Ajax - PSV | Zaterdag 27 juli | Eindstand 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
En een wedstrijd spelen kan ook juist een betere voorbereiding zijn voor de wedstrijd tegen Basel, dan weer een training.
Daar heb jij weer gelijk in.
In het ritme blijven is zeker zo belangrijk.
Ah, nu heb ik ineens V.Driessen door.
Ach, laat hem lekker dwepen met Ajakkes.
 
Er zijn een aantal scenario's

- Winst --> Ach, het is maar een kut prijsje dat jullie provinciale boertjes mogen hebben wij zijn nog steeds de beste.
- Verlies --> WIJ ZIJN AJAX WIJ ZIJN DE BESTE
- Dik verlies --> WIJ ZIJN DE GODENZONEN WIJ ZIJN DE BESTE VAN DE WERELD EN WIJ WORDEN MET GEMAK KAMPIOEN (en dat horen we nog weken aan tot dat we ze in eigen huis weer met 3-0 naar huis sturen).
 
Er zijn een aantal scenario's

- Winst --> Ach, het is maar een kut prijsje dat jullie provinciale boertjes mogen hebben wij zijn nog steeds de beste.
- Verlies --> WIJ ZIJN AJAX WIJ ZIJN DE BESTE
- Dik verlies --> WIJ ZIJN DE GODENZONEN WIJ ZIJN DE BESTE VAN DE WERELD EN WIJ WORDEN MET GEMAK KAMPIOEN (en dat horen we nog weken aan tot dat we ze in eigen huis weer met 3-0 naar huis sturen).
Je kan je nog laten omscholen tot Ajacied hoor, volgens mij heb je er aanleg voor.
 
Er zijn een aantal scenario's

- Winst --> Ach, het is maar een kut prijsje dat jullie provinciale boertjes mogen hebben wij zijn nog steeds de beste.
- Verlies --> WIJ ZIJN AJAX WIJ ZIJN DE BESTE
- Dik verlies --> WIJ ZIJN DE GODENZONEN WIJ ZIJN DE BESTE VAN DE WERELD EN WIJ WORDEN MET GEMAK KAMPIOEN (en dat horen we nog weken aan tot dat we ze in eigen huis weer met 3-0 naar huis sturen).

Andersom zouden wij dat nóóít doen, he?! (a)
 
Andersom zouden wij dat nóóít doen, he?! (a)

Eerlijk gezegd kan mij die hele wedstrijd gestolen worden. Ik denk ook dat ik het niet eens ga zien. Natuurlijk is het altijd lekker om te winnen van Ajax en is het pijnlijk om van ze te verliezen. Maar ik verlies liever deze met 5-0 en wordt kampioen nadat we ze twee keer om het echie hebben afgedroogd, dan dat we zaterdag winnen. Zelfs als we winnen dan ben ik nog niet zeker van een kampioenschap.
 
Eerlijk gezegd kan mij die hele wedstrijd gestolen worden. Ik denk ook dat ik het niet eens ga zien. Natuurlijk is het altijd lekker om te winnen van Ajax en is het pijnlijk om van ze te verliezen. Maar ik verlies liever deze met 5-0 en wordt kampioen nadat we ze twee keer om het echie hebben afgedroogd, dan dat we zaterdag winnen. Zelfs als we winnen dan ben ik nog niet zeker van een kampioenschap.

Of course, maar zo'n beetje alles in het voetbal is een momentopname. Als we de eerste keer in de competitie met 7-0 van ze winnen, is dat voor de tweede ontmoeting ook nog geen garantie. Je laatste zin is een hele zinnige opmerking met een flinke dosis gezond boerenverstand, maar toch zullen er genoeg mensen zijn aan beide kanten die zaterdag na de wedstrijd al conclusies gaan trekken.
 
De Johan Cruyff schaal kan me gestolen worden. Veel belangrijker vind ik het om bepaalde spelers te zien spelen.
- Lato op LB
- Verdediging met Viergever en Boscagli
- Middenveld met Guti en Rosario
- Lammers in de Spits
- Bruma op de vleugel

Verder vind ik het wel best
 
De Johan Cruyff schaal kan me gestolen worden. Veel belangrijker vind ik het om bepaalde spelers te zien spelen.
- Lato op LB
- Verdediging met Viergever en Boscagli
- Middenveld met Guti en Rosario
- Lammers in de Spits
- Bruma op de vleugel

Verder vind ik het wel best
Ik denk dat de meeste van deze spelers worden gespaard.
 
De Johan Cruyff schaal kan me gestolen worden. Veel belangrijker vind ik het om bepaalde spelers te zien spelen.
- Lato op LB
- Verdediging met Viergever en Boscagli
- Middenveld met Guti en Rosario
- Lammers in de Spits
- Bruma op de vleugel

Verder vind ik het wel best
Ik verwacht geen opstelling met Viergever, Boscagli en Lato. Dat zijn 3 linksbenige spelers. Kan natuurlijk, maar verwacht ik niet.
 
Ik denk dat de meeste van deze spelers worden gespaard.
Ik hoop het, maar ik denk van niet. Ik denk dat MvB gewoon met z'n sterkste elftal gaat beginnen. Hij zal zeker niet nog een keer aan de schandpaal willen worden genageld door de analisten e.d.
 
We kunnen het ook gewoon zo aanpakken:

DM: Bruma
LB: Lammers
CV: Ihattaren
CV: Lozano
RB: Malen
CM: Van Bommel
CM: Ruiter
CAM: Zoet
RB: John de Jong
SP: Luckassen
LB: Viergever
 
V.Driessen geef ik toch een keertje gelijk.
Waarom PSV géén uitstel/datumwijziging gevraagd heeft bij de KNAJB voor de wedstrijd om de JC Schaal is mij ook een raadsel.
https://psv.supporters.nl/nieuws/artikel/46433/'PSV-diende-geen-verzoek-in-om-duel-om-Johan-Cruijff-Schaal-te-verplaatsen'
Waarom wél. Het is niet alsof het zoveel beter uitkomt over 3 weken, dan is competitie weer begonnen. Het duidelijkste statement maakt PSV door lekker te doen waar ze zin in hebben. Als dat toetsen is van nrs 12 t/m 24 van de selectie, dan prima. Gewoon de prijs die de naam draagt van 'de grootste Nederlandse voetballer allertijden' (die overal ruzie maakte, uitblonk in dooddoeners en maar een handvol interlands heeft gespeeld), terugbrengen tot een onbeduidend oefenpotprijsje.



(waar is trouwens die moonende emoji gebleven?)
 
Ik hoop het, maar ik denk van niet. Ik denk dat MvB gewoon met z'n sterkste elftal gaat beginnen. Hij zal zeker niet nog een keer aan de schandpaal willen worden genageld door de analisten e.d.
Ik vind de KNVB-beker wel een stukje belangrijker dan zo'n verdedelde oefenwedstrijd. Bovendien zal iedereen er nu wel begrip voor hebben, met het oog op de cruciale CL-wedstrijd een paar dagen later.

En we hebben meteen een excuus als we verliezen van Ajax. ;)
 
Ik hoop het, maar ik denk van niet. Ik denk dat MvB gewoon met z'n sterkste elftal gaat beginnen. Hij zal zeker niet nog een keer aan de schandpaal willen worden genageld door de analisten e.d.
Volgens mij heeft Van Bommel niet zo'n probleem met aan de schandpaal genageld worden. En dat is maar goed ook, want als ie onze basis 11 voor tegen Basel het veld instuurt mag ie zichzelf wel voor zijn kop slaan mogen we ons de 31ste niet kwalificeren voor de volgende ronde. Gewoon lekker een veredeld Jong PSV het veld insturen en kijken wie er bovenuit steken en zich staande houden. Misschien valt er nog wel een dealtje te maken met Ten Hag. Ajax houdt er ook wel van om jeugd een kans te geven toch ;)? Die fruitschaal boeit toch niemand een fluit.
 
Volgens mij heeft Van Bommel niet zo'n probleem met aan de schandpaal genageld worden. En dat is maar goed ook, want als ie onze basis 11 voor tegen Basel het veld instuurt mag ie zichzelf wel voor zijn kop slaan mogen we ons de 31ste niet kwalificeren voor de volgende ronde. Gewoon lekker een veredeld Jong PSV het veld insturen en kijken wie er bovenuit steken en zich staande houden. Misschien valt er nog wel een dealtje te maken met Ten Hag. Ajax houdt er ook wel van om jeugd een kans te geven toch ;)? Die fruitschaal boeit toch niemand een fluit.

Ik kan me best voorstellen dat er onderling wel e.e.a. wordt afgesproken.
 
Ik hoop het, maar ik denk van niet. Ik denk dat MvB gewoon met z'n sterkste elftal gaat beginnen. Hij zal zeker niet nog een keer aan de schandpaal willen worden genageld door de analisten e.d.
Daarnaast, dit kan zijn eerste prijs met psv als coach worden. Lijkt mij niet dat hij dit wil laten lopen.
 
Volgens mij heeft Van Bommel niet zo'n probleem met aan de schandpaal genageld worden. En dat is maar goed ook, want als ie onze basis 11 voor tegen Basel het veld instuurt mag ie zichzelf wel voor zijn kop slaan mogen we ons de 31ste niet kwalificeren voor de volgende ronde. Gewoon lekker een veredeld Jong PSV het veld insturen en kijken wie er bovenuit steken en zich staande houden. Misschien valt er nog wel een dealtje te maken met Ten Hag. Ajax houdt er ook wel van om jeugd een kans te geven toch ;)? Die fruitschaal boeit toch niemand een fluit.

Ik denk niet dat Ajax de beschikbare spelers gaat sparen, zou ook niet weten waarvoor.
Dit is een kans op toch wel een bijzondere treble (landstitel, beker en supercup in één kalenderjaar) die pas 1x is volbracht door een club (Ajax in 2002). Daarbij is dit gewoon een heel mooie testcase voor het seizoen echt gaat beginnen.

Dus nee, ik verwacht dat Ten Hag gewoon zijn sterkst mogelijke elftal het veld opstuurt.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan