Ajax - PSV | Woensdag 10 februari | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Als hij voor de laatste 10 minuten waarbij je moet forceren nog denkt een de “ fysieke arbeid” van Mo en niet aan zijn creativiteit op het veld, EN hij brengt ook nog Vertessen daar voor in plaats, dan is hij echt niet de juiste trainer voor een topclub en dan druk ik mij heel zachtjes uit.
Die conclusie gaat mij vooralsnog wat te ver. Maar deze wissel schreeuwt om een verdere uitleg naar de voetbalvisie van Schmidt. Wat verwacht hij nou wel precies van een speler op die positie, op dat moment in de wedstrijd? En waarom zou een Vertessen dat wel kunnen brengen en Mo niet?
Manco van de interviewers om daar niet dieper op in te gaan.

De meeste wissels van Schmidt sinds begin competitie kon ik wel in meer of minder mate begrijpen. Maar deze, en ook die rare wissels laatste minuut blessuretijd van een paar maanden geleden, snap ik niks van iig.
Zou graag een goede uitleg van horen van hem.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Klopt, Nico had rood kunnen krijgen en Rensch ook. Toch hoor ik bv niemand over het feit dat er ook een 100% penalty gegeven had kunnen worden tegen Teze. Met de huidige regels en VAR die normaal gesproken overal naar kijkt was dat ook bijzonder gister.

Maar goed, Mentos typt net al precies waar ik mee wilde afsluiten; de stilstaande klok.
Eens, daar had een penal gegeven (moeten?) worden. Maar aangaande hands in het strafschopgebied heb ik het idee dat de VAR altijd ff een muntje opgooit. Ik kan er iig geen touw aan vast knopen. Ik benader elke vorm van hands inmiddels maar als 'had penal kunnen zijn, kom je goed weg, maar was ook niet 100%', want anders snap ik er niks meer van. Ze lijken het ook wel halverwege het seizoen te veranderen. Heb het idee dat aan het begin van het seizoen alles een penal was, maar dat ze (door de kritiek?) nu veel minder vaak penals geven voor hands.

Dat over het beinvloeden van de wedstrijd. Maar mij gaat het meer om het risico van blessures. Heb er een hekel aan om te zeggen dat PSV verloor door arbitrale dwalingen, want dan kom je in een oneindige 'ja maar' discussie. Wel zag ik 2 acties die een groot risico op blessure met zich meenamen. 1 heel smerig zonder intentie op de bal te gaan, en 1 heel onbesuisd met twee benen vooruit als een heuse enkelbreker. Ik zag onze ziekenboeg alweer groeien, en voor dat risico waren rode kaarten imo op zijn plek geweest.
 
Eens, daar had een penal gegeven (moeten?) worden. Maar aangaande hands in het strafschopgebied heb ik het idee dat de VAR altijd ff een muntje opgooit. Ik kan er iig geen touw aan vast knopen. Ik benader elke vorm van hands inmiddels maar als 'had penal kunnen zijn, kom je goed weg, maar was ook niet 100%', want anders snap ik er niks meer van. Ze lijken het ook wel halverwege het seizoen te veranderen. Heb het idee dat aan het begin van het seizoen alles een penal was, maar dat ze (door de kritiek?) nu veel minder vaak penals geven voor hands.

Dat over het beinvloeden van de wedstrijd. Maar mij gaat het meer om het risico van blessures. Heb er een hekel aan om te zeggen dat PSV verloor door arbitrale dwalingen, want dan kom je in een oneindige 'ja maar' discussie. Wel zag ik 2 acties die een groot risico op blessure met zich meenamen. 1 heel smerig zonder intentie op de bal te gaan, en 1 heel onbesuisd met twee benen vooruit als een heuse enkelbreker. Ik zag onze ziekenboeg alweer groeien, en voor dat risico waren rode kaarten imo op zijn plek geweest.
Geen speld tussen te krijgen & snap ik helemaal.
 
Eens, daar had een penal gegeven (moeten?) worden. Maar aangaande hands in het strafschopgebied heb ik het idee dat de VAR altijd ff een muntje opgooit. Ik kan er iig geen touw aan vast knopen. Ik benader elke vorm van hands inmiddels maar als 'had penal kunnen zijn, kom je goed weg, maar was ook niet 100%', want anders snap ik er niks meer van. Ze lijken het ook wel halverwege het seizoen te veranderen. Heb het idee dat aan het begin van het seizoen alles een penal was, maar dat ze (door de kritiek?) nu veel minder vaak penals geven voor hands.

Dat over het beinvloeden van de wedstrijd. Maar mij gaat het meer om het risico van blessures. Heb er een hekel aan om te zeggen dat PSV verloor door arbitrale dwalingen, want dan kom je in een oneindige 'ja maar' discussie. Wel zag ik 2 acties die een groot risico op blessure met zich meenamen. 1 heel smerig zonder intentie op de bal te gaan, en 1 heel onbesuisd met twee benen vooruit als een heuse enkelbreker. Ik zag onze ziekenboeg alweer groeien, en voor dat risico waren rode kaarten imo op zijn plek geweest.
Kunnen we niet alvast afspreken dat we de volgende pot tegen die idioot gewoon ervoor zorgen dat we m binnen 5 minuten van het veld hebben getrapt? Ik gun die Argentijnse gek wel een revalidatie van een jaartje..
 
Ben ik de enige die met verbazing heb zitten kijken/luisteren naar het interview van Ihataren? De angstige blik in zijn ogen, het niet afmaken van zijn zinnen en het verlegen glimlachen. Zet dit eens af tegen zijn leeftijdsgenoot Gravenbergh. Ik weet dat je voetbalwedstrijden niet op die aspecten wint, maar is het dus niet zijn persoonlijkheid waardoor de echte doorbraak uitblijft?
 
Ben ik de enige die met verbazing heb zitten kijken/luisteren naar het interview van Ihataren? De angstige blik in zijn ogen, het niet afmaken van zijn zinnen en het verlegen glimlachen. Zet dit eens af tegen zijn leeftijdsgenoot Gravenbergh. Ik weet dat je voetbalwedstrijden niet op die aspecten wint, maar is het dus niet zijn persoonlijkheid waardoor de echte doorbraak uitblijft?
Viel me ook op. Ik vind Ihattaren de meest talentvolle van de PSV-selectie maar die jongen moet echt nog heel veel leren. Ik begreep die wissel van Schmidt ineens iets beter, waar ik die in eerste instantie totaal niet kon plaatsen.
 
Viel me ook op. Ik vind Ihattaren de meest talentvolle van de PSV-selectie maar die jongen moet echt nog heel veel leren. Ik begreep die wissel van Schmidt ineens iets beter, waar ik die in eerste instantie totaal niet kon plaatsen.

Want het communiceerde niet zo lekker met de journalisten op het veld? :maniac:
 
Nou ik denk dat anderen echt heel anders naar van Bommel kijken dan wij. Men vond hem irritant en een matennaaier. Bovendien speelde hij niet in de verdediging waar meer overtredingen geoorloofd zijn. Van Bommel in zijn eerste jaren was gewoon een middenvelder die vooral naar voren ging ( en daarom wel eens zijn man liet lopen). Zelfs in z’n positie was hij een zuiger, een irritante tegenstander. Voor ons mooi maar reken maar dat de rest van het land een hekel aan hem had. En hij had ook nog een arrogant hoofd en had veel praatjes altijd. Ook dat was voor ons leuk om te zien maar voor anderen niet.
Nou, ik kan me van Van Bommel geen smerige overtredingen herinneren. Hij zal er vast wel eens een gemaakt hebben, maar Tagliafico is echt een recidivist. Daarbij kon Van Bommel ook incasseren en dat is bij Tagliafico ook afwezig.

Dat Van Bommel irritant was voor de tegenstander, schreef ik in mijn vorige post al. Of dat matennaaien is weet ik niet. Ik kan me vooral herinneren dat hij ook veel overtredingen uitlokte, waardoor hij een vrije trap kreeg.
Klopt, Nico had rood kunnen krijgen en Rensch ook. Toch hoor ik bv niemand over het feit dat er ook een 100% penalty gegeven had kunnen worden tegen Teze. Met de huidige regels en VAR die normaal gesproken overal naar kijkt was dat ook bijzonder gister.

Maar goed, Mentos typt net al precies waar ik mee wilde afsluiten; de stilstaande klok.
Zie hieronder. ;)
Eens, daar had een penal gegeven (moeten?) worden. Maar aangaande hands in het strafschopgebied heb ik het idee dat de VAR altijd ff een muntje opgooit. Ik kan er iig geen touw aan vast knopen. Ik benader elke vorm van hands inmiddels maar als 'had penal kunnen zijn, kom je goed weg, maar was ook niet 100%', want anders snap ik er niks meer van. Ze lijken het ook wel halverwege het seizoen te veranderen. Heb het idee dat aan het begin van het seizoen alles een penal was, maar dat ze (door de kritiek?) nu veel minder vaak penals geven voor hands.

Dat over het beinvloeden van de wedstrijd. Maar mij gaat het meer om het risico van blessures. Heb er een hekel aan om te zeggen dat PSV verloor door arbitrale dwalingen, want dan kom je in een oneindige 'ja maar' discussie. Wel zag ik 2 acties die een groot risico op blessure met zich meenamen. 1 heel smerig zonder intentie op de bal te gaan, en 1 heel onbesuisd met twee benen vooruit als een heuse enkelbreker. Ik zag onze ziekenboeg alweer groeien, en voor dat risico waren rode kaarten imo op zijn plek geweest.
Dit dus.
Ben ik de enige die met verbazing heb zitten kijken/luisteren naar het interview van Ihataren? De angstige blik in zijn ogen, het niet afmaken van zijn zinnen en het verlegen glimlachen. Zet dit eens af tegen zijn leeftijdsgenoot Gravenbergh. Ik weet dat je voetbalwedstrijden niet op die aspecten wint, maar is het dus niet zijn persoonlijkheid waardoor de echte doorbraak uitblijft?
Dat is ook gewoon je persoonlijkheid, toch?
 
Tagliafico kan alleen maar uitdelen, maar Perez verwoordde het mooi "schwalbekoning" want incasseren kan hij totaal niet.
Wees dan ook een vent. Frustratie Malen daarbij totaal begrijpelijk, helemaal gezien de 2 doodschoppen eerder in de wedstrijd.

Dit team mist ook echt een type van Bommel. Speler met drive maar ook 1 die zei en nu is het klaar!
 
Dat zal. Maar mbt gisteren had ie gewoon een punt.
Brainz Het gaat mij niet om de winst of verlies (die beker interesseert me echt geen zak) of dat er misschien een pingel gegeven had kunnen worden. We hebben gvd al 3 spelers (ginkel tel ik dan maar even niet mee) die we niet kunnen gebruiken. Denzel loopt met pijnstillers rond. Als er dan zo`n idioot als die Argentijnse debiel van jullie besluit die ziekenboeg nog maar even voller te gooien dan ben ik daar wel pissig over. Zeker als een scheidsrechter gewoon de spelers moet beschermen. Kom dan niet aan met een niet gegeven pingel gast.. Dat heeft daar geen reet mee te maken..
Komt wat mij betreft ook nog eens bij dat je zo'n vieze zuiger als Tadic heel bewust de arm en hand ziet opzoeken van tegenstanders in het strafschopgebied. Ik vond het meer getuigen van matennaaien dan een terechte strafschop. Ook met de huidige regels waar iedereen hier zo'n beetje zijn ongenoegen over heeft uitgesproken. Idem voor die Argentijnse slager die Malen nog een gele kaart aannaait op het eind door gewoon te gaan liggen. Toen Dumfries dat deed werd er de hele week over geluld in elk sportprogramma hoe onsportief het wel niet was. Ik lees of hoor niks meer over het ranzige en onsportieve spel van Ajax gisteren. Toch wel apart.
 
Komt wat mij betreft ook nog eens bij dat je zo'n vieze zuiger als Tadic heel bewust de arm en hand ziet opzoeken van tegenstanders in het strafschopgebied. Ik vond het meer getuigen van matennaaien dan een terechte strafschop. Ook met de huidige regels waar iedereen hier zo'n beetje zijn ongenoegen over heeft uitgesproken. Idem voor die Argentijnse slager die Malen nog een gele kaart aannaait op het eind door gewoon te gaan liggen. Toen Dumfries dat deed werd er de hele week over geluld in elk sportprogramma hoe onsportief het wel niet was. Ik lees of hoor niks meer over het ranzige en onsportieve spel van Ajax gisteren. Toch wel apart.
Tadic is nog een engel vergeleken met Mr. T. daar.. toen hij het onderstel van Lozano eraf zaagde had ik genoeg gezien..
 
Komt wat mij betreft ook nog eens bij dat je zo'n vieze zuiger als Tadic heel bewust de arm en hand ziet opzoeken van tegenstanders in het strafschopgebied. Ik vond het meer getuigen van matennaaien dan een terechte strafschop. Ook met de huidige regels waar iedereen hier zo'n beetje zijn ongenoegen over heeft uitgesproken. Idem voor die Argentijnse slager die Malen nog een gele kaart aannaait op het eind door gewoon te gaan liggen. Toen Dumfries dat deed werd er de hele week over geluld in elk sportprogramma hoe onsportief het wel niet was. Ik lees of hoor niks meer over het ranzige en onsportieve spel van Ajax gisteren. Toch wel apart.
Dat is toch niet zo apart? Je hebt het toch niet over de slechte kanten van die schijtclub!
 
Ben ik de enige die met verbazing heb zitten kijken/luisteren naar het interview van Ihataren? De angstige blik in zijn ogen, het niet afmaken van zijn zinnen en het verlegen glimlachen. Zet dit eens af tegen zijn leeftijdsgenoot Gravenbergh. Ik weet dat je voetbalwedstrijden niet op die aspecten wint, maar is het dus niet zijn persoonlijkheid waardoor de echte doorbraak uitblijft?
Het is niet met een keurig en gesmeerd interview na de match dat wedstrijden gewonnen worden wel met daden tijdens de wedstrijd en het zijn deze daden die bij heel wat vlot pratende PSV spelers ontbreken ..........
 
Intellect en doorzettingsvermogen horen er ook bij, dat meegenomen is Ihataren niet het meest getalenteerd
Viel me ook op. Ik vind Ihattaren de meest talentvolle van de PSV-selectie maar die jongen moet echt nog heel veel leren. Ik begreep die wissel van Schmidt ineens iets beter, waar ik die in eerste instantie totaal niet kon plaatsen.
 
Dadelijk denkt iedereen nog dat ik Roger Schmidt ben. 😉😁
Hij is het weer met mij eens dat er in deze wedstrijd 2 rode kaarten aan 020 gegeven hadden móeten worden.
Bovendien is de VAR op dit moment een farce waar alleen 020 baat bij heeft. Ook hier zijn Roger en ik het volkomen met elkaar eens.
De nederlaag is mede te danken aan falende arbitrage.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan