Ajax - PSV | Zondag 2 februari | Eindstand 1-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Er valt gewoon geen echt geen fatsoenlijke opstelling te maken van deze hele matige selectie. We schuiven elke keer met wat poppetjes maar het is allemaal 'lood om oud ijzer'. Ook al is ajax niet niet in goede doen vrees ik voor een vreselijke vernedering..
Het spijt me zeer maar ik ben blij dat we nog wat punten aan het begin van het seizoen hebben behaald anders waren we nu zelfs een degradatie kandidaat..
 
Gakpo makte een grote fout, ik denk dat hij hiervan leert. Om hem nou meteen als egoist te bestempelen...

Inderdaad, Ihattaren gaf ook geen 100% bal aan Lammers omdat hij hem niet zag. We noemen Mo nu niet ook opeens een blinde zonder spelinzicht.
 
Tja, wat is er nog te kiezen.

Unnerstall
Dumfries - Schwaab - Hendrix - Viergever
Rosario - Ihattaren - Guti
Doan (tegen Tagliafico) - Lammers - Gakpo

Bank
Ruiter
Teze - Baumgartl - Boscagli
Thomas
Madueke - Mitroglou - Bruma
 
Nee valt mee, onlangs 30 geworden. Maar dacht dat er werd gehint of recentelijke tijden. Heb de tijden genoeg meegemaakt dat wij altijd ten onder gingen. Vandaar dat ik de bekerfinale in 1998 ook extra lekker vond. Het is altijd lastig tegen PSV. Vandaar dat ik maar 2-1 denk.
Dat vind ik vrij jong. Ik had je vader kunnen zijn. (al was je dan nooit Ajax supporter geworden ;) )
 
We kunnen ook Madueke laten starten en hopen dat die gelijk een mega-doorbraak wedstrijd heeft. Tegen VVV zag het er in ieder geval niet slecht uit.
 
Er valt gewoon geen echt geen fatsoenlijke opstelling te maken van deze hele matige selectie. We schuiven elke keer met wat poppetjes maar het is allemaal 'lood om oud ijzer'. Ook al is ajax niet niet in goede doen vrees ik voor een vreselijke vernedering..
Het spijt me zeer maar ik ben blij dat we nog wat punten aan het begin van het seizoen hebben behaald anders waren we nu zelfs een degradatie kandidaat..

Waarom lukte het in het begin wel vrij behoorlijk en haalden we met dezelfde "poppetjes" wel punten , zelfs tegen Ajax .
Ondertussen zijn Malen en Bergwijn er wel niet bij wat natuurlijk een groot verschil is doch de rest kan het voetballen toch totaal niet verleerd zijn .
 
Gakpo makte een grote fout, ik denk dat hij hiervan leert. Om hem nou meteen als egoist te bestempelen...

Exact. Hij komt alleen voor de keeper en maakt een inschattingsfout wat betreft wie er beter voor staat. Voor de wedstrijd jammer, maar het is echt niet zo dat Gakpo nooit de bal afgeeft.
 
Exact. Hij komt alleen voor de keeper en maakt een inschattingsfout wat betreft wie er beter voor staat. Voor de wedstrijd jammer, maar het is echt niet zo dat Gakpo nooit de bal afgeeft.

Het is meer het besef dat hij niet voor zekerheid gaat gezien de situatie waar de club zich in bevindt.
Dat neem ik hem kwalijk. Dat is anders als het 3-0 staat.
 
Het is meer het besef dat hij niet voor zekerheid gaat gezien de situatie waar de club zich in bevindt.
Dat neem ik hem kwalijk. Dat is anders als het 3-0 staat.

Je kan hem die fout kwalijk nemen, en het kost je wellicht de winst.
Maar is hij dan automatisch een egoïst?
 
Je kan hem die fout kwalijk nemen, en het kost je wellicht de winst.
Maar is hij dan automatisch een egoïst?

Afgelopen zondag kost het je de winst for sure.
Afgelopen zondag was hij een egoïst net zoals Bergwijn dat was thuis tegen LASK, waardoor overwintering feitelijk al binnen had geweest.
 
Tja, wat is er nog te kiezen.

Unnerstall
Dumfries - Schwaab - Hendrix - Viergever
Rosario - Ihattaren - Guti
Doan (tegen Tagliafico) - Lammers - Gakpo

Bank
Ruiter
Teze - Baumgartl - Boscagli
Thomas
Madueke - Mitroglou - Bruma

Het houdt inderdaad niet over en zelfs een gelijkspel zou al een wonder zijn, maar ik zou het zo invullen denk ik:

Unnerstall
Dumfries - Baumgartl/Schwaab - Hendrix - Viergever
Rosario - Ihattaren - Doan
Madueke - Lammers - Gakpo

Ben absoluut geen fan van Hendrix in de verdediging, en ik denk dat het matige niveau en het feit dat Twente nauwelijks gevaarlijk werd verbloemde hoe slecht Hendrix is als verdediger, maar het is wel iemand die de hele achterste linie omhoog trekt, waar ik wel van hou, en iemand die in tegenstelling tot alle andere verdedigers, een goede pass van achteruit kan geven. Net als alle andere CV's is ook hij echter te traag, dus dat is en blijft een probleem. De alternatieven zijn echter een nog groter drama, dus dan toch maar Hendrix op die plek. Viergever uit het centrum houden lijkt me prima.
Schwaab of Baumgartl, tja, Schwaab is zo ontzettend traag, dat kan alleen maar fout aflopen, net als de vorige keer dus. Baumgartl is niet veel beter, wel iets sneller maar ook iets dommer, dus het is lood om oud ijzer, en het is lastig om te kiezen wie van de twee.Hoe je het ook wendt of keert, in deze linie kun je geen goede opstelling maken, en het is voor elke aanval kinderspel om gaten te vinden in de verdediging van PSV.

Guti zou ik sowieso niet opstellen, die is echt veel te traag, zowel qua rennen als qua handelingssnelheid, en dat is funest tegen zelfs middenmoters, laat staan Ajax. Ik zou Doan de rol geven die Ibi had. Ook niet ideaal, maar er zit wel voetbal in, en hij is sneller dan Ibi.

Madueke zou ik zonder problemen voor de leeuwen gooien; samen met Ledezma de lichtpuntjes bij Jong PSV, en de alternatieven op de flank zijn simpelweg een drama. Gewoon lekker zijn gang laten gaan op die flank. Heerlijk talentje.

Ledezma zou ik een invalbeurt geven.
 
Waarom lukte het in het begin wel vrij behoorlijk en haalden we met dezelfde "poppetjes" wel punten , zelfs tegen Ajax .
Ondertussen zijn Malen en Bergwijn er wel niet bij wat natuurlijk een groot verschil is doch de rest kan het voetballen toch totaal niet verleerd zijn .
Verleerd niet. Ze hebben het nooit gekund.
En op dezelfde manier dat Ajax ook wel eens bij Groningen verliest of tegen Heracles gelijk speelt is die 1-1 in Eindhoven ook wel te verklaren.
 
Verleerd niet. Ze hebben het nooit gekund.
En op dezelfde manier dat Ajax ook wel eens bij Groningen verliest of tegen Heracles gelijk speelt is die 1-1 in Eindhoven ook wel te verklaren.

zo boor je natuurlijk alles de grond in ................
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan