Ajax - PSV | Woensdag 10 februari | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Mwoah nee, jouw reactie is ook een dooddoener wat dat betreft. Hij had toch ook simpelweg een bijna ongekend topteam tot zijn beschikking dat CL jaar? Wat heeft hij daarna nog echt gepresteerd nadat Frenkie en De Ligt weg waren? Mijn punt is dan eerder dat je aan dat CL jaar weinig kon opmaken wat betreft de kwaliteiten van Ten Hag. Menig coach had daar wel mee uit de voeten gekund. De jaren erna zijn de echte test geweest van de coach Ten Hag, en daarin overtuigt hij mij niet, gezien de middelen die Ajax heeft. Vorig jaar had hij mogelijk het kampioenschap nog verspild aan AZ en dit seizoen moet je toch vooral stellen dat PSV, Feyenoord en AZ zelf vooral imploderen.

Hij troeft Schmidt nu af... tja, dat deden de trainers van Vitesse, Heerenveen, Heracles, Twente en al die andere teams met op papier veel mindere selecties die toch hele delen van de wedstrijd domineerden tegen ons ook. PSV is zelfs weggespeeld door Volendam. Nee, het tactisch falen van Schmidt is vooral terug te leiden naar Schmidt zelf (lees: halsstarrig vasthouden aan een systeem dat inherent niet werkt en/of je de selectie niet voor hebt), niet naar de coaches waar hij met PSV tegenover heeft gestaan, laat staan Ten Hag.
Oké dat laatste is helemaal waar. Hij past ook gewoon niet bij PSV en onze spelers.
Ik vind echter dat je Ten Hag erg te kort doet. Net als een speler die van de subtop naar de top gaat en dat het dan maar afwachten is hoe die het zou doen, zo is het ook met een trainer. Hij zat bij Utrecht en in een keer moest hij Ajax kampioen maken.
Hij had goede spelers maar hij zette ze ook goed neer. Hoe hij een Ajax met zoveel lef liet voetballen, zonder angst en onbevangen, dat is gewoon knap. Er zijn zat trainers die bij een treedje hoger gelijk falen.
 
Ok, dit is lachen..Ik blijf toch nog even kijken wat die debielen van Ajax nog doen. Die gestoorde Argentijn moet ook nog zn rode kaart pakken..
 
Duidelijk voorbeeld van selectiebeleid tussen Ajax en PSV: Overmars haalt Klaassen als oudgediende van Ajax, die beslist wat toevoegt en direct inzetbaar is. JDJ haalt daarentegen Van Ginkel als oudgediende van PSV, die misschien wel wat zou kunnen toevoegen, maar die na ruim een halfjaar nog geen volledige wedstrijd gespeeld heeft voor PSV....dit lijkt me een duidelijk voorbeeld van de visie en het inzicht van Overmars aan de ene kant en JDJ aan de andere kant.
Dat weet je bij Van Ginkel net zoals dat je dat weet wanneer je Götze haalt. Als je als TD die spelers haalt met het oog op de basis, dan ben je een fantast.

Voor de duidelijkheid ik vind dat je met Gotze echt wel een gokje had kunnen wagen. Met nadruk op 'gokje' want zijn fitheid was echt wel bekend en klaarblijkelijk de reden dat hij hier onder contract staat.

Om dan ook nog je zure geld te verspillen aan het vette vette contract van Van Ginkel - waarvan je langzamerhand wel weet dat (langdurig) spelen een unicum is - is gewoon zwak beleid.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan