Ajax - PSV | Zondag 2 februari | Eindstand 1-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Heb geen kracht gevonden om alles terug te lezen op deze maandagochtend, maar vonden jullie het een penalty? Actie van Dest.
Ik zou 'm waarschijnlijk wel gegeven hebben, in het licht van de huidige interpretatie van de regels door Zeist.
Als we gewoon weer wat meer 'echte mannen-voetbal' zouden mogen spelen, had de bal nooit op de stip gegaan.
 
Heb geen kracht gevonden om alles terug te lezen op deze maandagochtend, maar vonden jullie het een penalty? Actie van Dest.
Actie van Dest, daar zeg je het goed. :grin:

Maar dit was natuurlijk de niet gegeven penalty die ervoor zorgt dat het aan het eind van het seizoen allemaal weer in evenwicht is. Dat het voor de stand, uitslag en verloop van de wedstrijd totaal niets uitmaakt of die gegeven werd of niet, daar hebben we het maar niet over.
 
Je kan 'm geven, die pingel, maar even goed ook niet.

Uiteindelijk maakt het weinig uit voor het resultaat. Kansloze nederlaag helaas.
 
Ik heb de tweede helft gekeken. Die giga gaten in de verdediging en het moment waarbij een mannetje in de rug van Rosario in alle rust door mag lopen maken er een comedy van of een drama.
 
Loepzuivere penalty inderdaad. Snap alleen de grote ophef achteraf erover niet zo, aangezien Ajax toch al gewonnen had. Als je nou punten door de neus waren geboord zoals bij PSV vaak gebeurd is, dan snap ik het nog.
Helemaal eens...toonde in elk geval weer eens aan dat Boscagli een zeer matige verdediger is...hopen dat Rodriguez de rest van het seizoen fit is
 
Ik zou 'm waarschijnlijk wel gegeven hebben, in het licht van de huidige interpretatie van de regels door Zeist.
Als we gewoon weer wat meer 'echte mannen-voetbal' zouden mogen spelen, had de bal nooit op de stip gegaan.
De interpretatie van Zeist maakt juist dat ik voetbal minder leuk ben gaan vinden. Al die slappe penaltys die worden gegeven als er ook maar enig ( misschien wel, misschien niet ) contact is. Het gaat bij mij meer is het opzettelijk of niet. Men is daar vanaf gestapt, slappe heren in Zeist. Wat ook een rol speelt, dat de aanvaller zich overdreven laat vallen. Oh wat is dat erg, ik zal maar een penalty geven, want hij valt. Slappe hap.
 
De interpretatie van Zeist maakt juist dat ik voetbal minder leuk ben gaan vinden. Al die slappe penaltys die worden gegeven als er ook maar enig ( misschien wel, misschien niet ) contact is. Het gaat bij mij meer is het opzettelijk of niet. Men is daar vanaf gestapt, slappe heren in Zeist. Wat ook een rol speelt, dat de aanvaller zich overdreven laat vallen. Oh wat is dat erg, ik zal maar een penalty geven, want hij valt. Slappe hap.
Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn.
 
Ja het was een reactie op social media die het beeld stop had gezet, daar werd duidelijk eerst bal gespeeld. Kan helaas via Facebook ondanks mijn like het bericht niet openen :confused: Zal het nog proberen.

Helaas, vermoed dat degene die de post gedeeld had deze weer verwijderd heeft. Zal wel commentaar hebben gekregen dat iets tegen Ajax nooit terecht is :sneaky:
 
Ach veel mensen hebben een favoriet over wie ze nooit klagen of nooit een kritische noot willen horen en sommige hebben 1 of 2 spelers die ze nooit mogen en aan wie ze weinig credits geven. Die speler moet echt 200% goed spelen willen zijn tegenhangers geloven dat ie redelijk heeft gespeeld. Voor zulke spelers is er bij die groep dan ook geen tussenweg; ze moeten of een 9 scoren of ze zijn de losers. Met de Marokkanen-bashers is dat net zo: een gemiddelde Marokkaan bestaat voor hen eigenlijk niet, je moet of een Aboutaleb zijn of anders ben je niets/een loser/crimineel. Je leert er mee te leven...
Dan maar even hier. Bedoel je dat Rosario negatief beoordeeld wordt vanwege zijn etniciteit? Ik mag hopen van niet. We houden bijvoorbeeld toch bijna allemaal van Dumfries? En toen Pablo wel goed speelde werd hij nog koning Pablo genoemd. Nu kijkt hij niet meer en laat hij zijn mannetje lopen. Zijn oud trainer Cocu wist wel beter, die was niet te reactief om een paar keer in zijn rug of opzij te kijken.
Schwaab, Unnerstal, Boscagli, Bruma, Bergwijn het maakt niet uit wat hun achtergrond is, ze spelen allemaal ontzettend reactief en krijgen hierom allen kritiek
 
Dan maar even hier. Bedoel je dat Rosario negatief beoordeeld wordt vanwege zijn etniciteit? Ik mag hopen van niet. We houden bijvoorbeeld toch bijna allemaal van Dumfries? En toen Pablo wel goed speelde werd hij nog koning Pablo genoemd. Nu kijkt hij niet meer en laat hij zijn mannetje lopen. Zijn oud trainer Cocu wist wel beter, die was niet te reactief om een paar keer in zijn rug of opzij te kijken.
Schwaab, Unnerstal, Boscagli, Bruma, Bergwijn het maakt niet uit wat hun achtergrond is, ze spelen allemaal ontzettend reactief en krijgen hierom allen kritiek

Ik vind wel dat Schwaab nog relatief wordt gespaard hier. En ik denk toch dat dat komt omdat hij een Duitser is. Want laten we eerlijk zijn: kritiek op Duitsers, dat doe je gewoon niet.
 
Ik vind wel dat Schwaab nog relatief wordt gespaard hier. En ik denk toch dat dat komt omdat hij een Duitser is. Want laten we eerlijk zijn: kritiek op Duitsers, dat doe je gewoon niet.
Misschien omdat hij een klein beetje krediet had opgebouwd in eerdere jaren. Want we hebben een paar jaar terug ofzo redelijke resultaten behaald met een verdediging waar Schwaab in zat.
Toen kon die er prima bij (al was het nnet aan), maar toen deed de rest het ook beter en toen hoorde je me ook niet, maar nu vind ik het echt een drama.
 
Ik vind wel dat Schwaab nog relatief wordt gespaard hier. En ik denk toch dat dat komt omdat hij een Duitser is. Want laten we eerlijk zijn: kritiek op Duitsers, dat doe je gewoon niet.
Ook Schwaab wordt niet gespaard hoor. Ik zie veel reacties van opstellingen zonder Schwaab, tot reacties als 'opa Schwaab's/'slome schwaab', en reacties over hoe ongewild hij is, dat hij met hangende pootjes weer terug kwam.
 
Dan maar even hier. Bedoel je dat Rosario negatief beoordeeld wordt vanwege zijn etniciteit? Ik mag hopen van niet. We houden bijvoorbeeld toch bijna allemaal van Dumfries? En toen Pablo wel goed speelde werd hij nog koning Pablo genoemd. Nu kijkt hij niet meer en laat hij zijn mannetje lopen. Zijn oud trainer Cocu wist wel beter, die was niet te reactief om een paar keer in zijn rug of opzij te kijken.
Schwaab, Unnerstal, Boscagli, Bruma, Bergwijn het maakt niet uit wat hun achtergrond is, ze spelen allemaal ontzettend reactief en krijgen hierom allen kritiek
Voordat dit een eigen leven gaat leiden: je legt de verkeerde link;)
Ik vergeleek twee situaties waarin een persoon/voetballer of een bepaalde groep (Marokkanen) te weinig credits heeft. Diegene die kritisch zijn op die groep of speler of ... blijven eigenlijk altijd wel kritisch tenzij diegene een 9 scoort. Dan is men pas tevreden terwijl normaal gesproken een 6 ook voldoet. Maar een 6 is eigenlijk voor die critici algauw een 3 of 4.
Of andersom: als een speler bijv je favoriete speler is, dan zie je eerder en vaker de goede dingen bij hem terwijl anderen toch met de minpunten op de proppen komen. Maar daar ben je soms niet echt vatbaar voor.
 
Je weet nu al dat de wedstrijden in de eredivisie zondag niet doorgaan, want het waait en Ajax, Utrecht, AZ en Feyenoord moeten midweeks een bekerwedstrijd spelen.

De KNVB wil het besluit dat nu al vaststaat nog uitstellen tot uiterlijk zondagmorgen. :rolleyes: :cautious:

Edit: Per abuis in dit topic geplaatst. Was bedoeld voor het topic: Wedstrijdchat overige clubs ...
 
Laatst bewerkt:
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan