Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Keizer nieuwe trainer van Sporting Lissabon

Marcel Keizer wordt de nieuwe coach van Sporting Lissabon. De 49-jarige coach uit Badhoevedorp trainer is vertrokken bij Al-Jazira.
Keizer, die vorig jaar december werd ontslagen bij Ajax, zwaait met lof af bij Al-Jazira. ,,Het was een eer om de trots van Abu Dhabi te dienen. Ik wens de club alle succes de komende jaren.”

Weggestuurd bij Ajax en binnen een jaar trainer in Lissabon.
Welkom in de waan van de dag. Bizar dat zo’n grote club uitkomt bij een dergelijke trainer.
Jouw collega's, op Facebook o.a.
Niet zozeer hier op het forum. Ik heb ook een leven buiten dit forum.
Een leven buiten het forum en over Facebook praten ;P

Eerlijk gezegd zie ik het ook zo en is niks uit z'n verband gerukt. De droge feiten zijn nu eenmaal wat ze zijn: Ajax heeft significant meer punten bijeengesprokkeld dan PSV. Dat we daar allerlei redenen aan toekennen is voor de bühne. Het zijn slappe excuses en 'ja maar' drogredenen voor het niet behalen van resultaat.
Dus als je 1 seconde achter Usain Bolt eindigt dan heb je ook slechter gelopen dan wanneer je wint van een acht-jarige. Tuurlijk.

Eerlijk gezegd zie ik het ook zo en is niks uit z'n verband gerukt. De droge feiten zijn nu eenmaal wat ze zijn: Ajax heeft significant meer punten bijeengesprokkeld dan PSV. Dat we daar allerlei redenen aan toekennen is voor de bühne. Het zijn slappe excuses en 'ja maar' drogredenen voor het niet behalen van resultaat.
Mag je vinden natuurlijk. Ik vind dat je wel mag verwachten dat Ajax 6 punten pakt in hun poule, terwijl PSV al blij mag zijn met 2 punten. En als ik er nu op terugkijk hadden we, met een beetje meer geluk, toch nog wat extra puntjes gehad. Ik bekijk iedere wedstrijd individueel. En om eerlijk te zijn hebben Ajax en PSV beide boven kunnen gepresteerd, maar PSV heeft dit jaar niet het geluk wat je moet hebben om in Europa resultaat te halen. Ik kan de prestaties van Ajax wel naar beneden praten en voorbeelden als die van Ongezouten aanhalen, maar ik kijk liever naar waar PSV meer had kunnen behalen; We zijn immers PSV supporters :PSV:.

Benfica staat vijfde (!) in hun Primeira Liga, en Inter staat tweede in de Serie A. Lijkt me overduidelijk dat deze clubs niet gelijkwaardig zijn. Kijk voor de lol ook even naar het spelersmateriaal.
Maar uiteraard nemen we hierin ook mee dat ons PSV een straatlengte voorstaat op Ajax. Met andere woorden, je mag ook heel wat meer verwachten van PSV dan van Ajax.

En dan nog iets. Ja, de poule van PSV is zwaarder dan die van Ajax. Ja, de kans is groot dat Ajax ook niet had overwinterd in de poule van PSV.

Maar het zou veel PSV supporters sieren als ze de CL prestaties van onze club niet zo omlaag zouden praten. Wees een echte kerel en doe niet alsof Bayern opeens waardeloos is omdat ze niet meer zo grandioos zijn als het seizoen waarin ze de CL wonnen. Bayern hoort normaal gesproken nog steeds met gemak van clubs zoals Ajax en PSV te winnen. Een punt halen in Munchen is een groot resultaat. Benfica en Inter zijn gelijkwaardig; Spurs is beter dan Benfica. Over twee wedstrijden vier punten halen tegen Benfica is ook gewoon een prestatie van formaat (en ja, gister speelden we vooral de eerste helft dramatisch, maar goed).

Ik snap het ook oprecht niet; in de CL support ik PSV gewoon. En een aantal vrienden die voor Ajax zijn staan er precies hetzelfde in. Waarom dan zo kleinzielig zijn en doen alsof Ajax in een poule zit die niets voorstelt? Erg jammer.
Er is al op gereageerd dus ik zal het niet al te lang houden Brianz, maar dit gebeurd altijd. En zolang jij door je Ajax bril blijft kijken en wij door onze PSV bril zal niemand het hier eens worden. Je had je Ajacieden moeten horen toen we van United wonnen. Wat hadden we toch een geluk dat United uit vorm was. Geen Ajacied gehoord die durfde toe te geven dat PSV op eigen kracht had gewonnen. En Wolfsburg? Men praat erover alsof die club destijds nog slechter was dan AEK nu. Ajax speelt tegen een club dat in de Europa League hoort en twee teams uit vorm. Wees een kerel en geef het toe! Of noem me maar een calimero. Een grote, en ook trotse calimero tot mijn dood! :D

Er is al op gereageerd dus ik zal het niet al te lang houden Brianz, maar dit gebeurd altijd. En zolang jij door je Ajax bril blijft kijken en wij door onze PSV bril zal niemand het hier eens worden. Je had je Ajacieden moeten horen toen we van United wonnen. Wat hadden we toch een geluk dat United uit vorm was. Geen Ajacied gehoord die durfde toe te geven dat PSV op eigen kracht had gewonnen. En Wolfsburg? Men praat erover alsof die club destijds nog slechter was dan AEK nu. Ajax speelt tegen een club dat in de Europa League hoort en twee teams uit vorm. Wees een kerel en geef het toe! Of noem me maar een calimero. Een grote, en ook trotse calimero tot mijn dood! :D
Het gebeurd niet, maar het gebeurt wel. ;)

Rednas

Super Moderator
Medewerker
Dus omdat een stel kids op FB dingen roept, is het ook prima wanneer PSV supporters hier zich tot dat niveau verlagen?

Buiten dat hoef ik helemaal niet geassocieerd worden met het tokkie-deel van onze aanhang. Elke club heeft nu eenmaal een groepje van dat soort supporters, maar ik mag hopen dat dat geen maatstaf is.
Dit was niet een stel kids, maar dat terzijde.
Wie verlaagt zich tot dat niveau? Het gaat om de vergelijking tussen de poules, waarbij "wij" dan wellicht aangeven dat er een verschil is in niveau tussen de poule van ajax en die van PSV. Dat staat dan ook nog los van welk deel van de aanhang dit aangeeft. Als je kijkt naar de prestaties van ajax en die van PSV, moet je dat wel in de context van het niveau van de poule plaatsen.
Nogmaals, prima prestatie van ajax. Maar het is in mijn ogen te kort door de bocht dat PSV dus een slechte prestatie heeft geleverd, puur omdat ze het qua resultaat minder hebben gedaan.

Helemaal eens..

De cijfers (marktwaarden spelers per club)(bron: transfermarkt) ter ondersteuning:
FC Barcelona 1,25 Mld
Tottenham 837 mln
Inter 555 mln
PSV 169 mln

Bayern 807 mln
Ajax 301 mln
Benfica 280 mln
AEK 38 mln