De Bouterbaas

Grappigste Forummer van het Jaar 2012
Ik voorspel dat 8 punten écht genoeg is. PSV is dit seizoen in de competitie eigenlijk maar één keer echt weggespeeld - de eerste helft tegen Feyenoord. En toen had de ploeg óók nog met minimaal een gelijkspel naar huis gekund. En de titel is het enige waar de ploeg nog voor kan gaan... Er zullen vast nog wel een paar puntjes worden verspeeld, maar dat geldt ook voor Ajax.

Dat gezegd hebbende... Een paar blessures, wat onrust... Je weet het natuurlijk maar nooit. En eerst maar eens op die 8 punten komen. Dick zal zijn huid duur verkopen.
Het zijn er 6 nu. Het gat is er, maar het is nog niet groot genoeg.

Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Ajax heeft het altijd lastig tegen Heracles, geen idee wat het is. De schuld geven aan het kunstgras mag niet, aangezien het thuis 1-1 werd. Valentijn Driessen kan zich nu weer lekker uiten en zorgen dat Ten Hag hier volledig de schuld van krijgt, die geniet er van. Gelukkig is het zo dat PSV niet optimaal heeft geprofiteerd maar ik maak mij eerder zorgen om aanstaande woensdag. Real in vorm, Real in de CL, we zullen zien. Ik zou een tweetje neerzetten.

De Bondscoach

Ich bin Eintovenaar
Valentijn Driesen heft gelijk door te stellen dat beide teams zwalken. Het kan echt alle kanten op.
Maar Ajax zwalkt de laatste weken toch beduidend meer. En ze hebben daar duidelijk een fundamenteel probleem: de samenhang en hiërarchie zijn naar de klote, de trainer heeft geen gezag, een durft falende vedetten er niet uit te halen.

Het is idioot: ik vind de selectie van Ajax écht kwalitatief een stuk sterker dan de onze. Maar ik onderschatte andermaal het vermogen van die gasten om zichzelf in de voet te schieten.

De Bouterbaas

Maar Ajax zwalkt de laatste weken toch beduidend meer. En ze hebben daar duidelijk een fundamenteel probleem: de samenhang en hiërarchie zijn naar de klote, de trainer heeft geen gezag, een durft falende vedetten er niet uit te halen.

Het is idioot: ik vind de selectie van Ajax écht kwalitatief een stuk sterker dan de onze. Maar ik onderschatte andermaal het vermogen van die gasten om zichzelf in de voet te schieten.

Vreemd toch. Het is echt structureel. Uiteindelijk zullen ze wel in staat zijn voldoende miljoenen te investeren om op individuele kwaliteit kampioen te worden, maar verder...

"Heracles - Ajax is ruim een halfuur bezig als Matthijs de Ligt en Daley Blind een halve minuut lang bekvechten. De Ligt heeft net de bal teruggeven aan Heracles na een blessurebehandeling. Blind snapt daar niets van en laat dat in woord en gebaar merken. De Ligt op zijn beurt schreeuwt zijn kompaan in de verdediging wat toe. Het is niet zomaar een voorvalletje tijdens de wedstrijd waarin Ajax verschrikkelijk speelt."

ad.nl

Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Ajax heeft het altijd lastig tegen Heracles, geen idee wat het is. De schuld geven aan het kunstgras mag niet, aangezien het thuis 1-1 werd. Valentijn Driessen kan zich nu weer lekker uiten en zorgen dat Ten Hag hier volledig de schuld van krijgt, die geniet er van. Gelukkig is het zo dat PSV niet optimaal heeft geprofiteerd maar ik maak mij eerder zorgen om aanstaande woensdag. Real in vorm, Real in de CL, we zullen zien. Ik zou een tweetje neerzetten.
Quotering bij Unibet voor een overwinning van Real is 1.88. Vind ik toch wel hoog.

De Bondscoach

Ich bin Eintovenaar
https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/ajax-van-winnend-collectief-naar-dolend-elftal~ac7cda42/ (open in incognitovenster)

Dit is heerlijk om te lezen. Dit soort artikelen ondermijnen het zelfvertrouwen van spelers en fans enorm. Jammer dat ze dit weekend tegen NAC moeten en kunnen revalideren, 8-0 zit er wel in.
Aan de andere kant, zo net na Real... Stel je het volstrekt onmogelijke scenario voor dat NAC dit Ajax op een gelijkspel houdt. Dan is het ook meteen over en uit. Dit zou toch zelfs de grootste atheïsten op dit forum ervan moeten overtuigen dat er weldegelijk een God is.

De Bouterbaas

Maar ik vind die teksten van De Ligt toch telkens weer een verademing hoor. Geen excuses, geen gejank, gewoon zeggen waar het op staat.
ik ook.Ik mag die De Ligt wel. Iets te naïef in z'n teksten, want sommige (eerlijke) opmerkingen houd je liever voor je in de pers. Verder een karaktervoetballer.

Laatst bewerkt: