Ajax - PSV | Zaterdag 27 juli | Eindstand 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
https://www.volkskrant.nl/sport/lan...igt-en-de-jong-al-verder-is-dan-psv~baec23c7/

Er zijn 36 seconden gespeeld in de Johan Cruijff Schaal en de Volkskrant doet alsof ze al weten wie de aankomend kampioen wordt... :lying:
Tja, ik vond het een redelijk gelijkwaardige wedstrijd eigenlijk en de strenge woorden van Van Bommel wat overdreven. Maar qua dat laatste, natuurlijk moet hij zijn mannen wel (op een goede manier) op scherp zetten, dus dat is te begrijpen. PSV kreeg voldoende kansen en had grote delen van de wedstrijd de bal. Een gelijkspel was helemaal niet onterecht geweest. Ik vond wel dat Ajax op de momenten dat het moest doortastender was, dus zo bekeken een terechte overwinning voor Ajax.
 
PSV moet het de afgelopen jaren hebben van werklust, eenheid, strijd en het beste uit de kwaliteiten van de spelers halen. PSV heeft veel goede spelers maar helaas niet zo goed als bepaalde spelers van Ajax afgelopen seizoen (bv. Tadic, Ziyech, de Ligt). Juist daarom is eendracht en werklust van groot belang, en dat komt pas als men goed weet wat de taken zijn van iedere speler/positie en men op elkaar ingespeeld zijn. En juist dat komt met tijd/trainingen/wedstrijden samen.

Ik zie wel kansen voor PSV dit jaar.
 
Als Lozano, Bergwijn en Malen blijven, dan heb ik,wel meer geloof in een kampioenschap en dat we redelijk ver komen in Europa....echter , als genoemde 3 spelers vertrekken, dan zie ik het op alle fronten somber in. Bruma, Gakpo en Lammers gaan voorin echt niet het verschil maken.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Als Lozano, Bergwijn en Malen blijven, dan heb ik,wel meer geloof in een kampioenschap en dat we redelijk ver komen in Europa....echter , als genoemde 3 spelers vertrekken, dan zie ik het op alle fronten somber in. Bruma, Gakpo en Lammers gaan voorin echt niet het verschil maken.
Het zou mooi zijn als Pereiro, Hendrix en Ramselaar vertrekken. Dan kan er een eventueel een middenvelder en een CV binnen gehaald worden en zijn we overal goed bezet.
 
1. Zoet komt inderdaad niet meer van de grond. Houdt geen afstandschoten meer tegen. Is PSV opgebroken in 2e helft vorig seizoen en heeft zelfs in dit korte seizoen al meerdere houdbare ballen doorgelaten. PSV heeft een puntenpakker nodig. Zoet is dat niet (meer).

2. Hendrix komt handelingssnelheid te kort, en nog veel meer. Rood van vandaag is het logische gevolg.
Is NAC+ niveau. Is niet de bedoeling dat hij speelt, hoogstens reserverol.

3. MvB heeft qua communicatie nog niets geleerd van vorig seizoen. Hou je klasse, ga niet schelden tegen Ten Hag. Blijf van de 4e man af en praat niet met je handen voor je mond. Ook niet na afloop. Lijkt erop dat Thijs Slegers hier niet doet wat hij zou moeten doen.
Met het gedrag ondermijnt MvB een positieve beeldvorming van PSV.

4. VAR en Higler. Higler is een van de beste scheidsrechters die we hebben. En heeft vandaag wat last gehad van de tekortkomingen van Hendrix. Wilde dat compenseren.
Waar het mij meer om gaat, is dat analisten niet neutraal zijn, en dat merk je dan bij dit soort discutabele momenten. Daar waar wij het graag hebben over de vermeende overtreding van Tadic, besteden zij aandacht aan de overtredingen van Hendrix en het gedrag van MvB. Een scheids komt met maatregelen in het nadeel van PSV / voordeel van Ajax vaak goed weg. Qua verantwoording. Zo hoeft een VAR bijvoorbeeld niet uit te leggen waarom hij geen review vraagt bij het moment van Lozano/Blind in de vorige #ajapsv. Of kan de KNVB zonder blikken of blozen de handsbal van Tagliafico #groaja negeren bij het ARAG/VAR moment van de week (terwijl dit het meest interessante van het hele seizoen was).
Die beeldvorming speelt PSV parten. Een betere balans in de analisten zou ook helpen; lees naast Perez ook iemand die Ajax wat minder leuk vindt.

Ik heb punt 3 gemist, schelden tegen Ten Hag?
 
Ik begrijp dat anno 2019 iedereen snel beledigd voelt, maar kale is toch geen scheldwoord.

Tja, zo kun je alles bagatelliseren. Begrijp me niet verkeerd; "kale" is alles behalve een term waar je wakker van hoeft te liggen, maar het gaat ook om de hele setting en de vibe rondom vBommel. Hij blijkt gewoon (nog steeds) een onvolwassen - en ik zou bijna willen zeggen onsympathieke - vent te zijn die zich veel te gemakkelijk laat gaan.

Ik zou het helemaal niets vinden als onze trainer een collega tijdens een verhitte discussie aanspreekt met "hey kale". Dan kun je zeggen dat het een scheldwoord van niets is, maar het gaat om de klasse die je wilt uitstralen als club, met de trainer als een van de ambassadeurs. Ik vind het prima, hoor; PSV snijdt alleen maar zichzelf hiermee in de vingers. Redelijk wat scheidsrechters kotsen hem vanzelf uit en de publieke opinie wordt er echt niet beter op. Het lijkt dan ook alsof er een gebrek aan leiderschap is, want een sterke directeur zou hem al lang hebben verteld dat hij zich eens moet leren gedragen als trainer van een topclub.

Laat ik het omdraaien: zou jij in een verhitte discussie met een collega "Hey, kale" zeggen? Ik denk niet dat hij dat erg respectvol van je zou vinden.

Dan even OT: het was een nietszeggende pot. Beide teams zullen nog redelijk wat mutaties ondergaan. PSV barst van de kwaliteit voorin en zal eindelijk met een versterkte verdediging gaan spelen. Als ze slim zijn versterken ze het middenveld nog even door de verwachte miljoenen uit de verkoop van een Lozano/Bergwijn/Pereiro/Hendrix te steken in de terugkeer van Propper. Dan zou PSV (met name door hun aanval) wat mij betreft wellicht zelfs heel licht favoriet voor de titel zijn imo; in de huidige situatie acht ik Ajax licht favoriet voor de titel. Maar goed, zoals ik al in een ander topic zei: eind september kunnen we de balans pas enigszins opmaken.

Hoop iig dat jullie Basel even van de mat vegen morgen; succes alvast!
 
Dan even OT: het was een nietszeggende pot. Beide teams zullen nog redelijk wat mutaties ondergaan. PSV barst van de kwaliteit voorin en zal eindelijk met een versterkte verdediging gaan spelen. Als ze slim zijn versterken ze het middenveld nog even door de verwachte miljoenen uit de verkoop van een Lozano/Bergwijn/Pereiro/Hendrix te steken in de terugkeer van Propper. Dan zou PSV (met name door hun aanval) wat mij betreft wellicht zelfs heel licht favoriet voor de titel zijn imo; in de huidige situatie acht ik Ajax licht favoriet voor de titel. Maar goed, zoals ik al in een ander topic zei: eind september kunnen we de balans pas enigszins opmaken.

Hoop iig dat jullie Basel even van de mat vegen morgen; succes alvast!
Daar had ik nog niet eens aan gedacht, maar goeie! Ik vraag me af of hij ervoor te porren is, maar Propper lijkt me inderdaad precies wat dit PSV nodig heeft.
 
Tja, zo kun je alles bagatelliseren. Begrijp me niet verkeerd; "kale" is alles behalve een term waar je wakker van hoeft te liggen, maar het gaat ook om de hele setting en de vibe rondom vBommel. Hij blijkt gewoon (nog steeds) een onvolwassen - en ik zou bijna willen zeggen onsympathieke - vent te zijn die zich veel te gemakkelijk laat gaan.

Ik zou het helemaal niets vinden als onze trainer een collega tijdens een verhitte discussie aanspreekt met "hey kale". Dan kun je zeggen dat het een scheldwoord van niets is, maar het gaat om de klasse die je wilt uitstralen als club, met de trainer als een van de ambassadeurs. Ik vind het prima, hoor; PSV snijdt alleen maar zichzelf hiermee in de vingers. Redelijk wat scheidsrechters kotsen hem vanzelf uit en de publieke opinie wordt er echt niet beter op. Het lijkt dan ook alsof er een gebrek aan leiderschap is, want een sterke directeur zou hem al lang hebben verteld dat hij zich eens moet leren gedragen als trainer van een topclub.

Laat ik het omdraaien: zou jij in een verhitte discussie met een collega "Hey, kale" zeggen? Ik denk niet dat hij dat erg respectvol van je zou vinden.

Dan even OT: het was een nietszeggende pot. Beide teams zullen nog redelijk wat mutaties ondergaan. PSV barst van de kwaliteit voorin en zal eindelijk met een versterkte verdediging gaan spelen. Als ze slim zijn versterken ze het middenveld nog even door de verwachte miljoenen uit de verkoop van een Lozano/Bergwijn/Pereiro/Hendrix te steken in de terugkeer van Propper. Dan zou PSV (met name door hun aanval) wat mij betreft wellicht zelfs heel licht favoriet voor de titel zijn imo; in de huidige situatie acht ik Ajax licht favoriet voor de titel. Maar goed, zoals ik al in een ander topic zei: eind september kunnen we de balans pas enigszins opmaken.

Hoop iig dat jullie Basel even van de mat vegen morgen; succes alvast!

De context was bij mij onduidelijk. Het in de heetst van de strijd zeggen of tijdens een babbeltje voor de wedstrijd vind ik anders.
 
Tja, zo kun je alles bagatelliseren. Begrijp me niet verkeerd; "kale" is alles behalve een term waar je wakker van hoeft te liggen, maar het gaat ook om de hele setting en de vibe rondom vBommel. Hij blijkt gewoon (nog steeds) een onvolwassen - en ik zou bijna willen zeggen onsympathieke - vent te zijn die zich veel te gemakkelijk laat gaan.

Ik zou het helemaal niets vinden als onze trainer een collega tijdens een verhitte discussie aanspreekt met "hey kale". Dan kun je zeggen dat het een scheldwoord van niets is, maar het gaat om de klasse die je wilt uitstralen als club, met de trainer als een van de ambassadeurs. Ik vind het prima, hoor; PSV snijdt alleen maar zichzelf hiermee in de vingers. Redelijk wat scheidsrechters kotsen hem vanzelf uit en de publieke opinie wordt er echt niet beter op. Het lijkt dan ook alsof er een gebrek aan leiderschap is, want een sterke directeur zou hem al lang hebben verteld dat hij zich eens moet leren gedragen als trainer van een topclub.

Laat ik het omdraaien: zou jij in een verhitte discussie met een collega "Hey, kale" zeggen? Ik denk niet dat hij dat erg respectvol van je zou vinden.

Dan even OT: het was een nietszeggende pot. Beide teams zullen nog redelijk wat mutaties ondergaan. PSV barst van de kwaliteit voorin en zal eindelijk met een versterkte verdediging gaan spelen. Als ze slim zijn versterken ze het middenveld nog even door de verwachte miljoenen uit de verkoop van een Lozano/Bergwijn/Pereiro/Hendrix te steken in de terugkeer van Propper. Dan zou PSV (met name door hun aanval) wat mij betreft wellicht zelfs heel licht favoriet voor de titel zijn imo; in de huidige situatie acht ik Ajax licht favoriet voor de titel. Maar goed, zoals ik al in een ander topic zei: eind september kunnen we de balans pas enigszins opmaken.

Hoop iig dat jullie Basel even van de mat vegen morgen; succes alvast!

Ik vind de discussie met scheidsrechters enzo allemaal wel prima. Dat deed ie op het veld ook. Maar de trainer van de tegenstander aanspreken met "Hey kale" vind ik inderdaad absoluut niet van klasse getuigen. Zo spreek je een scheidsrechter bijvoorbeeld ook niet aan. Ik hoop dat MvB intern op de vingers is getikt wegens die opmerking.

Hij hoeft zeker niet het braafste jongetje van de klas te zijn, maar er is wel een ondergrens.
 
Ik vind de discussie met scheidsrechters enzo allemaal wel prima. Dat deed ie op het veld ook. Maar de trainer van de tegenstander aanspreken met "Hey kale" vind ik inderdaad absoluut niet van klasse getuigen. Zo spreek je een scheidsrechter bijvoorbeeld ook niet aan. Ik hoop dat MvB intern op de vingers is getikt wegens die opmerking.

Hij hoeft zeker niet het braafste jongetje van de klas te zijn, maar er is wel een ondergrens.
Tenzij t Pierluigi Collina is... Maar wat mij betreft heb je gelijk. Is van dezelfde orde als de wijze waarop de TD-er zich iedere keer weet te presenteren. Niet het niveau dat wij moeten nastreven.
 
Daar had ik nog niet eens aan gedacht, maar goeie! Ik vraag me af of hij ervoor te porren is, maar Propper lijkt me inderdaad precies wat dit PSV nodig heeft.

Aub geen Propper, goede voetballer maar als er een is die bij tegenslag zijn kop als eerste laat hangen is het Propper wel.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan