rico

International
Hij spreekt zichzelf tegen. Vorige keer zei hij dat als ze zouden verliezen bij Feyenoord, dat PSV dan 5 punten voor zou komen te staan, en dat het dan over was met hun titelkansen. Nu zegt hij, nu het 6 punten betreft, dat ze nog in leven zijn... Maar natuurlijk Sjakie..o.O
Volgende week verliezen in Heerenveen, en dan heeft ajax het weer helemnaal zelf in de hand. Wat mij betreft is de titelstrijd dus nog lang niet gestreden. Tot 31 maart is er nog van alles mogelijk.

Volgende week verliezen in Heerenveen, en dan heeft ajax het weer helemnaal zelf in de hand. Wat mij betreft is de titelstrijd dus nog lang niet gestreden. Tot 31 maart is er nog van alles mogelijk.
Mee eens. Als PSV niet dezelfde strijd levert zoals een groot gedeelte van de 2e helft in Utrecht, dan kan het voor ons zomaar over zijn.
Het frappante is dat 67% van hun supporters, niet meer in een kampioenschap, van hun club geloven, nu ze 6 punten achterstaan.

Ik kan je zeggen dat ik de vrijdag voor de bewuste 8e mei een collega sprak, heb m gezegd dat er nog niks zeker was. In 2007 heb ik geleerd dat hoe klein een kans ook is dat deze er gewoon is.
Precies. En de kans dat wij in 2007 en 2016 kampioen werden was op die laatste speeldagen vele malen kleiner dan de kans die Ajax nu heeft om in 13 wedstrijden een achterstand van 6 puntjes goed te maken.

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
Precies. En de kans dat wij in 2007 en 2016 kampioen werden was op die laatste speeldagen vele malen kleiner dan de kans die Ajax nu heeft om in 13 wedstrijden een achterstand van 6 puntjes goed te maken.
Alledrie 50%, het gebeurt wel of niet ;)

Nee, gelijk heb je, de race is echt nog niet gelopen. Komende 2 wedstrijden winnen betekend dat je een flinke stap in de goede richting doet, niks meer, maar ook zeker niet minder.

rico

International
Mee eens. Als PSV niet dezelfde strijd levert zoals een groot gedeelte van de 2e helft in Utrecht, dan kan het voor ons zomaar over zijn.
Het frappante is dat 67% van hun supporters, niet meer in een kampioenschap, van hun club geloven, nu ze 6 punten achterstaan.
Onze kansen zijn wat groter, vanwege de voorsprong en omdat we nog maar op 1 front meedoen, maar gedaan is het absoluut nog niet. Als we nu winnen in heerenveen en tegen feyenoord, ziet het er weer wat beter uit. En als ajax nou door de CL en de wedstrijd tegen fey voor de beker, nog wat punten gaat verspelen, en dat is zeker niet onmogelijk, dan zitten we op rozen. En dan op 31 maart het afmaken.

Hij spreekt zichzelf tegen. Vorige keer zei hij dat als ze zouden verliezen bij Feyenoord, dat PSV dan 5 punten voor zou komen te staan, en dat het dan over was met hun titelkansen. Nu zegt hij, nu het 6 punten betreft, dat ze nog in leven zijn... Maar natuurlijk Sjakie..o.O
Sjakie blijft Sjakie. Maar ik heb hem veel en veel onredelijker gezien. Viel me dus alles mee. (Of tegen, want dat is eigenlijk leuker haha)

Komende wedstrijd is cruciaal. Over Feyenoord thuis maak ik me niet zoveel zorgen. Die moeten drie dagen later tegen Ajax om de enige prijs die ze nog kunnen pakken. Die gaan dus echt niet voluit en gaan misschien zelfs wat spelers sparen (zoals Van Persie). Gewoon vol erop knallen zoals we meestal doen in thuiswedstrijden en dat komt wel goed. Eigenlijk maak ik me nog meer zorgen om de wedstrijd daarna: uit tegen Excelsior. Dan ligt onderschatting op de loer en kun je het nog erg lastig krijgen, zeker op zo'n hockeyveld.

Sjakie blijft Sjakie. Maar ik heb hem veel en veel onredelijker gezien. Viel me dus alles mee. (Of tegen, want dat is eigenlijk leuker haha)
Ik vind hem geweldig. Ook die interviewer trouwens; je merkt gewoon dat hij het heerlijk vindt om Sjakie uit de tent te lokken met zijn vragen en uitspraken :lmao:

Wat Sjakie zo zei over Ajax tegen Heracles zou je eigenlijk ook bijna woord voor woord over kunnen nemen voor de wedstrijd van PSV tegen Utrecht. Je kan op 8 punten voorsprong komen, en dan zo zwak beginnen, dat is onbegrijpelijk.

Sjakie heeft het van geen vreemde, want JC stuurde in 1967 al deze brief naar de krant:
Hahaha, een kringgesprek in groep 7 op maandagmorgen:
‘En toen gingen we met de auto en toen gingen we naar opa en toen kregen we limonade en toen ging mijn zusje huilen, want ze lust geen priklimonade en toen gingen we patat eten en toen keek die crimineel van een Bals de dansende bal over de goal.’
Ik ben niet teleurgesteld, hoogstens ietwat verdrietig op dit moment.

(......en in de war. Geen benul meer van tijd.)

Laatst bewerkt:

De Bouterbaas

Grappigste Forummer van het Jaar 2012
Denk dat Frenkie de Jong bijzonder nerveus zal zijn voor de wedstrijd morgenavond. Heel Spanje zal op 'm letten. Pff, zware last op de schouders van een jonge man.

Denk dat Frenkie de Jong bijzonder nerveus zal zijn voor de wedstrijd morgenavond. Heel Spanje zal op 'm letten. Pff, zware last op de schouders van een jonge man.
Zou me niet verbazen als ie geblesseerd afhaakt, want inderdaad, hij zal alle ogen op zich gericht voelen dan. Zeker tegen de directe concurrent van Barcelona, het ideale meetpunt voor de aanhang van Barcelona om hem eens te beoordelen. Dan moet je echt heel stevig in je schoenen staan hoor.