Ajax - PSV | Zondag 31 maart | Eindstand 3-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Jij vertoont alle kenmerken die Sjaak Swart ook heeft. En laat ik zeggen dat ik me schaam voor hem als Mister Ajax.
Als ik ergens gast ben dan eet ik niet heel de cake alleen op, thuis wel haha. Soms moet je aanvoelen dat het genoeg is en een volgende keer weer terugkomen. Je hoeft niet overal op te reageren.
 
Tot ziens....??? Betekent het dat je binnenkort weer terug zal keren op onze geliefde PSV-Forum...???:eek:
 
Ik kom hier helemaal niet meer terug. Ik laat me niet voor irritant ventje en zielepiet uitmaken. Jammer dat het hier blijkbaar normaal is dat je zo behandeld wordt als gast. De haat voor Ajax is bij sommige mensen blijkbaar groter dan de liefde voor PSV. Triest maar waar. Tot ziens!!

Het zal toch voornamelijk aan jezelf liggen, aangezien FMfanaat en JPdeJager nooit zo bejegend worden. Misschien over een paar weken met een neutraal oog maar eens de toon van je eigen posts opnieuw beoordelen; ik gok zo dat je daarom namelijk zulke reacties uitlokt.
 
Je blijft maar over hulp ouwehoeren. Kun je je niet beter druk maken om het laffe spel van Van Bommel? Hij kan jullie wel eens de titel gaan kosten. En ik heb gisteren gezien dat Ajax mentaal een stuk sterker was terwijl dat normaal een kwaliteit van PSV is. Probeer het probleem nou gewoon eens bij jezelf te zoeken ipv onterecht over de arbitrage te janken. Die 3-1 is tekenend voor de mentaliteit van PSV. Kan wel eens net zo'n goal blijken te zijn als Kluivert in 2007.

Jullie moesten komen dus wat nou laf. Gaven niks weg. Na die rode kaart had hij wel moeten wisselen, dat klopt.
Wat heeft dit met mentaal te maken? Verkeerde invallers is te wijten aan MvB.
De 3e boeit niks. Win liever alles met 1 doelpunt verschil. Op doelsaldo wordt het toch al niet meer.
 
Ik kom hier helemaal niet meer terug. Ik laat me niet voor irritant ventje en zielepiet uitmaken. Jammer dat het hier blijkbaar normaal is dat je zo behandeld wordt als gast. De haat voor Ajax is bij sommige mensen blijkbaar groter dan de liefde voor PSV. Triest maar waar. Tot ziens!!

Een algemene opmerking: In deze discussie zijn inmiddels meerdere personen betrokken die op de man speelden, en bovendien een beetje in hetzelfde rondje doordraaiden wat betreft de discussie. Dat voegt dus weinig toe.
Maak je punt, en diskwalificeer de mening van een ander niet. Dank u.

Verdere dergelijke berichten worden verwijderd.
 
Hij durft gewoon niet? Hij durfde ook rood te geven ipv zijn geel aan te houden, wat makkelijk was in zo'n situatie. Kuipers heeft juist gedurfd door zijn fouten te corrigeren met behulp van de VAR. Als je zoekt, vind je altijd wel wat. Net als excuses. Het zal je sieren als je niet zo zoekt.
Dat is toch niet knap? Het is knap om het niet zelf direct te constateren, oftewel: het is vooral stupide dat er überhaupt een VAR voor nodig is. Veel roder kan een overtreding niet zijn.
 
Dat is toch niet knap? Het is knap om het niet zelf direct te constateren, oftewel: het is vooral stupide dat er überhaupt een VAR voor nodig is. Veel roder kan een overtreding niet zijn.

Punt is dat er werd gezegd dat Kuipers dingen niet durfde. Maar zijn fout corrigeren laat wel zien dat hij niet bang was om een wedstrijd te bepalen met het corrigeren van zijn fout. Het gaat er niet om of het rood is of geel, dat was mijn punt niet. De VAR is er gekomen om de scheids te helpen, helpen ze de scheids, wordt er nog steeds geklaagd over het feit dat de scheids niet goed heeft gehandeld. Bedoeling is dat de wedstrijd niet wordt benadeeld door een te snelle beslissing van een scheids. Er zitten meerdere scheidsrechters die met elkaar gaan overleggen wat het is.

Mocht de VAR niet ingrijpen, kreeg Mazraoui geen rood, viel er uit die vrije trap geen doelpunt, scoorde Ajax niet uit een penalty, was het 2-0 geworden. Te makkelijk dit toch? Maar dan is het ook te makkelijk om te klagen over een scheids als je zelf geen kansen afmaakt.
 
Punt is dat er werd gezegd dat Kuipers dingen niet durfde. Maar zijn fout corrigeren laat wel zien dat hij niet bang was om een wedstrijd te bepalen met het corrigeren van zijn fout. Het gaat er niet om of het rood is of geel, dat was mijn punt niet. De VAR is er gekomen om de scheids te helpen, helpen ze de scheids, wordt er nog steeds geklaagd over het feit dat de scheids niet goed heeft gehandeld. Bedoeling is dat de wedstrijd niet wordt benadeeld door een te snelle beslissing van een scheids. Er zitten meerdere scheidsrechters die met elkaar gaan overleggen wat het is.

Mocht de VAR niet ingrijpen, kreeg Mazraoui geen rood, viel er uit die vrije trap geen doelpunt, scoorde Ajax niet uit een penalty, was het 2-0 geworden. Te makkelijk dit toch? Maar dan is het ook te makkelijk om te klagen over een scheids als je zelf geen kansen afmaakt.
Ik ben het wel met je eens. In die zin moet de kwaliteit van de arbitrage en de uitkomst van de wedstrijd ook los van elkaar gezien worden. Over beide ben ik zeer teleurgesteld en in de emotie kort ná de wedstrijd maak ik dat onderscheid niet: dat is mijn tekortkoming als fan ;)
 
Ik ben het wel met je eens. In die zin moet de kwaliteit van de arbitrage en de uitkomst van de wedstrijd ook los van elkaar gezien worden. Over beide ben ik zeer teleurgesteld en in de emotie kort ná de wedstrijd maak ik dat onderscheid niet: dat is mijn tekortkoming als fan ;)
Die tekortkoming heb ik ook. Vandaar dat ik de volgende dag pas op dingen in ging of mijn kijk op de pot uitte. Uiteraard zit er nog een andere kijk op vanwege mijn voorkeur maar kan in mijn beleving dan wel situaties terug zien zonder emotie.
 
Doe tekortkoming heb ik ook. Vandaar dat ik de volgende dag pas op dingen in ging of mijn kijk op de pot uitte. Uiteraard zit er nog een andere kijk op vanwege mijn voorkeur maar kan in mijn beleving dan wel situaties terug zien zonder emotie.
Normaal stel ik mijn reactie ook uit, maar dat lukte even niet. De frustratie was te groot. En al die mensen die met de wolven meehuilen, die verdraag ik dan ook heel slecht ;) (niet jij)
 
Die tekortkoming heb ik ook. Vandaar dat ik de volgende dag pas op dingen in ging of mijn kijk op de pot uitte. Uiteraard zit er nog een andere kijk op vanwege mijn voorkeur maar kan in mijn beleving dan wel situaties terug zien zonder emotie.

Heb dat ook. Maar kan het ook slecht verdragen dat negatieve dingen (penalty tegen) dan sowieso terecht is maar positieve dingen (penalty mee moeten hebben) dan zo weer worden verdraaid dat die niet terecht is.
Nou en dat trek ik niet. Helemaal als iedereen om je heen in de regio 020 fan is en je maar uitlachen maar ondertussen dondersgoed weten dat ze niet mogen klagen met de uitkomst.
 
Punt is dat er werd gezegd dat Kuipers dingen niet durfde. Maar zijn fout corrigeren laat wel zien dat hij niet bang was om een wedstrijd te bepalen met het corrigeren van zijn fout. Het gaat er niet om of het rood is of geel, dat was mijn punt niet. De VAR is er gekomen om de scheids te helpen, helpen ze de scheids, wordt er nog steeds geklaagd over het feit dat de scheids niet goed heeft gehandeld. Bedoeling is dat de wedstrijd niet wordt benadeeld door een te snelle beslissing van een scheids. Er zitten meerdere scheidsrechters die met elkaar gaan overleggen wat het is.

Mocht de VAR niet ingrijpen, kreeg Mazraoui geen rood, viel er uit die vrije trap geen doelpunt, scoorde Ajax niet uit een penalty, was het 2-0 geworden. Te makkelijk dit toch? Maar dan is het ook te makkelijk om te klagen over een scheids als je zelf geen kansen afmaakt.

Ik denk vooral dat een scheidsrechter niet bang moet zijn om de technologie te overrulen, als de geest van de wedstrijd of de specifieke situatie erom vraagt. En ik vrees juist dat het tegenovergestelde gebeurt. Ik vind het principieel fout om voor de overtreding van Schwaab een penalty te geven. Natuurlijk is mijn mening gekleurd, maar ik weet bijna zeker dat als PSV op die manier een penalty zou krijgen, ik daar weliswaar heel blij om zou zijn - maar eigenlijk in mijn hart het ook klote zou vinden. Want dit kan écht niet - tenminste, als je van voetbal niet een soort hockey wilt maken. De ernst van de overtreding - licht contact - staat in geen verhouding meer tot de zwaarte van de consequentie - wedstrijd verliezen, misschien zelfs wel de titel. Dat voelt onrechtvaardig. En dat zeg ik volgens mij niet alleen als fan. Het is geen subjectief gevoel. Het klopt gewoon niet.

Het is gewoon een filosofisch probleem. We denken steeds minder in context en omstandigheden, en steeds meer in controle,, transparantie en productie. Zo wordt ook een wedstrijd een 'product' die je zo foutloos als mogelijk moet 'afleveren'. Maar dat veroorzaakt juist een blindheid waar het karakter van het spel aan kapot gaat.
 
Laatst bewerkt:
I know and hope. En het verwachtingspatroon was al laag voor zondag, dus de uitkomst en het spelbeeld doet des te meer pijn dat we het hadden kunnen beslissen.

Op naar Zwolle en pakken!
Dat is ook precies mijn frustratie. Ik had verwacht dat Ajax er op z'n Europees op zou knallen en we - zeker met die behoudende tactiek - compleet onder de voet zouden worden gelopen. Dat gebeurde echter niet. Ajax creëerde met elf man al vrijwel niets en na de rode kaart en de 1-1 waren ze zelfs rijp voor de sloop. Onvoorstelbaar dat we het zo uit handen hebben gegeven.
 
I know and hope. En het verwachtingspatroon was al laag voor zondag, dus de uitkomst en het spelbeeld doet des te meer pijn dat we het hadden kunnen beslissen.

Op naar Zwolle en pakken!
Ach, andersom had die klup t ook allang kunnen beslissen. Gewoon doorpakken nu.
 
Dat is ook precies mijn frustratie. Ik had verwacht dat Ajax er op z'n Europees op zou knallen en we - zeker met die behoudende tactiek - compleet onder de voet zouden worden gelopen. Dat gebeurde echter niet. Ajax creëerde met elf man al vrijwel niets en na de rode kaart en de 1-1 waren ze zelfs rijp voor de sloop. Onvoorstelbaar dat we het zo uit handen hebben gegeven.

De wedstrijd oogde misschien wel matig, maar het was een niveau dat de eredivisie ver is ontstegen - vooral ook tactisch. De openingsopstelling van Van Bommel krijgt terecht veel kritiek, maar er zat een uitgekiende logica achter, en werd heel goed uitgevoerd. Ten Hag wint deze strijd tussen beide coaches echter, vanwege het sterke wisselbeleid na de rode kaart.

Als dit het niveau is dat beide teams de komende 7 wedstrijden halen, wordt PSV kampioen met 2 punten verschil.
 
De wedstrijd oogde misschien wel matig, maar het was een niveau dat de eredivisie ver is ontstegen - vooral ook tactisch. De openingsopstelling van Van Bommel krijgt terecht veel kritiek, maar er zat een uitgekiende logica achter, en werd heel goed uitgevoerd. Ten Hag wint deze strijd tussen beide coaches echter, vanwege het sterke wisselbeleid na de rode kaart.

Als dit het niveau is dat beide teams de komende 7 wedstrijden halen, wordt PSV kampioen met 2 punten verschil.

Juist, Ajax heeft niks gecreëerd in de 1e helft op de eerste 5 minuten na. Ze wisten geen raad met de formatie van PSV. Dus qua kansen was het ook een saaie wedstrijd :)
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan