplicht heeft voor z'n werknemers en in dat kader zou Sierd professionele hulp aangeboden moeten worden. Dit kan gewoon echt niet. Vergeleken hierbij, is Temptation Island pure kwaliteitstelevisie...

2 terechte Penalty's door domme overtredingen (duwen) en 1 wellicht zwaar bestrafte handsbal waarbij Biseswar de bal tegen de hand krijgt bij een schot op 2 meter afstand. Maar ja hands binnen de 16 is een Penalty.
Hands in 16 is toch niet automatisch een penalty? Ook in de 16 is het de vraag toch of de bal naar de hand gaat of de hand naar de bal?

Die tweede penalty is echt onzinnig. Of je moet het zo aankondigen, dan wordt het onderdeel van het spel, zoals bij hockey het opzoeken van een voet (shoot) onderdeel van het spel is, maar dan krijg je geen penalty (strafbal), maar een strafcorner, dus bij voetbal is een penalty gewoon een disproportionele straf.

De andere kun je inderdaad geven, maar áls je besluit zo streng te fluiten, dan wel graag consequent en dan dus ook rood voor Griek voor de tik op het achterhoofd van ik meen Martinez, geel voor Ajacied die been vastpakt van tegenstander en rood voor Tagliafico voor gestrekt been op voet (dat was echt een stiekeme smerige overtreding) en de nodige gele kaarten voor aanstelleritus aan beide kanten.

Ik raak hoe langer hoe meer geïrriteerd door de selectiviteit waarmee regels toegepast worden en hoe het iedere wedstrijd weer een verrassing is langs welke norm er gefloten wordt.

Laatst bewerkt:
Maar dan had PAOK ook een vrije trap aan de rand van de 16 moeten krijgen aan het eind. En die kregen ze dan net weer niet...
Dat kon ik in het stadion echt niet zien en het zit ook niet in de samenvatting.

Maar ik heb de penalties nog eens rustig bekeken en hooguit de derde is licht twijfelachtig.

Eerste penalty: Neres kijkt alleen maar naar de bal zodat hij op goal kan schieten en wordt dan omver geduwd. 100% penalty
Tweede penalty: Biseswar komt naar de situatie toegerend met zijn arm de hele tijd uitgestoken. Op het moment dat Blind de bal speelt komt hij ervoor de bal komt tegen zijn hand waardoor hij Van de Beek niet bereikt. Lijkt me ook een terechte penalty.
Derde penalty: Dit soort duels gebeuren natuurlijk continu, maar Tagliafico wordt wel echt weggeduwd als hij in de lucht is om de bal te koppen. Deze vind ik 50/50, had het ook begrepen als hij niet gegeven was. Maar omdat hij nu wel gegeven wordt en Ajax er al 2 had gehad, snap ik ook de frustraties. Echter denk ik niet dat de VAR deze teruggeroepen had.

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
Dat kon ik in het stadion echt niet zien en het zit ook niet in de samenvatting.

Maar ik heb de penalties nog eens rustig bekeken en hooguit de derde is licht twijfelachtig.

Eerste penalty: Neres kijkt alleen maar naar de bal zodat hij op goal kan schieten en wordt dan omver geduwd. 100% penalty
Tweede penalty: Biseswar komt naar de situatie toegerend met zijn arm de hele tijd uitgestoken. Op het moment dat Blind de bal speelt komt hij ervoor de bal komt tegen zijn hand waardoor hij Van de Beek niet bereikt. Lijkt me ook een terechte penalty.
Derde penalty: Dit soort duels gebeuren natuurlijk continu, maar Tagliafico wordt wel echt weggeduwd als hij in de lucht is om de bal te koppen. Deze vind ik 50/50, had het ook begrepen als hij niet gegeven was. Maar omdat hij nu wel gegeven wordt en Ajax er al 2 had gehad, snap ik ook de frustraties. Echter denk ik niet dat de VAR deze teruggeroepen had.
Bij de 3e ging een corner aan vooraf, maar de scheids had ook een vrije trap aan PAOK kunnen toekennen volgens mij. Dat uit de situatie die 3e gegeven wordt is wel logisch, niet alleen werd Tagli weggeduwt, maar een ander werd vastgepakt voor een tango ofzo.
Al met al, jullie zijn door, goed voor de Nederlandse ranking. Maar er volgt nog een ronde en op basis van wat ik gister heb gezien zou ik nog net heel hard roepen dat t makkelijk wordt.

Dat denk ik ook niet, en juist deze wedstrijd bewijst hoe zinloos de VAR is. Die had namelijk 5-6 keer de scheids naar de kant geroepen, maar de situaties blijven net zo misinterpretabel en dus was het resultaat net zo waardeloos, en het spel extreem vertraagd en vermoedelijk het publiek nog verder opgenaaid.

We kennen Sierd toch allemaal een beetje mensen?
Die is nou eenmaal 95 minuten over de top bij iedere wedstrijd.
Volgens z'n Wikipedia is z'n liefde voor Ajax en Atlético alom bekend. En het is goed, hoor. Best dat ie een voorkeur heeft. Ik wil dat gedoe over slechte commentatoren eigenlijk altijd relativeren, maar pff. Het was een ergenis gisteren. Vooral omdat het helemaal niet goed was wat Ajax liet zien.