De Bouterbaas

Grappigste Forummer van het Jaar 2012
Omdat ze nu een leuk jaartje hebben gespeeld hoor je ze niet. Herinner me na de uitschakeling tegen Rosenborg allemaal nieuwsberichten van negatieve Ajacieden. Maar dat is je allemaal ontgaan. Net zoals dat Juventus maar twee keer meer dan 60 miljoen heeft betaald voor een speler en nu terecht ook niet hoger dan dat bedrag wil gaan voor De Ligt.

Maar deze discussie hebben we al voor de 5x nu, dus ik verwacht ook niet dat we het eens zullen worden.
Ah, ik meende dat je ex ajaxspelers bedoelde. In het geval van supporters zijn het net PSV-ers. Juichen als het goed gaat, huilen als het minder gaat.

Laatst bewerkt:

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Maar waarom moet Ajax? Ze hebben het geld niet nodig en vragen in mijn ogen een prijs wat tegenwoordig normaal is. Als Juve daar onder wil zitten, hebben zij een probleem denk ik dan. En op dat moment zullen wij ook gaan zien wat voor speler en persoon Matthijs is als hij zijn zin niet krijgt, want ga er wel vanuit dat die weg wilt na zo'n seizoen.
Ze moeten wel, omdat De Ligt anders gaat dwarsliggen. Als die echt zijn zinnen op Juve gezet heeft, dan zal Ajax een redelijk bod moeten accepteren.

Omdat ze nu een leuk jaartje hebben gespeeld hoor je ze niet. Herinner me na de uitschakeling tegen Rosenborg allemaal nieuwsberichten van negatieve Ajacieden. Maar dat is je allemaal ontgaan. Net zoals dat Juventus maar twee keer meer dan 60 miljoen heeft betaald voor een speler en nu terecht ook niet hoger dan dat bedrag wil gaan voor De Ligt.

Maar deze discussie hebben we al voor de 5x nu, dus ik verwacht ook niet dat we het eens zullen worden.
Denk dat een label voor Golden Boy ook wel wat zegt voor een verdediger. Het betekent niet dat je talent van het jaar bent in de eredivisie, maar zegt wel wat over de status die De Ligt als individu heeft opgebouwd.

Veel mense denken dat je met vriendelijk zijn en aardig zijn resultaten boekt en respect afdwingt. XZakelijk gezien onzin

Ah, ik meende dat je ex ajaxspelers bedoelde. In het geval van supporters zijn het net PSV-ers. Juichen als het goed gaat, huilen als het minder gaat.
Oh een misverstandje dan, over ex-Ajacieden weet ik inderdaad niets af.

Ik constateer dat PSV meer medewerking biedt bij transfers (bv. Luuk, Guardado, Moreno) en hierbij minder, of zelfs te weinig, aandacht schenkt aan de prijs die ze ervoor vangen dan Ajax. Hoeveel transfers heeft Ajax afgeslagen omdat ze niet tevreden waren met de prijs? Dolberg 50 miljoen, Neres 40 miljoen. Volgens mij mopperde Onana en Tagliafico vorig seizoen ook en konden ze weg, maar Ajax nam geen genoegen met minder dan 30 miljoen. Misschien niet geheel juist wat ik zojuist heb gezegd, maar wel feiten.

Daar heb ik een mening over, net gegeven zelfs, net zoals jij. Die van mij is door een net gepoetste PSV bril geschreven, waar jouw reactie wat meer neutraler gezien was. Maar ik denk dat ondanks dat, niemand goed of fout kan zijn in zijn mening hier. Qua succes boeken overigens, ben ik het wel met je eens. Op de manier zoals PSV handelt ga je niet meer resultaten behalen en zeker zakelijk gezien niet.

Ze moeten wel, omdat De Ligt anders gaat dwarsliggen. Als die echt zijn zinnen op Juve gezet heeft, dan zal Ajax een redelijk bod moeten accepteren.
Vind het lastig om in te schatten of De Ligt gaat dwarsliggen, denk persoonlijk van niet. Als Juve De Ligt echt wilt, moeten ze met een bod komen wat in de buurt zit. Maar dit is een kwestie wat je van beide kanten kan blijven bekijken. Ik lees al die verhalen niet en zie het wel wanneer het bevestigd is. Dan pas kan ik mijn daadwerkelijke gevoel erover uiten.

Nu moet ik elke dag een nieuwe gevoel krijgen van een nieuwsbericht wat waarschijnlijk flauwekul is omdat het clicks oplevert.

Denk dat een label voor Golden Boy ook wel wat zegt voor een verdediger. Het betekent niet dat je talent van het jaar bent in de eredivisie, maar zegt wel wat over de status die De Ligt als individu heeft opgebouwd.
Goed dat je het zegt en terecht opgemerkt. Zulke dingen ontgaan me als PSV'er. En ik hoop dat je dat niet er vindt. Ik vond de claim dat 75 miljoen "normaal" is voor De Ligt ver gaan en gaf daarom mijn mening, maar ik sta altijd open om te horen waarom je of anderen dat vinden. En ben dus blij met je reactie.

Maar van dat handelshuis in Amsterdam verwacht ik ook geen redelijkheid. Die club is meer bezig met kopen en verkopen van spelers dan dat ze enig fatsoen hebben. De Ligt is voor Overmars een prijskaartje en geen mens. Dus die zal alles doen om De Ligt voor de hoogst mogelijke prijs te verkopen in plaats van naar de wensen van een speler te kijken.
Tussen je 250% zware PSV bril theorieën door, niemand is groter dan de club. Of je nou een Ronaldo heet of een de Ligt, de club betaalt je en investeert in je en wilt zo het maximale er uit halen. Er is 1 club en iedereen is dus een nummertje verder. Als je over de Ligt spreekt dan praat je over de meest begeerde verdediger van dit moment, 75m is nog te weinig als je ziet dat andere goede verdedigers clubs verruilen voor 40/50m.

Als ik Marc was dan zou ik de mails direct wissen bij alles onder de 75m

Goed dat je het zegt en terecht opgemerkt. Zulke dingen ontgaan me als PSV'er. En ik hoop dat je dat niet er vindt. Ik vond de claim dat 75 miljoen "normaal" is voor De Ligt ver gaan en gaf daarom mijn mening, maar ik sta altijd open om te horen waarom je of anderen dat vinden. En ben dus blij met je reactie.
Ik vergelijk het met andere spelers, vandaar dat ik mijn conclusie trek. Wat heeft bijv die Joao Felix gepresteerd? Komt van Benfica, ook niet een topcompetitie maar kost ze wel 126miljoen.

Zijn manier van spelen zorgt ervoor dat andere beter kunnen voetballen. Maar je moet het natuurlijk niet hebben van zijn goals of assist.
Rendement staat toch gewoon voor nuttig effect? Niet voor het aantal goals of assists? Volgens mij staat Frenkie juist bekend om zn nuttige inbreng. Daarom is hij ook begeerd door de grotere clubs. Niet om z'n trucjes die er leuk uitzien maar geen nuttig effect hebben / rendement leveren

Rendement staat toch gewoon voor nuttig effect? Niet voor het aantal goals of assists? Volgens mij staat Frenkie juist bekend om zn nuttige inbreng. Daarom is hij ook begeerd door de grotere clubs. Niet om z'n trucjes die er leuk uitzien maar geen nuttig effect hebben / rendement leveren
Vandaar dat ik de prijs van De Ligt hoger inschat aangezien hij op zijn positie belangrijker is dan Frenkie op zijn positie.

rico

International
Vandaar dat ik de prijs van De Ligt hoger inschat aangezien hij op zijn positie belangrijker is dan Frenkie op zijn positie.
Inderdaad, stel jezelf de vraag:
Wie heb je liever bij PSV: Frenkie of De Ligt --> 100% zeker De Ligt
Wie denk je zeker dat op het allerhoogste nivo gaat slagen --> weer De Ligt, heb ik geen enkele twijfel over, van Frenkie moet ik het allamaal nog maar zien, persoonlijk denk ik dat hij het bij Barca heel moeilijk gaat krijgen (is wellicht niet helemaal eerlijk, omdat CV een makkelijkere positie is dan spelverdeler, zeker een spelverdeler die bijna nooit scoort).

Kortom, ik schat de Ligt ook hoger in.

Onzin. Ajax doet gewoon mee aan de (waanzinnige, dat wel) inflatie van spelersprijzen. Ik heb overigens geen ex-Ajaxieden gehoord die heel negatief staan tegenover de club en zie voldoende waardering van de spelers richting Ajax. Ik vind je post wel erg PSV gekleurd.
Deed PSV daar ook maar eens aan mee, maar helaas. En de ongelukkige CL-lotingcampagne heeft natuurlijk ook niet echt geholpen met het opkrikken van de prijzen.