Hoetierick

Administrator
Medewerker
Ik wacht met spanning op een filmpje van gekke Sjakie die, met consumptie sprekende, het heeft over onterechte rode kaarten en dat soort zaken.
Heerlijk dat iedereen daar over elkaar heen rolt. Spelers, staf, directie, oud-leden en fans. De zoon van hun god heeft zich ook al negatief uitgelaten, en ik heb het gevoel dat hij op een baantje aan het loeren is. En dan zal hij, puur op naam, worden binnen gehaald als de verlosser. Net zoals hij ooit bij het Nederlands elftal werd binnengehaald als de verlosser. En we weten hoe dat is afgelopen.....

Ik wacht met spanning op een filmpje van gekke Sjakie die, met consumptie sprekende, het heeft over onterechte rode kaarten en dat soort zaken.
Heerlijk dat iedereen daar over elkaar heen rolt. Spelers, staf, directie, oud-leden en fans. De zoon van hun god heeft zich ook al negatief uitgelaten, en ik heb het gevoel dat hij op een baantje aan het loeren is. En dan zal hij, puur op naam, worden binnen gehaald als de verlosser. Net zoals hij ooit bij het Nederlands elftal werd binnengehaald als de verlosser. En we weten hoe dat is afgelopen.....
Zolang ze maar lekker door blijven kloten met oud-voetballers. Een sigarenzaak is al te moeilijk voor ze, laat staan een profclub.

Bacchus

Ninja Administrator
Medewerker
Het zou mij niets verbazen als ze dat gewoon een dag uitstellen om de rest van Nederland de lol nog niet te gunnen.

Ik lees dit van Van Hanegem, en wind me toch een beetje op:
"Met spelers als Onana, De Ligt, Ziyech, Frenkie De Jong, Van de Beek, Huntelaar en Kluivert had Ajax meer in huis dan PSV."
En dan geeft ie wel de credits aan PSV verder hoor, daar niet van:
(https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/331540/van-hanegem-ajax-en-feyenoord-waren-de-armoede/)

Maar hij noemt wel 7 namen!
Toen dacht ik, ik ga even terugkijken op de selecties:

Zoet vs. Onana: Allebei heel goed, ik zou ze even hoog inschatten. Onana was vorig jaar beter, Zoet dit jaar.

Arias vs. Veltman/Kristensen: Arias, punt.
Schwaab/Isismat vs. De Ligt/Wober: De Ligt is inderdaad de beste van de vier centralen, maar als koppel deden de PSV-ers echt niet onder voor de Ajacieden. Wober is een talent, maar was nog niet top dit seizoen. Veltman blunderde best vaak en best opzichtig als hij centraal stond.
Brenet vs Tagliafico/Sinkgraven/Viergever: Gelijkspelletje, misschien een half puntje voor Ajax. Ajax pech gehad en goed ingekocht, dat wel.

Def-Mid: Hendrix vs. Schone: Lastig. Schone scoort, Hendrix is in veel andere opzichten beter. Al met al een gelijkspel.
Aanvallende Mid: Ramselaar/Pereiro vs. Ziyech: Ziyech, duidelijk.
Box-2-box Mid: Van Ginkel vs. Van de Beek: Van Ginkel. Van De Beek is beter in het strafschopgebied, maar Van Ginkel is toch echt veel verder.

Lozano vs. Neres: Ik vind Neres echt een mooi talent, fantastische loopacties. Maar euh. Punt gaat naar Lozano natuurlijk.
Bergwijn vs. Kluivert: Allebei grote talenten. Kluivert werd flink omhoog geschreven, maar Bergwijn is zo sterk aan de bal en speelt steeds beter & volwassener. Gelijkspelletje of punt voor PSV. Ik zou ze niet ruilen...
De Jong vs. Huntelaar: Eerste seizoenshelft voor Huntelaar, tweede voor De Jong. Gelijkspel.

Speciale mention voor Frenkie de Jong: Was heel belangrijk in die periode centraal achterin, op het middenveld moet ik het nog maar zien. Ben benieuwd hoe hij straks terug komt. Wel een interessante speler.

Op basis hiervan, wil ik Hanegem's woorden toch even corrigeren:

"Met spelers als Onana, De Ligt, Ziyech, Frenkie De Jong, Van de Beek, Huntelaar en Kluivert had Ajax meer ongeveer evenveel in huis dan als PSV ."

Zo, dat is er weer even uit ;)

Nou, hier is tie dan.

https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&cd=3&ved=0ahUKEwiJhJCClL_aAhXLJlAKHSCeCQsQxfQBCBQwAg&url=https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/809141/swart-vond-het-geen-vernedering-psv-heeft-ook-niks-laten-zien-.html&usg=AOvVaw2BobSS8wbai2DruI4pubMa

Klopt ook wel een beetje. Als ze nou met 3-0 verloren hadden en een applausje a la De Ligt gegeven hadden dan was het gewoon (bijna geruisloos voor ze) voorbij gegaan. Maar eerst die fakkel, dan die rode kaarten en dan die spelersbus.
Ajax heeft zichzelf uiteindelijk vernederd.

Laatst bewerkt:
Pijnlijk Ajax-feitje: Ten Hag in alles slechter dan Keizer

https://www.telegraaf.nl/sport/1920669/pijnlijk-ajax-feitje-ten-hag-in-alles-slechter-dan-keizer

Erik ten Hag, die in de winterstop de ontslagen Marcel Keizer opvolgde in de ArenA, scoort nu in alle opzichten slechter dan zijn voorganger.

Keizer: 2,24 punt, 3,00 doelpunt voor en 0,94 tegen.
Ten Hag: 2,23 punt, 2,00 doelpunt voor en 1,08 tegen.

:grin:
Als ik het goed herinner waren de cijfers van Keizer ook beter dan die van Peter Bosz.
Het ontslaan van Keizer was heel erg vreemd.

Ik lees dit van Van Hanegem, en wind me toch een beetje op:
"Met spelers als Onana, De Ligt, Ziyech, Frenkie De Jong, Van de Beek, Huntelaar en Kluivert had Ajax meer ongeveer evenveel in huis dan als PSV ."
Had het artikel ook gelezen en dacht net als jij: wie zijn er bij hen zo goed dan ?
Ik kwam op hetzelfde lijstje van 3 uit, misschien van de Beek er nog bij.
Wel een geruststellende gedachte dat 2 van de 3 er volgend jaar niet meer zijn.

Had het artikel ook gelezen en dacht net als jij: wie zijn er bij hen zo goed dan ?
Ik kwam op hetzelfde lijstje van 3 uit, misschien van de Beek er nog bij.
Wel een geruststellende gedachte dat 2 van de 3 er volgend jaar niet meer zijn.
Lijkt mij nog mooier als Ziyech er nog wel is :sneaky:
Mag ook hopen dat clubs die interesse hebben doorhebben dat hij weg moet en gewoon beginnen met iets van €7 mlj..

Nou, hier is tie dan.

https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&cd=3&ved=0ahUKEwiJhJCClL_aAhXLJlAKHSCeCQsQxfQBCBQwAg&url=https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/809141/swart-vond-het-geen-vernedering-psv-heeft-ook-niks-laten-zien-.html&usg=AOvVaw2BobSS8wbai2DruI4pubMa

Klopt ook wel een beetje. Als ze nou met 3-0 verloren hadden en een applausje a la De Ligt gegeven hadden dan was het gewoon (bijna geruisloos voor ze) voorbij gegaan. Maar eerst die fakkel, dan die rode kaarten en dan die spelersbus.
Ajax heeft zichzelf uiteindelijk vernederd.
Wel jammer dat hij niks heb te zegge tege ons.