Ajax - PSV | Zondag 24 oktober | Eindstand: 5-0

Status
Je kunt niet meer reageren.

Bacchus

Batmin
Administrator
RgiujIA.jpg


37841_fullimage_stadion_johancruijffarena980_620x413.jpg

Eerdere duels​

Ajax - PSV2 - 1
TOTO KNVB Beker, 10 februari 2021
Ajax - PSV2 - 2
Eredivisie, 10 januari 2021
Ajax - PSV1 - 0
Eredivisie, 02 februari 2020
Ajax - PSV2 - 0
Johan Cruijff Schaal, 27 juli 2019
Ajax - PSV3 - 1
Eredivisie, 31 maart 2019

Wedstrijd- en ticketinformatie.
 
De laatste wedstrijd staat niet in het rijtje.

Johan Cruijff Schaal, 7 augustus 2021
Ajax - PSV0 - 4

Laat ons die maar eens dunnetjes overdoen. :D
:PSV:
 
Tadic mag een penalty nemen in de 88e minuut bij een 1-1 stand. Die krijg je alvast van me. Voor de rest niet bar veel vertrouwen in. Ajax heeft 2 dagen rust meer en dat gaat het verschil waarschijnlijk wel maken.
 
Extra rust en Ajax zit in een betere flow dan wij. Daarnaast wraakgevoelens voor die 0-4. Vrijwel gegarandeerd verlies.
 
Extra rust en Ajax zit in een betere flow dan wij. Daarnaast wraakgevoelens voor die 0-4. Vrijwel gegarandeerd verlies.

Betere flow niet echt. Verloren van Utrecht en tegen Heerenveen niet groots. Maar dus wel twee dagen extra rust. Daarnaast een kwalitatief brede bank; veel breder dan die van ons. Die kunnen rustig wat rouleren. Wij zullen donderdagavond diep gaan tegen een lastige tegenstander met de beste 11. Geluk bij ongeluk dat Sangaré geschorst is voor Monaco, dan is die in ieder geval wel fit. We gaan hem nodig hebben.

Maar goed, vrijwel zeker een nederlaag. Met een gelijkspel mag je blij zijn. Winst is een utopie.

Ik kijk nu al niet uit naar het "wraak voor de JC schaal" narratief dat iedereen, zij en de media, gaan opvoeren als Ajax wint.
 
Ajax zal er direct op klappen en ons vol onder druk zetten. Komen we de 1e 20 minuten goed door dan kan het nog leuk worden.
Vergeet niet dat we tegen Ajax voorin meer ruimte krijgen dan tegen 90% v/d andere ploegen.
Ik zou ten alle tijden zonder Zahavi spelen maar met Vertessen/Gakpo en Madueke. Die snelheid kun je goed benutten daar.
Met Zahavi wordt het kansloos daar.
 
Nu de schoonzoon van ex bondscoach Frank de Boer een wedstrijd van PSV mocht leiden afgelopen zaterdag,
neem ik aan dat de schoonzoon van ex bondscoach Bert van Marwijk, zondag wordt aangesteld als fluitist bij
een duel van Ajax.
Of werkt het zo niet binnen de KNVB? ;)
 
Nu de schoonzoon van ex bondscoach Frank de Boer een wedstrijd van PSV mocht leiden afgelopen zaterdag,
neem ik aan dat de schoonzoon van ex bondscoach Bert van Marwijk, zondag wordt aangesteld als fluitist bij
een duel van Ajax.
Of werkt het zo niet binnen de KNVB? ;)
Is Joey Kooij de schoonzoon van De Boer?
 
Gezien de vorm zou ik niet durven zeggen dat wij deze pakken…

Maar wedstrijden in Amsterdam staan daar altijd los van en ze hebben hoe dan ook elk jaar giga veel moeite met ons…

Ik zeg toch 1-2, let’s go!!😎
 
Gezien de resultaten en het spel dit seizoen is Ajax favoriet, maar als Ajax flink op z'n kloten krijgt van Dortmund en PSV speelt een goede pot tegen Monaco kan het gevoel binnen de teams weer heel anders zijn.
 
Gezien de resultaten en het spel dit seizoen is Ajax favoriet, maar als Ajax flink op z'n kloten krijgt van Dortmund en PSV speelt een goede pot tegen Monaco kan het gevoel binnen de teams weer heel anders zijn.
Daarnaast laat Ajax vaak veel ruimte, iets waar PSV wel veel mee kan. PSV heeft de meeste moeite met een team dat de boel helemaal dichtgooit. Het veldoverwicht zal wel meer richting Ajax zijn, de vraag is of ze dat om kunnen zetten in resultaat. Ajax scoort wel makkelijk, en PSV krijgt makkelijk tegengoals.

Kortom, spannende wedstrijd die wellicht op details beslist zal worden. Net als veel edities van Ajax-PSV / PSV-Ajax weet ik weer niet goed wat ik ervan moet verwachten. 't Kan 3-0 worden maar ook 0-3, zeg maar.
 
Is Joey Kooij de schoonzoon van De Boer?
Is Frank de Boer ook ex coach van Ajax?
Op jouw retorische vraag mag ik er ook een stellen,toch? :)

Mentos; waarom zou Ajax favoriet zijn tegen hun angstgegner waar ze de laatste ontmoeting dik van verloren
en de laatste twee competitieduels ternauwernood een gelijkspelletje in de wacht konden slepen?
 
Laatst bewerkt:
Is Frank de Boer ook ex coach van Ajax?
Op jouw retorische vraag mag ik er ook een stellen,toch? :)

@Menthos; waarom zou Ajax favoriet zijn tegen hun angstgegner waar ze de laatste ontmoeting dik van verloren
en de laatste twee competitieduels ternauwernood een gelijkspelletje in de wacht konden slepen?
Waarom steeds die ‘h’ in ‘Menthos’?😑
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan