Ajax - PSV | Zaterdag 27 juli | Eindstand 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Je mist de essentie: als het gaat om Bruma, kan ik je zeggen dat ik dat allang een onnodige aankoop heb gevonden. Logisch toch dat ik juist op zon iemand ga letten?? Iemand van 15 miljoen moet er wat mij betreft meteen staan zoals Lozano ook meteen stond. Dat heeft niets met afbranden te maken. En dat mensen zien dat de linksback zo wordt opgelost en dat Lukassen daar loopt, kun je zeiken vinden maar het is geen onnodige kritische noot.

Wat is de essentie dan? Je zegt: Ik vond Bruma vanaf het begin een onnodige aankoop. Een onnodige aankoop zegt iets over het feit dat je vindt dat het geld anders aangewend moet worden. Reken je daar de van dat geld aangeschafte speler nu op af?

Op iemand letten is prima, maar iemand afrekenen op basis van 3 wedstrijden vind ik wel wat rap, ongeacht wat die gekost heeft.
Een Lozano, waar wij graag veel centjes voor vangen heeft prachtwedstrijden in dienst van PSV gespeeld, maar ook hele slechte wedstrijden. Hoe was Promes, de nieuwe aankoop bij Ajax? Was die zoveel beter?

Je geeft aan dat het geen afbranden maar een kritische noot is. Dus 2 tot 3 wedstrijden is voor jou de standaard voor een nieuwe speler om in een vreemd land en voor een nieuwe ploeg te moeten presteren? Ik vind het wat krap.
 
  • Leuk
Reactions: znq
1. Zoet komt inderdaad niet meer van de grond. Houdt geen afstandschoten meer tegen. Is PSV opgebroken in 2e helft vorig seizoen en heeft zelfs in dit korte seizoen al meerdere houdbare ballen doorgelaten. PSV heeft een puntenpakker nodig. Zoet is dat niet (meer).

2. Hendrix komt handelingssnelheid te kort, en nog veel meer. Rood van vandaag is het logische gevolg.
Is NAC+ niveau. Is niet de bedoeling dat hij speelt, hoogstens reserverol.

3. MvB heeft qua communicatie nog niets geleerd van vorig seizoen. Hou je klasse, ga niet schelden tegen Ten Hag. Blijf van de 4e man af en praat niet met je handen voor je mond. Ook niet na afloop. Lijkt erop dat Thijs Slegers hier niet doet wat hij zou moeten doen.
Met het gedrag ondermijnt MvB een positieve beeldvorming van PSV.

4. VAR en Higler. Higler is een van de beste scheidsrechters die we hebben. En heeft vandaag wat last gehad van de tekortkomingen van Hendrix. Wilde dat compenseren.
Waar het mij meer om gaat, is dat analisten niet neutraal zijn, en dat merk je dan bij dit soort discutabele momenten. Daar waar wij het graag hebben over de vermeende overtreding van Tadic, besteden zij aandacht aan de overtredingen van Hendrix en het gedrag van MvB. Een scheids komt met maatregelen in het nadeel van PSV / voordeel van Ajax vaak goed weg. Qua verantwoording. Zo hoeft een VAR bijvoorbeeld niet uit te leggen waarom hij geen review vraagt bij het moment van Lozano/Blind in de vorige #ajapsv. Of kan de KNVB zonder blikken of blozen de handsbal van Tagliafico #groaja negeren bij het ARAG/VAR moment van de week (terwijl dit het meest interessante van het hele seizoen was).
Die beeldvorming speelt PSV parten. Een betere balans in de analisten zou ook helpen; lees naast Perez ook iemand die Ajax wat minder leuk vindt.
 
Higler 1 van de beste scheidsrechters van Nederland, een goeie grap op de zaterdagavond is nooit verkeerd natuurlijk
 
Lammers geblesseerd, en dat allemaal omdat PSV zonnodig die 'supercup' moest spelen ondanks dat het de beker of het kampioenschap helemaal niet had gewonnen. Ben je weer mooi klaar mee. Het slaat m.i. nergens op om dan de nummer 2 van de competitie die Supercup te moeten laten spelen. Wat mij betreft moet, indien een club zowel kampioen wordt als de beker wint, de bekerverliezer dan maar gewoon aantreden in die Supercup.
 
1. Zoet komt inderdaad niet meer van de grond. Houdt geen afstandschoten meer tegen. Is PSV opgebroken in 2e helft vorig seizoen en heeft zelfs in dit korte seizoen al meerdere houdbare ballen doorgelaten. PSV heeft een puntenpakker nodig. Zoet is dat niet (meer).

2. Hendrix komt handelingssnelheid te kort, en nog veel meer. Rood van vandaag is het logische gevolg.
Is NAC+ niveau. Is niet de bedoeling dat hij speelt, hoogstens reserverol.

3. MvB heeft qua communicatie nog niets geleerd van vorig seizoen. Hou je klasse, ga niet schelden tegen Ten Hag. Blijf van de 4e man af en praat niet met je handen voor je mond. Ook niet na afloop. Lijkt erop dat Thijs Slegers hier niet doet wat hij zou moeten doen.
Met het gedrag ondermijnt MvB een positieve beeldvorming van PSV.

4. VAR en Higler. Higler is een van de beste scheidsrechters die we hebben. En heeft vandaag wat last gehad van de tekortkomingen van Hendrix. Wilde dat compenseren.
Waar het mij meer om gaat, is dat analisten niet neutraal zijn, en dat merk je dan bij dit soort discutabele momenten. Daar waar wij het graag hebben over de vermeende overtreding van Tadic, besteden zij aandacht aan de overtredingen van Hendrix en het gedrag van MvB. Een scheids komt met maatregelen in het nadeel van PSV / voordeel van Ajax vaak goed weg. Qua verantwoording. Zo hoeft een VAR bijvoorbeeld niet uit te leggen waarom hij geen review vraagt bij het moment van Lozano/Blind in de vorige #ajapsv. Of kan de KNVB zonder blikken of blozen de handsbal van Tagliafico #groaja negeren bij het ARAG/VAR moment van de week (terwijl dit het meest interessante van het hele seizoen was).
Die beeldvorming speelt PSV parten. Een betere balans in de analisten zou ook helpen; lees naast Perez ook iemand die Ajax wat minder leuk vindt.
Mee eens, alleen kreeg Hendrix geen rood. Had hij wel moeten hebben natuurlijk.
 
Gek genoeg vond ik deze wedstrijd niet heel verkeerd. Vroege achterstand was gewoon een doom-scenario waardoor je eigenlijk net zo goed direct van het veld had kunnen stappen. Zeker gezien hoe smerig die Ajacieden speelden. Ik vreesde al direct voor blessures.

Verdedigend zag het er lachwekkend uit. Louter paniek in de 16. Maar qua duels vond ik het helemaal niet zo slecht. Echter, Ajax was feller en won wel het overgrote deel van de duels. Met name vanwege het publiek dat erachter stond.

Aanvallend vond ik PSV wel lekker spelen, maar tactisch klopte er gewoon weinig bij PSV. Ajax heeft zoveel meer man bij een aanval vrij staan dan PSV, gewoon ingelofelijk. Desondanks vind ik onze voorhoede zeer creatief en zijn we wel in staat om twee/drie spelers voetballend voorbij te komen. Iets wat vorig jaar onmogelijk was. Dit geeft me veel geruststelling tegen de kleine ploegjes ofwel busjes.

Wat me vooral opviel is de 4-2-4 opstelling van Ajax wanneer de bal op de helft van PSV is. Hiermee blokkeren ze bijna alle mogelijke opties om te passen. En met onze verdediging is een klein beetje druk zetten genoeg om paniekschoten te forceren. Echter, als je een lange bal speelt en je wat dieper gaat staan met je backs / middenvelders, dan ben je met een overtal op de helft van Ajax en die kwetsbaarheid moet worden bloodgesteld. Die 4-2-4 is dapper, maar eigenlijk gewoon idioot en een slimme coach verpulvert zo'n opportunistische tactiek.

Echter, wanneer PSV op de helft van Ajax is, spelen ze in een 4-4-2 systeem. Linies kort op elkaar en spelers tussen de 4-4 opsluiten en daar de bal zien te veroveren. Een formatie die zeer succesvol lijkt en door bijna alle teams in het hedendaags voetbal wel wordt gebruikt. Of een variant daarop.

Vanwege dit 4-2-4 van Ajax ben ik niet bang naar de aanloop van Basel en de Eredivisie in het algemeen. Geen enkele club zal zo hoog druk zetten. De meeste clubs spelen, als ze überhaupt opportunistisch spelen, met druk zetten op het middenveld. Ook daar heeft PSV moeite mee, alhoewel ik Rosario de bal erg goed vond vasthouden tegen Basel en ook Gutierrez flinke stappen heeft gezet om de duels aan te gaan en zijn lichaam goed gebruikt in de duels.
 
MvB heeft hiermee een statement gemaakt naar de KNVB .....vandaar zijn vraag aan het begin van deze werk of de KNVB het verantwoord vond om de JCS toch door te laten gaan, vanwege de 2 wedstrijden tegen Basel voor PSV....
Achteraf was een veel duidelijker statement van Mark geweest om met een compleet B-elftal aan te treden...dan had PSV duidelijk gemaakt dat de KNVB er nog steeds niks van begrijpt, wel sympathie heeft voor Ajax, maar niet voor PSV en dat PSV in dat geval geen waarde hecht aan de JC schaal, maar zich volledig focust op de return tegen Basel en daarom met een B-elftal aantreedt tegen Ajax....dan had PSV veel meer sympathie gekregen van de kijkers en de analisten.
 
Chill een beetje, allemachtig. Wat je hier zegt, is precies wat je in ieder topic zegt, een herhaling van argumenten waarop ik mogelijk al eens heb gereageerd of waarvoor ik je al ooit een like heb gegeven. Ik heb er geen problemen mee als mensen kritisch zijn. Als je goed oplet ben ik dat namelijk zelfs net zo goed. Maar hoe lang hebben we Bruma nu? Ik denk 2 weken ongeveer. Dat geld is nu eenmaal besteed en daar kun je niets meer aan doen. Dat je daarover ontevreden was en nu nog bent kan ik goed begrijpen, maar al die negativiteit gaat helemaal niks oplossen. We moeten het nu met Bruma doen, dus let it be en geniet van de mooie dingen die hij ons gaat brengen.

Als je denkt dat ik (of andere positivo's) die problemen die jij noemt niet inzien, dan zit je ernaast. Maar soms is het goed om vrede te hebben met de fouten die iemand - in dit geval de directie van PSV - maakt, omdat ze nu toch niet meer ongedaan worden gemaakt.

Amen ??
 
Wat is de essentie dan? Je zegt: Ik vond Bruma vanaf het begin een onnodige aankoop. Een onnodige aankoop zegt iets over het feit dat je vindt dat het geld anders aangewend moet worden. Reken je daar de van dat geld aangeschafte speler nu op af?

Op iemand letten is prima, maar iemand afrekenen op basis van 3 wedstrijden vind ik wel wat rap, ongeacht wat die gekost heeft.
Een Lozano, waar wij graag veel centjes voor vangen heeft prachtwedstrijden in dienst van PSV gespeeld, maar ook hele slechte wedstrijden. Hoe was Promes, de nieuwe aankoop bij Ajax? Was die zoveel beter?

Je geeft aan dat het geen afbranden maar een kritische noot is. Dus 2 tot 3 wedstrijden is voor jou de standaard voor een nieuwe speler om in een vreemd land en voor een nieuwe ploeg te moeten presteren? Ik vind het wat krap.

Klopt: Die Park en Lee konden er ook geen kloot van!......en toen....toch wel!
 
Je mist de essentie: als het gaat om Bruma, kan ik je zeggen dat ik dat allang een onnodige aankoop heb gevonden. Logisch toch dat ik juist op zon iemand ga letten?? Iemand van 15 miljoen moet er wat mij betreft meteen staan zoals Lozano ook meteen stond. Dat heeft niets met afbranden te maken. En dat mensen zien dat de linksback zo wordt opgelost en dat Lukassen daar loopt, kun je zeiken vinden maar het is geen onnodige kritische noot.
En let je ook op Rosario, die PSV 14M in de pocket had kunnen opleveren?
Alvarez is een misser van jewelste, daar heb je volkomen gelijk in IPF.
Ajakkes krijgt nu voet aan de grond in Mexico. Mismanagement van jewelste.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Heel vervelend dat Lammers uitvalt en de return tegen Basel mist. Voor een jonge speler die terugkomt van een uitleensituatie vind ik het beangstigend dat we hem zullen missen.

De wedstrijd moet gezien worden als een veredelde oefenwedstrijd. Ondanks alle trainingen staat hier een team dat totaal niet op elkaar is ingespeeld. Daar moet hard aan bewerkt worden, in elke linie. Als van Bommel nu al openlijk de instelling van zijn team hekelt (nieuwskop, ik heb geen interview met hem gezien), vind ik dat onnodig. Niet schreeuwen, rustig naar Basel toewerken. Basel zal niet zoals Ajax spelen, en PSV is hopenlijk wakker geschud en zal vanaf het begin super geconcentreerd moeten spelen.

Ook dit seizoen zullen er spelers zijn die ons aangenaam gaan verrassen. Van de nieuwe aankopen ben ik vooralsnog niet gecharmeerd, maar we zullen het er mee moeten doen. Onze scouting kan toch niet ineens door een ondergrens gezakt zijn.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik sla de laatste tijd ook veel negatieve posts over, vallen te vaak in herhaling. Maar wat ik nog erger vind, is dat we dit seizoen nog maar twee wedstrijden hebben gespeeld en over alles wordt al gezeken waar maar gezeken over kan worden. Bruma? Liever zaniken dat 15 miljoen teveel is en Bruma een uiterst onnodige aankoop is dan de leuke acties waarmee hij PSV verrijkt te prijzen. Lato? Verschrikkelijke speler is dat toch, ben blij dat we die onbenul niet gekocht hebben. Onze nieuwste verdedigers? Ben blij dat we ze gekocht hebben, maar ik ga liever zeiken op het feit dat John de Jong een onbenul is die al veel eerder had moeten toeslaan en gewoon 15 miljoen neer had moeten leggen voor Alvarez.

Zou fijn zijn als mensen gewoon blij waren met wat we hebben. Er zullen altijd wel personen bij PSV zitten waar je negatief over bent (Zoet en Mark van Bommel voor mij), maar het is erg treurig als 80% van je posts alleen maar zeiken op die personen is en je nauwelijks iets positiefs te melden hebt. Ondertussen ken ik al vele meningen hier, al voordat ik een topic aan klik, weet ik al wat me te wachten staat. Beetje jammer, maar vooral onnodig naar mijn mening.

forums ( ook hier) zijn meestal " frustratie uitlaatkleppen" van het eerste moment. Mensen hebben heden ten dage nu eenmaal blijkbaar grote nood en behoefte om zich eens goed te laten gaan en hun gal te spuwen over alles en nog wat .( hier dus over PSV )
 
Ik denk niet dat het aan de VAR lag. Die riep Higler immers wel naar het scherm. Het ligt aan Higler. Die moest compenseren voor het feit dat hij Hendrix liet staan.
Gekke is dat hij daar juiste argumenten gebruikt: Hendrix ziet persoon niet aankomen als hij been hoog heft. Dat is correcte bespiegeling. Gekke is dat dáár de discussie is of Hendrix 2e geel had moeten krijgen, maar dat i.g.v. Tadic de discussie is of er überhaupt een overtreding gegeven moet worden. Raarrrrr.
 
Bruma twee wedstrijden gespeeld, een goed en een slecht (van horen zeggen) dus is het een gigantische miskoop. Logica alom.
Dat heeft nog niemand gezegd beste Bas, overdrijf dan ook niet zo, wil je??
Dat jij zegt “van het horen zeggen” betekent dat je of de wedstrijden niet hebt gezien of dat je vindt dat hij wel goed heeft gespeeld. In het eerste geval hoef je dan niet zo van de hoge toren te blazen door hem te verdedigen hier en in het tweede geval is het jouw goed recht om dat te vinden. Ieder zijn analyse. Maar een beetje populair lopen doen door dit soort dingen te posten, helpt de discussie iig niet.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan