Ajax - PSV | Zondag 24 oktober | Eindstand: 5-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Monaco en Ajax zijn teams die willen voetballen. Dat kan 2 kanten opvallen. Of we profiteren enorm van de ruimte of we worden compleet naar achter gedrukt. Ik durf er geen voorspelling aan te wagen (behalve dan bij de eredivisiepoule)
 
Is Frank de Boer ook ex coach van Ajax?
Op jouw retorische vraag mag ik er ook een stellen,toch? :)

Mentos; waarom zou Ajax favoriet zijn tegen hun angstgegner waar ze de laatste ontmoeting dik van verloren
en de laatste twee competitieduels ternauwernood een gelijkspelletje in de wacht konden slepen?
Even kijken.

- Ajax speelt thuis
- Ajax staat bovenaan
- Ajax heeft pas 2 tegendoelpunten gehad
- Ajax heeft al 32 keer gescoord

- PSV heeft op dit moment met iedere tegenstander heel veel moeite
- PSV speelt donderdag nog terwijl Ajax dinsdag al moet
- PSV heeft al 5 keer op rij niet gewonnen in Amsterdam voor de competitie

Nog meer redenen nodig? :)
Ik ben hier echt niet om Ajax op te hemelen, maar aangezien je erom vroeg...
 
Gezien de resultaten en het spel dit seizoen is Ajax favoriet, maar als Ajax flink op z'n kloten krijgt van Dortmund en PSV speelt een goede pot tegen Monaco kan het gevoel binnen de teams weer heel anders zijn.
Ik denk -geheel conform de geldende cliché's- dat het voor wedstrijden tussen onze twee clubs nooit een probleem zal zijn om de heren geconcentreerd en gefocust aan de aftrap te krijgen. Ik denk dat eerdere wedstrijden (of aankomende) een grotere invloed hebben als er een wedstrijd tegen een mindere broeder gespeeld moet worden.
 
Waarom steeds die ‘h’ in ‘Menthos’?😑
Foutje is hersteld. Veroorzaakt waarschijnlijk doordat ik nog steeds ook rhetorica gebruik,
terwijl de oorspronkelijke h achter de r ( Griekse spelling ) niet meer gebruikt schijnt te worden.
Overigens is er in de Griekse mythologie een verhaal waar Ajax door Athene ( met een h ;) )
tot waanzin gedreven wordt omdat Ajax uit jaloezie wraak wil nemen op Griekse leiders die hem
zijn zin niet gaven. De door velen als held beschouwde Griekse strijder Ajax doodt dan als een sukkel
in zijn verstandsverbijstering een kudde schapen.
Hopelijk is Ajax in Amsterdam zondagavond wederom woedend en jaloers op anderen.

Mentos; topduels staan los van statistieken en we weten hoe arrogantie soms ook gebruikt wordt
om angst te verbergen. Wij zijn daarentegen wel bang voor Feijenoord, maar niet voor Ajax. :)
 
Even kijken.

- Ajax speelt thuis
- Ajax staat bovenaan
- Ajax heeft pas 2 tegendoelpunten gehad
- Ajax heeft al 32 keer gescoord

- PSV heeft op dit moment met iedere tegenstander heel veel moeite
- PSV speelt donderdag nog terwijl Ajax dinsdag al moet
- PSV heeft al 5 keer op rij niet gewonnen in Amsterdam voor de competitie

Nog meer redenen nodig? :)
Ik ben hier echt niet om Ajax op te hemelen, maar aangezien je erom vroeg...
Je hebt gewoon gelijk Ajax is de favoriet, hopelijk zien we gewoon een leuke pot met mooi voetbal
 
Foutje is hersteld. Veroorzaakt waarschijnlijk doordat ik nog steeds ook rhetorica gebruik,
terwijl de oorspronkelijke h achter de r ( Griekse spelling ) niet meer gebruikt schijnt te worden.
Overigens is er in de Griekse mythologie een verhaal waar Ajax door Athene ( met een h ;) )
tot waanzin gedreven wordt omdat Ajax uit jaloezie wraak wil nemen op Griekse leiders die hem
zijn zin niet gaven. De door velen als held beschouwde Griekse strijder Ajax doodt dan als een sukkel
in zijn verstandsverbijstering een kudde schapen.
Hopelijk is Ajax in Amsterdam zondagavond wederom woedend en jaloers op anderen.

Mentos; topduels staan los van statistieken en we weten hoe arrogantie soms ook gebruikt wordt
om angst te verbergen. Wij zijn daarentegen wel bang voor Feijenoord, maar niet voor Ajax. :)
Ik kan je één ding verzekeren en dat is dat Ajax de 'arrogantie' absoluut niet gebruikt om angst te verbergen. Bij Ajax is niemand bang, dat wordt er vanaf de jongste jeugd al ingedrild.

Ik ben het uiteraard met je eens dat statistieken niet zoveel zeggen bij topduels, maar jij begon erover! :D
 
Betere flow niet echt. Verloren van Utrecht en tegen Heerenveen niet groots. Maar dus wel twee dagen extra rust. Daarnaast een kwalitatief brede bank; veel breder dan die van ons. Die kunnen rustig wat rouleren. Wij zullen donderdagavond diep gaan tegen een lastige tegenstander met de beste 11. Geluk bij ongeluk dat Sangaré geschorst is voor Monaco, dan is die in ieder geval wel fit. We gaan hem nodig hebben.

Maar goed, vrijwel zeker een nederlaag. Met een gelijkspel mag je blij zijn. Winst is een utopie.

Ik kijk nu al niet uit naar het "wraak voor de JC schaal" narratief dat iedereen, zij en de media, gaan opvoeren als Ajax wint.

En dan raakt Sangare tijdens de training geblesseerd.......
 
Dat geneuzel over wie bang zou zijn voor wie, tja…

Ik denk dat het goed zou zijn als beide ploegen een beetje gezonde “angst” zouden hebben tov elkaar…zou niet onlogisch zijn namelijk…

Als wij zoals bijna altijd goed op de counter gaan in Amsterdam dan zie ik ons wel kans maken op die drie punten. Zo is het zo vaak gegaan daar…
 
Je hebt gewoon gelijk Ajax is de favoriet, hopelijk zien we gewoon een leuke pot met mooi voetbal
Een keer scoren als je de kans krijgt is ook niet verkeerd. Ik ben de 'football manager' wedstrijden wel een beetje zat (jij domineert, maar krijgt de bal er op alle mogelijke manieren niet in. Tegenstander schiet 1 keer = raak. Nou verwacht ik geen dominantie tegen Ajax, maar het gaat om het idee.)
 
Aangezien mijn dorpsgenoot keept als een natte krant en ajaks vaak veel kansen creëert heb ik er een beroerd gevoel bij, gelijk zou al een overwinning zijn
 
Ik moest toch een tegenargument hebben voor 'de laatste twee competitieduels met moeite een gelijkspel'. ;)

Voorgaande seizoenen zeggen inderdaad geen reet.
Overigens liet Theo Janssen gisteren in sv wel de zwakte van ajax zien. Precies de manier waarom psv ruim won.. ondertal situatie defensief gezien. De achilleshiel
 
Even kijken.

- Ajax speelt thuis
- Ajax staat bovenaan
- Ajax heeft pas 2 tegendoelpunten gehad
- Ajax heeft al 32 keer gescoord

- PSV heeft op dit moment met iedere tegenstander heel veel moeite
- PSV speelt donderdag nog terwijl Ajax dinsdag al moet
- PSV heeft al 5 keer op rij niet gewonnen in Amsterdam voor de competitie

Nog meer redenen nodig? :)
Ik ben hier echt niet om Ajax op te hemelen, maar aangezien je erom vroeg...
En dan zondag met 0-2 de boot in gaan. :D
 
Ja dom van mij. Ik had ook daarna gewoon even op Google gezocht. Ik wist het niet.
Het werd ook vermeld in de wedstrijdchat van PSV-PEC Zwolle als iets merkwaardigs door Ronaldinho van PSV .
En ja, geen rare opmerking van hem denk ik .

Opvallend toch , een man uit een Ajax omgeving die PSV fluit en een Ajax supporter als gespreksleider in de studio
die opzichtig baalt als PSV op het laatst puntverlies weet te voorkomen.

Hopelijk kunnen zondag objectief Nederland en wij bij PSV weer eens hard juichen.
Zoiets als op die onvergetelijke Moederdag in 2016, weet je nog? ;)
 
Het werd ook vermeld in de wedstrijdchat van PSV-PEC Zwolle als iets merkwaardigs door Ronaldinho van PSV .
En ja, geen rare opmerking van hem denk ik .

Opvallend toch , een man uit een Ajax omgeving die PSV fluit en een Ajax supporter als gespreksleider in de studio
die opzichtig baalt als PSV op het laatst puntverlies weet te voorkomen.

Hopelijk kunnen zondag objectief Nederland en wij bij PSV weer eens hard juichen.
Zoiets als op die onvergetelijke Moederdag in 2016, weet je nog? ;)
Ook de voetbal bond wordt tenslotte aangestuurd door Big Pharma…

En de media niet te vergeten…

👋🏼😑
 
Ook de voetbal bond wordt tenslotte aangestuurd door Big Pharma…

En de media niet te vergeten…

👋🏼😑
Origineel. Normaal komt "men" met het afgezaagde calimero als "men" geen antwoord weet op
de weergave van voor Ajax ongemakkelijke feiten dan wel kritische opmerkingen over iets in de voetbalwereld.
Bijvoorbeeld de uitspraak van de KNVB dat men zo trots is op Ajax en vindt dat men deze club moet faciliteren.

Dacht dat op het officiéle PSV forum zinniger en inhoudelijker gereageerd zou worden.
En meer bijval zou komen voor die onvergetelijke moederdag in 2016 toen zowat heel Nederland 's middags juichte.
Hoe mooi zou het zijn om zondagavond weer boven Ajax op de ranglijst te staan. :)
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan