Ajax - PSV | Zaterdag 27 juli | Eindstand 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
rBkWtDs.png
 
Ik vermoed toch wel een overwinning maar ergens zou het niet verkeerd zijn wat mij betreft als we hier tegen een nederlaag aan lopen. Met nog een maand te gaan in de transferperiode komt er dan wellicht extra welwillendheid om nog te investeren in de selectie. Tevens worden we dan even met beide benen op de grond gezet, zo van we zijn er nog niet en moeten er hard voor vechten dit seizoen. Daarentegen hoop ik dat een overwinning op PSV de koopwoede van Ajax wat temt immers het "grote" geld daar wel aanwezig is. Deze prijs heeft verder toch 0 waarde.
 
De Johan Fruitschaal was al een totaal onbeduidende prijs en wordt door de planning in het seizoen nog verder gedevalueerd.

Gewoon ongegeneerd andere mannen de kans geven, inzichten die dat oplevert, dat is échte winst:

Zoet
Teze-Sainsbury-Viergever-Lato (wissel: Bocagli)
Sadilek-Ihattaren-Hendrix
Bruma-Lammers-Gakpo

Realiseer me bij maken van deze opstelling, dat Abouhhlal niet doogeschoven is naar het eerste. Had ik wel verwacht.
 
Verliezen van ajaks is gewoon altijd kut, of het nou voor de beker is of een random ED match. Ik moet dan weken aanhoren hoe de lampies weer niks hebben.

Dat ajaks zaterdag wint spreekt voor zich, thuis en beter elftal. Gewoon een b elftal opstellen en focus op dinsdag
 
Verliezen graag. Winnaar wordt nooit kampioen, toch?

9 vd 10 keer niet nee. PSV won hem in 2015, en een jaar later, werden we kampioen. Sindsdien werd winnaar geen landskampioen. Feyenooit verloor hem bijvoorbeeld van ons in 2016, en werden een jaar later kampioen.

Tja, aan de ene kant zou ik het wel leuk vinden als we de Super Cup pakken tegen Ajax in Amsterdam. Dan begin je in ieder geval het seizoen met een prijs. Ook al geven veel mensen geen moer aan die prijs. We zijn wel recordhouder met 11 stuks, en ik zie er daar graag een 12de bij.

Bij die gasten zullen de Ziyech's, Onana's, Mazraoui's van deze wereld denk ik niet spelen. En toch kunnen ze spelers als Promes, Tadic, Van de Beek etc opstellen, Blind. Ik verwacht eigenlijk dat Bommel gewoon in de sterkste opstelling gaat aantreden. Misschien Lammers nu eens keer in de spits? Kijken wat die ervan bakt. Viel gretig in gisteren, en maakte een Luuk de Jong achtige kopgoal.
 
Gewoon keihard erin met B-C spelers en mogelijk wat Ajax spelers blesseren zal goed uitkomen. Lekker gepland door de KNVB trouwens, tussen de CL in.
 
Als PSV net zo speelt als gisteren no worries IMHO. Vond ze echt goed..snel, slagvaardig..zeker niet sloom:BALL::clap2:
Alhoewel.zijn de anderen dan al terug? De 4..
 
Veredelde oefenmatch, en zo moet men er ook mee omgaan.
Verdediging mag blijven staan, beetje ingespeeld op elkaar raken kan geen kwaad. Misschien eens een linksback proberen op de linksbackpositie. Idem met Guti, spelritme kan geen kwaad.
Hendrix mag met Ihattaren het middenveld compleet maken. Voorin Lammers, geflankeerd door Bruma en Gakpo. Lozano, Malen en Bergwijn geeneens laten invallen, die jongens gaan we volgende week hard nodig hebben.
 
Veredelde oefenmatch, en zo moet men er ook mee omgaan.
Verdediging mag blijven staan, beetje ingespeeld op elkaar raken kan geen kwaad. Misschien eens een linksback proberen op de linksbackpositie. Idem met Guti, spelritme kan geen kwaad.
Hendrix mag met Ihattaren het middenveld compleet maken. Voorin Lammers, geflankeerd door Bruma en Gakpo. Lozano, Malen en Bergwijn geeneens laten invallen, die jongens gaan we volgende week hard nodig hebben.

Voor het Nederlands belang natuurlijk, dat B-team!
 
Ach het is een mooie generale en verder in het seizoen kom je 3 wedstrijden per week ook tegen dus we moeten gewoon kijken naar het positieve en niet te veel zeiken. Natuurlijk is het een beetje krom aangezien voor Ajax hele speelrondes werden omgegooid maar goed PSV moet gewoon tegen Basel winnen dan is er niets aan de hand.
 
Als PSV dat doet wordt er weer het Ajax etiket 'calimero' op geplakt. Mooier is het om verrassend uit de hoek te komen. Wat is nu die fruitschaal eigenlijk waard.

True, maar aan de andere kant zou je je daar niet door moeten laten leiden als PSV zijnde. Die trieste figuren zul je toch wel houden, wat PSV ook doet. Lijkt me dom als je je eigenbelang ondergeschikt maakt aan het trachten te verzwakken van het imago dat PSV bij die sulletjes heeft, wat toch nooit lukt.
 
Wedstrijd gebruiken om bepaalde spelers eens op hun juiste positie aan het werk te zien. Lammers in de spits, Guti op het middenveld met Rosario, etc.

Einduitslag kan me gestolen worden
 
V.Driessen geef ik toch een keertje gelijk.
Waarom PSV géén uitstel/datumwijziging gevraagd heeft bij de KNAJB voor de wedstrijd om de JC Schaal is mij ook een raadsel.
https://psv.supporters.nl/nieuws/artikel/46433/'PSV-diende-geen-verzoek-in-om-duel-om-Johan-Cruijff-Schaal-te-verplaatsen'

Zeg, ze hebben wel degelijk de datum gewijzigd voor PSV!

De 24ste editie van de strijd om de Johan Cruijff Schaal, tussen Ajax en PSV, is verplaatst van zondag 28 naar zaterdag 27 juli om 18.00 uur. De reden hiervoor is om PSV een zo optimaal mogelijke voorbereiding te bieden op de Europese wedstrijden die de club moet spelen in de tweede voorronde van de Champions League.

Of dat nou heel veel effect gaat hebben, is een tweede. :S:
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan